تور آبشار آهکی بهار 1403 | تور آبشار آهکی اردیبهشت 1403

تور آبشار آهکی

گذری از طبیعت بکر سوادکوه
شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل


سفر به آبشار آهکی اسکلیم رود، زیبایی خفته در دل جنگل‌های لفور

آیا می‌دانید عروس آبشارهای سوادکوه، لقب کدام آبشار ایران است؟ آبشار اسکلیم رود یک آبشار آهکی بسیار زیباست که در دل درختان برافراشته لفور پنهان شده‌است. برای رسیدن به این معشوق دلنواز و زیبارو باید یک ساعت پیاده‌روی در دل جنگل را تجربه کنید. از کنار درختان راش انجیلی، ممرز، ازگیل و... عبور می‌کنید و در نهایت خود را برای روبرو شدن با آبشار 32 متری آماده می‌کنید. اگر دوست دارید آبشار آهکی اسکلیم رود را از نزدیک ببینید، می‌توانید با تور «آبشار آهکی اسکلیم رود آرندتور» همراه شوید و این آبشار هیجان انگیز را از از فاصله نزدیک تماشا کرده و در آب خنکش شنا کنید. با ما همراه باشید تا از زیبایی‌های این سفر 2 روزه بیشتر صحبت کنیم.

آبشار اسکلیم رود کجاست؟

آبشار اسکلیم رود یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران است که در دل جنگل‌های هیرکانی منطقه لفور واقع شده‌است. قدمت جنگل‌های هیرکانی  به دوران ژوراسیک و 40 میلیون سال قبل بر می‌گردد. نام باستانی این منطقه هیرکانیا (به معنای سرزمین گرگ‌ها) است و از این رو به این جنگل‌ها، جنگل‌های هیرکانی می‌گویند. خوشبختانه چند سالی است که بخشی از جنگل‌های هیرکانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. جنگل‌های هیرکانی لفور نیز شامل این ذخیره گاه زیست کره  است.

منطقه لفور به سرزمین آبشارها شهرت دارد. در این منطقه بیش از 84 آبشار کوچک وجود دارد که آبشار آهکلی اسکلیم رود یکی از آنهاست. برای رسیدن به عروس آبشارهای سوادکوه باید به شیرگاه بروید. پس از رسیدن به شیرگاه با مینی بوس ادامه مسیر را به سمت کلبه‌های چوبی خواهید رفت. کلبه‌های چوبی، خانه‌های محلی مجهزی هستند که به شما کمک می‌کنند تا از هیاهوی شهرهای بزرگ دور شوید و یک شب اقامتی آرامش‌بخش در آنها داشته باشید.

جاذبه‌‌های گردشگری آبشار آهکی اسکلیم رود چیست؟

در میان جنگل‌‌های 40 میلیون ساله لفور آبشار بسیار شگفت انگیزی وجود دارد که به آبشار آهکی اسکلیم رود شهرت دارد. در پایین دست این آبشار32 متری حدود 200 حوضچه‌ی آهکی در اندازه‌های مختلف وجود دارد. آبشار اسکلیم رود به خاطر داشتن املاح آهکی خواص درمانی گوناگونی دارد. برای رسیدن به این آبشار پلکانی باید حدد 1 کیلومتر پیاده روی در دل جنگل‌های لفور داشته باشید.

چه تفریحاتی در کنار آبشار آهکی اسکلیم رود می‌توان انجام داد؟

  1. آب تنی و شنا

آب تنی و شنا در حوضچه‌های کوچک آبشار آهکی اسکلیم رود می‌تواند خستگی روزهای پر فشار کاری در شهرهای شلوغ را از تن شما به در کند. لذت آب تنی در آب سرد مخصوصا در روزهای گرم تابستان یکی از تفریحات لذت بخش و خاطره انگیز این سفر 2 روزه خواهد بود.

  1. جنگل نوردی

قدم زدن در جنگل‌هایی که قدمت چندین میلیون ساله دارند، خستگی را از تن به در می‌کند و شما را مسرور تماشای چشمه سارها و رودها خواهد کرد. جنگل‌های لفور یکی از دل انگیزترین جنگل‌ها در سرتاسر مازندران است.

  1. عکاسی

مگر می‌شود که به تماشای جنگل‌های لفور و آبشار آهکی اسکلیم رود رفت و از مناظر دیدنی اطراف عکس نگرفت؟ عکاسی از جاهای دیدنی منطقه به شما کمک می‌کند تا این سفر خاطره انگیز را در یادها ثبت کنید.

بهترین زمان سفر به آبشار آهکی اسکلیم رود چه موقع است؟

تماشای آبشار اسکلیم رود و محیط پیرامونش در هر موقع سال زیبا و شگفت آور خواهد بود. اما اگر قصد دارید در آب حوضچه‌ها شنا کنید، بهتر است اواخر بهار و تابستان به منطقه سفر کنید. البته تماشای برگ‌های خزان زده پهن برگ جنگل‌های لفور در فصل پاییز نیز یک تابلوی بی نظیر خواهد بود که در یادها ماندگار خواهد شد.

تور آبشار آهکی اسکلیم رود آرندتور چه مزیت‌هایی دارد؟

استفاده از تورهای گروهی همچون تور آبشار آهکی اسکیلم رود آژانس مسافرتی آرندتور شما را در سفر خسته نمی‌کند. در این سفر طبیعت گردی شما فضای پیرامون‌تان را به راحتی و بدون دردسر تماشا خواهید کرد و حسابی لذت خواهید ‌برد. گذشته از آن امنیت سفر به عهده شما نیست، چون شما رانندگی نمی‌کنید.

نکته‌ی بعدی بیمه مسافرتی سفر است که در صورت بروز مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید. علاوه براین شما در طی سفری به صرفه از لحاظ اقتصادی خدماتی نیز دریافت می‌کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • اتوبوس vip
  • مینی‌بوس سواری
  • پذیرایی 5 وعده غذا با آرندتور
  • سرو میان وعده و آب معدنی بین مسافران
  • بیمه مسافرتی
  • یک شب اقامت در خانه‌های محلی چوبی
  • راهنمای مجرب

آژانس مسافرتی آرندتور به دلیل راحتی بیشتر مسافرانش، مسیر پیاده‌روی 1 ساعته تا آبشار اسکلیم رود را با مینی‌بوس خواهد برد. علاوه براین یک شب اقامت در دل کلبه‌های جنگلی مجهز این سفر را به یادماندنی‌تر خواهد کرد.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.