تور دریاسر | تور دریاسر تا غار دانیال + تور غار دانیال بهار 1403

تور دریاسر و غار دانیال

دورنمای قله سیالان
1 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

دوست دارید به بهشت اردیبهشت ایران، سفر کنید؟ تا به حال نام دریاسر را شنیده‌اید؟ می‌دانستید که دشت زیبای دریاسر، به بهشت اردیبهشت ایران شهرت دارد؟

تور دریاسر و غار دانیال به شما این فرصت را می‌دهد که به این دشت افسونگر و غار زیبای دانیل سفر کنید. این سفر دو روزه یک سفر طبیعت‌گردی است که درجه سختی آن سه از شش بوده و شما باید صبحی زود در آخر هفته از خواب برخیزید و راهی دیدن این مناطق رویایی شوید. مطمئن باشید، تماشای جذابیت‌های تور دریاسر و غار دانیال ارزش بیدار شدن صبح زود را خواهد داشت.

در این سفر دو روزه، آرندتور، چهار وعده اصلی و دو میان وعده میزبانتان خواهد بود. اسکان شما در خانه‌های محلی منطقه انجام می‌گیرد. یک شب اقامت در خانه‌های محلی، شما را با فرهنگ بومی مردم این منطقه، نحوه زندگی و.. آشنا می‌کند. با آرندتور همراه باشید تا با جاذبه‌های بهشت اردیبهشت ایران دریاسر و غار دانیال بیشتر آشنا شوید.

چرا دریاسر به بهشت اردیبهشت شهرت دارد؟

دلایل متعدی برای پاسخ این پرسش وجود دارد که اولین و مهم‌ترین آن‌ها سفر به این منطقه و تماشای آن از نزدیک است. دشت دریاسر، در جنوب شهر تنکابن و در منطقه ییلاق 2000 واقع شده‌است.

مسیر مارپیچ گونه جاده 2000 در کنار درختان سربه فلک کشیده بخشی از زیبایی‌های سفر به دریاسر و غار دانیال خواهد بود که نباید از آن‌ها غفلت کرد. این جاده به قدری زیباست که شاید بارها تصمیم بگیرید در همین جاده پر پیچ و خم اسکان کرده و مسیر را ادامه ندهید، اما باید به شما بگوییم، مسیرتان را تا به انتهای آن، یعنی روستای " عسل محله" ادامه دهید.

پس از رسیدن به روستای عسل محله، یک جنگل پیمایی تقریبا دو ساعته را آغاز خواهید کرد. مناظر پیرامون شما آنچنان بکر و منحصر به فرد خواهد بود که از تماشای آن‌ها سرمست می‌شوید. دشت دریاسر، یکی از زیباترین مناطق شمال ایران و منطقه پایانی سفر دو روزه شماست. این دشت رویایی در بین 4 کوه محصور شده و مرز میان پوشش سرسبز و جنگلی شمال ایران و منطقه برفی و یخچالی الموت است.

تماشای گل‌های زردرنگ بابونه در فصل بهار، چشم ‌اندازی دور دست از قله‌های پوشیده از برف، جنگل‌های انبوده و رودخانه‌ای که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می‌گیرد، همگی به قدری روح نواز هستند که چشم هر بیننده‌ای را خیره زیبایی خود خواهند کرد. از جمله ویژگی‌های دیگر این منطقه افسونگر، وجود چشمه‌های فراوانی است که از میان سبزه‌های این منطقه در فصل بهار به صورت خودجوش می‌جوشند. به گونه‌ای که مکانی خشک و عاری از آب به سختی در این منطقه می‌توان پیدا کرد.

دومین غار آبی ایران را می‌شناسید؟

غار دانیال که به تازگی بر سر زبان‌ها افتاده یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری است که در تور غار دانیال به تماشای آن خواهید رفت. غار آبی دانیال که نامش را از روستایی به همین نام یدک کشیده در مسیر جاده چالوس و سلمانشهر قرار دارد. این غار حداقل طولی برابر با 2185 متر داشته و احتمال می‌دهند این غار بیش از 5 کیلومتر طول داشته باشد. علت اینکه طول دقیق آن تا به حال اعلام نشده این است که کسی تا انتهای غار سفر نکرده‌است. عمق غار دانیال کمی بیشتر از 74 متر بوده و اگر قصد غارنوردی دارید باید به شما بگوییم آب آن تقریبا تا سینه شما می‌رسد. دمای آب غار بین 17 تا 18 درجه بوده و دمای غار نیز حدوداً 25 درجه است. در تور غار دانیال تجهیزات لازم برای غارنوردی توسط آرندتور به شما داده می‌شود. خود را برای یک خیس شدن درست حسابی تا تقریبا سینه آماده کنید. قطعا تجربه خیس شدن در غارنوردی تجربه‌ای متفاوت اما به یادماندنی خواهد بود. به یاد داشته باشید، حتما یک دسته لباس اضافه همراه خود در این سفر بردارید.

در تور دریاسر و غار دانیال آرندتور، شما ابتدا به تماشای غار خواهید رفت و پس از تماشای آن به سمت دریاسر حرکت می‌کنید. برای رسیدن به غار دانیال یک جنگل پیمایی سبک 45 دقیقه‌ای در جنگل غار دانیال خواهید داشت. درختان انجیلی، بلوط، ون، توسکا، شیردار، نمدار و آزاد از جمله درختان پهن برگ و متنوع این جنگل هستند که در کنار صدای پرندگان و صدای رودخانه‌ای که در طی این مسیر همراه شماست زیبایی این جنگل‌پیمایی را دوچندان خواهد کرد. باتوجه به اینکه احتمال خیس شدن در غار وجود دارد، بهترین زمان سفر به غار دانیال تابستان است که خطر سرماخوردگی در آن بسیار کم خواهد بود.

 

بهترین زمان سفر به دشت دریاسر چه موقع است؟

زیبایی‌های این دشت آنچنان بی‌همتاست که در هر فصل سال به آن سفر کنید، طبیعت رنگی متفاوت در برابر چشمان شما به نمایش می‌گذارد. اما همان طور که از لقب بهشت اردیبهشت مشهود آن است، بهترین زمان سفر به آن بهار و مخصوصاً اردیبهشت ماه خواهد بود تا از آب و هوای مطبوع و منظره گل‌های بابونه‌اش سرمست شوید. در تابستان این منطقه هنوز سرسبزی خود را دارد،  اما در روزها گرم‌تر و شب‌ها سردتر خواهد بود.

در فصل پاییز نمایشی از طیف گسترده رنگ‌ها در این دشت مشاهده خواهید کرد، تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که در این فصل بارنگی در طی روز بسیار گسترده خواهد بود. زمستان دریاسر بسیار سرد و پوشیده از برف خواهد بود. اگر قصد سفر به این منطقه در زمستان دارید، حتما لباس گرم مناسب همراه خود داشته باشید.

علاوه بر یک دست لباس گرم، دوربین عکاسی حتما همراه خود داشته باشید تا از مناظر بی بدیل و ارتفاعات برفی منطقه دریاسر و غار زیبای دانیال عکس‌های حرفه‌ای و خاطره‌انگیز بگیرید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.