تور جواهردشت اردیبهشت 1403 | جیپ سواری در تور جواهردشت

تور جواهردشت

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

وانت سواری در طبیعت‌گردی یک وسیله‌ی نقلیه متعارف در میان طبیعت‌گردان است. اما جیپ سواری آن هم با جیپ‌های قدیمی که شاید عمر و قدمت آن‌ها به جنگ جهانی دوم برسد، یک تجربه‌ی متفاوت است که می‌تواند یک خاطره‌ی مفرح و هیجان‌انگیز برای شما بسازد. ییلاق جواهردشت شما را دعوت به جیپ‌سواری آن هم در جنگل‌های هیرکانی و در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا می‌کند.

جذابیت این سفر، از همان ابتدای مسیر آغاز می‌گردد، شما در مسیری پر پیچ و خم در نم نم باران قدم می‌گذارید و از طبیعت بکر، چشمه‌سارهای فراوان و هوای خنک آن لذت می‌برید.

کافی است از روستای خیاط محله سوار جیپ شوید تا خنکای این دشت مه‌آلود گونه‌هایتان را نوازش کند. در این فضای رویایی، شلوغی و آلودگی شهر را از یاد خواهید برد و آرامشی وصف‌ناپذیر به سراغتان خواهد آمد.  

پس از گذر از مسیر جنگلی به مراتع وسیع ییلاق جواهردشت می‌رسید. ییلاق جواهردشت عروس دشت‌های ایران همچون جواهری در میان دشت می‌درخشد.

همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد، باتوجه به ارتفاع 2000 متری این ییلاق از سطح دریا، فاصله‌ی آن با ستاره‌ها کمتر است. به گونه‌ای که احساس می‌کنید، کافی است که دستتان را دراز کرده و خوشه‌چین آن‌ها شوید.

یکی از زیبایی‌های خاص این ییلاق قدیمی و کهن‌سال، شب‌های پرستاره و فراموش نشدنی آن است که شما را مسحور خود خواهد کرد. اگر در جواهردشت کمپ بزنید و یا به ایوان خانه‌های ییلاقی جواهردشت بروید، می‌توانید به تماشای هزاران ستاره که میزبان شما هستند، بنشینید. مطمئن باشید ستاره‌های این منطقه همچون ساکنینش به مهربانی از شما مهمان‌نوازی خواهند کرد.

در جنوب جواهردشت بلندترین قله‌ی گیلان قرار دارد که جواهردشت پشتش به آن گرم است. این قله‌ی استوار و محکم سماسوس نام دارد. ارتفاع این قله 3678 متر از سطح دریاست و کوهنوردان گیلان مخصوصاً جواهردشت بر بام آن می‌روند. سماسوس یکی از جلو‌های زیبای شهرستان رودسر بوده که می‌توان این کوه و مناطق اطراف آن را یک اثر طبیعی دانست.

ییلاق جواهردشت کجاست؟

جواهر دشت یکی از روستاهای ییلاقی شهرستان رودسر است که از توابع شهرستان چابکسر بوده و در استان گیلان قرار دارد. برای دسترسی به این روستا باید وارد شهر کلاچای یا چابکسر شوید. از چابکسر به سمت روستای خیاط محله از توابع سیاهکلرود می‌روید. در خیاط محله خودروهای جیپ شما را در یک ماشین‌سواری یک ساعت و نیمه به ییلاق جواهردشت می‌رساند.

بهترین زمان سفر به ییلاق جواهردشت چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به ییلاق جواهردشت، بهار و تابستان است. اما در زمستان به دلیل بارش فراوان این منطقه خارج از سکنه است.

جاذبه‌های ییلاق جواهردشت چیست؟

  • جیپ سواری جواهردشت

روستای خیاط محله محل پارک جیپ‌های KM دو دیفرانسیله است که اکثراً فاقد پلاک هستند. از این خودروها برای کشاورزی و تفریح مردم منطقه استفاده می‌شود

  • طبیعت‌گردی و پیاده‌روی در مراتع سرسبز

یکی از جذابیت‌های فوق‌العاده و بی‌نظیر این منطقه، پیاده‌روی‌های طولانی در میان مه است.  تجربه‌ای که تا مدت‌ها آن را فراموش نخواهید کرد.

  • عکاسی از مناظر رویایی طبیعت

در سفر به این منطقه، دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. عکاسی در این منطقه لذتی وصف‌ناپذیر است که دوست دارید بارها تکرار شود.

  • چشم‌اندازهای متنوع از جلگه و دریا و دره‌های سرسبز
  • شب‌نشینی در هوای خنک ییلاق
  • تجربه بی‌نظیر اقیانوس ابر
  • صرف خوراک‌های محلی
  • تماشای غروب آفتاب جواهردشت
  • تجربه شبی اقامت در روستا به دور از امکانات شهری

در انتهای سفر پس از آنکه با ییلاق جواهردشت خداحافظی کردید به سوی دریای خزر حرکت می‌کنید تا چند صباحی هم در ساحل دریای خزربنشینید و از ساحل زیبای آن لذت ببرید و سوغاتی بخرید. با آرندتور همراه باشید تا در یک سفر دو روزه از کوه و جنگل تا دریای خزر سفر کنید و لذت ببرید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
خان اقا
1400/07/25 19:52
غذای شامی هم دارند
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/08/06 14:59
با سلام و احترام
ممنون از راهنمایی شما بابت تور جواهردشت
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.