چرا موزه کارن بلیکسن آنقدر مشهور شده؟ در موزه کارن بلیکسن چه می‌بینید؟
موزه کارن بلیکسن کجاست؟

چرا موزه کارن بلیکسن آنقدر مشهور شده؟ در موزه کارن بلیکسن چه می‌بینید؟

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

آیا موزه کارن بلیکسن را دیده‌‌اید؟ می‌دانید که این خانه لوکیشن یکی از فیلم‌های مشهور بر اساس کتابی از «کارن بلیکسن» بوده‌است.

تور کنیا

در سال 1937 کارن بلیکسن، نویسنده مشهور دانمارکی کتابی به نام out of Africa نوشت که به داستان زندگی او و مزرعه‌ی قهوه‌اش در کنیا می‌پردازد. کتاب با این جمله به یادماندنی شروع می‌شود که: «من مزرعه‌ای در آفریقا داشتم، در پای تپه‌های نگونگ» اکنون موزه کارن بلیکسن، دقیقا در همانجاست و تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری نایروبی شده که گردشگران به بازدید از آن می‌روند.

ما در وبلاگ آرندتور قصد داریم در مورد کارن بلیکسن، موزه کارن بلیکسن، مسیر دسترسی به موزه کارن بلیکسن و موارد دیگر با شما سخن بگوییم. پس همراه ما باشید.

 

موزه کارن بلیکسن چیست؟

موزه کارن بلیکسن، در واقع یک خانه با لوازم متعلق به کارن بلیکسن است که توسط همسر او «بارون برور فون بلیکسن فینک» خریداری شده بود. این خانه در واقع یک فروشگاه یا موزه از صنایع دستی، پوستر و کارت پستال از فیلم out of Africa و سایر صنایع دستی کشور کنیاست.

 

در مورد تاریخچه و قدمت موزه کارن بلیکسن چه می‌دانید؟

خانه کارن بلیکسن در سال 1912 توسط مهندسی سوئدی ساخته شده بود. کارن و همسرش این خانه را در سال 1917 میلادی خریداری کردند و آن را به مزرعه‌ای 4500 هکتاری تبدیل کردند که 600 هکتار آن را برای کشاورزی قهوه استفاده کردند.

در نهایت خانم کارن بلیکسن در سال 1937 کنیا و قاره آفریقا را برای همیشه ترک کرد و این خانه و مزرعه به فردی به نام «رمی مارین» فروخته شد که ایشان این زمین را در قطعات 20 هکتاری فروخت. خانه کارن بلیکسن به ساکنین مختلف فروخته شد تا در نهایت در سال 1964، توسط دولت دانمارک خریداری شد. دانمارکی‌ها این خانه را پس از استقلال کنیا به دولت این کشور هدیه دادند. خانه کارن بلیکسن پس از ساخت فیلم مشهور out of Africa تبدیل به یکی از جاذبه‌های دیدنی کنیا شد.

موزه کارن بلیکسن همه روزه حتی در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی کنیا از ساعت 10 صبح تا 6 بعد ظهر باز است.

چرا این خانه تبدیل به موزه کارن بلیکسن شد؟

در این قسمت به دلایلی که خانه کارن بلیکسن مورد توجه قرار گرفت، اشاره می‌کنیم:

1.    خانه کارن بلیکسن با مسائل اجتماعی کشور کنیا و حضور استعمارگران در آن دخیل بود.

2.    خانه‌ی فردی مشهور بود که از سال 1917 تا 1931 در آن زندگی می کرد.

3.    معماری خانه، نمونه‌ی بسیارخوبی از خانه‌های ییلاقی اواخر قرن 19 و استعماری بود.

 

کارن بلیکسن که بود؟

کارن بلیکسن یک زن دانمارکی است که در 17 آوریل 1885 در دانمارک به دنیا آمده و فرزند دوم یک خانواده 7 نفره بوده‌است. او 5 خواهر و برادر داشت و در سال 1914 میلادی به آفریقا آمد تا با پسر عموی ناتنی‌اش «بارون بلیکسن» در شهر مومباسا کنیا ازدواج کند. این زوج در ابتدا می‌خواستند در کنیا کشاورزی کنند. اما شوهرش، نظرش را تغییر داد و در زمین‌هایشان کشاورزی قهوه کرد. با اینکه زمین‌های آنها در جای مناسبی برای کاشت قهوه قرار نداشت، آنها به کار کشاورزی قهوه پرداختند. البته شوهر کارن، علاقه‌ی چندانی به اداره مزرعه نداشت و بیشتر مسئولیت به عهده کارن بود.

بارون بلیکسن، اغلب زنش را تنها می‌گذاشت و به او خیانت می‌کرد. در سال 1920 این دو از یکدیگر جدا شدند و یک سال بعد کارن، مدیر رسمی مزرعه شد.

بلکیسن در کتابش به تجربیاتش از زندگی و اداره مزرعه‌ای که وضعیت خوبی نداشت، از زندگی و کار به تنهایی، در جامعه‌ای مردسالار سخن می‌گوید. او عاشق یک مرد انگلیسی به نام «دنیس فینچ هاتون» شد. مرگ او در در سال 1930 به همراه کشاورزی ناموفق موجب شد تا در نهایت در سال 1930 به کشور دانمارک برگردد. او پس از اینکه از کنیا و آفریقا رفت، هرگز به این قاره بازنگشت و به کار نویسندگی پرداخت. در نهایت در سال 1962 میلادی در سن 77 سالگی چشم از جهان فروبست.

موزه کارن بلیکسن به عنوان محل واقعی زندگی تمام شخصیت‌های کتاب out of Africa، در آفریقا شهرت پیدا کرد.

سخن آخر

همانطور که اشاره شد، خانه کارن بلیکسن یکی از جاذبه‌های گردشگری نایروبی است که گردشگران به بازدید از آن می‌آیند. در نزدیکی این موزه یک کافی‌‌ شاپ-رستوران وجود دارد که می‌توانید در آن غذاهای خوشمزه و یا قهوه‌های ناب و خوش‌طعم کنیایی را نوش جان کنید و با حال و هوای فیلم out of Africa بیشتر اشنا شوید.

چنانچه قصد سفر به کنیا و بازدید از این موزه را دارید، می‌توانید با آرندتور در سفر به کنیا همراه شده و از نایروبی و جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. کافی است در تور کنیا ما ثبت نام کنید، تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن شما را آماده‌ی سفری هیجان‌انگیز در دل حیات وحش کنند. پس معطل نکنید و سریع اقدام کنید.



1401/01/01 | کد مطلب: 1367
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1367
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.