روستای باغو، تجلی گذشته در دنیای مدرن امروزی!
معرفی جاهای دیدنی کیش

روستای باغو، تجلی گذشته در دنیای مدرن امروزی!

شما هم امتیاز بدهید!

روستای باغو، یکی از جاهای دیدنی و تاریخی کیش است که شما را اندکی از فضای مدرن جزیره دور کرده و با فضاهای سنتی این جزیره زیبا آشنا می‌کند.

تور کیش

تا به حال نام روستای باغو در کیش را شنیده‌اید؟ می‌دانید روستای باغو کجاست؟ ما در وبلاگ آرندتور، قصد داریم شما را با این روستای تاریخی آشنا سازیم. لذا در یک مقاله جامع، به معرفی روستای باغو کیش می‌پردازیم و شما را با ننه باغوی روستا بیشتر آشنا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

معرفی روستای باغو کیش

سالانه بیش از یک میلیون نفر از کیش، این جزیره زیبا با قدمت هزاران سال دیدن می‌کنند. هربار نام جزیره کیش را می‌شنویم به یاد مراکز تجاری فراوان و فضای شیک این جزیره می‌افتیم و کمتر می‌دانیم که در دل این فضای مدرن، روستای سنتی نیز وجود دارد که در فاصله‌ی کمی از شهر قرار دارد.

 

روستای باغو کجاست؟

روستای باغو کیش، در قسمت جنوب غربی جزیره قرار دارد. برای رفتن به این روستا، 2 مسیر وجود دارد: به سمت میدان غروب کیش بروید و از آنجا داخل جاده باغو شوید. مسیر دوم دسترسی به روستای باغو، استفاده از بزرگراه خلیج فارس است.

با بازدید از روستای ننه باغو کیش، از هیاهوی شهر دور شده و با آرامشی لذت بخش به بازدید روستا خواهید رفت.

چرا نام این روستا را باغو گذاشته‌اند؟

نام روستای باغو جزیره کیش، از پیرزنی 100 ساله به نام «باغو» گرفته شده‌است. وی در زمانیکه کیش در انحصار پرتقالی‌ها بود؛ در این منطقه زندگی می‌کرده‌است.

جاهای دیدنی روستای باغو کیش

همانطور که قبلا اشاره شد، فضای سنتی این روستا خود یکی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه است. علاوه براین فضای سنتی برخی از جاهای دیدنی روستای باغور عبارتند از:

 

  • مسجد تاریخی روستای باغو کیش

مسجد النبی، نام مسجد تاریخی روستای باغو است و در سال 981 هجری قمری ساخته شده‌است. این مسجد یک مناره داشته و دیوارهای آن بسیار کوتاه است؛ به‌طوریکه حیاط آن را از بیرون، می‌توان دید. در کنار این مسجد، یک چاه آب قدیمی وجود دارد.

 

  • درختان لور روستای باغو

در روستای باغو تعداد زیادی درخت لور یا انجیر معابد وجود دارد که بومی منطقه است. این درختان، یکی از کمیاب‌ترین درختان جهان هستند که از خانواده انجیر بوده و دارای برگ‌های درشت و بیضی شکل هستند. درختان لور، میوه‌هایی قرمزرنگ به اندازه فندق می‌دهند.

درختان لور، در بسیاری از مناطق جنوب کشور در استان‌های هرمزگان و بوشهر یافت می‌شود.

  • پارک دلیران

پارک دلیران، یک پارک 60 هکتاری است که به منظور زیباسازی منطقه و افزایش جاذبه‌های گردشگری در اطراف روستای باغو کیش احداث شده‌است.

 

  • وجود آهوان زیبا در روستا

در روستای باغو کیش، آبشخورهای مخصوص آهوان ساخته شده که این امر سبب شده تا حضور آهوان جزیره کیش در این منطقه بیشتر شود.

 

پیشه اهالی روستای باغو کیش چیست؟

در روستا، چند خانوار بیشتر زندگی نمی‌کنند؛ شغل اصلی‌شان دامداری است. اما به دلیل حاصلخیز بودن خاک روستای باغو، اهالی کار کشاورزی نیز انجام می‌دهند. بخشی از گوشت مردم شهر کیش را اهالی روستا تأمین می‌کنند. در کنار کشاورزی و دامداری، تولید عسل نیز از جمله کارهای اهالی روستاست که با فروش آن، اقتصاد خود را رونق می‌بخشند.

کار جالب دیگری که به منظور افزایش جاذبه‌ی گردشگری در روستای باغو انجام شده، برپایی چادرهای سیاه سنتی در اطراف روستاست. در این چادرها، بومیان روستا به پختن نان محلی و غذاهای سنتی می‌پردازند و گردشگران را با جاذبه‌های گردشگری و آداب و رسوم و جشن‌های خود آشنا می‌کنند.

 

بهترین زمان بازدید از روستای باغو کیش

از آنجا که آب و هوای کیش گرم و مطلوب است، آب و هوای روستای باغو نیز همانند این جزیره‌ی زیباست و به همین دلیل بهترین زمان بازدید از آن، شش ماهه دوم سال است که هوا، وضعیت بهتری دارد.

 

آیا امکان اقامت شبانه در روستای باغو وجود دارد؟

در روستای باغو، یک خانه بوم گردی وجود دارد که می‌توانید چندین روز در آن اقامت کنید. علاوه براین، منازل اهالی روستا نیز برای اجاره مناسب است.

 

سخن آخر

جزیره کیش، یکی از قطب‌های گردشگری ایران است که سالانه جمعیت زیادی به منظور گردش به این جزیره می‌روند. در جزیره کیش، شما می‌توانید انواع متنوعی از جذابیت‌های سفر را با هم تجربه کنید. در کنار تجارب رنگارنگ و جاهای دیدنی کیش، روستای باغو، فضای خاص و منحصر به فردی دارد که توصیه می‌کنیم، بازدید از آن را حتما در برنامه سفر خود بگنجانید.

چنانچه قصد سفر به کیش دارید، می‌توانید از خدمات ویژه تور کیش آرندتور استفاده کرده و یک سفر دلچسب و خاطره‌ساز برای خود بسازید.



1400/08/22 | کد مطلب: 1298
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1298
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.