تور ساتیاری تا پاوه + تور ساتیاری فروردین 1403

تور ساتیاری تا پاوه

35 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 12 اردیبهشت 1403 ساتیاری تا پاوه
    • 3.5 روزه
    • 7,390,000 تومان
    • محدود
    جزئیات سفر

 

بهار و تابستان که می‌شود، دوستداران طبیعت، سفرهای خود را به مناطق بکر ایران آغاز می‌کنند. یکی از استان‌های جذاب و زیبای ایران که در بهار تماشای طبیعت بکر و آثار تاریخی متنوعش شما را محسور خود می‌کند، استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه 3000 اثر تاریخی دارد که 716 اثر آن به ثبت ملی رسیده‌اند. یکی از مناطق بسیار مشهور و باستانی این استان، شهر بیستون و محوطه باستانی‌اش است. در این محموعه‌ی عظیم13  اثر به همراه سنگ نبشته بیستون در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. دیدنی‌های استان کرمانشاه که قدمتش به دوره مادها بر می‌گردد، آنقدر فراوان و متعدد بوده که قطعا در یک سفر کوتاه نمی‌توان تمامی جذابیت‌های بیشمارش را تماشا کرد.

یکی از مناطق بسیار جذاب و متفاوت استان کرمانشاه، روستای گردشگری و پلکانی ساتیاری است که در منطقه اورامانات قرار دارد. آرندتور در تور ساتیاری، به بازدید از این روستا و هفت منطقه‌ی دیگر در این استان می‌رود، درجه سختی این سفری 3.5 روزه دو از شش بوده و  بخشی از خدمات آرند تور در این سفر آسان عبارتند از: اتوبوس 25 نفره VIP، شش وعده غذای اصلی و سه میان وعده.

محل اسکان شما خانه‌‌ای محلی در شهر زیبای پاوه خواهد بود. همجواری با مردم و اسکان در خانه‌های بوم‌گردی به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ مردم منطقه بیشتر آشنا شوید. با ما در این سفر متفاوت همراه باشید و از جاذبه‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، لذت ببرید.

 

جاذبه‌های دیدنی تور ساتیاری

  1. تکیه معاون الملک

تکیه معاون الملک، یکی از تکیه‌های تاریخی و مشهور دوره قاجاریه در شهر کرمانشاه است که در سال 1354 به ثبت ملی رسیده‌است. این بنای باشکوه عمری صد ساله داشته و توسط «حسین خان معین الرعیا» پدربزرگ «رحیم معینی کرمانشاهی» از شاعران مشهور معاصر ساخته شده‌است. ویژگی بسیار شاخص و ممتاز تکیه معاون الملک که به سبب آن شهرت دارد، کاشی‌های برجسته و هفت رنگ آن است. در کاشی‌های تکیه معاون الملک، واقعه عاشورا و داستان‌های قرآنی به تصویر کشیده شده‌اند.

  1. مسجد جامع شافعی

مسجد جامع شافعی تنها مسجد متعلق به اهل تسنن در شهر کرمانشاه و یکی از مساجد فوق العاده چشم نواز این شهر است که معماری آن از مساجد عثمانی الهام گرفته شده‌است. گنبد و نیم گنبدهای کناری، مناره‌های قلمی و نوک تیز، تزیینات و جزییات نقاشی داخلی بنا، همگی نشان از معماری چشم نواز و بی‌نظیر آن دارد. مسجد جامع شافعی با زیربنایی به وسعت 1060 مترمربع یک مسجد بسیار اصیل و معنوی است که تماشایش شما را به یاد مساجد کشور زیبای ترکیه می‌اندازد.

  1. طاق بستان

طاق بستان مجموعه‌ای از سنگ نگاره‌ها و سنگ نبشته‌های مهم ساسانی است که در قرن سوم میلادی ساخته شده‌است. در این سنگ نوشته‌ها و سنگ نگاره‌ها شما شاهد تصاویری از تاج‌گذاری خسروپرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج‌گذاری شاهپور دوم و سوم و چند سنگ نوشته به خط پهلوی و... هستید. علاوه براین، طاق بستان به علت همجواری کوه و چشمه یکی از گردشگاه‌های روح‌افزا شهر کرمانشاه است که از گذشته تا به امروز به آن توجه ویژه می‌شده‌است.

  1. مجموعه بیستون

مجموعه بیستون یکی از مشهورترین آثار ثبت شده‌ی هویت ایرانیان در فهرست میراث جهانی یونسکو و مایه‌ی فخر هر ایرانی است. در مجموعه بیستون، سنگ نبشته‌ی داریوش کبیر، اولین و بزرگترین سنگ نبشته‌ی جهان از دوره‌ی هخامنشی به ابعاد 6 متر طول و 2.30 متر عرض قرار دارد. در این مجموعه آثار تاریخی متعددی همچون، مجسمه هرکول، بقایای سد و پل ساسانی، سراب بیستون، بناهای ایلخانی، بناهای صفوی، غارهای باستانی، نقش برجسته گودرز دوم و بلاش، کارونسرای شاه عباسی و.. وجود دارد. آثاری که 28 مورد آن به ثبت ملی و 13 اثر آن به ثبت جهانی رسیده‌است.

  1. شهر زیبای پاوه (هزار ماسوله)

پس از بازدید از آثار باستانی شهر کرمانشاه به سوی شهر زیبا و 3000 ساله‌ی پاوه می‌روید.پاوه به عنوان مرکز اورامانات در کوه‌های زاگرس قرار دارد، کوهستان‌های شاهو بام کرمانشاه از جاذبه‌های دینی شهر پاو می‌باشد. معماری پاوه شباهت زیادی به شهر ماسوله گیلان داشته و با توجه به همین شباهت به آن لقب هزارماسوله داده شده‌است. آب و هوای پاوه این شهر کوهستانی، معتدل بوده و دارای چشمه‌های فراوان، آبشارها، جنگل‌ها و مراتع متنوع پیرامونش است.

  1. روستای ساتیاری

روستای ساتیاری یکی از روستاهای بسیار زیبای اورامانات است که در دامنه سه کوه بلند و در 25 کیلومتری شهر پاوه قرار دارد. معماری این روستا پلکانی بوده و آب و هوای مطبوع، طبیعتی بی‌نظیر و بافتی متمرکز دارد. مهمترین ویژگی خانه‌های روستای ساتیاری هماهنگی آن‌ها با محیط و طبیعت منطقه است. روستای ساتیاری به دلیل طبیعت بی‌نظیر و بکرش، محصولات ارگانیک و صنایع دستی متنوعش مدتی است که تبدیل به یکی از مناطق جذاب گردشگری استان کرمانشاه شده‌است.

 

  1. سراب روانسر

سراب روانسر دریاچه‌ای کوچک اما ثبت شده در فهرست میراث طبیعی ایران است که در شهر روانسر قرار دارد. این دریاچه منشاء اصلی رودخانه «قره سو» و یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین رودخانه‌های استان کرمانشاه است که از کوهستان‌های شاهو سرچشمه می‌گیرد.

 

  1. غار قوری قلعه

غار قوری قلعه یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهرستان روانسر است که قدمتی 65 میلیون ساله دارد و می‌توان آن را قدیمی‌ترین غار آبی در خاورمیانه دانست. این غار در دامنه‌ی کوهستان شاهو واقع شده و یکی از هفت میراث طبیعی ایران که به ثبت ملی رسیده‌است.طول غار قوری قلعه 12 کیلومتر بوده و عمق آن حدود 3140 متر می‌باشد. دمای این غار حدود 7 تا 11 درجه بوده و در تمام فصول سال ثابت است.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.