دریاچه ناکورو، بهشت صورتی رنگ فلامینگوها!
معرفی جاهای دیدنی کنیا

دریاچه ناکورو، بهشت صورتی رنگ فلامینگوها!

2 رای   شما هم امتیاز بدهید!

تصور حضور میلیون‌ ها فلامینگوی صورتی رنگ روی یک دریاچه، منظره‌ای شگفت انگیز است که هرگز از ذهن انسان فراموش نمی‌‌شود. دوست دارید شما نیز به این میعادگاه بروید؟

تور کنیا

اگر ذهنتان درگیر این سوال شده که این فضای فوق العاده و بزرگ‌ترین منطقه برای پرندگان کجاست؟ باید بگوییم که ما در وبلاگ آرندتور این بار می‌خواهیم در مورد دریاچه ناکورو بزرگ‌ترین میعادگاه پرندگان جهان با شما صحبت کنیم. می‌دانید دریاچه ناکورو کجاست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ مساحتش چقدر است؟ آیا پرندگان و حیوانات دیگر هم در پارک ملی دریاچه ناکورو زندگی می‌کنند؟ برای پاسخ به این سوال‌ها با ما در این سفر دل‌انگیز و به یادماندنی همراه شوید.

 

دریاچه ناکورو کجاست؟

با شنیدن این مسئله که دریاچه ناکورو به بزرگ‌ترین منطقه برای حضور پرندگان در جهان شهرت دارد، این سوال در ذهن‌تان پیش می‌آید که دریاچه ناکورو کجاست؟ این دریاچه یکی از دریاچه‌های دره ریفت ولی است که در حدود 160 کیلومتری نایروبی یکی از مهم‌ترین شهرها و در عین حال پایتخت کشور کنیا قرار دارد. فاصله‌ی کم دریاچه ناکورو از نایروبی به شما کمک می‌کند تا در یک سفر کوتاه نصفه روز به بازدید یکی از مشهورترین پارک‌های ملی برای پرندگان رنگی و فلامینگوها بروید.

در سال 1961 میلادی دریاچه ناکورو به عنوان محافظت گاه پرندگان معرفی شد. چند سال بعد در سال 1968 میلادی به دلیل حضور حیوانات مختلف در آن به پارک ملی شهرت یافت.

دلیل شهرت دریاچه ناکورو چیست؟

دریاچه ناکورو یکی از مشهورترین  و پربازدیدترین دریاچه‌های کشور کنیاست که به دلیل تعداد بسیار فراوان فلامینگوهایش شهرت جهانی دارد. این دریاچه در مسیر بازدید از پارک ملی ماسایی مارا قرار دارد و شما می‌توانید در یک بازدید کوتاه در طی مسیر به سراغ آن بروید.

آب دریاچه ناکورو قلیایی است و ارتفاع آبش بین 1.8 تا 30 متر متغیر است. این دریاچه به دلیل وجود باکتری‌ها و جلبک‌های آبی و سبز، بسیار خوش رنگ است.

یکی از جاذبه‌های دیدنی دریاچه ناکورو، حضور فلامینگوهاست که کنار هم به صورت خطی ایستاده‌اند. دلیل نظم و به صف ایستادن فلامینگوها به نشستن آنها روی تکه‌ای شن و تغذیه از جلبک‌های دریاچه بر می‌گردد. منظره‌ی حضور فلامینگوها در کنار هم، یکی از بدیع‌ترین مناظری است که در سفر به کنیا می‌توانید از نزدیک آن را تماشا کنید.

با بالا رفتن آب دریاچه ناکورو، در سال 2014 میلادی تعداد زیادی از فلامینگوها از این دریاچه رفتند.

چه حیواناتی در پارک ملی دریاچه ناکورو زندگی می‌کنند؟

در کنار فلامینگوهای دریاچه ناکورو می‌توان به پرندگان دیگری از جمله پلیکان، مرغ ماهی‌خوار، عقاب و... اشاره کرد. در کل 400 پرنده در این منطقه زندگی می‌کنند. علاوه بر پرندگان، دریاچه ناکورو محل زندگی بسیار مناسبی برای 2 حیوان از 5 حیوان بزرگ آفریقا یعنی کرگدن و پلنگ است. البته «زرافه روچیلد» یکی دیگر از حیوانات در حال انقراض جهان نیز در این منطقه زندگی می‌کند. در دریاچه ناکورو حدود 70 کرگدن سفید و 25 کرگدن سیاه وجود دارند.

پارک ملی دریاچه ناکورو، یکی از بزرگ‌ترین زیستگاه برای کرگدن در سرتاسر کشور کنیاست.

همانطور که اشاره شد، پارک ملی دریاچه ناکورو مقصد بسیار مناسبی برای تماشای حیوانات شکاری مثل پلنگ و شیر، یوزپلنگ، کفتار و... است، برای بازدید از آنها کافی است در صبح زود که هوا خنک‌تر هست به این منطقه بروید تا شاهد صحنه‌هایی از تعقیب و گریز بین آهوان و پلنگ ها باشید. در پارک ملی دریاچه ناکورو، تعداد کمی اسب آبی و خزندگانی همچون مارهای پیتون نیز وجود دارد.

 

آب دریاچه ناکورو شور است یا شیرین؟

دریاچه ناکورو یکی از دریاچه‌های شور کنیا در دره بزرگ ریفت لی در شرق آفریقاست.

 

بهترین زمان بازدید از دریاچه ناکورو چه موقع است؟

بهترین زمان بازدید از دریاچه ناکورو، ماه‌های خشک سال همچون ژانویه، فوریه، مارس، ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر و اکتبر است. در این مدت زمین خشک‌تر بوده، چمن پارک کوتاه است و شما می‌توانید راحت‌تر حیوانات را ببینید، مسیر رانندگی نیز خشک‌تر و آسان‌تر است. حیوانات روزانه آزادانه در اطراف پارک هستند و دیگر نیاز نیست، شبانه به پارک آمده و برای دیدن حیوانات جستجوی بیشتری داشته باشید.

پارک ملی دریاچه ناکورو، در ماه‌های آوریل، مه و نوامبر بیشترین میزان بارندگی سالانه را دارند. البته پرندگان در ماههای بارانی بیشتر در منطقه حضور دارند.

سخن آخر

در سال‌های اخیر جمعیت فلامینگوهای دریاچه ناکورو به طرز بسیار فاحشی کاهش یافته که دلیل آن به مشکلات زیست محیطی و آلودگی آب‌ها بر می‌گردد. با وجود همه‌ی این مسائل هنوز هم پارک ملی دریاچه ناکورو، یکی از جذاب‌ترین و پربازدیدترین پارک‌های ملی کنیاست که  در سفر به کنیا توصیه می‌شود به بازدید از آن بروید.

چنانچه می‌خواهید از کشور کنیا و حیات وحش غنی‌اش بازدید کرده و تجربه سفر سافاری را نیز در ذهن و یاد خود ابدی کنید، می‌توانید با ما در تور کنیا آرندتور همراه شده و یک سفر جذاب و یادماندنی را در ذهن و یاد خود بسازید. کافی است فقط لینک گذاشته را باز کرده و در تور کنیا ما ثبت نام کنید. همکاران ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما می‌آیند.



1400/12/21 | کد مطلب: 1363
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1363
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.