مرکز زرافه ها، جایی برای یک تجربه منحصر به فرد و شگفت انگیز!
معرفی جاذبه‌های گردشگری نایروبی

مرکز زرافه ها، جایی برای یک تجربه منحصر به فرد و شگفت انگیز!

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

غذا دادن از نزدیک، به بلندقدترین پستاندار روی زمین، زرافه‌ها یک خاطره‌ی ابدی است که هرگز فراموش نمی‌شود؛ دوست دارید شما هم این خاطره به یادماندنی را تجربه کنید؟

تور کنیا

غذا دادن به حیوانات یکی از لذت بخش‌ترین خاطرات برای آدم‌هاست که هرگز آن را فراموش نمی‌کنند. به خصوص اگر حیوان، بزرگ‌ترین پستاندار جهان با یک زبان تیره نیم متری باشد. می‌دانید در مورد کجا داریم صحبت می‌کنیم؟ بله درست حدس زده‌اید؟ پارک زرافه ‌ها یا (Giraffe Center) را می‌گوییم.

ما در وبلاگ آرندتور می‌خواهیم امروز درباره پارک ملی زرافه ‌ها، داستان احداث این مرکز، زمان بازدید از آن، ویژگی‌های این مرکز و... با شما صحبت کنیم. پس همراه ما باشید:

 

پارک زرافه ‌ها کجا قرار دارد؟

پارک زرافه ها در 20 کیلومتری نایروبی در مرکزی به نام (Lang'ata) تأسیس شده‌است. این مرکز به منظور حفاظت از زرافه‌های روچیلد آسیب‌پذیر که در معرض انقراض بودند، ساخته شد. برای بازدید از پارک زرافه‌ها شما می‌توانید هرروزه از ساعت 9  صبح تا 5 عصر به این مرکز رفته و از زرافه‌ها دیدن کنید.

این مرکز غیرانتفاعی به منظور آشنایی کودکان مقطع ابتدایی با مسئله حیات وحش و حفاظت از محیط زیست کنیا ساخته شده‌است و در این مرکز بچه‌ها می‌توانند از نزدیک به این حیوانات مهربان غذا بدهند.

پارک زرافه‌ ها در سال 1979 میلادی توسط بتی و جوک لزلی ملویل پس از اینکه آنها یک زرافه روچیلد به نام دیزی را بزرگ کردند، ساخته شد. این مرکز در سال 1983 میلادی به منظور بازدید عموم باز شد.

پارک زرافه ها چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • شما در پارک زرافه‌ ها می‌توانید از فاصله‌ی نزدیک و با دست به زرافه‌ها غذا بدهید.
  • در مرکز زرافه ها یک فضای مناسب وجود دارد که شما می‌توانید در آنجا چای بنوشید.
  • در پارک زرافه ‌ها یک فروشگاه نیز وجود دارد که بریا خرید سوغاتی یا یادگاری این فضای بسیار مناسب است.


امروزه با تلاش‌هایی که در کشور کنیا به منظور نگهداری از زرافه‌ها انجام شده، جمعیت این حیوان از حدود 100 به 300 عدد رسیده‌است.

 بهترین زمان بازدید از پارک زرافه ‌ها چه موقع است؟

بهترین زمان بازدید از پارک زرافه ‌ها در ماه‌های دسامبر تا مارس و ژوئن تا اکتبر است. البته در تمام فصول سال امکان بازدید از این مرکز وجود دارد. اما در فصول خشک سال به کنیا و پارک زرافه ‌ها سفر کنید، مرکز بسیار شلوغ است و از قبل باید رزرو کنید. در صورتیکه در فصول بارانی این مرکز خلوت‌تر بوده و نیاز به رزرو از قبل ندارد. هزینه بلیت پارک زرافه ‌ها برای بزرگسالان 400 شیلینگ و کودکان حدود 200 شیلینگ است. بخشی از هزینه بلیت برای نگهداری در پارک زرافه ها خرج می‌شود.

تصویر

زرافه‌‌ها عاشق خوردن برگ‌های درخت اقاقیا هستند. این حیوان بلند قامت چیزهایی را می‌خورد که برای هرکسی دسترسی به آنها آسان نیست.

سخن آخر

Giraffe Center یک فضای ایده آل برای آشنایی بچه‌ها با حیات وحش و مسئله محیط زیست است. اگر دوست دارید این حیوانات نازنین را از نزدیک تماشا کنید و به آنها غذا دهید، می‌توانید به پارک زرافه ها در نزدیکی نایروبی سفر کنید.

برای سفر به کنیا این کشور بهشت حیات وحش می‌توانید با ما در تور آژانس مسافرتی آرندتور همراه شده و یک سفر لذتبخش و خاطره ساز را برای خود فراهم سازید. کافی است که در سایت ما برای سفر به کنیا ثبت نام کنید تا همکاران ما کارهای لازم سفر شما را برای‌تان در کمترین زمان انجام دهند.



1400/12/21 | کد مطلب: 1364
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1364
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.