درخت سبز کیش از دوره ایلخانان سخن می‌گوید!
معرفی جاهای دیدنی کیش

درخت سبز کیش از دوره ایلخانان سخن می‌گوید!

شما هم امتیاز بدهید!

درخت سبز کیش با قدمت 600-500 ساله، قدیمی‌ترین درخت لور کیش یا همان انجیر معابد است که در زمان ایلخانی به این منطقه آورده شده‌است.

تور کیش

یکی از جاهای دیدنی کیش، درخت معروف کیش است که قدمتی 500 تا 600 ساله دارد. این درخت در فاصله‌ی کمی از شهر باستانی حریره و آب انبار کیش قرار دارد.

ما در وبلاگ آرندتور، امروز قصد داریم در مورد تاریخچه درخت سبز کیش، محل دقیق آن، بهترین زمان بازدید از درخت لور کیش با شما سخن بگوییم. پس همراه ما باشید.

 

تاریخچه درخت سبز کیش

درخت معروف کیش، یکی از جاهای دیدنی این منطقه است که عمری 600 تا 500 ساله دارد. این درخت همانطور که گفته شد، یک انجیر معابد است که به آن درخت لور نیز می‌گویند.

این درخت در حکومت ایلخانی و تیموری به ایران آورده شده‌است. درخت سبز کیش، با آب و هوای گرم و شرجی سازگار است. از این درخت به غیر از جزیره کیش، در جزیره قشم و نوار ساحلی خلیج فارس نیز پیدا می‌شود.

درخت سبز کیش، بومی کشور هند و چین است و در دوره ایلخانی به کیش، قشم و نوار ساحلی خلیج فارس وارد شده و بیشتر در مناطق مسکونی کاشته شده‌است.

از درخت سبز کیش چه می‌دانید؟

درخت سبز کیش یکی از کمیاب‌ترین و عجیب‌ترین درختان جهان است که برگ‌های بیضی شکل و درشتی دارد. پوست تنه‌اش صاف و خاکستری بوده و در تمام ریشه‌ها و ساقه‌هایش، شیره‌ی سفید رنگی جاری است.

عمر اغلب درختان انجیر معابد، بالای صد سال است و با رشد درخت، شاخه‌های آن به سمت زمین آویزان شده و پس از مدتی در خاک فرو می‌روند و به تدریج به تنه متصل می‌شوند. بدین ترتیب برگ‌ها و تنه درخت پس از مدتی به صورت چتری از درخت لور آویزان می‌شوند.

درخت لور کیش یک تکیه گاه دارد تا در برابر باد، خم و یا شکسته نشود.

درخت سبز کیش کجاست؟

دسترسی به درخت سبز کیش بسیار آسان و راحت است همانطور که قبلا اشاره شد، این درخت در نزدیکی شهر تاریخی حریره و آب انبار کیش قرار دارد.

کافی است از میدان المپیک کیش به سمت میدان حریره حرکت کنید، پس از میدان، به خیابان درخت سبز و درخت معروف کیش می‌رسید. در این مجموعه، آلاچیق‌های متعدد، مسیر برای پیاده‌روی با گل آرایی زیبا، صندلی‌های جالب با طراحی‌های خاص، باربکیو و... برای تفریح وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در اطراف درخت سبز کیش، فضای سبزی وجود دارد که به آن مجموعه درخت سبز می‌گویند.

چرا مردم بومی درخت سبز را مقدس می‌دانند؟

همانطور که اشاره شد، درخت سبز کیش، یک درخت از نوع انجیر معابد است که در زمان بودا، درخت مقدسی بوده و بودا زیر آن مراقبه می‌کرده‌است. مردم بومی معتقد هستند این درخت بسیار باشگون بوده و برای گرفتن حاجت به آن پارچه و نخ گره می‌زدند. امروزه به منظور حفاظت از درخت، حصاری به دور آن کشیده شده و امکان بستن نخ و پارچه به دور آن میسر نیست.

مجموعه درخت سبز، دو درب ورودی دارد که یکی از آنها با ورودی شهر باستانی حریره مشترک بوده و در دیگر، در مجاور آب انبار سنتی قرار دارد.

بهترین زمان بازدید از درخت سبز کیش

از آنجا که هوای کیش گرم و شرجی است، بهترین زمان بازدید از آن، از اواخر آذر تا اوایل اردیبهشت است؛ که هوای منطقه وضعیت بهتری دارد. البته سفر به کیش در تابستان هم محاسن خود را دارد، تمام مراکز تفریحی و خرید سربسته کولردار و خنک هستند و جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود که هرکدام لطف خودشان را دارند.

 

سخن آخر

کشور عزیزمان ایران، دارای جاذبه‌های دیدنی بسیار گوناگونی است. به گونه‌ای که هر کجای ایران قدم بگذارید، جاذبه‌های متعددی از آن خواهید دید. درخت سبز کیش نیز یکی از همین جاذبه‌های دیدنی کیش است که عمری بالای 500 سال دارد. چنانچه قصد سفر به کیش دارید، می‌توانید با تور کیش آرندتور همراه شده و این جاذبه‌ی دیدنی را از نزدیک ببینید.



1400/08/22 | کد مطلب: 1296
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://www.arandtour.com/news.cfm?id=1296
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.