هر آنچه لازم است درباره جنگل کارورا بدانید!
معرفی جاذبه‌های گردشگری نایروبی

هر آنچه لازم است درباره جنگل کارورا بدانید!

شما هم امتیاز بدهید!

جنگل کارورا، یکی از سه جنگل بزرگ نایروبی فضای بسیار مناسب برای دویدن، دوچرخه‌‌سواری و نرمش در دل جنگل است. در سفر به کنیا بازدید از آن را فراموش نکنید.

تور کنیا

جنگل کارورا یکی از مهم‌ترین مراکز، صنعت گردشگری در کشور کنیا است. در این جنگل 1041 هکتاری، 605 گونه حیات وحش زندگی می‌کنند. جنگل کارورا نایروبی، یکی از بهترین مقاصد اکوتوریسم در کنیاست که دسترسی بسیار راحتی نیز دارد. با ما در وبلاگ آرندتور همراه شوید تا در مورد جنگل کارورا، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

جنگل کارورا کجاست؟

جنگل کارورا در شمال نایروبی و در 5 کیلومتری شهر واقع شده و در نزدیکی آن چندین سفارت، رستوران، مرکز سازمان ملل و موسسات مطرح دیگر وجود دارد.

 

در مورد تاریخچه جنگل کارورا چه می دانید؟

حنگل کارورا در واقع یک جنگل شهری در نایروبی، پایتخت کنیاست. این جنگل در سال 1932 به عنوان جنگل شهری مورد توجه قرار گرفت.

جنگل کارورای نایروبی، وسعتی حدود 1041 هکتار داشته و از سه قسمت جدا تشکیل شده‌ که توسط جاده‌های «لیمورو» و «کیامبو» به قسمت‌های مختلف تقسیم شده‌است. در جنگل کارورا 50 کیلومتر مسیر پیاه‌روی وجود دارد. همانطور که اشاره شد، در این جنگل می‌توانید علاوه بر پیاده‌روی، دوچرخه سواری کنید یا بدوید.

با توجه به اینکه این جنگل در پایتخت رو به رشد کشور کنیا، نایروبی واقع شده‌، متأسفانه بخشی از جنگل برای افزایش مسکن و سایر فعالیت‌های توسعه شهری از بین رفته که با برخورد جدی بخشی از دوستداران محیط زیست به سرپرستی « وانگاری ماتای» رهبر جنبش کمربند سبز روبرو شد. وانگاری ماتای پس از آن برنده جایزه صلح نوبل شد.

جنگل کارورا نایروبی، یکی از سه جنگل اصلی در پایتخت کنیاست.

آیا جنگل کارورا یک جنگل ایمن است؟

جنگل کارورا، امروزه یکی از امن‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد دیدنی در شهر نایروبی است. این منطقه برای همه‌ی کسانی که عاشق طبیعت هستند، یکی از دیدنی‌ترین جاهایی است که می‌توانند به سراغ آن بروند. هزینه ورودی آن بسیار ناچیز است و این هزینه نیز برای حفظ امنیت جنگل خرج می‌شود. به احتمال قوی تنها حیوانی که می‌توانید در مسیر از نزدیک تماشا کنید، میمون‌ها هستند.

هزینه‌ی ورودی که از بازدیدکنندگان جنگل کارورا نایروبی، دریافت می‌شود، برای امنیت و حفظ این جنگل مصرف می‌گردد.

جاذبه‌های دیدنی جنگل کارورا

همانطور که اشاره کردیم، طبیعت جنگل کارورا نایروبی دیدنی است. جاذبه‌هایی که در کارورا می‌توانید ببینید، عبارتند از:

  • آبشار 15 متری نارنجی: این آبشار، یکی از مشهورترین جاذبه‌های این منطقه است که در 3 الی 4 کیلومتری ابتدای مسیر قرار دارد و برخلاف خاک تیره جنگل، این منطقه دارای خاکی نارنجی‌رنگ است.
  • غارهای متعدد: یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری جنگل کاروا، غارهای متعدد آن است که مهم‌ترین‌ آنها غار «مائو مائو» است که مبارزان آزادی کشور کنیا از آن به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند.
  • مسیرهای خاکی
  • کلیسای قدیمی
  • جنگل بامبو
  • تالاب: در جنگل کاروا، تالابی وجود دارد که زیستگاه پرندگان است.
  • مکان‌های برای پیک نیک
  • کافه رودخانه جنگل ماروا: یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این منطقه، کافه رودخانه مارواست که علاوه بر منظره‌ی زیبایش دارای غذاهای بسیار خوشمزه‌ است. این کافه، بهترین جا برای خواندن کتاب و نوشیدن یک فنجان قهوه‌ی ناب است.

 

در جنگل کارورا حدود 200 گونه پرنده، حیوانات مختلف همچون انواع میمون، حتی میمون‌های سیاه و سفید کولوبوس که جدیدا به دنیای حیات وحش معرفی شده‌اند، گالاگو، بوشبوک نوعی بز کوهی، پوشپیگ نوعی خوک متعلق به آفریقا، یک گونه تشی، دایکر نوعی غزال کوهی کوچک آفریقایی، یک نوع بز کوهی، گربه قهوه‌ای آفریقایی و پروانه‌های متنوع زیبا زندگی می‌کنند.

هر روزه از ساعت 6 صبح الی 18 بعدظهر می‌توانید به بازدید از جنگل کارورا بروید.

آب و هوای جنگل کارورا

جنگل کارورا، در ماه‌های آوریل و ژوئن دارای باران‌های طولانی‌مدت و ماه‌های اکتبر و دسامبر دارای باران‌های کوتاه است. در بقیه ماه‌های سال نیز هوایی آفتابی و خشک دارد.

میانگین باران در جنگل کارورا حدود 930 میلی‌متر بوده و تیر و مرداد هوای این منطقه خنک و ابری است.

تجهیزات لازم برای بازدید از جنگل کارورا

کفش مناسب پیاده‌روی، آب آشامیدنی، دوربین شکاری، کتاب حیات وحش ویژه برای پرندگان و پروانه‌ها از جمله تجهیزات لازم سفر به این جنگل هستند که باید همراهتان باشد.

 

نکات مهمی که در بازدید از جنگل کاروا باید به آنها توجه کنید

  1. در مسیر پیاده‌روی سعی کنید به صدای محیط و طبیعت گوش فرا دهید..
  2. هنگامی که از مسیرهای خاکی مشخص شده می‌خواهید عبور کنید، آرام و با مکث حرکت کنید تا ابتدا حیوانات از مسیر شما دور شوند.
  3. به حیوانات وحشی غذا ندهید.
  4. در جنگل آتش روشن نکنید.
  5. به پوشش گیاهی جنگل آسیب نزنید.
  6. از سر و صدای غیر ضروری در جنگل پرهیز کنید.
  7. حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت، رانندگی در جنگل مجاز است.
  8. در جنگل زباله نریزید.
  9. در پیاده‌روی از مسیرهای مشخص و تعیین شده عبور کنید.
  10. در جنگل نوردی حواستان به مسیری که طی می‌کنید، باشد.

 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با یکی از 3 جنگل بزرگ شهر نایروبی آشنا سازیم. چنانچه قصد سفر به کنیا و بازدید از این جنگل را دارید، می‌توانید با آرندتور همراه شده و یک سفر بی‌خطر و هیجان‌انگیز را تجربه کنید. کافی است، در تور کنیا آرندتور ثبت نام کنید تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن، مقدمات این سفر جذاب را برای‌تان فراهم سازند.

چنانچه در معرفی جنگل کارورا، مطلبی جا مانده، می‌توانید در قسمت نظرات و پیشنهادات، آن را با ما در میان بگذارید. پیشاپیش از همکاری و دقت نظر شما سپاس‌گزاریم.



1401/01/01 | کد مطلب: 1366
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1366
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.