معرفی جاهای دیدنی مشهد در فصل بهار
مشهد کجا بریم؟

معرفی جاهای دیدنی مشهد در فصل بهار

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

بهار فصل تازگی و سرسبزی است. اگر در این فصل به مشهد سفر کردید، 11 مکان دیدنی که معرفی خواهیم کرد، در فهرست بازدیدتان قرار دهید.

تور مشهد

بهار که می‌شود باید به سراغ جاهای دیدنی ایران رفت، زیرا که فرصت محدود است و ایران اماکن دیدنی بسیار متنوعی دارد. یکی از شهرهای ایران که شاید کمتر به جاذبه های گردشگری دیگرش فکر کنیم، مشهد است. زیرا هربار که نام مشهد، پایتخت مذهبی ایران را می‌شنویم، اولین چیزی که در ذهن ما نمایان می‌شود، بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است.

اما این شهر در کنار وجود پربرکت آقا امام رضا(ع)، مراکز تفریحی و اماکن دیدنی دیگری نیز دارد که ما در وبلاگ آرندتور امروز قصد داریم به سراغ جاهای دیدنی آن در فصل بهار برویم. پس همراه ما باشید.

از جاهای دیدنی مشهد در بهار چه می‌دانید؟

بهار، با آب و هوای منطقه بسیار مطبوع و دلپذیرش، بهترین زمان سفر به مشهد است.  در این مقاله، قصد داریم 10 جای دیدنی مشهد در فصل بهار را به شما معرفی کنیم.

  • پارک کوهسنگی مشهد

پس از حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی، کوهسنگی سومین منطقه گردشگری پربازدید این شهر از لحاظ گردشگری است. کمتر کسی پیدا می‌شود که به مشهد سفر کرده باشد و سری به این پارک نزند. پارک کوهسنگی، پس از «پارک ملت»، دومین پارک بزرگ مشهد است. در این پارک شما می‌توانید از امکانات رفاهی متنوع آن همچون رستوران‌‌های گوناگون، کافه‌ها،سالن آمفی تئاتر، زمین‌های ورزشی و... استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید از کوهسنگی، صبح زود و یا غروب آفتاب است که از تابش مستقیم خورشید کاسته شده باشد.

  • دره ارغوان

دره ارغوان، یکی از جاهای دیدنی مشهد و زیبای مشهد در فصل بهار است. تصور کنید، شما در منطقه‌ای مملو از شکوفه‌های ارغوانی و بنفش رنگ قدم می‌زنید و از هوای مطبوع و مناظر دیدنی آن لذت می‌برید! قطعا تصویر پیش روی‌تان شما از خود بی‌خود می‌کند.

درخت ارغوان که به درخت عشق (Love Tree) شهرت دارد، درختی با شکوفه‌های بنفش و برگ‌های قلبی شکل است. بهترین زمان بازدید از آن اردیبهشت ماه است.

  • باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان، بزرگ‌ترین باغ پرندگان در منطقه شرق کشور است که در سال 1393 خورشیدی در مشهد ساخته شد. در این باغ شما می‌توانید انواع پرندگان کمیاب، گونه‌های آسیایی و آفریقایی و... را تماشا کنید.

 

  • باغ وکیل آباد

باغ وکیل آباد، یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در بهار است. البته تماشای پارک وکیل آباد در هر فصل سال دیدنی است. این منطقه به دلیل وسعت 70 هکتار و وجود انواع درختان، رودخانه فصلی و... یک فضای بسیار مناسب برای پیک نیک نیم روزه است. در این پارک آلاچیق و سکو برای نشستن و استراحت در دل طبیعت وجود دارد.

پارک جنگلی وکیل آباد به دلیل قرار گرفتن در دره‌ای باصفا از دیرباز مورد توجه مشهدیان و گردشگران بوده‌است.

  • سد چالیدره

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد در بهار، سد چالیدره است که به عنوان یکی از اماکن دیدنی در اطراف طرقبه از آن یاد می‌شود. این سد روزانه پذیرای بیش از 10 هزار گردشگر خارجی و داخلی است. در این منطقه امکانات تفریحی متنوع همچون انواع رستوران، کافی شاپ، بانجی جامپینگ، برج گردان، ترن کوهستانی، زیپ لاین و... وجود دارد.

  • طرقبه

کمتر کسی پیدا می‌شود که به مشهد سفر کرده باشد و سری به طرقبه این شهر ییلاقی دیدنی نزدیک مشهد نزده باشد. این منطقه می‌تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار باشد. طرقبه به دلیل وجود درختان سر به فلک شیده و دره‌های سرسبزش در فصل بهار بسیار دیدنی است. در این منطقه باغ‌های گردوی بسیار زیادی وجود دارد. فسنجان و دیزی، اصلی‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای رستوران‌های طرقبه است که به شما توصیه می‌کنیم، حتما طعم بی‌نظیر آنها را بچشید.

فسنجان و دیزی طرقبه، دو غذای مشهور این منطقه هستند که به شما توصیه می‌کنیم در بازدید از این شهر ییلاقی حتما طعم بی‌نظیر آنها را امتحان کنید.

  • شاندیز

شاندیز، یکی دیگر از ییلاق‌های اطراف شهر مشهد است که بازدید از آن را در فصل بهار به شدت توصیه می‌کنیم. «مجموعه توریستی و گردشگری پدیده» تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری شاندیز است. این مجموعه 506 هزار مترمربع وسعت دارد و در آن ساختمانی 5 طبقه ساخته شده‌است. در این مجموعه امکانات تفریحی مختلفی وجود دارد که می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم سازد.

شاندیز در فاصله 40 کیلومتری از مشهد قرار دارد. این منطقه از طرقبه دورتر بوده، اما مسیر آن تا قسمتی یکی است.

  • آرامگاه فردوسی

در سفر به مشهد، دیدن مقبره فردوسی، بزرگ‌ترین و بهترین شاعر پارسی زبان ایران امری واجب است که هر ایرانی به منظور احترام قدردانی از کار بزرگ این شاعر حماسه‌سرا یک بار انجام دهد.

آرامگاه فردوسی را باید در 4 فصل سال بازدید کرد. برای رفتن به مقبره فردوسی باید وارد جاده مشهد-قوچان شد. پس از طی 20 کیلومتر به سه راهی فردوسی می‌رسید. از آنجا وارد جاده فرعی شهر توس شده و به سمت آرامگاه مسیر را ادامه می‌دهید.

 

  • کلات نادری

کلات نادری یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در بهار است. این شهر به دلیل قرار گیری در میان ارتفاعات، یکی از شهرهای بسیار امن زمان خود بوده‌است. کلات نادری یکی از مناطق بسیار محبوب نادر شاه بود. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش بسان دژی نفوذناپذیر و ایمن عمل می‌کرد. در کلات نادری یک عمارت به دستور نادرشاه ساخته شد که به عمارت یا کاخ خورشید شهرت دارد.

طبیعت کلات بسیار زیباست و می‌تواند شما را ساعت‌ها غرق زیبایی خود کند. اما در کنار عمارت خورشید، موزه‌ای نیز ساخته شده که می‌توانید به بازدید آن بروید.

  • باغ گیاهشناسی مشهد

در باغ گیاهشناسی مشهد، هر گیاه کمیابی را که فکرش را بکنید، خواهید دید. اینجا مهمانی 11 کلکسیون گیاهان مختلف است که در اقلیم‌های مختلف می‌رویدند. جذاب‌ترین بخش آن، قسمت مربوط به نگهداری گیاهان دارویی است که حدود 400 نمونه‌ی ژنتیکی در آن نگهداری می‌شود.

 

  • پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد، یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهر و اولین پارک مینیاتوری ایران در شرق کشور است. در این پارک مینیاتوری شما می‌توانید آثار باستانی ایران در اندازه‌ی کوچک ببینید. در واقع شما در این پارک یک نگاه جامع و وسیع از آثار باستانی و تاریخی ایران خواهید داشت. اگر به مشهد سفر کردید، بازدید از این منطقه را از قلم نیندازید.

 

سخن آخر

شهر مشهد در هر فصل سال، جاهای دیدنی متنوعی دارد اما از آنجاکه این منطقه نیمه بیابانی است در فصل بهار، آب و هوای بهتری دارد. چنانچه قصد سفر به مشهد را دارید، می‌توانید از خدمات ما در تور مشهد آرندتور استفاده کنید و اقامتی دلپذیر در این شهر تجربه کنید. کافی است، به صورت آنلاین در تور مشهد ما ثبت نام کنید.



1401/07/03 | کد مطلب: 1331
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1331
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.