معرفی 18 تا از جاهای دیدنی مشهد با مترو که باید ببنید
متروگردی در مشهد

18 جای دیدنی مشهد که با مترو می‌توانید به بازدید از آنها بروید!

2 رای   شما هم امتیاز بدهید!

تا به حال از متروی مشهد برای بازدید از جاهای دیدنی آن استفاده کرده‌اید؟ با استفاده از مترو، می‌توانید به بازدید از 18 مکان دیدنی مشهد بروید.

تور مشهد

مشهد دومین کلانشهر ایران، سالانه بیش از 25 میلیون گردشگر دارد. این شهر دارای جاهای دیدنی متنوع و گسترده‌ای است که شاید بازدید از آنها در کنار هزینه‌های سفر همچون محل اقامت، خورد و خوراک و... زیاد باشد. به منظور سهولت دسترسی به آنها و مدیریت هزینه‌های سفر، می‌توانید از متروی این شهر برای تردد استفاده کنید.

ما در وبلاگ آرندتور، قصد داریم در مورد جاهای دیدنی مشهد که با مترو می‌توان به بازدید از آنها رفت؛ با شما سخن بگوییم. پس همراه ما باشید.

معرفی جاهای دیدنی مشهد با مترو

متروی مشهد ایستگاه‌های متعددی دارد و اغلب در نزدیکی هر جای دیدنی مشهد، ایستگاه مترو نیز وجود دارد. با ما همراه باشید تا 18 ایستگاه مترو که نزدیک جاهای دیدنی مشهد هستند به شما معرفی کنیم.

 

  • ایستگاه مترو بسیج

بارگاه باشکوه امام رضا، یکی از جاهای دیدنی مشهد است که سالانه به دلیل زائر فراوانش همواره شلوغ و پرازدحام است. یکی از راه‌های تشرف به حرم امام رضا (ع)، استفاده از مترو است. کافی است در ایستگاه بسیج از مترو پیاده شده و از باب الرضا وارد صحن حرم شوید. چنانچه فاصله محل اقامت شما از حرم زیاد است؛ به منظور صرفه جویی در هزینه های تردد و زمان می‌توانید از مترو استفاده کنید.

ایستگاه بسیج، در فاصله‌ی کمی تا حرم امام رضا واقع شده و در خیابان امام رضا قرار دارد.

  • ایستگاه مترو شهدا

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد که می‌توانید با مترو به بازدید از آن بروید، آرامگاه نادر شاه و موزه نادری است. این جای دیدنی در نزدیکی ایستگاه متروی شهدا قرار دارد.

 

  • ایستگاه هفده شهریور

ایستگاه هفده شهریور، یکی از ایستگاه‌های نزدیک حرم مطهر است که به منظور زیارت و خرید از بازارهای اطراف حرم، می‌توان از این ایستگاه استفاده کرد. بازار رضا و مجتمع تجاری آسمان در نزدیکی ایستگاه هفده شهریور قرار دارند.

قدمت بازار رضا به سال 1355 خورشیدی بر می‌گردد و در آن شما می‌توانید انواع کالاهای مختلف همچون صنایع دستی، انگشتر، سنگ‌های مختلف همچون فیروزه و طلا را دیده و خریداری کنید. در مجتمع تجاری آسمان نیز، 800 باب مغازه با لباس‌های مختلف برای بازدید و خرید وجود دارد.

 

  • ایستگاه مترو پارک ملت

پارک زیبای ملت، یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد است که با مترو، می‌توان به بازدید از آن رفت. پارک ملت، سرآمد همه‌ی پارک‌های مشهد است و امکانات متنوعی همچون وسائل بازی، شهربازی، کتابخانه، فرهنگسرا، رستوران و... را در دل خود جای داده‌است.

برای بازدید از پارک ملت، باید در ایستگاه پارک ملت مترو، پیاده شوید.

  • ایستگاه مترو هفت تیر

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد با مترو، بام مشهد است. بام مشهد از مکان‌های جوان‌پسند شهر است که می‌توان از آنجا تمام شهر مشهد را تماشا کرد. از ایستگاه هفت تیر تا بام مشهد، باید حدود 15 دقیقه پیاده‌روی کنید.

«مجتمع تفریحی و تجاری آرمیتاژ»، یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد با مترو است که می‌توان در ایستگاه هفت تیر پیاده شد و به بازدید از آن رفت. در این مجتمع بزرگ، امکانات و خدمات مختلفی همچون هایپرمارکت، کافی شاپ، بانک، شهر بازی شهر مشاغل کارالند، فودکورت، بخش بازی‌های کامپیوتری و بولینگ، فضای نگهداری و بازی کودکان، پردیس سینمایی، روف گاردن و... وجود دارد. کافی است در متروی هفت تیر پیاده شده و حدود 1000 متر پیاده‌روی کنید تا به مجتمع تفریحی و تجاری آرمیتاژ برسید.

 

  • ایستگاه وکیل آباد

باغ وکیل آباد، یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد با مترو است. در باغ وکیل آباد شما می‌توانید از باغ وحش و شهربازی آن نیز دیدن کنید. باغ وحش در فاصله‌ی بسیار کمی از مترو وجود دارد و یکی از جاهای دیدنی شهر مخصوصا برای کودکان و نوجوانان است.

 

  • ایستگاه متروی خیام

یکی از دیدنی‌ترین جاهای دیدنی مشهد با مترو، ایستگاه خیام است. شما از این ایستگاه به مراکز خرید و تفریحی جذاب شهر مشهد وارد می‌شوید. کافی است از این ایستگاه خارج شده و توسط تاکسی به «منطقه گردشگری سپاد» بروید. در این منطقه شما می‌توانید از مراکز خرید و تفریحی که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد، دیدن کنید:

  1. مجتمع الماس شرق
  2. پارک علمی پروفسور بازیما
  3. برج پرواز صبا
  4. شهربازی بزرگ سپاد
  5. باغ پرندگان
  6. پارک ساحلی آفتاب

ایستگاه متروی خیام مشهد، یکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین ایستگاه‌های این شهر است و در نزدیکی آن چندین مرکز خرید و تفریحی مشهد قرار دارد.

  • ایستگاه شریعتی

پارک کوهسنگی، زیست خاور و سینما آفریقا از جمله جاهای دیدنی مشهد با مترو هستند که در فاصله‌ی بسیار اندکی از ایستگاه شریعتی قرار دارند. برای رفتن به کوهسنگی، باید در ایستگاه شریعتی پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه با کمک تاکسی و یا اتوبوس به کوهسنگی بروید.

چنانچه در ایستگاه شریعتی پیاده شوید، می‌توانید به بازدید از سینما آفریقا، یکی از قدیمی‌ترین و اولین سینماهای این شهر بروید. سینما آفریقا، امروزه به سینما شهر فرنگ شهرت دارد و در میدان شریعتی قرار دارد.

زیست خاور مشهد، نیز یکی از معروف‌ترین مراکز خرید این شهر است که در 4 طبقه به همراه 698 واحد تجاری ساخته شده‌است. در این مرکز خرید شما می‌توانید اجناس مختلف همچون لوازم زینتی، بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خواب، پوشاک و... خریداری کنید.

 

  • خط یک متروی مشهد (وکیل آباد-فرودگاه)

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد با مترو، باغ گیاهشناسی است. این باغ به تازگی ساخته شده و محل نمایش گل‌ها و گیاهان مختلف است برای بازدید از این باغ 25 هکتاری کافی است در ایستگاه پروین اعتصامی یا غدیر پیاده شده و مسیری حدود 800 متر را پیاده بروید تا به این باغ بسیار زیبا برسید.

 

سخن آخر

همانطور که گفته شد، مشهد دارای جاهای دیدنی متنوع است که می‌توان برخی از آنها را با مترو رفت. استفاده از مترو سبب می‌شود که شما در زمان کمتری به مقصد برسید و از طرفی دیگر در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنید. در این مقاله سعی کردیم تا 18 جای دیدنی مشهد را که با مترو می‌توانید به بازدید از آنها بروید، به شما معرفی کنیم. چنانچه قصد سفر به مشهد دارید، می‌توانید با تور مشهد آرندتور همراه شده و به بازدید از این شهر زیبا بروید.



1401/06/02 | کد مطلب: 1327
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1327
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.