تور یزد کرمان نوروز 92 | 28 اسفند
یزد کرمان نوروز 92
کد تور 53

یزد کرمان نوروز 92

4.5 روزه از 28 اسفند 1391
جاذبه‌ها

میدان و تکیه امیر چخماق، آتشکده، باغ دولت آباد، موزه آب، محله فهادان، زندان اسکندر، بازدید از گنبد جبلیه و مشتاقیه، باغ موزه هرندی، آستان شاه نعمت الله ولی، باغ شازده ماهان، مجموعه وکیل، بازار سنتی کرمان، حمام گنجعلی خان، موزه سکه

جزئیات این تور
تعداد وعده‌های غذایی
تمام وعده‌ها بر عهده مسافر
مدت
4.5 روزه از 28 اسفند (4 روز و 4 شب)
زمان حرکت
دوشنبه 1391/12/28 - ساعت 21:00
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
خرید آنلاین
برنامه سفر
1
دوشنبه 1391/12/28
حرکت شب رو به سمت یزد
2
سه شنبه 1391/12/29
صرف صبحانه، بازدید از میدان و تکیه امیر چخماق، موزه آب، صرف نهار، محله فهادان، زندان اسکندر، آتشکده، باغ دولت آباد، بازگشت به کاروانسرای زین الدین، مراسم چهارشنبه سوری در کاروانسرای سنتی زین الدین
3
چهارشنبه 1391/12/30
صرف صبحانه، بازدید از دژ فرافر و ارگ سر یزد، صرف نهار، مراسم تحویل سال در کاروانسرای زین الدین، حرکت به سمت کرمان، اقامت در هتل اخوان کرمان
4
پنج شنبه 1392/01/01
صرف صبحانه، حرکت به سمت ماهان، بازدید از آستان شاه نعمت الله ولی، باغ شازده ماهان، صرف نهار، بازگشت به کرمان، بازدید از باغ موزه هرندی، گنبد جبلیه، گنبد مشتاقیه، اقامت در هتل اخوان کرمان
5
جمعه 1392/01/02
صرف صبحانه، بازدید از حمام گنجعلی خان، موزه سکه، خرید سوغات از بازار سنتی کرمان، صرف نهار، حرکت به سمت ایستگاه قطار، بازگشت به تهران

بیشــتر
اطلاعات تکمیلی

 

یزد

 

یزد مرکز  استان و شهرستان یزد در مرکز  ایران است. شهر یزد بین رشته‌های  شیرکوه و  خرانق و در دره‌ای وسیع قرار گرفته‌است. آبادانی یزد از سدهٔ «پنجم هجری» به بعد بوده و  اتابکان فارس از مهم‌ترین عوامل پیش‌رفت شهر یزد در سده‌های گذشته به‌شمار می‌روند.این شهر به «شهر بادگیرها» و «شهر دوچرخه‌ها» معروف است.واژهٔ یزد در لغت به معنای مقدس و پاک بوده و وجه‌تسمیه ی یزد شهر مقدس و شهر خدا است. یزد پناهگاه بسیاری از دانشمندان و بزرگانی بوده که در زمان حملهٔ  مغولان به ایران در سده‌های هفتم و هشتم هجری، این شهر را سکونتگاه و محل زندگی خود قرار داده بودند.ایساتیس یا «فرافر» عینا شهر کنونی نبوده بلکه شش فرسنگ بالاتر از این شهر به سمت فرافر «هرفته» در دامنه کوه  مهریز قرار داشت.

 

یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز ایتالیاست استان یزد از سرزمینهای کهن و تاریخی ایران زمین است.مجموعه آثار باستانی پراکنده موجود در استان یزد نیز به سهم خود گویای این پیشینه تاریخی است. آثاری چون دست افزارهای سنگی بدست آمده از دره‌های شیر کوه، نگاره‌های روی تخت سنگ کوه ارنان، تکه سفالهای منقوش نارین قلعه میبد – متعلق به دوره ی ایلامی، غارهای استان و آثار معماری و شهر سازی باستانی و... نشان می‌دهد مدنیت یزد، در چهار کانون باستانی (مهریز و فهرج)، (یزد)، (رستاق و میبد) و (اردکان) متمرکز بود. پژوهشگران این منطقه را که در مسیر شاهراه‌های باستانی (ری – کرمان) و (پارس – خراسان) قرار داشت، جزء سرزمینهای دوردست مادها شمرده‌اند.

 

از مکان های باستانی یزد به موزه ی آب، خانه ی لاری ها، مجموعه ی امیر چخماق، آب انبار رستم گیو، آب انبار شش بادگیری، دخمه ی زرتشتیان، آتشکده ی زرتشتیان، برج و باروی یزد، خانه ی رسولیان، کنیسه ی کمال، ارگ حکومتی، زندان اسکندر، بافت تاریخی فهادان و..... اشاره نمود.

 

کرمان

استان کرمان از مناطق عمده باستانی کشور است که سابقه اسکان و زندگی در آن به هزاران سال قبل و همزمان با مهاجرت نخستین اقوام آریایی به ایران باز می گردد. در متون تاریخی یونان که از آریایی ها و سلاطین هخامنشی آنان سخن به میان آورده، از کرامان و سکران و سیستان به عنوان ساپراپ ها و ایالات شرقی ایران نام برده شده است. در دوره هخامنشیان جاده شاهی و راه ابریشم از استخر و و شهر پارسه به کرمان و سیستان ادامه داشت و تا هندوستان کشیده می شد.

می توان با اطمینان و بر مبنای گزارشات تاریخی گفت که سابقه سکونت و شهرنشینی در منطقه کرمان به چندین هزار سال قبل بر می گردد و این منطقه در کناره کویر مرکزی فلات ایران، همواره پایگاه امن و استراحتگاه مناسبی برای مسافران به سوی شرق بوده است.

به تبع قدمت استان کرمان آثار باستانی و مناطق گردشگری در استان کرمان بسیار گسترده و حائز اهمیت است. وجود بزرگترین سازه خشتی جهان (ارگ بم)در این استان (که متاسفانه پس از زمین لرزه سال 82 به طور کلی ویران گردیده) و همچنین کشفیات جدید در منطقه باستانی جیرفت که در میان باستانشناسان جهان بسیار بحث برانگیز گشته است این استان را از لحاظ تاریخی حائز ارزش و اهمیت بسیار کرده است.

در استان کرمان شهر راین، بم، جیرفت، ماهان و میمند از اهمیت تاریخی برخوردار هستند که آثار زیبا و ارزشمندی از قبیل آستان شاه نعمت الله ولی، گنبد جبیلیه، گنبد مشتاقیه،باغ شازده ی ماهان،بازار کرمان، مجموعه ی کریم خان زند.....را از تمدن و تاریخ به ما نشان می دهند.

 

ماهان

 ماهان در 42 کیلومتری جنوب شرقی کرمان در مسیر راه کرمان به بم واقع شده است. این شهر که در دامنه ارتفاعات جوپار قرار دارد از چشمه سارها و جویبارهای نسبتا فراوان بهره مند است. ماهان از نقاط ییلاقی و خوش آب و هوای کرمان محسوب می شود. هوای خنک، باغ های زیبا و دلگشای این منطقه از  استان کرمان زبانزد خاص و عام است.

 این شهر از دیرباز مورد علاقه درویشان و سالکان راه عارف و صوفی پر آوازه  شاه نعمت الله ولی" بوده و از این بابت شهرت جهانی دارد.باغ شازده که در شش کیلومتری ماهان قرار دارد به دستور "عبدالحمید میرزا فرمانفرما" حاکم کرمان در اواخر دوره قاجار  و در طی یازده سال بنا گردیده است. باغ شازده هر چند از باغ سازی و معماری اروپایی (فرانسوی) متاثر است؛ حال و هوای محلی هم در آن موج می زند. باغ شازده دارای قسمت های مختلف از جمله عمارت سردر، عمارت شاه نشین و حمام می باشد. عمارت سردر باغ شازده، بنایی است دو طبقه که تقریبا به صورت منفرد ساخته شده و طبقه همکف آن از طبقه اول حجیم تر و پرتر است. به علت آنکه ساختمان نیمه تمام باقی مانده، جز بخش های مختصری از نمای طبقه همکف، فاقد نماسازی و تزئینات است.

 

تور یزد کرمان نوروز 92

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.