تور دشت آزو بهمن 1402 | یک روزه

تور نوا تا دشت آزو

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور دشت آزو

 

دامنه البرز تفرجگاه‌های متنوع و متعددی دارد یکی از این مناظر و طبعیت بکر که همچون نگینی در دامنه البرز می‌درخشد، روستای نوا و دشت آزو است. شما در این منطقه می‌توانید قله استوار و پرصلابت دماوند را در کنار سرسبزی‌های گسترده این دامنه به وضوح و زیبایی تمام تماشا کنید. آب و هوای عالی، مناظر فوق‌العاده اندکی از ویژگی‌های تور نوا است که می‌توانید با آرندتور آن را از نزدیک تماشا کرده و حسابی لذت ببرید. درجه سختی تور نوا 3 از 6 بوده و یک وعده صبحانه و یک میان وعده آرندتور میزبان شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری به صورت مختصر در مورد این سفر یک روزه کسب کنید.

محل روستای نوا

روستای نوا در استان مازندران در بخش لاریجان و 85 کیلومتری شهرستان آمل قرار گرفته‌است. روستای نوا در منطقه‌ای کوهستانی با آب و هوای بسیار مناسب در نزدیکی کوه دماوند واقع شده‌است. آب و هوای عالی و آسمان لاجوردیش سبب شده تا این منطقه یکی از 50 رصدگاه برتر در ایران برای برگزاری تورهای آسمان‌نگری یا آسترتوریسم محسوب شود. روستای نوا به دلیل مناظر بسیار چشم نوازش هرساله یکی از مناطق برتر برای مقاصد گردشگری روستایی است. وجه تسمیه نام نوا به این روستا به این علت است که در این منطقه برخلاف روستاهای دیگر دامنه البرز، باد کمتری می‌وزد.

دیدنی‌های روستای نوا

  1. دشت بیکران آزو، عروس دشت‌های البرز

دشت آزو یکی از دشت‌های بسیار وسیع و سرسبز در حاشیه رودخانه است. این دشت در ارتفاع 2600متری در بالادست روستای نوا قرار دارد. از روستای نوا 45 دقیقه پیاده‌روی سبک شما را به دشت آزو می‌رساند. پوشش گیاهی گسترده، عطر گل گیاهان و دورنمای قله پرصلابت دماوند شما را از زیبایی مبهوت خود خواهد کرد.

  1. دامنه‌های پرصلابت قله پاشوره

در نزدیکی روستای نوا و دشت آزو، قله‌ی پاشوره با ارتفاع تقریبی 3900 متر از سطح دریا قرار دارد. در تور روستای نوا ما فقط افق وسیعی از این دامنه با سنگ‌های آتشفشانی‌اش را تماشا خواهیم کرد. اما اگر اهل کوهنوردی باشید، طی کردن این دامنه‌ی سنگی و رسیدن به قله پاشوره زمانی حدوداً 8 ساعت کوه‌پیمایی دارد. علت نامگذاری این منطقه به پاشوره، وجود سنگ‌های مشابه سنگ پاست. شما انواع سنگ پا در اندازه‌های متفاوت و سبک را در این منطقه به وفور خواهید دید.

تضاد میان طبیعت بیکران و سرسبز دشت آزو در کنار دامنه‌های خشن و سنگی پاشوره در کنار هم، از شگفتی‌ها و جذابیت‌های شاهکار خلقت در این منطقه ست که از تماشای آن در کنار هم سیر نخواهید شد. در دشت آزو شما می‌توانید به تماشای دو قله بنشینید. از یک سو دورنمای قله پاشوره و از سمتی دیگر چشم انداز قله دماوند در برابر چشمان شما دلربایی می‌کنند. دل کندن از این منطقه و عازم تهران شدن کاری سخت و جان‌فرسا خواهد بود. به‌گونه‌‍ای که هنوز نرفته، دلتان برای بازگشت به آن بسیار تنگ خواهد شد.

بهترین زمان سفر به روستای نوا

سفر کردن و تماشای این همه زیبایی قطعا در زمستان امکان‌پذیر نیست، بهترین زمان سفر به این منطقه از اوایل بهار تا اوایل پاییز خواهد بود. به یاد داشته باشید تا دوربین عکاسی‌تان را حتماً همراه خود بردارید و از این شگفتی‌های فراوان عکس‌های خاطره‌انگیز بگیرید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
محمد رضا
1401/02/03 00:50
زمان تور آزو کی هست کمپه؟خدمات؟ممنون
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/12 17:22
با سلام و احترام
متاسفانه فعلا تور دشت آزو نداریم
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.