تور کویر ابوزید آباد بهمن 1402 | شهر زیر زمینی

تور کویر ابوزید آباد

40 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور کویر ابوزید آباد یکی دیگر از تورهای کویرنوردی است که علاقه‌مندان به کویرگردی می‌توانند در کنار دو کویر مشهور مرنجاب و مصر به این منطقه که در شمال شرقی کاشان قرار دارد، سفر کنند. کویر ابوزید با سایر سفرهای کویرگردی متفاوت است. در تور کویر ابوزید آباد شما به بازدید دو منطقه تاریخی، شهر زیرزمینی اویی و کاروانسرای ابوزیدآباد خواهید رفت. این سفر یک روزه بوده و یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان آرندتور خواهید بود. با ما همرا باشید تا اطلاعات بیشتری از تور کویر ابوزید آباد، کسب کنید.

کویر ابوزید آباد کجاست؟

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، کویر ابوزیدآباد در شهرستان آران بیدگل و در حدود 30 کیلومتری شمال شرقی کاشان قرار دارد. این کویر از جاذبه‌های محبوب کویرنوردان و در عین حال پایتخت گویش‌های کهن ایران است. گویش بیذوی از مهم‌ترین گویش‌ها و جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.

یک روز، مدت زمان مناسب برای سفر به کویر ابوزیدآباد بوده و در کنار بازدید از آن و قدم زدن در میان شن‌های نرم و روانش و لذت بردن از سکوت آن به همراه تور لیدری که با شما در این سفر خواهد بود به بازدید از شهر زیرزمینی و تاریخی اویی و کاروانسرای ابوزیدآباد خواهید رفت.

شهر تاریخی اوئی، قدیمی‌ترین شهر زیرزمینی جهان

شهر تاریخی اوئی با سیستم تهویه بی‌نظیرش، قدیمی‌ترین شهر تاریخی جهان است که در زیر شهر نوش‌آباد ساخته شده و قدمت آن به دوره ساسانی می‌رسد. این شهر به صورت دست‌کن ساخته شده و وسعت آن چندین هزارمترمربع است. شهر اوئی به منظور حفظ جان مردم و دفاع از شهر ساخته شده‌است. کشف این شهر زیرزمینی در سال 1385 توسط فردی که در منزل خود در حال حفر چاه بود، اتفاق افتاد!


کاروانسرای ابوزید آباد، هتلی 400 ساله

کاروانسرای ابوزید آباد، یکی از 999 و مهم‌ترین کاروانسرایی است که به دستور شاه عباس صفوی در مسیر اصفهان-یزد برپا شد تا مسافران در این کاروانسرا خستگی سفر را از تن به در کنند. این بنا در گذر زمان بسیار آسیب دیده بود تا اینکه در سال 1378 ه.ش در فهرست آثار ملی ایران درآمد و مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. وسعت کاروانسرای ابوزید آباد حدود 2200 مترمربع بوده و 29 حجره، 8 برج و 4 اصطبل، تنور و یک اتاق مهمان دارد در وسط این کاروانسرا، یک حوض کوچک قرار دارد که در کنار هشتی ورودی کاروانسرا، جلوه‌ای دیگر به آن داده‌است. کاروانسرای ابوزید آباد در حال حاضر به عنوان هتل ابروز میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است. در تور یک روزه کویر ابوزید آباد، شما به بازدید از این کاروانسرا خواهید رفت.


بهترین زمان سفر به کویر ابوزید آباد

با توجه به اقلیم منطقه که بیابانی و گرم و خشک بوده، بهترین زمان مناسب برای سفر به این منطقه، پاییز و زمستان است.  برای سفر به این منطقه بهتر است از کفش مناسب استفاده کرده، عینک آفتابی و ضد آفتاب و یک کوله یک روزه سبک همراه خود داشته باشید. توصیه می‌شود که دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید تا عکس‌های نابی را از غروب این کویر زیبا در خاطرات خود ثبت کنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.