تور روستای آلاشت اردیبهشت 1403 | تور آبشار ورسک

تور روستای آلاشت

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور روستای آلاشت

 

ییلاق‌های مه گرفته ایران فضاهای رویایی هستند که هوش از سر هر بیننده‌ای می‌ربایند. آلاشت یکی از همین ییلاق‌های مه گرفته ایران است که می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای آخر هفته شما باشد. 39 کیلومتر مانده به سوادکوه مازندران مقصد شما در تور روستای آلاشت است که از دیدنش سیر نخواهید شد. ییلاق مه گرفته آلاشت یکی از مناظر بسیار زیبا و بی‌بدیل ایران است که طبیعت بسیار بی‌نظیری دارد. این سفر با درجه سختی 2 از 6 یک سفر راحت برای آخر هفته است که می‌تواند شما را برای شروع هفته‌ای پرکار آماده کند. آرندتور در این سفر یک وعده اصلی صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

روستای آلاشت کجاست؟

روستای آلاشت در نزدیکی سوادکوه در استان مازندران قرار گرفته و یکی از روستاهای ایران است که به ثبت ملی رسیده‌است. این روستا میانگین بارندگی 500 تا 700 میلی لیتر داشته و آب و هوای بسیار خنک و مه گرفته‌ای دارد. روستای آلاشت یکی از نزدیک‌ترین نقاط شمالی ایران به شهر تهران و در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار گرفته است. وجه تسمیه انتخاب نام آلاشت برای این روستا عقاب‌های بسیار زیادی است که در این منطقه زندگی می‌کنند.

روستای آلاشت چه جاذبه‌های دیدنی دارد؟

طبیعت بی‌نظیر منطقه آلاشت اولین جاذبه گردشگری این منطقه است که از تماشایش سیر نخواهید شد. اختلاف دمای فاحش میان این روستا و مناطق نزدیک آن، موقعیت منطقه که گویی بر بالای ابرها ایستاده و مه غلیظی فضای پیراموش را فرا گرفته همگی گویای فضای خیال انگیز و دلنواز روستای آلاشت می‌باشد. منطقه آلاشت دارای درختان متنوعی همچون گردو، فندق و... بوده و حیات وحش این منطقه به صورت حفاظت شده زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست کنترل می‌شود.

از جاذبه‌های دیگر روستای آلاشت، موزه مردم شناسی است که در سال 1348 به ثبت ملی رسید. این موزه در واقع خانه رضاشاه پهلوی بوده و اینک تبدیل به موزه شده‌است. این خانه قدیمی در دو طبقه و به ابعاد 18 در 18 متر بنا شده‌، در این خانه سنتی می‌توانید با ابزارهای ریسندگی، ظرف‌های فلزی و چوبی، چراغ‌های نفتی و... آشنا شوید.

مسجد امام حسین آلاشت نیز از دیگر مناطق دیدنی است که توسط استاد حسین لرزاده ساخته شده و در نزد مردم از اجر و قربی فراوان دارد. این مسجد در سال 1352 به دستور محمدرضا شاه پهلوی ساخته شد و معماری منحصر به فردی دارد.

رصدخانه سومین جاذبه گردشگری این منطقه است که در سال 1385 به همت شهرداری آلاشت ساخته شد. این بنا اولین رصدخانه استان مازندران بوده که در محله کاربار قرار گرفته‌است.

چه موقع به روستای آلاشت سفر کنیم؟

با توجه به اینکه روستای آلاشت در منطقه کوهستانی واقع شده، بهترین زمان سفر به آن بهار و تابستان (مردادماه) است که شاه توت‌های آن نیز رسیده باشند.

با توجه به سردی منطقه بهتر است یک لباس گرم همراه داشته باشید. یک وعده نهار سبک و دوربین عکاسی، و زیرانداز را حتما همراه خود بردارید. 


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.