تور قطار گردی لرستان اردیبهشت 1403

تور قطار گردی لرستان

از اراک تا آبشار های زیبای لرستانم
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

در مورد قطارهای گردشگری چه می‌دانید؟ می‌دانید از چه سالی بحث ورود قطارهای توریستی در ایران رواج یافت؟ قطارهای گردشگری در ایران عمر چندانی ندارد و از سال 1396 راه‌اندازی شده‌اند. پس از راه اندازی چندین قطار گردشگری در دو مسیر مختلف «تهران-سوادکوه-ساری» و «تهران-زواره»، اولین قطار گردشگری لرستان در سال 1398 همزمان با آغاز سال نو افتتاح شد. قطار گردشگری لرستان در مسیر «تهران-لرستان-خوزستان» حرکت می‌کند. قطار توریستی لرستان، جاذبه‌های گردشگری منطقه را رونق داده‌است. با ما همراه باشید تا اطلاعات  جالبی در مورد جاذبه‌های دیدنی این سفر یک و نیم روزه در اختیارتان قرار دهیم.

در قطار گردشگری لرستان چه جاذبه‌های دیدنی را می‌بینید؟

استان لرستان به «سرزمین آبشارها» شهرت دارد. در این استان می‌توان  طولانی‌ترین، عریض‌ترین و زیباترین آبشارها را دید. قطار گردشگری لرستان این افتخار را دارد تا در طی مسیری 74 کیلومتری شما را به بازدید از آبشارها، تونل‌ها، پل‌های تاریخی و ایستگاه‌های قدیمی راه آهن لرستان ببرد. قطاری که در این مسیر شما را همراهی خواهد کرد، یک ریل باس 4 واگنه به گنجایش 336 نفر خواهد بود. این قطار در همان مسیر تهران-خوزستان حرکت می‌کند. اما مبدا حرکتش در اراک است.

آرندتور از تهران با اتوبوس 32 نفره vip شما را شبانه راهی ایستگاه راه آهن خرم آباد می‌کند. از خرم آباد شما راهی سفر با قطار توریستی خواهید شد و پس از گردش یک روزه در میان جاذبه‌های دیدنی استان لرستان شب به اراک باز می‌گردید.

قطار توریستی لرستان در اغلب ایستگاه‌های این استان زیبا، توقف خواهد کرد و پیاده خواهید شد. جاذبه‌های دیدنی که با قطار گردشگری در تور لرستان آنها را خواهید دید، عبارتند از:

  1. آبشار چم چیت

«آبشار چم چیت»، در پایین روستای چم چید، در کنار رودخانه سزار قرار دارد. این آبشار ارتفاعی برابر با 20 متر دارد. آبشار قطره‌ای چم چیت به« آبشار آبگرمه» و یا «بیشه گرمه» نیز شهرت دارد و در 23 کیلومتری شهر دورود واقع شده‌است.

  1. آبشار بیشه

«آبشار بیشه» یکی از زیباترین آبشارهای استان لرستان و چهل و هشتمین آبشار ایران است که در فهرست آثار ملی قرار دارد. آب این آبشار 48 متری از طریق چشمه‌هایی که در نزدیکی ایستگاه «بیشه‌» قرار دارد، تامین می‌گردد. آب آبشار بیشه بعد از برخورد به زمین 10 متر جریان دارد تا به رودخانه «سزار» برسد. آبشار بیشه در دل کوه‌های زاگرس و در 35 کیلومتری شهر دورود قرار دارد.

  1. پل چالان چولان

یکی از جاذبه‌های دیدنی در مسیر دورود-بروجرد، «پل چالان چولان» است. این پل در دوره قاجار ساخته شده و در سال 1376 به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید. طول پل چالان چولان 120 متر بوده و 6 طاق چشمه‌ی آجری دارد که پایه‌هایش تا ارتفاع 1 متر از سنگ و بدنه از آجر ساخته شده‌است.

  1. دره نگار (نی گاه) دورود

«دره نگار» یا «نی گاه» یکی از جاذبه‌های دیدنی و شگفت آور پایتخت طبیعت ایران، شهر دورود است. این منطقه گردشگری بکر به همراه « اشترانکوه» و «دریاچه گَهَر» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در زمره مناطق حفاظت شده ایران قرار دارند. در این دره‌ی زیبا، رودی خروشان به نام «سفید آب» جریان دارد. دیواره‌های تنگه دره نگار مأمن پرندگان بسیاری است که در فصل بهار در این منطقه لانه می‌سازند.

  1. دریاچه گَهَر

دریاچه گهر نگین اشترانکوه، یکی از بهترین جاهای دیدنی و بکر استان لرستان و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین کشور است. این دریاچه در اثر زلزله به وجود آمده و در فاصله ی 35 کیلومتری از شهر دورود قرار دارد.

  1. روستای چمسنگر

روستای چمسنگر، یکی از روستاهای بسیار دلنشین و بکر استان لرستان است که در 85 کیلومتری خرم آباد قرار دارد. آب و هوای این روستا بسیار مطلوب بوده و محل آن در حدِ فاصل ایستگاه سپیددشت و ایستگاه دورود است.

  1. روستای مروک

یکی دیگر از روستاهای بی‌نظیر لرستان که طبیعت بی‌مثالش هوش از سر هر بازدید کننده‌ای می‌رباید، «روستای مروک» است. این روستا در دامنه‌های کوه زاگرس در نزدیکی شهرستان دورود قرار دارد. درختان میوه مخصوصا زردآلوی این منطقه به دلیل خاک حاصلخیزش بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند. اگر به این منطقه سفر کردید، حتما از زردآلوهای مروک نوش جان کنید.

  1. غار مردگان

«غار مردگان» در روستای «دریژان» در کوهی به ارتفاع 2257 متر قرار دارد. محلی‌ها در مورد این غار افسانه‌های متعددی دارند. عده‌ای معتقدند، در زمان حمله‌ی مغول مردم به داخل این غار پناه می‌بردند و پس از مدتی در همان جا جان می‌باختند. گروهی دیگر از مردم می‌گویند افرادی که در حال مرگ بودند را در غار رها می‌کردند تا همان جا فوت کنند.

  1. بازار اراک

شهر اراک در گذشته به «سلطان آباد» شهرت داشته‌است. بازار، جزء اولین بناهایی است که در این شهر ساخته شده‌است. مجموعه‌ی فعلی بازار که شامل مسجد، مدرسه، آب انبارها، گذرها و کاروانسراست در زمان فتحعلی شاه ساخته شده‌است. این مجموعه 14 هکتار وسعت دارد و در گذشته در چهار طرف بازار 4 دروازه داشته که در گذر زمان ویران شده‌اند.

  1. موزه حسن پور

«موزه حسن پور» اراک یکی از خانه‌های تاریخی است که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و در زمان حکومت «احمد شاه قاجار» ساخته شده‌است. این خانه در گذر زمان به مدرسه، منزل مسکونی و موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی تغییر کاربری داد.

  1. حمام چهار فصل

«حمام چهار فصل» اراک یکی از زیباترین و بی نظیرترین آثار معماری است که در یک قرن پیش در زمان سلطنت احمد شاه قاجار در شهر اراک ساخته شد و تنها حمام ایران است که قسمتی مجزا برای اقلیت‌های مذهبی دارد تا طبق رسم و شئونات خود از حمام استفاده کنند.


در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.