تور رامسر اردیبهشت 1403 | قیمت تور شمال بهار 1403

تور رامسر نمک آبرود

لاهیجان سرزمین پیله ها و پروانه ها
4 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

در تور رامسر آرندتور شما به دو استان مشهور و سرسبز شمال ایران، گیلان و مازندران سفر خواهید کرد. در این سفر دو و نیم روزه در ابتدا به لاهیجان سفر کرده و در ادامه مسیر به نمک آبرود می‌روید و در نهایت از رامسر بازدید خواهید کرد و به تهران باز خواهید گشت. با آرندتور همراه باشید و با اماکن و زیبایی‌هایی که در هر منطقه به تماشای آن‌ها خواهید رفت از نزدیک آشنا شوید.

لاهیجان

لاهیجان شهری کوهپایه‌ای که بزرگترین شهر در شرق گیلان است. با شنیدن نام لاهیجان بوی و عطر چای ذغالی شمالی‌ها، و بوی خوش بهارنارنج و کلوچه لاهیجان به شامه‌ی هر ایرانی می‌رسد.

 لاهیجان این عروس زیبای گیلان، دارای مناطق دیدنی متنوعی همچون مسجد اکبریه، تالاب سوستان، آرامگاه کاشف‌السلطنه، استخر و تله کابین لاهیجان، پل خشتی و... است. در تور رامسر ما فقط به بازدید از استخر و مجموعه تله کابین لاهیجان، خواهیم رفت.

استخر لاهیجان

«استخر لاهیجان» یکی از زیباترین مناطق گردشگری این شهر دوست‌داشتنی است که در دامنه‌ی «شیطان کوه» در بخش شرقی لاهیجان قرار دارد. استخر لاهیجان در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار و با عمقی نزدیک به ۴ متر قرار گرفته‌است. در گذشته از این استخر به عنوان مخزن آب برای آبیاری شالیزارهای برنج استفاده می‌کرده‌اند.

در قسمت مرکزی استخر لاهیجان، جزیره‌ای زیبا قرار دارد که در گذشته به آن «میان پشته» می‌گفتند. مسیر ارتباطی میان پشته و بخش جنوبی استخر، پل سیمانی بلندی است که به بخش جنوبی استخر وصل می‌شود. این منطقه از لاهیجان به دستور «شاه عباس صفوی» ساخته شده و اکنون یکی از محبوب‌ترین مراکز گردشگری است که همواره تعداد زیادی از مسافران را به تماشای خود فرا می‌خواند.

تله کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان یا همان«بام سبز» در سال ۱۳۸۴ و با ۲ ایستگاه، ۵ دکل و ۳۳ کابین، احداث شد. بام سبز نام ایستگاه اول با ۱۲۳ متر و تاج خروس نام ایستگاه دوم با ۳۱۳ متر ارتفاع است. تماشای چشم‌اندازهای زیبایی لاهیجان با تله کابین یک تجربه‌ی متفاوت است که شما را دعوت به امتحان آن می‌کنیم.

بخش خوشمزه سفر به لاهیجان

خوشمزه‌گی طعم و مزه غذاهای شمالی بر کسی پوشیده نیست. غذاهای رنگارنگ گیلانی در طعم و مزه‌ی مختلف پذیرای هر نوع سلیقه هستند. یکی از خوشمزترین غذاهای گیلانی که در سفر به لاهیجان می‌توانید آن را امتحان کنید، اناربیچ‌ است. اناربیچ یکی از غذاهای گیلانی است که ظاهری شبیه فسنجان دارد با این تفاوت که در مواد اولیه آن سبزیجات محلی نیز به کار رفته‌است.

سوغاتی دیگر که می‌توان همراه خود از این شهر طیبا به یادگار برد، کلوچه لاهیجان است. کلوچه‌های لاهیجان در طعم و مزه‌های متنوع آماده‌ی پذیرایی از شما هستند.

نمک آبرود

در ادامه‌ی سفر پس از لاهیجان به سراغ نمک آبرود می‌رویم. نمک آبرود، شهرکی است جدید که به منظور جاذبه‌های گردشگری و ویلایی ساخته شده‌است.

نمک آبرود بین مسیر چالوس به تنکابن در ۱۲ کیلومتری شهر چالوس قرار دارد. وسعت شهرک جدید نمک آبرود برابر با 650 هکتار است. این منطقه‌ی گردشگری وسیع از شمال به دریای خزر می‌رسد و از جنوب تا ارتفاعات مدوبن (از بلندی‌های رشته‌کوه البرز) پیش رفته‌است. مجتمع نمک آبرود دارای پارک‌های جنگلی بنفشه و شمشاد به وسعت تقریبی ۲۰۰ هکتار در بخش شمالی است، بخش جنوبی این مجتمع نیز تا دامنه کوه مدوبن به صورت جنگلی فشرده و با جاذبه‌های بصری فوق العاده ادامه دارد.

تله کابین نمک آبرود معروفترین جاذبه گردشگری این منطقه و بلندترین تله کابین ایران است. نمک آبرود دارای دو تله کابین است که یک ربع قرن از شروع به کار آن‌ها گذشته‌است. شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را سوار شده و چشم انداز دریای خزر و درختان تنومند دامنه‌ کوه را فضای متفاوت تماشا کرده و حسابی لذت ببرید.

رامسر

در انتهای سفر به رامسر، عروس شهرهای مازندران می‌رسید. آب وهوای رامسر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان سرد است. رامسر با توجه به نزدیکی‌اش به جنگل و دریا یک منطقه‌ی مناسب برای گردش است که سالانه دوستداران سفر به این منطقه بارها بدانجا می‌روند. از جمله ویژگی‌های دیگر رامسر می‌توان به پوشش انبوه گیاهان متنوع، باغ‌های مرکبات، چای، مزرعه‌های برنج، مناطق خوش آب و هوا و زیبای اطراف رامسر در کنار آب‌های گرم معدنی، فرودگاه و هتل‌های قدیم و جدید شهر رامسر اشاره کرد. اطراف رامسر در نزدیکی ساحل، آب‌های گرم معدنی مختلفی همچون وجود دارد. از جمله آب‌های گرم می‌توان به وان و استخر آب گرم معدنی در شهرهای کتالم و سادات شهر اشاره کرد، بوستان جنگلی صفارود، روستای جواهرده، قله مخروطی شکل مارکو در شرق رامسر، جنگل دالخانی در مسیر رامسر به تنکابن، کاخ موزه تماشاگه خزر نزدیک هتل بزرگ رامسر و...از جمله جاذبه‌های گردشگری رامسر هستند.

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این تله کابین بزرگترین تله کابین ایران است که دارای 40 کابین بوده و طولی برابر با 2 متر دارد. این تله کابین تنها تله کابین خاورمیانه است که از ارتفاعات جنگل شروع شده و تا به ساحل دریا ادامه پیدا می کند و در واقع ارتباط جنگل و دریا توسط یک تله کابین دومتری انجام می‌گردد. تله کابین رامسر دارای امکانات پذیرایی و تفریحی است و ظرفیت حمل450 نفر در ساعت را دارد.

 


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1400/05/14 23:58
سلامهزینه سفره ۳ روزه از اهواز به شمال چقدر است
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/05/17 11:50
با سلام و احترام
فعلا متاسفانه تور رامسر اجرا نداریم برای اطلاع از سایر تورها میتوانید با دفتر آرندتور تماس بگیرید
02148407
باتشکر از پیام شما
افتخاری
1400/03/16 11:07
سلامروزتون بخیر من مدیر مجتمع اقامتی کیمیا در رامسر هستماین مجتمع وابسته به هتل کیمیا رامسر می باشد جهت رزرو جا برای تور گردشگری با ما تماس بگیرید.
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/03/29 13:56
با سلام و احترام
ممنون از شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.