تور کندلوس اردیبهشت 1403 | لیست تورهای کندلوس

تور کندلوس

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور کندلوس

 

استان مازندران یکی از استان‌های جذاب گردشگری است که نیمی از جنگل‌های هیرکانی این میراث طبیعی جهانی را در دل خود جای داده‌است. این بار در گردشگری استان مازندران، به روستای زیبای کندلوس سفر می‌کنید. تور کندلوس آرندتور با درجه سختی یک از شش یک سفر بسیار راحت و سبک برای علاقه‌مندان سفر و طبیعت زیبای ایران است. در این سفر آسان بهتر است یک کوله پشتی سبک همراه داشته باشید و حتما از کفش مناسب پیاده‌روی استفاده کنید. آرندتور در تور کندلوس یک میان وعده و یک وعده اصلی میزبان شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا با اماکنی که در تور کندلوس به بازدید از آن‌ها خواهید رفت، آشنا شوید.

روستای کندلوس، روستای میخ‌ساز

بسیار لذت‌بخش خواهد بود در روستایی قدم بزنید که تاریخچه‌ای هزاران ساله دارد، تصور کنید در کوچه‌هایی قدم می‌گذارید که اولین سکونتگاه‌های آدمی بوده‌است. در مورد قدمت روستای توریستی و بسیار پاکیزه کندلوس روایت‌ها و آثار متعددی وجود دارد، در این دهکده آثاری از تمدن قبل از میلاد، تمدن ایران قبل از اسلام و تمدن ایران بعد از اسلام دیده شده‌است. اگر بخواهیم در مورد موقعیت جغرافیایی این روستای ییلاقی زیبا صحبت کنیم، باید بگوییم دهکده کندلوس  با آب و هوای عالی‌اش در دامنه کوه البرز در منطقه کجور واقع شده‌است. این روستای زیبا نام‌های متعدد و مختلفی دارد. اما مشهورترین آن‌ها، روستای میخ‌ساز است. روایت است که ناصرالدین شاه قاجار در حال عبور از این منطقه بوده که عده‌ای کولی شاغل به فلزکاری را می‌‌بیند و به آن‌ها میخ‌ساز می‌گوید. از آن هنگام نام این روستا را میخ‌ساز نامیدند.

  1. موزه مردم شناسی

اگر اهل موزه‌‌گردی هستید، موزه مردم‌شناسی کندلوس می‌تواند برایتان بسیار جالب و متفاوت باشد. در این موزه شما شاهد مجموعه‌ای از اشیا مختلف همچون بافته‌ها، پوشاک و زینت‌آلات روستایی، مجسمه‌ها، نقاشی‌های سنتی و قهوه‌خانه‌ای، ظروف و ابزارآلات فلزی و چوبی و اشیاء و ظروف سفالی، چینی آلات، وسایل روستایی از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره قاجاریه هستید. اسناد و کتب خطی، نسخ خطی، کلام‌الله مجید، دیوان اشعار و عقدنامه‌ها و فرامین مختلف هم بخش دیگیری از آثار تاریخی به جا مانده در این موزه هستند.

  1. موزه گیاهان دارویی

250 گونه گیاه ژنتیک در باغ بوتانیک (موزه گیاهان دارویی) به مساحت ده هکتار برپا شده‌است. این موزه در سال 1365 با هدف کشت، پرورش، تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و معطر احداث شد. محصولات باکیفیت این موزه به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

  1. آبشار کندلوس

زیبایی‌های دهکده کندلوس تنها به توریستی بودن روستا، محیط جذاب و موزه‌های متنوع آن منتهی نمی‌شود، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه، آبشار کندلوس است که در فاصله 5 کیلومتری از دل جنگل  و حدود 10 متر ارتفاع واقع شده‌است. آب این آبشار از دماغه به صورت قطرات آب به پایین ریخته و منظره‌ی زیبایی را برای شما فراهم می‌سازد، برای رسیدن به این آبشار باید حدود یک ساعت پیاده‌روی کنید.

بهترین زمان سفر به دهکده توریستی کندلوس

چهار فصل سال در روستای کندلوس زیبا و دلنشین است، اما سفر به این منطقه در بهار یا تابستان دلنشین‌تر خواهد بود. از اواخر فروردین تا آبان‌ماه هوای این روستا معتدل بوده و خبری از سرما نیست.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.