تور دشت شقایق لار اردیبهشت 1403 | یک روزه

تور دشت شقایق لار

3 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور دشت شقایق لار

 

اگر شما هم پایتخت‌نشین هستید و وقت و زمان کافی برای دیدن جاذبه‌های گسترده ایران زیبا را ندارید، می‌توانید با یک سفر یک روزه در اطراف تهران حال و هوای خود را حسابی تغییر دهید. تهران به دلیل نزدیکی به مناطق خوش آب و هوای شمال و از طرفی دیگر فاصله اندکش به مناطق کویری ایران، موقعیت بسیار مناسبی برای سفرهای یک روزه مختلف در پیرامون خود دارد. تور دشت شقایق لار نیز یکی از همین سفرهای یک روزه مناسب برای شماست که می‌تواند یک روز مفرح با مناظر بکر و زیبا را برای‌تان مهیا سازد. درجه سختی تور دشت شقایق لار، دو از شش بوده و آرندتور یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

دشت شقایق لار کجاست؟

دشت لار در حاشیه کوه دماوند در استان مازندران بخش لاریجان و در 108 کیلومتری از تهران و تقریبا با همین فاصله تا شهرستان آمل قرار گرفته‌است. دماوند نزدیک‌ترین شهر به دشت لار که در 36 کیلومتری از آن قرار گرفته‌است.

چرا باید دشت لار را دید؟

دشت شقایق لار دشتی 31 هزار هکتاری و یکی از مناطق پرگل ایران است که گویی دامن گسترده و رنگارنگش را بر زمین پاشیده‌است. گل‌های این دامن رنگین زنبق وحشی، گل زرد و شقایق‌هاست. آن چیزی که زیبایی این دشت پهناور را زیباتر می‌کند، افق پیش روی شما دماوند سرافراز و راست قامت است. این دشت زیبا در سال 1354 به عنوان پارک ملی ثبت شد. در این منطقه 400 گونه گیاهی پیدا کرده‌اند که 338 گونه آن‌ها دائمی هستند. گونه‌هایی همچون آویشن، خرگوشک، گون، سیرک، مریم‌گلی، پیازک، کاسنی، زرشک، گلپر، بابونه، شیرین‌بیان، بومادران، بارهنگ، والک و باریجه. تنها درختی هم که در این منطقه وجود دارد، ارس است. در این منطقه 159 گونه حیوانی مختلفی نیز وجود دارد که بسیار متنوعند از پلنگ و خرس قهوه‌ای تا مار و عقاب طلایی، ماهی قزل‌آلای خال قرمز از مشهورترین گونه‌های حیوانی این منطقه هستند. هرساله از 15 خرداد تا 15 شهریور در دشت لار شکار ممنوع است.

آبشار شاهاندشت کجاست؟

در تور یک روزه دشت شقایق لار، علاوه بر تماشای دشت لار به آبشار شاهاندشت در 96 کیلومتری تهران در جاده هراز نیز خواهید رفت. این آبشار، مرتفع‌ترین آبشار مازندران و دومین آبشار بلند ایران است که در سال 1390 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. اگر بخواهیم در مورد محل آبشار شاهاندشت دقیق‌تر سخن بگوییم، این آبشار در روستایی هم نام با خودش یعنی، شاهدشت قرار گرفته‌است. ارتفاع آبشار شاهاندشت تقریباً 62 متر است و از فراز ضخره‌ای بسیار باشکوه به پایین سرازیر می‌گردد.

در کنار این آبشار با شکوه می‌توانید فعالیت‌های هیجان‌انگیز همچون آب تنی و آب بازی انجام دهید و یک آخر هفته لذت‌بخش را برای خود بسازید.

بهترین زمان سفر به دشت لار و آبشار شاهاندشت چه موقع است؟

بهترین زما سفر به این منطقه برای تماشای گل‌های زیبای دشت لار مخصوصا شقایق‌های زیبایش، اواخر اردیبهشت و خرداد ماه است. به یاد داشته باشید در طی سفر به این منطقه حتما دوربین عکاسی خود را همراه داشته‌باشید چون سوژه‌های بسیار نابی منتظر ثبت شما هستند تا آن‌ها را به زیبایی خلق کنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1402/02/10 12:53
درود برای دیدن این دست زیبا کی تور دارین؟؟ مهمانی دارم که اوایل خرداد به ایران میاد امکان رزرو تور یک روزه دارید ؟؟
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/03/15 16:09
با سلام و احترام
در صورت موجود شدن این تور خدمتتون اطلاع رسانی خواهد شد
باتشکر از پیام شما
میلاد
1401/05/05 00:33
سلام خسته نباشید تاریخ تور دشت لار رو میخواستم
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/05/08 14:54
با سلام و احترام
فعلا متاسفانه تور دشت شقایق لار نداریم
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.