تور جنگل ابر اردیبهشت 1403 | پکیج خاص تور جنگل ابر

تور جنگل ابر

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 13 اردیبهشت 1403 جنگل ابر تا آبشار مجن
    • 2.5 روزه
    • 4,790,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر

جنگل ابر

با شنیدن نام تور جنگل ابر ناخودآگاه تصویر ابر و باران در ذهن ما تداعی می‌گردد و قطعاً اگر نام جنگل ابر و محلش را نشنیده‌باشیم، فکر می‌کنیم این جنگل در استان‌های شمالی ایران قرار دارد و هرگز فکر نخواهیم کرد که در استان سمنان نیز به جز خشکی چیز دیگری وجود دارد و با شنیدن نام جنگل ابر، باورمان نخواهد شد که در این منطقه این همه سبزی و حتی جنگلی وجود داشته باشد!

چرا این منطقه همیشه اقیانوس ابر دارد؟

این جنگل در منطقه‌ای قرار گرفته که ضخامت دیواره کوه‌های البرز کم می‌شود و ابرهایی که در پشت این کوه گرفتار شده‌اند، می‌توانند از این قسمت رها شده و به سمت منطقه ابر سرازیر شوند. بنابراین قرار گرفتن در دو منطقه‌ی پرفشار (دشت گرگان) و کم‌فشار (منطقه ابر) باعث شده تا ابرها جابه جا شده و تقریباً همیشه این منطقه اقیانوس ابر داشته‌باشد.

جنگل ابر در تمام طول سال معمولاً پوشیده از ابر بوده و با توجه به همین دلیل، به جنگل ابر شهرت یافته‌است. کافی است که در ارتفاعات این جنگل‌ قدم بزنید و دریایی از ابر را به زیر پای خود احساس کنید.

جنگل ابر چه ویژگی‌هایی دارد؟

جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی است که مجموعه‌ای از 85 گونه‌گیاهی و حیوانات نادر  در این منطقه و این جنگل زندگی می‌کنند.

جنگل ابر 35 هزار هکتار وسعت دارد و در ادامه‌ی جنگل‌های سرسبز شمال ایران قرار گرفته‌است. این جنگل 40 میلیون ساله،  صد و چهاردهمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده‌است. شورای عالی محیط زیست، جنگل ابر را به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام کرده و در فهرست مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست نامیده‌شده‌است.

تفریحات جنگل ابر چیست؟

  1. پیاده‌روی

پیاده‌روی در این جنگل  کهن‌سال و قدیمی اولین تفریح و گشت و گذار در آن است که از تماشای زیبایی‌های آن و تپه‌ها، آبشارها و چشمه‌هایش سیر نخواهید شد.

  1. کوهنوردی

باتوجه به کوه‌ها و تپه‌های این جنگل می‌توان در این مسیر از کوه‌ها و تپه‌های آن بالا رفت و از انرژی خاص طبیعت لذت برد.

  1. دوچرخه‌سواری

یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در این جنگل، دوچرخه‌سواری است. توصیه می‌شود برای لذت از این تفریح لوازمی از جمله دوچرخه کوهستان، کلاه و دستکش دوچرخه‌سواری، عینک آفتابی، لباس بارانی و… به همراه داشته‌باشید.

  1. عکاسی

طبیعت زیبای این منطقه، تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری، غروب آفتاب، اقیانوس ابری که هر لحظه به سوی شما خواهد آمد، آتش‌های روشن شده، پرندگان زیبا و هزاران موضوع زیبای دیگر می‌تواند شما را ساعت‌ها با عکاسی و ثبت خاطره مشغول کند.

  1. پرنده نگری

از کارهای جالب و متفاوتی که در این منطقه می‌توانید انجام دهید، تماشای آشیانه‌ی پرندگان از گونه‌های مختلف است. البته برای تماشای پرندگان باید دوربین شکاری همراه داشته‌باشید.

در تور جنگل ابر شما علاوه بر بازدید از این جنگل زیبا به «خرقان» و «مقبره شیخ ابولحسن خرقانی» می‌روید

مقبره شیخ ابوالحسن خرقانی

شیخ ابوالحسن خرقانی عارف نامی و شاعر ایرانی در تپه‌ای در شمال «قلعه نو خرقان» در 24 کیلومتری شاهرود در باغی چشم‌نواز در سن 73 سالگی آرمیده‌است. این عارف بزرگ که در قرن چهارم و پنجم هجری زندگی می کرد، « بایزید بسطامی» را مقتدای خود می‌دانست. شیخ نیز به مانند « ابوسعید ابوالخیر» از «احمد بن عبدالکریم قصاب آملی» خرقه گرفته‌است. شیخ بزرگانی همچون «خواجه عبدالله انصاری» را تربیت کرده‌است.

شیخ ابوالحسن خرقانی بر سر در خانقاه خود چنین نوشته‌بود: « هر که در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آن‌کس که به درگاه باری‌تعالی به جان ارزد البته برخوان بوالحسن به نان ارزد.»

امروزه این کلام به صورت تابلو بر سر در آرامگاه شیخ نصب شده‌‌است.

مقبره بایزید بسطامی

بایزید بسطامی یکی از معروفترین عرفای ایرانی در «بسطام» دفن شده. تنها تزیین مقبره بایزید بسطامی یک پنجره‌ی مسقف آهنی است. ظاهر ساده و عاری از هرگونه تزیینات حکایت از بی‌اعتنایی به مادیات و گریز از تجملات این مرد بزرگ دارد. مقبره‌ی این عارف نامی پس از گذشت 11 قرن هنوز هم همانطور ساده و عاری از هرگونه تجملات است.

آبشار مجن

آبشار مجن در شهری بن‌بست به همین نام «مجن» قرار گرفته‌است. شهر مجن تنها راه ارتباطی‌اش یک جاده‌ی آسفالته است که این شهر را به «شاهرود» و «بسطام» متصل می‌کند. برای رسیدن به آبشار مجن باید از دره مجن وارد طبیعت کوهستانی منطقه شد. با ورود به این طبیعت کوهستانی، شما طنین صدای آبشار را که از دل صخره‌ای عظیم می‌آید، خواهد شنید. پس از 20 کیلومتر پیاده‌روی در مسیر رود مجن شما قادر خواهید بود، این آبشار فوق‌العاده را از نزدیک تماشا کنید. تماشای این آبشار بی‌نظیر در همه‌ی فصول زیبا و منحصر به فرد است.

اگر در بهار به تماشای این آبشار بی‌نظیر بروید، بوی عطر گل‌های وحشی همسفر و همراه شما می‌شوند، در تابستان گل‌های آفتابگردان دوست داشتنی همراهان شما در این پیاده روی خواهند بود، اما در زمستان کبک‌ها تا دهانه‌ی آبشار همراه شما می‌آیند. رود مجن یک رود فصلی بوده و آب آن حتی در تابستان هم بی‌نهایت سرد است. آب و هوای مجن در پاییز و زمستان سرد و یخبندان و در بهار و تابستان معتدل است. با توجه به برودت هوا، بهترین فصل سفر به این منطقه بهار و تابستان است.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ریحانه حسین زاده
1400/04/29 09:24
تور ارزانتر ندارید
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/05/14 16:08
با سلام و احترام
با توجه به اینکه داخل اتوبوس ها با رعایت فاصله اجتماعی مسافر قرار می گیرد و تعداد کمتری حضور دارند کمترین قیمت همین هستش
با سپاس از توجه شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.