تور سرعین اردیبهشت 1403 ✈️ | بهترین نرخ تور سرعین

تور سرعین

38 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • سرعین اردیبهشت 1403
    • همه روزه
    • از 1,685,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر

لذت دوش آب داغ از آن لذت‌های نابی است که خستگی روحی و جسمی را از تن به در می‌کند. این لذت بی‌نظیر را معمولا همه دوست دارند، حال تصور کنید که در استخری از آبگرم غوطه‌ور هستید و یک استراحت جانانه و در عین حال درمانی را تجربه می‌کنید. استخرهای چشمه‌های آب گرم سرعین با خواص اعجاب‌آمیزشان از آن دسته لذت‌هایی هستند که باید در زندگی آن‌ها را حداقل یک بار چشید. اگر شما هم به مانند ما دوست دارید که خستگی را از روح و تنتان بزدایید، به شهر سرعین سفر کنید. آبدرمانی شهر سرعین از گذشته تا به امروز رونق فراوانی داشته و هرساله هزاران گردشگر را برای استفاده از این آب‌ها به این منطقه توریستی جذب می‌کند. در تور سرعین علاوه براستفاده از این چشمه‌های آبگرم، به بازدید برخی از اماکن تاریخی و تفرجگاهی پیرامون دو شهر سرعین و اردبیل خواهید رفت. این سفر یک تور اختصاصی است که از دو شب و سه روز شروع می‌گردد و بنا به درخواست مسافر می‌تواند تعداد روزهایش افزایش یابد. در این مدت شما به بازدید از 6 منطقه تاریخی- تفریحی سرعین و اردبیل می‌روید. محل اسکان شما بنا به درخواست خودتان می‌تواند از هتل دو ستاره تا پنج ستاره متغیر باشد. وسیله نقلیه شما نیز برای این سفر همه روزه، متغیر است، شما می‌توانید از اتوبوس VIP یا هواپیما برای رفتن به شهر سرعین استفاده کنید. آرندر تور در ادامه به معرفی 6 منطقه‌ی اصلی که در این سفر به دیدنشان خواهید رفت، می‌پردازد.

سرعین

سرعین قطب آب درمانی ایران، با طبیعتی بی‌نهایت زیبا در 30 کیلومتری شهر اردبیل واقع شده‌است. نام سرعین به زبان ترکی سربین، به معنای محلی خنک است، اما در فرهنگ لغات عرب، سرعین به معنای سرچشمه معنی شده‌‌است. سرعین شهر چشمه‌های همیشه جوشان است که در استان اردبیل واقع شده و به دلیل آثار باستانی و طبیعت زیبایش یکی از مناطقی است که هرساله هزاران گردشگر را به بازدید از دیدنی‌هایش دعوت می‌کند.

  1. شیخ صفی الدین اردبیلی

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی، بزرگترین و کامل‌ترین خانقاه است که در محله عالی قاپو شهر اردبیل واقع شده‌است. این عمارت فوق‌العاده زیبا که معماری آن از معماری ایلخانی و تیموری الهام گرفته شده یک مجموعه‌ی بی نظیر و مقدس و محل دفن عارف و صوفی نامی مشهور شیخ صفی‌الدین اردبیلی است. علاوه‌براین؛ بنیانگذار سلسله صفوی یعنی شاه اسماعیل اول به همراه همسرش و برخی از صاحب‌منصبان و مشایخ دوران صفوی در این خانقاه دفن شده‌اند. آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی در سال 2010 در یونسکو به ثبت جهانی رسید. این بنا به جهت کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر معرق و مقرنسش، گچ‌بری کتیبه‌‌های زیبا و نفیس، استفاده از خط خطاطان مشهور عصر صفوی همچون میر عماد، میر قوام الدین، محمد اسماعیل، منبت‌کاری‌های ارزنده و... دارای معماری بسیار باعظمتی بوده، آنچنانکه بازدید از این مجموعه باشکوه موجب حیرت هر بیننده‌ای می‌گردد.

  1. بازار سنتی اردبیل

بازار سنتی اردبیل که در قلب این شهر واقع شده، از آن دسته بازارهاست که رنگ و بویی از تاریخ و گذشته‌ی ایران دارد، وقتی قدم به داخل این بازار صلیب گونه می‌گذارید، گویی با قرن‌های متمادی آدم‌ها همراه می‌شوید. قدمت بازار سنتی اردبیل به صورت دقیق مشخص نیست، ولی باتوجه به کتیبه‌ای که در سر در بازار موجود است و متاسفانه مدخوش شده، قدمت این بازار به پیش از دوران صفوی می‌رسد، هرچند رونق اصلی این بازار در عصر صفوی بوده‌است. این بازار شامل قسمت‌های مختلف همچون راسته، تیمچه، سراها و مسجد و گرمابه است.

  1. ویلا دره

یکی از مناطق ییلاقی و دومین جاذبه گردشگری سرعین، ویلادره است که در 3 کیلومتری این شهر با وسعت 200متر پهنا و 100 متر عمق در دره‌ای زیبا قرار گرفته‌است. این روستا به دلیل آب و هوای لطیف و خنک، چشمه‌های معدنی طبیعی، کندوهای عسل و درختان و گل‌های فراوانش به قدری زیباست که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. البته در کنار طبیعت بی‌مثال ویلادره، غارهای بزرگ و کوچکی هم در این منطقه وجود دارند که بر جذابیت این روستای ییلاقی افزوده‌اند. ویلادره در میان اهالی این منطقه به بیله‌درق مشهور است.

  1. جنگل فندقلو

جنگل فندقلو دشتی فرش‌گونه از گل بابونه است که در خردادماه بوی عطر هزاران گل بابونه‌اش هوش از سر شما می‌رباید. این جنگل، غربی‌ترین بخش جنگل‌های هیرکانی است، پوشش گیاهی آن همان‌طور که از نامش پیداست، بیشتر درختان مشهور فندق است که در فصل میوه‌دهی می‌توانید از طعم خوش آن بهره ببرید. این جنگل، در استان اردبیل و جنوب شهر نمین واقع شده و یکی از زیباترین جنگل‌های ایران که در نزدیکی گردنه حیران قرار گرفته‌است. از جمله مزایای دیگر این منطقه پیست اسکی فندقلو است که در فصول سرد سال می‌توانید این ورزش هیجان‌انگیز را در این منطقه تجربه کنید. پیست روی چمن و تله‌کابین حیران نیز از جذابیت‌های دیگر جنگل فندقلو به شمار می‌آید.

  1. دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل به علت شوری فراوان آبش به این نام مشهور شده، اما امروزه به آن آب شیرین اضافه کرده‌اند و دیگر شوری گذشته را ندارد. گفته می‌شود که قدمت دریاچه شورابیل به اواخر دوران سوم و اوایل دوران چهارم زمین شناسی می‌رسد. در گذشته گِل دریاچه خاصیت درمانی داشته و برای ناراحتی‌های پوستی و مفصلی از آن استفاده می‌کردند. اما با اضافه کردن آب شیرین به آب دریاچه، این خاصیتش را متاسفانه از دست داده‌است. دریاچه شورابیل امروزه به عنوان زیستگاه مهم پرندگان مهاجر در استان اردبیل است. پرندگان مهاجری  همچون پلیکان‌های خاکستری، اردک تاجدار، اردک چشم طلایی، غاز خاکستری، غاز زنگوله بال، لک لک سیاه و پرندگان بومی مانند دراج، قرقاول، مرغابی، خوتکا، حواسیل، چنگر، آنگوت در این منطقه زیست می‌کنند. با کمک شهرداری امروزه دریاچه شورابیل طولانی ترین جاده سلامتی در کشور را پیرامون خود داراست.

  1. تله کابین حیران

تله کابین حیران شما به یک سفر رویایی در میان ابرها بین دو استان گیلان و اردبیل دعوت می‌کند. این تله کابین که در سال 1390 افتتاح شده، چشم انداز وسیعی از گردنه حیران را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما در حین گذر از مناظر بی‌نظیر و خیره کننده، می‌توانید چشم‌اندازی از دریای خزر از سمت شرق، جنگل‌های فندقلو از طرف غرب و جنوب و مرز ایران و جمهوری آذربایجان را از سمت شمال تماشا کنید. تله کابین حیران 30 کابین شش نفره و سه کابین ویژه VIP دارد و ایستگاه‌های آن بالاترین درجه استاندارد را در کشور دارا هستند.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
مینا
1402/03/28 11:43
بسیار زیباست . توضیحات و تصاویر خیلی خوب بود ‌. ممنون
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/08/26 23:56
با سلام و احترام
واقعا سرعین بی نظیره مخصوصا آبگرم هاش
باتشکر از پیام شما
علیرضا بهزادیان
1401/03/12 21:53
سلام .نهایت تور سرعین ۱۴ تیر ببعد چندروزه است؟؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/18 17:05
با سلام و احترام
لطفا برای تور سرعین با دفتر آرندتور تماس بگیرید02148407
باتشکر از پیام شما
ناشناس
1401/03/05 03:04
سلام ببخشین تور سرعین برای ۶ خرداد۱۴۰۱ به بعد هستش ؟و برای کسانی که تو شهر تبریز نیستن و دو ساعت فاصله دارند با تبریز زمان رفت و برگشت چه ساعتی خواهد بود که موقع اومدن به تبریز یا برگشت از تبریز با مشکلی برخورد نکنن و اینکه قیمت های مشخص شدا برای ۱۴۰۱ هست ؟یا مال پارساله ؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/18 17:08
با سلام و احترام
لطفا برای دریافت اطلاعات تور سرعین با دفتر آرندتور تماس بگیرید 02148407
باتشکر از پیام شما
ناشناس
1400/06/10 20:52
سلام هزينه كل سفر نفري چقدر است؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/06/22 14:19
سلام وقت بخیر
برای چه تاریخی مد نظرتون هستش لطفا برای تور سرعین با شماره 02148407 تماس بگیرید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.