جزیره هندورابی، سرزمین ناشناخته‌ها، کجاست؟
معرفی جاهای دیدنی کیش

جزیره هندورابی، سرزمین ناشناخته‌ها، کجاست؟

شما هم امتیاز بدهید!

جزیره هندورابی، یکی از فضاهای بسیار آرامش بخش و دل انگیز جزیره کیش است که از لحاظ وسعت بسیار کوچک بوده، اما توانسته طبیعت نابش را حفظ کند.

تور کیش

هربار حرف از جاذبه‌های زیبای جنوب ایران می‌شود، ناخودآگاه به یاد جزیره کیش، قشم و... می‌افتیم. کمتر کسی پیدا می‌شود که جزیره هندورابی را بشناسد و یا آن را به عنوان مقصد سفر انتخاب کند.

ما در وبلاگ آرندتور قصد داریم، شما را با جزیره هندورابی آشنا کنیم. پس همراه ما باشید تا در ابتدا بدانیم، جزیره هندورابی کجاست و سپس در مورد جاذبه‌های دیدنی این جزیره با یکدیگر سخن بگوییم.

 

جزیره هندورابی کجاست؟

با شنیدن نام جزیره هندورابی، اولین سوالی که ذهن‌مان را مشغول می‌کند، این است که این جزیره در کجا قرار دارد؟ جزیره هندورابی از توابع جزیره کیش است و در حدفاصل میان دو جزیره لاوان و کیش قرار دارد. این جزیره در 9 کیلومتری بندر چیرویه، 130 کیلومتر بندر لنگه، 28 کیلومتری جزیره کیش و 325 بندرعباس قرار دارد و یکی از جزایر کاملا مسطح و هموار منطقه است که هیچ گونه عارضه طبیعی در آن رخ نداده‌است. بلندترین منطقه آن فقط 45 متر ارتفاع دارد!

جزیره هندورابی کیش بسیار جزیره‌ی کم جمعیتی است و تنها 200 نفر جمعیت دارد. خانه‌های اهالی این جزیره، گچی و آهکی با نمایی سفید رنگ است.

جزیره هندورابی در سال 1389 خورشیدی به منطقه آزاد کیش ملحق شد.

جاهای دیدنی جزیره هندورابی

  • روستای هندورابی

با ورود به روستای هندورابی، شما با خانه‌های سفید سنتی پوشیده از سنگ، مرجان و گچ روبرو می‌شوید. در این روستا، یک اتاق کوچک وجود دارد که از آن به عنوان مدرسه روستا نام می‌برند، یک اتاق دیگر نیز به عنوان فروشگاه یا سوپرمارکت روستاست. زبان عامه‌ی مردم عربی است. در کنار روستای هندورابی، دو خرابه به نام‌های «الدورات» و «الصراه» وجود دارد که در واقع محل اقامت پرتقالی‌ها در گذشته بوده‌است.

 

  • قبرستان جزیره هندورابی

در کنار روستا، قبرستانی وجود دارد که در آن ایرانیان ساکن جزیره و پرتقالی‌ها دفن شده‌اند. روی این قبرها هیچ سنگی که نشان دهنده هویت فرد باشد، وجود ندارد. تنها چیزی که در این گورستان وجود دارد، یک یا دو سنگ است که روی قبر می‌گذاشتند. برای مردان از یک سنگ و زنان دو سنگ استفاده می‌کردند.

در قبرستان جزیره هندورابی نه تنها ایرانیان، بلکه پرتقالی‌های ساکن جزیره نیز دفن شده‌اند.

  • مسجد جزیره هندورابی

تنها یک مسجد تک مناره در این روستا وجود دارد که نشان دهنده مذهب اهالی روستاست. این مسجد گنجایش تمام ظرفیت اهالی جزیره را دارد و از سیمان و خاک ساخته شده‌است.

 

  • آب انبار جزیره هندورابی

آب آب انبار، در کنار چاه‌های منطقه، تنها منبع آب شیرین جزیره هستند. از این آب انبار، زمانیکه باران کم بوده، استفاده می‌کنند.

 

  • کلوپ دریایی

سواحل جزیره هندورابی به دلیل عمق کم و زلالی آب، مکان مناسبی برای غواصی و تفریحات مختلف آبی همچون جت اسکی، موتور سواری در سواحل، سافاری و …است. در این جزیره شما شاهد انواع لاک پشت‌ها و دیگر موجودات دریایی هستید.

 

  • لاک‌پشت‌ها و انواع ماهیان

اگر دوست دارید، تخم گذاری لاک پشت‌ها را از نزدیک ببینید، از اواسط اسفند تا اواخر خرداد به جزیره هندورابی سفر کنید. در این مدت، شما شاهد تخم گذاری لاک پشت‌های کوچک و بزرگ هستید. علاوه براین می‌توانید شاهد بیرون آمدن لاک پشت‌ها از تخم و سرازیر شدنشان به سمت دریا باشید.

در این منطقه به دلیل آب زلالش، شما می‌توانید انواع گونه‌های رنگارنگ ماهی همچون دم زرد، پیکاسو، ملوان، یونیک، جراح ماهی و انواع مرجان‌ها را از نزدیک مشاهده کنید.

آب دریای جزیره هندورابی آنقدر صاف و زلال است که شما می‌توانید انواع ماهیان را در آن تماشا کنید.

مسیر دسترسی به جزیره هندورابی

برای رفتن به جزیره هندورابی چندین راه وجود دارد که در ادامه با شما در میان می‌گذاریم:

1.     استفاده از قایق‌های موتوری

با کمک قایق‌های موتوری از جزیره چیرویه به سمت هندرورابی حرکت کنید و در زمانی کمتر از 20 دقیقه به جزیره برسید.

 

2.     استفاده از قایق‌های چارتر

برای استفاده از قایق‌های چارتر، کافی است که به اسکله ماهیگیری کیش بروید و با کمک این قایق‌ها، در زمانی حدود یک ساعت و نیم به جزیره برسید.

 

3.     تهیه بلیط هواپیما

در تیرماه 1396 خورشیدی، فرودگاه هندورابی افتتاح شده‌است. اگر دوست دارید در زمان کمی به جزیره هندورابی سفر کنید، می‌توانید بلیط رفت و برگشت به جزیره را خریداری کنید.

 

جزیره هندورابی در مقایسه با جزایر کیش و قشم بسیار متفاوت است. اگر به دنبال تماشای زیبایی‌های بکر، سکوت و آرامش هستید، بازدید از این منطقه را فراموش کنید.

چنانه قصد بازدید از جزیره هندورابی را دارید، می‌توانید در تور کیش آرندتور ثبت نام کرده و به کیش سفر کنید و از آنجا با توجه به مسیرهای دسترسی گفته شده، خود را به این جزیره دنج برسانید.

 



1400/09/01 | کد مطلب: 1303
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1303
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.