تور ارمنستان | تور زمینی و هوایی ارمنستان اردیبهشت 1403

تور ارمنستان

7 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • ارمنستان اردیبهشت 1403 هوایی
    • همه روزه
    • از 12,820,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر

اطلاعات عمومی در تور ارمنستان

ارمنستان کشوری است در قفقاز جنوبی در قسمت شمال غربی ایران. پایتخت ارمنستان ایروان نام دارد. نام بومی این کشور در زبان ارمنی هایک می‌باشد. هایک بنیان‌گذار افسانه‌ای ملت ارمنی و نتیجه نوح پیامبر است. کشور ارمنستان در طول تاریخ خود محل نبرد جهانگشایان و آوردگاه امپراتوری‌های رقیب متعددی بوده‌ است. از 2700 سال پیش تاکنون این منطقه به تصرف امپراتوری ایران، اسکندر، روم، بیزانس، خلافت اسلامی اعراب، مغولان، تاتارها، عثمانی‌ها و روس‌ها درآمده‌است. این کشور مدتهای زیادی جزئی از ایران بوده است و فرهنگ آن از ایران تاثیر زیادی پذیرفته است. پس از سرنگونی پادشاهی ارمنستان در سال 428 میلادی، این منطقه از نو بخشی از ایران شد. در دورانی از حکومت ایران، بخش مرکزی ارمنستان کنونی جزئی از خانات ایروان بود.

کشور ارمنستان در میان دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد که مرز میان آسیا و اروپا محسوب می‌شود. همسایگان ارمنستان در غرب ترکیه، در شمال گرجستان، در شرق جمهوری آذربایجان، و در جنوب ایران و جمهوری خودگردان نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) می‌باشند و اقلیم فلات ارمنستان قاره‌ای نیمه‌مداری است. سرچشمه رودهای ارس، کُر، زاب بزرگ (شاخه چپ رودخانه دجله) و فرات در فلات ارمنستان قرار دارد.

بهترین زمان تور ارمنستان

به طور کلی زمستان در ارمنستان برای توریست‌هایی که اهل اسکی و ورزش‌های زمستانی نیستند چندان جذاب به نظر نمیرسد، زیرا در این فصل سال بسیاری از مناظر جذاب دره ارس هم به دلیل بارش برف و کولاک خارج از دسترس است. بهترین زمان برای سفر به ارمنستان برای ما ایرانی ها اردیبهشت و خرداد است البته شهریور و مهر هم فصل‌های مناسبی برای سفر به پایتخت ارمنستان می باشند. فصل بهار و اوایل پاییز درختان زردآلو با رنگ‌های زیبا در سراسر شهر خودنمایی می‌کنند.

هتل های تور ارمنستان

در چند سال گذشته ساخت و ساز در ارمنستان رونق یافته است و به طبع آن بر تعداد هتل‌های این کشور هم افزوده شده است. امروزه شما حق انتخاب زیادی برای هتل در ارمنستان دارید و هتل های ارمنستان از کیفیت خوبی برخوردار هستند و خدمات متفاوت و متنوعی را به مسافران ارائه می کنند.

جاذبه های تور ارمنستان

جشن ها و فستیوال های ایروان: ایروان مملو از جشنواره‌های شاد و رنگارنگ می باشد و به این موضوع معروف است؛ جشنواره‌هایی که هر کدام از آنها گوشه‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم مردم ارمنستان را به نمایش می‌گذارد. شرکت در فستیوال‌های ایروان فرصت مناسبی برای آگاهی در مورد زندگی روزمره مردم ارمنستان و آداب و رسوم آنها می باشد.

  1. جشن استقلال: بزرگ‌ترین جشن ملی ارمنستان 21 سپتامبر برگزار می‌شود، یعنی جشن استقلال ارمنستان. در این روز خیابان‌های شهر تزئین می‌شود و دسته‌های مختلف سربازان در سراسر شهر رژه می‌‌‌روند.
  2. جشنواره بهار: مردم شهر ایروان در جشن بهار با لباس‌های رنگارنگ و زیبا تغییر فصل را جشن می‌گیرند و هزاران حباب در هوا به پرواز در می‌ آورند.
  3. کلیسای باستانی: تاریخ بنای کلیسای بزرگ سنت سرکیس مقدس به اولین دوران مسیحیت در ایروان بر می‌گردد. امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین کلیساهای شهر ایروان شناخته می‌شود که در بین توریست‌ها هم جذابیت زیادی دارد.
  4. مجلس ارمنستان: مجسمه مادر ارمنستان که از مس ساخته شده جایگزین مجسمه استالین که در دوران شوروی در پارک پیروزی بر پا بود، شده است. مردم شهر ایروان اعتقاد دارند که این مجسمه از هر زاویه و هر ساختمان بلندی در ایروان وجود دارد، دیده می‌شود.
  5. میدان جمهوری ایروان: میدان جمهوری ایروان توسط هفت ساختمان بزرگ احاطه شده است و خیابان‌های مختلف شهر را به هم متصل می‌کند. میدان جمهوری یکی از مقاصد اصلی گردشگری تور ارمنستان و مکان‌های محبوب مردم محلی ایروان است.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ساناز
1401/07/21 16:23
سلام. برای مهر یا آبان تور گروهی به مقصد ارمنستان دارید؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/08/09 16:53
با سلام و احترام
برای اطلاعات بیشتر تورهای ارمنستان لطفا با دفتر آرندتور تماس بگیرید
باتشکر از پیام شما
ساناز
1401/05/15 12:12
سلام. این تور به صورت گروهی برگزار میشه یا فقط یک پک مسافرتی انفرادی هست؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/05/24 11:07
با سلام و احترام
تورهای ارمنستان یک سری تاریخ ها گروهی هست و گاهی انفرادی برای اطلاعات بیشتر تور ارمنستان لطفا با دفتر آرندتور تماس بگیرید02148407
باتشکر از پیام شما
میثم
1401/02/06 17:25
سلاماز مرز تا ایروان هم اتوبوس vip هستش؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/18 17:03
با سلام و احترام
برای تور ارمنستان از مرز تا ایروان با ون های توریستی هستش
باتشکر از پیام شما