ساحل ببک استانبول کجاست؟ + راهنمای بازدید و دیدنی‌ها

ساحل ببک استانبول کجاست؟ + راهنمای بازدید و دیدنی‌ها

شما هم امتیاز بدهید!

ببک یک روستای بسیار شیک در امتداد تنگه بسفر است، فضای شلوغی دارد و به‌خاطر کافه‌ها و رستوران‌های زیبای کنار آب شهرت دارد

ساحل ببک استانبول که به بهشت ​​زندگی شهرت دارد، در یکی از بهترین مناطق محل سکونت ثروتمندان به نام محله تاریخی ببک واقع شده است. این محله زیبا در منطقه بشیکتاش مملو از ویلاهای گران قیمت در کنار آب است. در ساحل ببک استانبول، قایق‌های تفریحی لوکس متعلق به ساکنان ثروتمند منطقه پهلو می‌گیرند، این ساحل با ماسه‌های طلایی، آب‌های آبی و مناظر جذاب، گردشگران زیادی را با هدف استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های ساحل به سوی خود می‌کشاند. ساحل ببک، همچنین میزبان رستوران‌های شیک و کافه‌های جذاب است که به ویژه در آخر هفته‌ها بسیار شلوغ می‌شود. اگر به دنبال فرار از شلوغی و کمی هوای تازه هستید، در تور ترکیه و تور استانبول شرکت کنید و یک نیم روز را در ساحل ببک استانبول بگذرانید. این راهنما شما را با دیدنی‌ها و همه چیزهایی که برای رفتن به این ساحل زیبا باید بدانید، آشنا می‌کند.

تاریخچه ساحل ببک استانبول

ساحل ببک (Bebek) یکی از برجسته‌ترین مقاصد توریستی تور ترکیه و به ویژه تور استانبول اروپایی است که به دلیل قرار گرفتن در تنگه بسفر و خلیج کوچکی است که قایق‌های تفریحی در آن لنگر انداخته‌اند، از منظره شگفت انگیزی برخوردار است. محله مجلل شهرداری بشیکتاش، در گذشته، روستای کوچکی به نام هلی (بندرها) بود که ماهیگیران در آن زندگی می‌کردند و کشتی‌ها در طول سفرهای طولانی خود در آن استراحت می‌کردند. این روستا بعدها به ببک تغییر نام داد. ببک در اواخر دوره عثمانی نیز به دلیل عمارت‌های ساحلی ثروتمندش که توسط جنگل‌ها احاطه شده بودند، منطقه‌ای متمایز از استانبول بود.

ساحل لوکس استانبول

زیبایی و زرق و برق ساحل ببک به حدی است که به آن ساحل لوکس می‌گویند. این ساحل ترکیبی از دریا، قایق‌های تفریحی، ویلاهای لوکس و نقاشی باشکوه است که احساس آرامش و آسایش را القا می‌کند. ساحل شب‌ها که نورها روی آب دریا منعکس می‌شوند، به مثال یک نقاشی زیبا به نظر می‌رسد. ببک یک روستای بسیار شیک در امتداد تنگه بسفر است. فضای شلوغی دارد و به‌خاطر کافه‌ها و بوتیک‌های زیبای کنار آب شهرت دارد. محلی‌ها همچنین Bebek را به خاطر تفرجگاه ساحلی زیبایش که برای قدم زدن طولانی در امتداد آبدره مناسب است، ستایش می‌کنند.

در ساحل ببک استانبول چه باید کرد؟

ساحل ببک استانبول دارای مجموعه‌ای از زیباترین مکان‌های گردشگری و تفریحی است که توجه گردشگران و خانواده‌ها را برای انجام طیف وسیعی از فعالیت‌های لذت‌بخش جلب می‌کند. در ادامه شما را با تفریحات این ساحل لوکس آشنا می‌کنیم:

قدم زدن در ساحل ببک استانبول

می‌توانید در ساحل ببک استانبول قدم بزنید تا از فضای دلپذیر و مناظر خیره کننده لذت ببرید. هنگام لذت بردن از ساحل ببک و در این فضای فوق‌العاده، فراموش نکنید که در مقابل آب‌های آبی چند عکس بگیرید تا لذت‌بخش‌ترین لحظات را ثبت کنید.

رستوران‌های ببک استانبول

به شما توصیه می‌کنیم رستوران‌های ساحل ببک استانبول را امتحان کنید. در این ساحل رستوران‌ها و کافه‌های مشرف به دریای زیادی خواهید یافت که بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند. این رستوران‌ها غذاهای محلی و بین‌المللی را با چشم‌اندازی فوق‌العاده از ساحل ببک در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. در ساحل ببک می‌توانید انواع ماهی‌های تازه را بچشید، از طعم سنتی غذاهای دریایی، کباب ترکی و کوفته لذت ببرید. همچنین می‌توانید در یکی از کافه‌های ساحلی استراحت کنید و نوشیدنی مورد علاقه خود را بنوشید.

رستوران ساحل ببک

خرید در ببک

خیابان ببک استانبول شامل مهم‌ترین خانه‌های مد بین‌المللی ترکیه است که جدیدترین لباس‌ها و طرح‌های مد بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد. این منطقه شامل مجموعه‌ای از مراکز خرید غول‌پیکر و فروشگاه‌های گران‌قیمت از معروف‌ترین برندهای مد بین‌المللی است که می‌توانید لوکس‌ترین لباس‌هایی را که همگام با مد و متناسب با سلیقه‌های مختلف است، خریداری کنید.

موزه آشیان

اگر علاقه‌مند به حوزه ادبی هستید، می‌توانید با بازدید از این موزه که زندگی‌نامه بزرگ‌ترین هنرمندان ادبیات مدرن و معاصر آسیا و جهان و مهم‌ترین آثار ادبی آنها را مرور می‌کند، به هدف خود نزدیک شوید. موزه آسیایی ببک استانبول قبلاً خانه توفیق فیکرت (Tevfik Fikret)، شاعر ترک بوده است. این ساختمان از سه طبقه تشکیل شده است که شاعر از سال 1906 تا 1915 میلادی در آن زندگی می‌کرد. در سال 1945 پس از میلاد شهرداری استانبول این ساختمان را خریداری و به موزه تبدیل کرد و نام آن را موزه ادبیات جدید گذاشت.

پارک ببک

پارک ببک یکی از بهترین و مشهورترین مکان‌های تفریحی و توریستی ایده‌آل برای خانواده‌ها و کودکان است. این پارک مشرف به ساحل ببک استانبول است و منظره جذاب و خیره کننده‌ای از تنگه بسفر ارائه می‌کند. مساحت کل پارک 16000 مترمربع است و مملو از گیاهان، درختان و گل‌های مختلف است که به بازدیدکنندگان حس آرامش می‌دهد.

گردشگرانی که از این منطقه در ساحل ببک استانبول دیدن می‌کنند می‌توانند سوغاتی‌های ارزشمند و متنوعی را از فروشگاه‌های اطراف پارک ببک خریداری کنند، همچنین رستوران‌ها و کافه‌های سطح بالایی را که مشخصه ساحل ببک هستند، امتحان کنند.

باشگاه قایق بادبانی کادیلاک

باشگاه قایق بادبانی (Cadillac Yacht Club) یکی از بهترین مکان‌های توریستی در ساحل ببک استانبول است، این باشگاه دارای یک اسکله بزرگ برای قایق‌های تفریحی و کشتی‌های توریستی متعلق به افراد ثروتمند منطقه است، می‌توان این قایق‌ها را برای یک سفر دریایی شگفت‌انگیز در امتداد بسفر کرایه کرد. برای تجربه یک سفر عالی در ساحل ببک استانبول، می‌توانید قایق تفریحی کرایه کنید و در میان آب‌های ساحلی توری آرامش‌بخش داشته باشید و جاذبه‌های طبیعی و توریستی اطراف خود را تماشا کنید. همچنین با شروع سفر دریایی روی بسفر، می‌توانید از ماهیگیری لذت ببرید و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ساحل ببک را از راه دور ببینید.

قلعه روملی

قلعه روملی (Rumeli Hisarı) امروزه یکی از بهترین موزه‌های استانبول است. این قلعه قبل از فتح قسطنطنیه توسط عثمانی‌ها در سال 1452 در حدود 4 ماه برای کمک به محاصره شهر بیزانس ساخته شده است. قلعه روملی در سمت اروپایی در ساحل ببک و درست روبروی تنگه بسفر قرار دارد و برای چندین قرن بر ترافیک دریایی بین دریای سیاه و دریای مدیترانه تسلط داشت.

مسجد ببک

مسجد ببک (bebek camii) توسط معمار کمال‌الدین، یکی از برجسته‌ترین معماران اواخر دوران عثمانی ساخته شد، او نماینده اولین جنبش ملی معماری بود که در قرن بیستم آغاز شد. این مسجد که در اوایل قرن بیستم ساخته شده، ظاهری کلاسیک زیبا دارد که معماری عثمانی و سلجوقی را در هم می‌آمیزد. مسجد ببک که بر روی پلانی مربع با یک گنبد ساخته شده است، دارای لوح‌ها و تزئینات دیواری است که توسط خوشنویسان مشهور کشیده شده است.

کنسولگری مصر

کنسولگری مصر یکی از زیباترین ساختمان‌هایی است که در ساحل بسفر قرار دارد، همچنین زیباترین ساختمان معمار هنر نو در استانبول است.  مصر برای قرن‌ها یکی از برجسته‌ترین بخش‌های امپراتوری عثمانی بود. این ساختمان زیبای کاخ مانند در سال 1902 برای مادر عباس دوم، آخرین فرمانروای عثمانی مصر ساخته شد. هنگام قدم زدن در سواحل بسفر نمی‌توان به طور کامل از زیبایی این بنا قدردانی کرد. با این حال، هنگامی که به سفر دریایی بسفر می‌روید، می‌توانید معماری این ساختمان را از روی قایق تحسین کنید.

سخن پایانی

ببک یک روستای بسیار شیک در امتداد تنگه بسفر است، فضای شلوغی دارد و به‌خاطر کافه‌ها و رستوران‌های زیبای کنار آب شهرت دارد. محلی‌ها همچنین ببک را به خاطر تفرجگاه ساحلی زیبایش که برای قدم زدن در امتداد آبدره مناسب است، دوست دارند. این منطقه دارای ویلاهای لوکس و زیبا به خصوص در قسمت‌های مشرف به ساحل است که بیشتر متعلق به ثروتمندان است. ساحل ببک استانبول یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری است که گردشگران در تور ترکیه و تور استانبول استراحت و لذت بردن از فضای دلپذیر از آن دیدن می‌کنند.

 



1401/09/18 | کد مطلب: 1379
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.