تور شهر یئری | تور مشکین شهر

تور شهر یئری

10 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

همان‌طور که می‌دانید، سفر در سبک و سیاق‌های مختلف وجود داشته و قطعاً هر سبک سفر علاقه‌مندان خاص خودش را دارد. شما اهل چه نوع سفری هستید؟ تاریخی، طبیعت‌گردی، مهیج یا اسرار آمیز را دوست دارید؟

در تور شهر یئری شروان دره، آبگرم مشگین شهر  شما می‍‌توانید به تاریخ سفر کنید، در طبیعت قدم بزنید و از هوا و فضای آن لذت ببرید و در کنارش یک یا چند تجربه‌ی هیجان‌انگیز هم کسب کنید. شاید باورش برایتان در ابتدا سخت باشد، ولی آرندتور این امکان را برای شما در تور شهر یئری شروان دره، آبگرم مشکین شهر فراهم کرده تا یک سفر تاریخی، طبیعت‌گردی و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.‌

  • شهر باستانی یئری

شهر باستانی یئری یک منطقه‌ی تاریخی 400 هکتاری است که از سه قسمت دژ نظامی، معبد و «قوشاتپه» تشکیل شده‌است. قدمت قلعه و معبد به 1450 سال پیش از میلاد و قوشاتپه به 7 هزارسال پیش از میلاد بر می‌گردد. در شهر باستانی یئری، 280 هزار سنگ‌افراشت قرار دارد که قدمت آن‌ها به 8 هزارسال می‌رسد. ارتفاع این سنگ‌افراشت ها یا همان آدم‌های سنگی بدون دهان بین 70 تا 360 سانتی‌متر متفاوت است. تماشای آدم‌های سنگی در جهان بسیار نادر و کمیاب است، اما شما فرصت تماشای آن‌ها را از نزدیک دارید. در میان این آدم‌های سنگی دست به سینه که شمشیری نیز در دست دارند، تنها یک مجسمه حکاکی شده و برای آن دهان گذاشته‌شده است و آن هم مجسمه یک زن است.

شهر یئری یکی از وسیع‌ترین مناظق تاریخی شمال غرب ایران بوده که به شماره 6162 به ثبت آثار ملی رسیده‌است.



  • روستای انار

روستای انار در دامنه‌ی قله سبلان در استان اردبیل و در نزدیکی شهرستان مشکین شهر قرار دارد. این روستای کهن‌سال تاریخچه‌ای پربار داشته و قدمتش به عصر آهن می‌رسد. روستای انار یکی از قدیمی‌ترین روستاهای استان اردبیل است و آثار باستانی مختلفی وجود دارد که این قدمت تاریخی را تأیید می‌کند.

تپه‌های باستانی متعددی همچون: تپه‌ی «ال له ور» و «دیده‌بان» که قدمتی 3 الی 4 هزار ساله دارند. تپه‌ی «سلاخ‌خانه» که به دوران اشکانی و ساسانی بر می‌گردد و قدمت تپه‌ی «مصلی» که به دوران اسلامی می‌رسد، ازجمله آثار تاریخی هستند که در اطراف روستای انار قرار دارند. «قلعه بربر»  یکی دیگر از آثار تاریخی است که در روستای انار قرار دارد. این قلعه که تلفیقی از معماری صخره‌ای و سازه‌های دست ساز است، قدمتش به سده دو و سه هجری قمری می‌رسد و چهار هکتار وسعت دارد. این قلعه در سال 1386 به ثبت ملی رسیده‌است.

از جمله آثار تاریخی دیگر درون روستا، درخت چنار 1200 ساله‌ای به نام «بابا چنار» است که آن هم به ثبت ملی رسیده‌است.

گورستان کهن روستای انار، از جمله جاذبه‌های فرهنگی- تاریخی این روستاست. سنگ قبرهایی متنوع در اندازه‌های مختلف در این گورستان وجود دارد. اما دو سنگ قبر آن بسیار مشهور هستند. این سنگ‌ها به صورت برافراشته بوده و ارتفاعی برابر با ۱۶۲ سانتی‌متر دارند. در قسمت سر آن‌ها، کلاهک‌هایی با ۱۲ ترک وجود دارد. این کلاهک‌ها شباهت زیادی به کلاه دراویش دارد و احتملاً به دوران حضور ترکان صوفی در منطقه بر می‌گردد.



  • شروان دره یا شروان درسی

شروان دره یک پارک طبیعی است که به عنوان دومین ژئو پارک خاورمیانه مراحل ثبت خود را در سازمان یونسکو در حال سپری کردن است. شروان درسی به عنوان یازدهمین زیستگاه حیات وحش ایران شناخته شده که به علت عدم وجود راه دسترسی مناسب، بکر و دست نخورده مانده‌است. این منطقه یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین مناطق سبلان در استان اردبیل است که از آبگرم «شابیل» در دامنه سبلان آغاز شده و به دشت «لاهرود» ختم می‌گردد.

این منطقه جاذبه‌های گوناگونی دارد. از جمله جاذبه‌های این منطقه می‌توان به «تالاب آت‌گلی» و «جیران‌گولی» و آبشارهای متنوعش اشاره کرد. شروان دره زیستگاه دائمی حیواناتی همچون خوک، روباه، گرگ، قوچ, میش ارمنی، خرس قهوه‌ ای، کبک، قمری و تعدادی پرندگان مهاجر است.



آبگرم‌های متنوع و متعدد

  • آبگرم شابیل

از ویژگی‌های دیگر تور شهر یئری شروان دره استفاده از آبگرم‌های متعدد استان اردبیل و شهرستان مشکین‌ شهر است. در این سفر سه و نیم روزه می‌توانید از دو آبگرم شابیل و قینرجه استفاده کنید. در برنامه‌ریزی که آرندتور انجام داده است، ابتدا به سمت شیروان دره سی حرکت خواهید کرد. پس از پیاده‌روی و لندرور سواری در منطقه شروان دره تا برکه «آت گولی» به شابیل بازگشته و از آبگرم آن استفاده می‌کنید.

«مجتمع درمانی شابیل» که در دامنه قله سبلان قرار دارد دارای آب گرمی با دمای 49 درجه سانتی‌گراد بوده و آب آن در ردیف آب‌های معدنی «اسید بی‌کربنات» بوده و برای بیماری‌های حرکتی، عصبی مناسب است.



  • آبگرم قینرجه

«آبگرم قینرجه» با 86 درجه سانتی‌گراد دما، به عنوان داغ‌ترین چشمه آبگرم دارای «کلراید» جهان شناخته شده‌است. آبگرم قینرجه دارای سه دهنه بوده و حجم آب خروجی آن در حدود 9 لیتر بر ثانیه برآورد شده‌است.این آبگرم دارای املاح و مواد معدنی فراوانی همچون گوگرد بوده و برای درمان بیماری‌هایی رماتیسم بسیار موثر است.



اکوکمپ ملک سوئی

«اکوکمپ ملک سوئی» (دورنا) یک اقامتگاه بوم‌گردی بسیار زیبا و مجهز است که در دامنه کوه سبلان واقع شده‌است. اکوکمپ ملک سوئی مساحتی برابر با 5 هکتار داشته و 8 کلبه‌ی کوهستانی، حمام اختصاصی و شومینه و ظرفیت پذیرایی از 50 نفر دارد در نزدیک اکوکمپ دورنا، آبگرم ملک سوئی و آبشار «گورگور» قرار گرفته‌است. از جاذبه‌ها اکوکمپ ملک سوئی نزدیکی آن به آبگرم قینرجه اشاره کرد. علاوه براین این منطقه دارای جاذبه های گردشگری متعددی همچون «جهنم دره» «غارهای بینه لر» است.


پل معلق مشکین شهر

همان طور که قبلاٌ هم اشاره شد در سفر شهر یئری مشکین شهر شما یک سفر کامل را تجربه می‌کنید. در این سفر با تاریخ به هشت هزارسال پیش می‌روید، به طبیعت رجوع می‌کنید و از دشت‌ها و مراتع بی نظیر سبلان و آبگرم‌های این منطقه حسابی لذت می‌برید و با گذر از پل معلق مشکین شهر این بار هیجان را مزمزه می‌کنید.

پل معلق مشکین شهر با 2 متر عرض و 365 متر طول که در ارتفاع 80 متری رودخانه «خیاوچایی» و بر بلندای پارک جنگلی مشکین شهر ساخته شده و به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه شناخته شده‌است. ایده ساخت این پل را مهندس گنجعلی بیگ مطرح کرد و با الهام از پل «کاپیلانوی» ونکور کانادا این پل ساخته‌شد. مدت ساخت پل معلق مشکین شهر نه ماه طول کشید. در هنگام حرکت در این پل معلق شما قادر هستید مناظر زیبا و سرسبز جنگل را در پایین پل و در افق دوردست، سبلان را تماشا کنید و لذت ببرید. اوج هیجان این پل در قسمت شیشه‌ای آن است که می‌توانید جنگل زیبای پایین را در ارتفاع 80 متری از طریق شیشه طراحی شده در وسط پل ببینید و پا بر روی آن بگذارید.


در صورتیکه می‌خواهید هیجان بیشتری را تجربه کنید، می‌توانید از زیپ لاین پل معلق مشکین‌شهر استفاده کرده و سرشار از هیجان و سرگرمی شوید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
بهناز
1400/02/20 13:36
با سلام ممنونم از مطالب خوبتون
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/03/29 13:54
با سلام و احترام
ممنون از نظر خوب شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.