تور تنگه دار | تور تنگه دار بهمن 1402

تور تنگه دار

رودخانه نوردی جنگل های نوشهر
2 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

روزهای گرم تابستان آب بازی و خیس شدن حسابی لذت بخش خواهد بود، تور تنگ ‌دار یک سفر یک روزه با فاصله 4 ساعته از تهران است که شما در این سفر از سر تا پا حسابی خیس و خنک خواهید شد. در این سفر ماجراجویانه، یک روز پرانرژی و شاد خواهید داشت و شاهد مناظر بسیار زیبایی خواهید بود که تا مدت‌ها تصویر آن‌ها از ذهن شما محو نخواهد شد. خلاصه اگر علاقه‌مند به آب بازی و حتی رودخانه‌نوردی هستید، تنگ دار یکی از بهترین مناطق دیدنی طبیعت است که می‌توانید در سفر یک روزه آرندتور به دیدار آن بروید. درجه سختی این سفر 2 از 6 بوده و آرندتور یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

چرا تنگ دار را باید دید؟

دوست دارید سری به جنگل‌های منسجم سر سبز، به سان جنگل‌های آمازون بزنید؟ شاید هم تمایل دارید یک شیرجه جانانه در آب خنک زده و به روح و جان خود انرژی و شادی مضاعف ببخشید!

تنگ دار یکی از بی‌نظیرترین تنگه‌های کشور که هرساله تابستان میزبان هزاران طبیعت‌گردان است. این تنگه در نوشهر مازندران در منطقه‌ای قرار گرفته که در میان گردشگران به دره آمازون مشهور است. جنگل‌های این منطقه آنچنان سرسبز و بزرگ هستند که شاخه‌هایشان را بر مسیر تنگه گسترانده‌اند. به گونه‌ای که شما در طول رودخانه‌نوردی ننها پرتویی از نور خورشید را از لابه‌لای شاخه‌های گسترده آن خواهید دید و تمام مسیر سایه است و اصلا نیازی به استفاده از عینک آفتابی نخواهید داشت. در این منطقه بسیار سرسبز تمامی دیوارهای تنگ دار از سرخس و خزه پوشیده شده‌اند. شما در این سفر می‌توانید بر فراز صخره‌های سنگی‌اش یک شیرجه جانانه در آب خنک زده و در آب روان آن شنا کنید، مسیر تنگ دار حدود 1.5 کیلومتری رودخانه‌نوردی دارد که حدود 3 تا 4 ساعت زمان می‌برد. عمق رودخانه در طول مسیر یکسان نیست. به گونه‌ای که  تا  حدود 400 متر از مسافت دره، عمقش آنچنان زیاد نبوده و آب تا زانوی شما می‌رسد اما هرچه جلوتر می‌روید آب بیشتر شده، به گونه‌ای که تقریبا در انتها آب حداقل تا سینه شما می‌رسد. در طی رودخانه‌نوردی در تنگ دار شما به حوضچه‌هایی می‌رسید که در صورت داشتن عمق کافی می‌توانید درون آن شیرجه بزنید.

تنگه دار یا تنگ دار، کدام درست است؟

تنگه یک باریکه از آب است که دو دریا را به یکدیگر متصل می‌کند به مانند تنگه هرمز، اما تنگ، به دره‌ای می‌گویند که بیش از اندازه باریک هستند. دیواره‌های آن‌ها صخره‌ای، قائم و بسیار پرشیب هستند. تنگ واشی یا تنگ دار نمونه‌ای از این تنگ‌ها هستند. بنابراین استفاده از واژه تنگه برای تنگ دار اشتباه است.

تنگ دار کجاست؟

برای رسیدن به تنگ دار باید از جاده پر پیچ و خم و زیبای جاده چالوس حرکت کنید و پس از 4 ساعت حرکت از پایتخت به این منطقه بهشت‌گونه می‌رسید. تنگ دار در 8 کیلومتری نوشهر قرار دارد، برای ورود به این دره باید از جنگل‌های خانیکان نوشهر و رودخانه کرکورد بگذرید.

بهتر است برای این سفر حتما یک دست لباس اضافی همراه خود داشته‌باشید و از آوردن وسائلی که آب به آن‌ها آسیب می‌زند خودداری کنید. بهتر است سبک سفر کنید تا بتوانید از رودخانه‌نوردی برخلاف جهت آب حسابی لذت ببرید. اگر شنا بلد نیستید هم نگران نباشید لیدر و کمک لیدرها در طول سفر به شما کمک خواهند کرد تا از تنگه به راحتی عبور کرده و حسابی لذت ببرید. دوربین عکاسی حتما همراه خود داشته باشید و اگر ضد آب نیست، حسابی مراقب آن باشید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.