معرفی 11 پارک مشهور کیش
معرفی جاهای دیدنی کیش

معرفی 11 پارک مشهور کیش

شما هم امتیاز بدهید!

جزیره کیش به سرسبزی شهرت دارد. بخش مهمی از این آبادی، به عهده پارک‌های مشهور کیش است. پس با ما همراه باشید تا با 11 پارک معروف آن، آشنا شوید.

تور کیش

جزیره کیش پارک‌های متعددی دارد که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. این پارک‌ها نه تنها برای کودکان، سرگرم کننده هستند؛ بلکه بزرگسالان نیز از حضور در این پارک‌های معروف کیش، بسیار لذت می‌برند. ما در وبلاگ آرندتور، امروز، قصد داریم به معرفی 11 پارک مشهور کیش بپردازیم، پس همراه ما باشید.

 

معرفی پارک‌های کیش

  • پارک شهر کیش

یکی از مشهورترین پارک‌های کیش، پارک شهر آن است که در مساحتی حدود 108 هکتار ساخته شده‌است. این پارک، یکی از به روزترین و بزرگ‌ترین پارک‌های جزیره کیش است که در آن می‌توان دوید و یا دوچرخه‌ سواری کرد. در این پارک، شهربازی هایلند قرار دارد که برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است.

علاوه بر وجود شهربازی هایلند در پارک شهر، وجود چندین مرکز خرید مشهور همچون بازار رویال مال، بازار پانیذ، هایپر مارکت، از جمله شگفتی‌های این پارک است.

  • پارک هنگام کیش

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مشهور کیش، پارک هنگام است که در ساحل شرقی این جزیره قرار دارد. در اطراف پارک، گردشگران امکان کرایه دوچرخه، اسکوتر و موتور برقی دارند.

در اطراف پارک هنگام، انواع امکانات تفریحی، رستوران، کافه و هتل وجود دارد. در نزدیکی این پارک، پلاژ  مخصوص آقایان، مسیر دوچرخه سواری و پارک آبشار، مراکز خرید میکامال، مراکز خرید پردیس 1 و 2، مرکز تجاری کیش، هایپرمارکت کیش و بازار چینی‌ها وجود دارد.

پارک هنگام، یکی از پارک‌های مشهور کیش است که در نزدیکی هتل‌های داریوش، هتل ارم کیش، هتل سان رایز، هتل ستاره کیش و هتل آرامیس قرار دارد.

  • پارک خانواده

پارک خانواده یکی از خلوت‌ترین پارک‌های مشهور کیش است که در آن می‌توان یک بعد ظهر دل‌انگیز را سپری کرد. علاوه براین اگر دوست دارید از غروب آفتاب در ساحل، عکاسی کنید؛ بهترین منظره را می‌توانید در پارک خانواده ببینید.

 

  • پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان، یکی دیگر از پارک‌های معروف کیش است که به دریا چسبیده است. این پارک، دارای آلاچیق‌های متعدد، پیست دوچرخه سواری، تفریحات آبی همچون جت اسکی، غواصی و شناست.

یکی از جاذبه‌های جالب این پارک، اسکله بتنی آن و وجود مجسمه مرد کهنسال است. شب‌های پارک ساحلی مرجان با وجود نورپردازی‌های زیبای آن به افراد آرامش وصف‌ناپذیری می‌دهد.

پارک ساحلی مرجان، در کنار مرکز خریدی هم نام با خودش قرار دارد. در ساحل صخره‌ای پارک، شما می‌توانید به تماشای صدف، حلزون، شقایق‌ها و عروس‌های دریایی بپردازید.

  • پارک ساحلی و اسکله میرمهنا

یکی دیگر از پارک‌های معروف کیش، پارک ساحلی و اسکله میرمهناست که در روبروی پارک سیمرغ قرار دارد. این پارک در دو فاز 4000 و 6000 متری ساخته شده و در بلوار دریا، یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های جزیره قرار دارد. اکثر رستوران‌ها، مراکز خرید و هتل‌های کیش در نزدیکی پارک ساحلی و اسکله میرمهنا قرار دارند. اسکله پارک ساحلی میرمهنا، به وسعت 130 مترمربع ساخته شده و در نیمه دوم سال می‌توان، آنجا ماهی‌گیری کرد.

این پارک دارای موقعیت استراتژیک بسیار مناسبی بوده و در نزدیکی شهر زیرزمینی کاریز، شهر تاریخی حریره و خانه مردم شناسی بومیان کیش و مراکز خرید عرب‌ها، بازار ماهی‌فروشان و مرکز خرید دیپلمات قرار دارد.

 

  • پارک ساحلی ماهی‌گیر کیش

پارک ساحلی ماهی‌گیر کیش، یکی دیگر از پارک‌های معروف کیش، به مساحت 4 هزار متر است که در کرانه‌های شرقی ساحل کیش قرار دارد. در این پارک شما شاهد یک مجسمه 12 متری از مرد ماهی‌گیر هستید.

در پارک ساحلی ماهی‌گیر کیش، مجسمه‌ای 12 متری از یک مرد ماهی‌گیر وجود دارد. این مجسمه بزرگ‌ترین، فیگوراتور ایران است.

  • پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ دارای یک تندیس بسیار زیباست که به واسطه آن شهرت پیدا کرده‌است. این پارک در نزدیک دلفیناریوم و هتل مارینا کیش قرار دارد.  پارک ساحلی سیمرغ مساحتی برابر با 15000 متر دارد و در جنوب شرقی کیش واقع شده‌است.

پارک ساحلی سیمرغ، دارای فضاسازی‌های زیبا و امکانات تفریحی متعدد است. این پارک در امتداد ساحل ماسه‌ای، پارک لوله، زمین بدمینتون، زمین پینگ پنگ، پیست اسکیت، نوار تندرستی، مسیر پیاده‌روی و...  قرار دارد و یکی از مکان‌هایی است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌است.

پارک ساحلی سیمرغ به واسطه تندیسش، بسیار مشهور شده‌است.

  • پارک آهوان کیش

پارک یا بوستان آهوان، یکی از پارک‌های مشهور کیش به وسعت 2 هکتار و یکی از جاهای دیدنی کیش است که در خیابان فردوسی در قسمت مرکزی جزیره قرار دارد. در این پارک، علاوه بر آهو، حیوانات مختلف همچون شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و پرندگان نیز نگهداری می‌شوند.  تنها آهوان موجود در این باغ وحش آزادانه می‌چرخند و از دست مردم غذا می‌خورند.

 

  • جزیره هندورابی کیش

جزیره هندورابی، یکی از جاهای دیدنی کیش است که به وسعت 23 کیلومتر مربع، در قلب جزیره کیش قرار دارد. این جزیره در زمان پرتقالی‌ها، به عنوان پایگاه نظامی و تجاری آنها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.

برای رفتن به جزیره هندورابی، باید با قایق‌های دریایی بندر چیروئیه به این جزیره بروید. در جزیره هندورابی، خبری از  هتل‌ها و مراکز تفریحی مدرن و متعدد نیست، اما اگر به دنبال یک فضای بکر و ناب هستید، این جزیره می‌تواند بسیار برای شما جالب و متفاوت باشد در جزیره هندورابی تنها 200 نفر زندگی ‌می‌کنند و آثاری از قرن 15 میلادی در این منطقه باقی مانده‌است.

در این جزیره می‌توانید، خانه‌های سفید گچی مشابه خانه‌های جزایر یونان ببینید. روستای قدیمی، قبرستان جزیره، مسجد، سواحل بکر و دست نخورده، آب انبار، کلوپ دریایی، لاک پشت و ماهی‌های خاص، تنها بخشی از جاذبه‌های هندورابی کیش هستند که در سفر به این جزیره می‌توانید به تماشای آنها بپردازید.

جزیره هندورابی کیش، یکی از جزایر بکر و قدیمی این منطقه محسوب می‌شود که در آن آثاری تاریخی از قرن پانزدهم میلادی باقی مانده‌است.

  • پارک آبشار کیش

یکی از پارک‌های مشهور کیش، پارک آبشار است، این پارک دارای آب نماها و آبشارهای پلکانی کوچک و بزرگ است و در نزدیکی میدان پردیس و بازارهای پردیس 1 و 2 و هتل‌هایی همچون ارم و کوروش قرار دارد.

 

  • ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل، یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش که بسیار زیباست. این ساحل، به دلیل داشتن درخت‌های نارگیل و شن‌های روشن و براقش بسیار مشهور است.

در این مقاله 11 پارک و جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی کردیم. چنانچه به جزیره کیش، این مروارید بی‌نظیر جنوب ایران سفر کردید، می‌توانید در میان تفریحات متنوع هیجان انگیز آن، به دیدن پارک‌های مشهور جزیره نیز بروید و لحظات دل انگیزی برای خود بسازید. چنانچه قصد سفر به کیش دارید، می‌توانید از خدمات تور کیش آرندتور استفاده کنید.



1400/08/30 | کد مطلب: 1302
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1302
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.