26 جای دیدنی اما ناشناخته مشهد در تابستان|آرندتور
تابستان مشهد کجا بریم؟

26 جای دیدنی مشهد در تابستان

4 رای   شما هم امتیاز بدهید!

مشهد، مرکز استان خراسان رضوی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان و شیعیان سراسر دنیا است. این شهر که به دلیل وجوn بارگاه امام هشتم پایتخت مذهبی ایران محسوب می‌شود، دارای اماکن دیدنی متنوعی است که می‌توان در فصول مختلف سال همچون بهار، تابستان، پاییز و زمستان از آن‌ها بازدید کرد. ما در این مطلب از وبلاگ آرندتور جاهای دیدنی مشهد در تابستان را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در تور مشهد خود از آن‌ها بازدید کنید، پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین امکان گردشگری مشهد در فصل تابستان

بازدید از جاهای دیدنی مشهد در تابستان می‌تواند همان تجربه‌ی خاص و شگفت‌انگیزی باشد که مدت‌ها به دنبال آن بودید. به‌علاوه چرا از فرصت زیارت و سیاحت در کنار یکدیگر استفاده نکنیم؟ شما می‌توانید در فصل تابستان از مکان‌های گردشگری معرفی شده در این بخش دیدن کنید:

1. طرقبه

مگر می‌شود، به مشهد سفر کرد و به بازدید این ییلاق زیبا که در نزدیکی شهر قرار دارد، نرفت؟ طرقبه از آن دسته ییلاق‌های زیبایی است که دیدن آن در چهار فصل سال دیدنش خالی از لطف نیست. این شهر دوست‌داشتنی یکی از جاهای دیدنی  مشهد در تابستان است که در فاصله‌ی 16 کیلومتری آن قرار داشته و طبیعت بی‌مثال، باغ‌های میوه، چشمه‌ها و آبشارهای آن در فصل تابستان به اوج زیبایی خود می‌رسند.

برای رفتن به طرقبه می‌توانید با مترو تا ایستگاه وکیل آباد رفته و از آنجا تاکسی بگیرید. البته با خودروی شخصی هم به راحتی می‌توانید به این شهر سفر کنید. این مسیر در نهایت نیم ساعت زمان می‌برد. در اطراف طرقبه جاهای دیدنی متنوعی وجود دارد که ما در مقاله « بازدید از شهر طرقبه و 20 جای دیدنی و متفاوت» در مورد آنها صحبت کرده‌ایم.

در طرقبه بازارها و مغازه‌های متعددی وجود که به فروش سوغات این ییلاق زیبا می‌پردازند.

2. شاندیز

اغلب افرادی که به مشهد سفر می‌کنند، حداقل یک نهار و یا شام را در رستوران‌های معروف شاندیز امتحان می‌کنند. اما این منطقه ییلاقی در کنار شیشلیک‌های خوشمزه‌اش که به راستی هم نمی‌شود، بی‌خیال آنها شد، جاهای دیدنی بی‌شماری دارد.

چنار 2700 ساله، یکی از مکان‌های دیدنی شاندیز است که در گذشته در بدنه‌ی قطورش چندین مغازه وجود داشته است. این درخت گویا هنوز هم پابرجا است و می‌توانید در سفر به شاندیز آن را از نزدیک مشاهده کنید.

 شاندیز از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

3. روستای زشک

روستای زشک، یکی از جاهای دیدنی مشهد در تابستان است که در نزدیکی شاندیز قرار دارد. این روستا گذشته از فضای زیبا و بکرش دارای خانه‌هایی با سقف شیروانی است که شما را به یاد خانه‌های زیبای شمال کشور می‌اندازد. وجود این خانه‌ها در شمال شرقی کشور، حکایت از وضعیت آب و هوایی متفاوتی در مقایسه با مشهد دارد. در روستای زشک تله کابین بزرگی به طول 2300 راه اندازی شده، این تله کابین روزانه می‌تواند بین 8 تا 10 هزار نفر را جابه‌جا کند.

4. روستا و بند گلستان

روستای گلستان از دیگر جاهای دیدنی مشهد در تابستان بوده که به دلیل وجود باغ‌ها و دره‌های سرسبزش به نام گلستان شهرت پیدا کرده است. این روستا در 5 کیلومتری از مشهد و در منطقه‌ای کوهستانی و در نزدیکی طرقبه قرار دارد. از جمله جاهای دیدنی اطراف مشهد می‌توان به بندگلستان اشاره کرد که علاوه بر طبیعت بی‌نظیرش از لحاظ تاریخی نیز بسیار اهمیت دارد. بند گلستان، در دوره تیموری ساخته شده‌ و با توجه به مرمت‌هایی که در آن انجام شده، هنوز دوام و استحکام خوبی دارد.

در فصل بهار و تابستان، فضای پیرامون روستا و مخصوصا بند گلستان بسیار زیبا و چشم نواز است. شما می‌توانید در این منطقه از تسهیلاتی همچون فروشگاه، رستوران، قایقرانی و... استفاده کرده و حسابی لذت ببرید.

روستا و بند گلستان از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

5. ییلاق عنبران

روستای زیبا و دلفریب عنبران یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در تابستان است که به دلیل سرسبزی و پوشش گیاهی فراوانش به نام عنبران شهرت پیدا کرده‌است. در این روستا، باغ‌های سرسبز و چشم‌اندازهای دل‌انگیز متعددی وجود دارد که می‌توان ساعت‌ها در فضای روح نواز آنها نشست و از محیط پیرامون لذت برد. ییلاق عنبران در فاصله 1 کیلومتری از طرقبه قرار دارد.

6. آبشار آبگرم

آبشار آبگرم مشهد از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر است که در فاصله‌ی 75 کیلومتری از شهرستان کلات قرار دارد. جالب است بدانید که آب این آبشار خیلی داغ نیست و دمایی حدود 30 تا 35 درجه داشته و نام خود را هم از روستایی که در نزدیکی آن قرار دارد، الهام گرفته شده‌است. روستای آبگرم، چشمه‌های آبگرم متعددی دارد و یک فضای عالی برای آب‌تنی محسوب می‌شود.

آبشار آبگرم از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

7. کلات نادری و قصر خورشید

کلات نادری یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در تابستان در فاصله‌ی ۱۴۵ کیلومتری این شهر است که نامش را از نام نادر شاه گرفته ‌است. این سززمین جایی است که تیمور لنگ 14 بار به آن حمله  کرد و نتوانست به تصرف خود در بیاورد.

قصر خورشید یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه بکر است که نادر دستور ساخت آن را داد، اما تا پایان ساخت کاخ، عمرش کفاف نداد. کاخ خورشید یک عمارت 3 طبقه است که توسط معماران هندی اسیر شده در جنگ ساخته شده‌ و ترکیبی از هنر هندی- ایرانی است.

در زیر زمین کاخ خورشید، گنجینه‌ها و غنیمت‌هایی که در جنگ‌ها نادر شاه به دست آورده بود، نگهداری می‌شد. علاوه‌براین، افرادی که مورد غضب شاه قرار گرفته بودند نیز در این زیرزمین محبوس می‌شدند. کاخ خورشید 12 اتاق داشته و هراتاق نقاشی و تزیینات خاص خودش را دارد.

8. آبشار قره سو

یکی دیگر از جاهای دیدنی  مشهد در تابستان، آبشار قره سو است که از 8 آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده و برای صعود به آنها باید از نردبان‌های فلزی که کنار هر آبشار قرار دارد، در نظر گرفته شده، استفاده کنید. این آبشار را به دلیل جریانش در بستر رودخانه‌ای سیاه رنگ، قره سو می‌گویند. قره سو  می‌نامند که در زبان ترکی به معنای" آب سیاه" است.

آبشار قره سو از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

9. منطقه اسفجیر مشهد

تا به حال نام منطقه اسفجیر را شنیده‌اید؟ می‌دانید این منطقه در کجا قرار دارد؟ آبشار اسفجیر در 200 کیلومتری مشهد و در 25 کیلومتری از شهرستان «فاروج» واقع شده و برای رسیدن به آن باید ازروستا و مسیر رودخانه عبور کنید. روستای منطقه اسفجیر از دو تپه تشکیل شده که در وسط آنها رودخانه قرار دارد.

فضای محیط پیرامون رودخانه بسیار سرسبز و مملو از پوشش متنوع گیاهی و جانوری است. پس از یک ساعت پیاده‌روی به صخره‌های خطرناکی می‌رسید که با عبور از آنها، می‌توان به آبشار اسفجیر دست پیدا کرد. روستای اسفجیر یکی از مکان های دیدنی مشهد در فصل تابستان است که در میان دو تپه قرار گرفته‌است.

10. دریاچه بزنگان

دریاچه بزنگان نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در تابستان است که زیبایی آن هوش را از سر شما می‌رباید. این دریاچه که دریاچه‌ی بی‌بی گل نیز شهرت دارد و در فاصله 130 کیلومتری از مشهد و در نزدیکی شهرستان سرخس قرار دارد. دریاچه بزنگان، وسعتی حدود 80 هکتار داشته و در برخی از قسمت‌هایش عمق آب حدود 12 متر برآورد شده‌است. این دریاچه، تنها آبگیر طبیعی استان خراسان رضوی است که در جنوب کوه‌های هزار مسجد قرار دارد.

 دریاچه بزنگان از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

11. دریاچه چشمه سبز

دریاچه چشمه سبز با آب نقره‌گون و طبیعت ناب و چشم نوازش یکی از جاهای دیدنی  مشهد در تابستان است که در بلندترین نقطه بینالود قرار دارد. این فضای خارق‌العاده در نزدیکی روستای گلمکان در 50 کیلومتری غرب مشهد واقع شده‌است.

شهرت دریاچه چشمه سبز مختص به زمان حال نیست، بلکه در زمان‌های قدیم هم این دریاچه شهرت داشته ‌است؛ به گونه‌ای که یزدگرد اول برای درمان بیماری‌اش به این منطقه آمده‌ بود. آب و هوای چشمه سبز، سرد و کوهستانی است؛ بنابراین با توجه به همین ویژگی بهترین زمان بازدید از آن تابستان است که منطقه هوای بهتری دارد. دریاچه چشمه سبز به «چشمه سوز» نیز شهرت دارد و فردوسی نیز در شاهنامه با عنوان چشمه سود از آن یاد کرده‌است.

12. چشمه گیلاس

چشمه گیلاس نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی مشهد در تابستان است که علاوه بر طبیعت بکرش تاریخچه‌ی جالبی هم دارد. گفته می‌شود، شخصی به نام امیر علی شیرنوایی در دوران حکومت تیموریان، تلاش کرد تا آب این چشمه را به بارگاه امام رضا(ع) برساند. اما موفق نشد. سرانجام در دوره صفوی و شاه عباس اول این اتفاق در سال‌های ۱۰۱۶ تا ۱۰۲۳ هجری قمری افتاد و آب این چشمه به مشهد و صحن عتیق حرم رسید. البته امروزه این آب در مشهد جاری نیست.

چشمه گیلاس که در گذشته به «گلسب» شهرت داشته در 50 کیلومتری مشهد و 25 کیلومتری شهرستان «چناران » واقع شده و امروزه به دلیل استفاده‌های بی‌رویه از آن متاسفانه در شرف نابودی قرار دارد.

چشمه گیلاس از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

13. روستای اخلمد

روستای اخلمد که به بهشت خراسان شهرت دارد یکی از ییلاق‌های بسیار زیبا و از جاهای دیدنی مشهد در تابستان است که در فاصله‌ی 85 کیلومتری از آن قرار دارد. این روستا در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و بهترین گزینه برای فرار از آب و هوای گرم مشهد در تابستان است.

وجود رودخانه‌ای دائمی، درختان میوه، پوشش گیاهی غنی، بارش‌های متعدد و 7 آبشار در منطقه‌ی اخلمد همگی سبب شده که گردشگران فراوانی از این روستا دیدن کنید.

روستای اخلمد یکی از جاهای دیدنی  مشهد در تابستان است که آب و هوای مطبوع و طبیعت بکرش سبب جذب گردشگران متعدد شده‌است.

14. روستای فریزی

روستای فریزی یکی از مناطق بکر و ناشناخته اطراف مشهد است که در دامنه رشته کوه بینالود و در میان کوه‌های سربه فلک کشیده آن واقع شده‌است. اکثر کوهنوردان ایرانی و غیر ایرانی برای آموزش صعود بینالود به این منطقه می‌آیند. اهالی روستای بکر فریزی بسیار بانشاط و خونگرم بوده و عسل و گردویی که دارند از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است. 

قدمت منطقه فریزی که در 75 کیلومتری جنوب غربی مشهد نرسیده به چناران و 18 کیلومتری گلبهار در دهستان طوس واقع شده به هزاران سال پیش بر می‌گردد. این منطقه‌ی کوهستانی به دلیل آب و هوای مطبوعش یکی از مکان‌های دیدنی مشهد در تابستان است.

روستای فریزی یکی از جاهای دیدنی  مشهد در تابستان است که به دلیل طبیعت بکر، آب و هوای تمیز، محصولات باغی متنوعش، یک فضای بسیار ناب برای گذراندن یک روز تابستانی است.

15. آبگرم شاهان گرماب مشهد

آبگرم شاهان گرماب، یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در بهار و اوایل تابستان است. این منطقه در 58 کیلومتری فریمان و 130 کیلومتری جنوب شرقی مشهد در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده‌ و در بین 3 آبگرم معدنی قابل شرب در ایران قرار دارد. آبگرم شاهان گرماب در داخل یک استخر قرار گرفته که قدمت آن به دوره صفویه و شاه سلیمان پسر شاه عباس دوم بر می‌گردد.

دمای این آبگرم 48 درجه سانتی‌گراد بوده و در عین حال بسیار زلال‌، بی بو، فاقد آمونیاک، گوگرد و شوره است. جالب است بدانید که بارش‌های فصلی حجم و مقدار آب چشمه را کم یا زیاد نمی‌کنند.

 آبگرم شاهان گرماب از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

16. آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی یک اثر ملی است که در باغی به وسعت 600 هکتار و زیر بنای 945 مترمربع در روستای پاژ، یکی از جاهای دیدنی مشهد یعنی توس کنونی ساخته شد. فضای داخلی آرامگاه الهام گرفته از دوره‌ی اشکانی و دارای دو سری ستون در قسمت‌های مختلف است: به عبارت دیگر 20 ستون از جنس مرمر در پایین دست و 8 ستون در بخش بالایی قرار گرفته‌اند.

آرامگاه فردوسی در مجموع از سه بخش تشکیل شده که عبارتند از:

  • مزار فردوسی در ابعاد 1*1.5 متر که روی سکویی به ارتفاع 0.5 متر به صورت مرمرین قرار دارد.
  • تالار مربعی شکل آرامگاه که از سنگ مرمر ساخته شده و تزیینات گچ‌بری و کاشی‌کاری دارد. جالب است بدانید که در چهار گوشه تالار 4 ستون بلند با دو سر ستون بزرگ گذاشته شده‌است.
  • محوطه‌ی پلکانی آرامگاه که اشعار بسیاری از شاهنامه‌ی فردوسی روی دیوارهای آن حکاکی شده‌است.

در محوطه‌ی بیرونی آرامگاه فردوسی مزار شاعر مشهور اخوان ثالث و خسروی آواز ایران محمدرضا شجریان قرار دارد.

17. گنبد هارونیه

گنبد هارونیه، کهن‌ترین بنای موجود در شهر توس و از جاهای دیدنی مشهدر در تابستان که در 15 دی ماه 1310 خورشیدی به ثبت ملی رسید. این بنا در نزدیکی شهر مشهد قرار دارد و یکی از زیباترین آثار بر جای مانده از قرن هفتم یا هشتم هجری است. گنبد هارونیه به اسامی مختلفی از جمله بقعه هارونیه و زندان هارون نیز شهرت دارد.

در مورد اینکه بقعه هارونیه چه کاربردی داشته حرف و سخن زیاد است. برخی این بقعه را مدرسه، گروهی خانقاه یا مدفن امام محمد غزالی و عده‌ای مسجدی می‌دانند که روی آتشکده دوره‌ی ساسانی بنا شده‌است. با این وجود احتمال اینکه این بنا مدرسه بوده بیشتر است.

گنبد هارونیه از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

18. ارتکند

ارتکند یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی مشهد و در واقع تفرجگاهی در نزدیکی کلات نادری و در واقع یک تفرجگاه است که در آن شما می‌توانید به تماشای آبشاری 3 متری، رودخانه و حتی غار بروید. اگر اهل رودخانه‌نوردی و چادر زدن هستید، این منطقه برای‌ شما ایده‌آل است. ارتکند در فاصله‌ی 110 کیلومتری از مشهد قرار دارد و یکی از بهترین جاهای اطراف مشهد مقدس است که در تابستان می‌توانید یک دل سیر در آن آب بازی کنید.

 ارتکند از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

19. روستای ییلاقی جاغرق

در فاصله‌ی ۲۱ کیلومتری از جنوب غربی مشهد و ۷ کیلومتری طرقبه روستایی ییلاقی به نام جاغرق واقع شده که آب و هوای معتدل و کوهستانی دارد. برای رفاه هر چه بیشتر گردشگران اقامتگاه‌های موقت و رستوران‌های گوناگونی در نزدیکی رودخانه و قسمت‌های مختلف دره واقع شده که جاغرق را به یکی از جاهای دیدنی مشهد در تابستان تبدیل می‌کنند.

روستای ییلاقی جاغرق از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

۲۰. سرزمین موج‌های آبی

بله! یکی از جاهای دیدنی مشهد در تابستان سرزمین موج‌های آبی است که در بلوار اندیشه نبش اندیشه ۸۳ قرار گرفته است. اگر می‌خواهید با مترو به این مجموعه بروید باید در ایستگاه متروی پارک ملت پیاده شده و بعد از آن با گرفتن تاکسی یه سمت قاسم‌آباد حرکت کنید.

سرزمین موج‌های آبی وسیع‌ترین پارک آبی در خاورمیانه است که امکانات تفریحی گوناگونی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سرسره‌های ۵۰ تا ۱۱۰ متری، سقوط آزاد از ارتفاع ۲۰ متری و سرسره خانوادگی تورنادو اشاره کرد.

 سرزمین موج‌های آبی از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

۲۱. مجموعه‌ی الماس شرق

الماس شرق مجموعه‌ای تجاری-تفریحی و یکی از جاهای دیدنی مشهد در تابستان است که می‌توانید برای خرید پوشاک، صنایع دستی، فرش، زعفران و... به آن مراجعه کنید. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به شهربازی، آکواریوم آب شور، سینما، عکاسخانه سنتی، کافی‌شاپ، رستوران و... اشاره کرد.

پاساژ الماس شرق در کمربندی صد متری مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی واقع شده و امکان دسترسی به آن از طریق تاکسی، مترو یا اتوبوس وجود دارد.

مجموعه‌ی الماس شرق از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

۲۲. پارک جنگلی وکیل آباد

در بخش جنوب غربی مشهد و انتهای بلوار وکیل آباد یک پارک با انبوهی از درختان کاج، چنار و تبریزی درون دره‌ای خوش و آب و هوا قرار گرفته که نهرهای متعددی هم در آن جاری هستند. پارک وکیل آباد از دیگر جاهای دیدنی مشهد در تابستان است که می‌توانید برای فرار از گرمای هوا و شلوغی شهر به آن پناه ببرید.

از دیگر بخش‌های این پارک می‌توان به باع هنرمندان، باغ خورگشت، باغ شب، باغ بانوان و دانش آموزی، استخرهای قدیمی، موزه و تندیس‌های زیبا از اساطیر ایرانی مانند کاوه آهنگر که با استفاده از تنه درختان خشکیده ساخته شده‌اند، اشاره کرد.

پارک جنگلی وکیل آباد از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

۲۳. باغ گیاه‌شناسی

بعد از بازدید از پارک وکیل آباد می‌توانید به باغ مشهد که قبلاً‌ با نام باغ گیاه شناسی شناخته می‌شد، سر بزنید. این مجموعه با وجود داشتن تفریحات و سرگرمی‌های مختلف از قبیل پارک ماجراجویی کودکان، ژوراسیک پارک، پیست دریفت و دهکده روستایی برای بزرگسالان نتوانسته آنطور که باید و شاید خود را در بین معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد در تابستان قرار دهد.

با این حال ما به شما توصیه می‌کنیم که حتماً بخشی از سفر خود را به بازدید از این مجموعه‌ی شگفت‌انگیز اختصاص دهید.

باغ گیاه‌شناسی از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

۲۴. روستای نغندر

از دیگر ییلاق‌های زیبا و جاهای دیدنی مشهدر در تابستان که در نزدیکی طرقبه قرار دارد می‌توان به روستای نغندر اشاره کرد. این روستا در دل کوه‌های بینالود قرار داشته و نام خود را از دو کلمه نوغان به معنی ابریشم و در به معنی دره گرفته است.

آنچه که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند مناظر و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز این منطقه بوده که به صورت کامل با دره و کوه احاطه شده‌اند. به‌علاوه آب و هوای خنک نغندر این روستا را به یکی از انتخاب‌های گردشگران در فصول گرم سال تبدیل کرده است.

روستای نغندر از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

۲۵. باغ پرندگان

تنها باغ پرندگان واقع در شرق کشور و از جاهای دیدنی مشهد در تابستان باغ پرندگان آن بوده که در میدان خیام قرار گرفته است. شما با بازدید از این باغ می‌توانید انواع پرنده‌های ایرانی، بین‌المللی و حتی گونه‌های کمیاب آسیایی و آفریقایی را مشاهده کرده و از معماری زیبا و خلاقانه‌ی این مکان هم لذت ببرید.

باغ پرندگان از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

۲۶. پارک کوه سنگی

بعد از پارک ملت، کوه سنگی رتبه‌ی دومین پارک بزرگ مشهد را به خود اختصاص داده و بعد از حرم امام رضا (ع) و آرامگاه فردوسی سومین مکان دیدنی محبوب در این شهر است. قدمت این پارک که تا سال‌ها به شکل طبیعی و اولیه‌ی خود باقی مانده بود، به زمان‌های دور باز می‌گردد.

برای رفاه حال گردشگران امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در این بخش قرار گرفته که شامل رستوران،‌ کافه، سالن آمفی‌تئاتر،‌ موزه، زمین ورزشی، شهربازی و... است.

پارک کوه سنگی از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد در تابستان را به شما معرفی کنیم. چنانچه به مشهد سفر کردید، می‌توانید از جاهای دیدنی معرفی شده بازدید کنید و نظرتان را با ما در میان بگذارید. اگر قصد سفری کوتاه به مشهد را دارید، استفاده از تور مشهد آرندتور می‌تواند تجربه‌ای راحت و بی دغدغه را برای شما رقم بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره می‌توانید با شماره تلفن ۴۸۴۰۷-۰۲۱ تماس بگیرید.



1400/11/11 | کد مطلب: 1345
برچسب‌ها: جاهای دیدنی

لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1345
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.