راهنمای بازدید از کاخ سلطنتی توکیو + جاذبه های اطراف کاخ

راهنمای بازدید از کاخ سلطنتی توکیو + جاذبه های اطراف کاخ

شما هم امتیاز بدهید!

کاخ سلطنتی توکیو در مرکز چیودا کو، توکیو واقع شده است. کاخ سلطنتی توکیو بیش از 400 سال پیش ساخته شده است، در تمام طول سال با گل‌های زیادی آراسته شده است

امپراتور ژاپن، یکی از مورد احترام ترین نمادهای ژاپن، در کاخ سلطنتی توکیو اقامت دارد. این کاخ یکی از جاذبه های گردشگری تور ژاپن و تور توکیو با بیشترین تعداد بازدید کننده در جهان است. با نگاهی گذرا به نقشه توکیو، نقطه سبز بزرگی درست در مرکز پایتخت ژاپن نمایان می‌شود، چیزی که شبیه یک پارک با چشم‌انداز عظیم به نظر می‌رسد، این نقطه سبز کاخ سلطنتی توکیو است. کاخ سلطنتی توکیو بیش از 400 سال پیش ساخته شده است، در تمام طول سال با گل‌های زیادی آراسته شده است. فضاهای طبیعی و سبز فراوان و مناظر متعددی برای دیدن در داخل آن وجود دارد. کاخ سلطنتی توکیو کجاست؟ چه جاذبه‌هایی برای بازدید دارد؟ آیا واقعاً ارزش دیدن دارد؟ با ما همراه باشید در این راهنما همه چیزهایی که باید در مورد کاخ سلطنتی توکیو قبل از بازدید بدانید، را شرح داده‌ایم. 

کاخ سلطنتی توکیو کجاست؟

کاخ سلطنتی توکیو در مرکز چیودا کو، توکیو واقع شده است. از سال 1869، این مکان تاریخی در توکیو به طور رسمی به عنوان محل سکونت خانواده سلطنتی ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است. محوطه کاخ دارای نقاط طبیعی زیبا و همچنین سازه‌های تاریخی است.

تاریخچه مختصری از کاخ سلطنتی توکیو

برای درک تاریخچه کاخ سلطنتی توکیو، باید به دوره ادو در سال 1603 سفر کنیم. تا پایان دوره ادو، خانواده سلطنتی ژاپن در کیوتو، پایتخت باستانی ژاپن اقامت داشتند. خانواده توکوگاوا در ادو ساکن شدند و ادو به مرکز سیاسی و اقتصادی جدید ژاپن تبدیل شد. توکوگاوا در دوم قرن هجدهم شروع به از دست دادن نفوذ و قدرت خود کرد و در سال 1868، پس از حکومت شوگونات توکوگاوا در کل کشور برای بیش از 260 سال، سرانجام شوگونات توکوگاوا سرنگون شد. این به انقلاب میجی معروف است. پس از انقلاب میجی، خانواده سلطنتی ژاپن به طور رسمی در سال 1869 به کاخ سلطنتی نقل مکان کردند.

مکان فعلی کاخ سلطنتی قبلاً به عنوان مکان قلعه ادو، قلعه اصلی توکوگاوا شوگونات شناخته می‌شد. ساختمان اصلی کاخ سلطنتی متأسفانه در طول جنگ جهانی دوم ویران شد، اما پس از آن به طور کامل به سبک مشابه اولیه بازسازی شد.

جالب است بدانید امروزه کارکرد امپراطور صرفاً نمادین است. او بسیار مورد احترام است، در جلسات دیپلماتیک حضور دارد و حضور او در تعدادی از مراسم‌ها حیاتی است، اما قدرت سیاسی ندارد. در سال 2019، یکصد و بیست و ششمین امپراتور، ناروهیتو، تاج‌گذاری کرد. او در کنار همسرش ملکه ماساکو خدمت می‌کند.

آیا می‌توان از کاخ سلطنتی دیدن کرد؟

محوطه داخلی کاخ امپراطوری به طور کلی برای عموم باز نیست. فقط دو بار در سال، در 2 ژانویه (تبریک سال نو) و 23 فوریه (تولد امپراتور)، می‌توانید وارد محوطه داخلی کاخ شوید و اگر خوش شانس باشید، برخی از اعضای خانواده سلطنتی را ببینید که چندین بار در بالکن در ملأ عام ظاهر می‌شوند.

اگرچه ورود به داخل کاخ سلطنتی توکیو برای عموم آزاد نیست، اما بخش‌هایی از کاخ سلطنتی قابل دسترسی است و در تور توکیو می‌توان از آن دیدن کرد. بازدید از کاخ سلطنتی یکی از بهترین کارها در تور ژاپن است.

آنچه در کاخ سلطنتی توکیو باید دید

محوطه کاخ سلطنتی توکیو را می‌توان تقریباً به چهار قسمت تقسیم کرد، در سمت غرب خود کاخ سلطنتی قرار دارد که شامل محوطه‌های داخلی کاخ و اقامتگاه‌های رسمی می‌شود که به‌جز چند روز در هر سال به روی عموم بسته می‌شوند. برای سهولت در برنامه‌ریزی بازدید، در ادامه دیگر قسمت‌‎های کاخ سلطنتی توکیو را معرفی می‌کنیم:

1.      باغ شرقی کاخ سلطنتی

کوکیو هیگاشی گیون که باغ شرقی سلطنتی نیز نامیده می‌شود یکی از بهترین باغ‌های ژاپنی در توکیو است. این باغ به سبک ژاپنی ساخته شده است و می‌توان در تمام طول سال به صورت رایگان از آن دیدن کرد. باغ‌های شرقی خانه انواع سازه‌های تاریخی از جمله دیوارهای سنگی غول پیکر، بقایای برج قلعه و برجک‌هایی هستند که قدمت آنها به دوره ادو می‌رسد. همچنین مکان مناسبی برای دیدن گل‌ها و گیاهان فصلی از جمله زنبق ژاپنی در ژوئن و رنگ‌های پاییزی در پاییز در تور توکیو هستند.

در تور توکیو می‌توانید از باغ‌های شرقی قصر سلطنتی مجاور دیدن کنید که از سال 1968 به روی عموم باز است. در این باغ‌ها می‌توانید در کنار مجموعه‌ای زیبا از گل‌های فصلی، همچنین برخی از بقایای قلعه ادو، چند خانه نگهبانی و سایر بناهای تاریخی باغ‌های شرقی سلطنتی دیدن کنید.

2.      پارک کیتانومارو در شمال

پارک کیتانومارو پارک عمومی دوست داشتنی است که قسمت شمالی زمین وسیع کاخ سلطنتی توکیو را می‌پوشاند. از زمان افتتاح آن در سال 1969، بسیاری از مردم برای تماشای پرندگان و قدم زدن در طبیعت از این پارک دیدن می‌کنند. این پارک خانه تعدادی از جاذبه های گردشگری محبوب مانند موزه ملی هنر مدرن توکیو است. کیتانومارو قبل از اینکه در سال 1969 به پارک تبدیل شود، یک پایگاه نظامی بوده است.

3.      باغ ملی کوکیوگاین در انتهای جنوبی

باغ ملی کوکیوگاین اولین بار در سال 1949 به روی عموم باز شد، کوکیو گاین قبلاً بخشی از محوطه کاخ و دارای پل نیجوباشی بود. این پل در ابتدا با چوب ساخته شد و سپس یک سطح اضافی به آن اضافه شد که باعث شد به آن پل دوبل لقب داده شود. این منطقه زمانی به نیشینوماروشیتا معروف بود و محل استقرار خانه‌های خادمان بود.

جاذبه های اطراف کاخ سلطنتی توکیو

حال که با قسمت های مختلف کاخ امپراطوری توکیو آشنا شدید، در این بخش شما را با جاذبه های اطراف کاخ آشنا می‌کنیم:

پل نیجوباشی

یکی از پل‌هایی که برای رسیدن به کاخ داخلی از میدان روبروی کاخ امپراتوری توکیو ساخته شده است، پل نیجوباشی است که در سال 1614 ساخته شد. پل نیجوباشی یک پل سنگی نمادین است که بر روی خندق داخلی کاخ سلطنتی توکیو قرار گرفته است. از این پل به عنوان ورودی اصلی محوطه کاخ داخلی استفاده می‌شود که به طور انحصاری دو بار در سال در تاریخ 2 ژانویه و 23 فوریه به روی عموم باز می‌شود.

قلعه زیبایی که در پشت پل می‌بینید فوشیمی یاگورا است که در سال 1628 از کیوتو منتقل شد و دیدن آن با پل نیجوباشی منظره‌ای دوست داشتنی را به وجود می‌آورد.

پارک چیدوریگافوچی

در ضلع شمال غربی کاخ سلطنتی، پارک چیدوریگافوچی یک پارک طولانی و باریک است که در ادامه رودی در قصر قرار دارد. این پارک یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای شکوفه‌های گیلاس در تور توکیو است، با یک مسیر پیاده‌روی و مناظر پر جنب و جوش شکوفه‌های گیلاس بهاری که در شب روشن می‌شوند! در این قسمت از رود، قایق اجاره‌ای برای تماشای درختان گیلاس در حال شکوفه از آب وجود دارد. یکی از زیباترین بخش‌های تور توکیو قایق سواری در این پارک است.

مجسمه کوسونوکی ماساشیگه

در سال 1900، مجسمه کوسونوکی ماساشیگه در ضلع جنوب شرقی کاخ بیرونی برپا شد. این مجسمه یک مکان عکاسی محبوب به عنوان یکی از سه مجسمه بزرگ مسی توکیو است. موضوع مجسمه، کوسونوکی ماساشیگه، یک سامورایی وفادار است که به امپراتور 96، امپراتور گودایگو خدمت می‌کرد. او کمک زیادی به سرنگونی شوگونات کاماکورا کرد و شخصیت محبوب ژاپنی‌ها است.

از آنجایی که چهره مجسمه به طور مستقیم رو به کاخ امپراتوری بی‌ادبانه تلقی می‌شود، یکی از ویژگی‌های عجیب مجسمه این است که در جهت مخالف کاخ سلطنتی توکیو قرار دارد. اسب پر جنب و جوشی که این سامورایی بر روی آن نشسته است یکی دیگر از زیبایی‌های مجسمه است و صرف نظر از اینکه از چه زاویه‌ای به آن نگاه می‌کنید، تعادل مجسمه به همان اندازه زیبا به نظر می‌رسد.

باغ‌های نینومارو

نینومارو باغی با مناظر متنوع که برای پیاده‌روی و قدم زدن در نظر گرفته شده بود، زمانی ویلای شوگان‌ها بوده است. این باغ بزرگ با مساحت تقریباً 20 هکتار دارای شکوفه‌های آلو در ماه فوریه، آزالیا در آوریل و مه، زنبق در ژوئن و افرا در پاییز است، با شرکت در تور ژاپن می‌توانید از مناظر متغیر این باغ در تمام طول سال لذت ببرید. حوضچه‌های باغ محل زندگی ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و سایر حیوانات کوچک است و حتی می‌توانید، نژادی از ماهی‌های کوی را ببینید که در ژاپن بسیار ارزشمند است. 

دروازه ساکورادا مون

دروازه ساکورادا مون که در سال 1612 ساخته شد، بزرگ‌ترین دروازه بازمانده از کاخ سلطنتی توکیو است. این بنا که در طی زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 در آتش‌سوزی تخریب شد، به ساختار انبار فولادی که امروز ایستاده است، بازسازی شد. تضاد کف سنگی با شکل ریز با طاق سفید در بالا منظره زیبایی است. ساختار دوگانه دروازه‌های داخلی و خارجی باعث ایجاد شکاف بین این دو می‌شود و مکانی عالی برای دیدن خیابان‌های توکیو از دور است. این دروازه یک مکان عکاسی محبوب برای گردشگران در تور ژاپن است.

موزه مجموعه امپراتوری

از طریق دروازه اوتمون، موزه مجموعه امپراتوری را خواهید دید. این موزه در سال 1993 برای دسترسی عمومی به مجموعه 6000 قطعه‌ای که در سال 1989 از مجموعه امپراتوری با درگذشت امپراتور شووا به دولت ژاپن اهدا شد، تأسیس شد. مجموعه موجود برای نمایش در موزه از آن زمان تا حدود 9500 با اضافه شدن مجموعه‌هایی از ملکه فقید کوجون، شاهزاده خانم چیچیبو و شاهزاده تاکاماتسو فقید گسترش یافته است.

گنجینه‌های نمایش داده شده شامل طیف گسترده‌ای از هنرها و صنایع‌دستی از مجموعه‌های امپراتوری است که بسیاری از آنها قطعات استثنایی قدیمی و کمیاب هستند. این قطعات شامل خوشنویسی توسط وانگ زیجی (303 - 361)  نویسنده‌ای از سلسله جین است که به طور گسترده به عنوان معتبرترین خوشنویس جهان شناخته می‌شود.

سالن موسیقی توکاگاکودو

تالار موسیقی توکاگاکودو در باغ شرقی کاخ سلطنتی توکیو واقع شده است. این تالار یک ساختمان غیرعادی است که در سال 1966 برای جشن تولد 60 سالگی ملکه فقید کوجون که عاشق موسیقی کلاسیک بود ساخته شد. این ساختمان که توسط معمار کنجی ایمای طراحی شده است، به شکل هشت ضلعی است که دیوارهای بیرونی آن با کاشی‌های سرامیکی و قطعات سفال تزئین شده است. سقف این تالار نشان دهنده یک گل کلماتیس است. این تالار یکی از متمایزترین قطعات معماری مدرن توکیو است.

خرابه های قلعه دونژون ادو

از قلعه ادو که در آتش‌سوزی بزرگ در سال 1657 ویران شد، تمام آنچه که باقی‌ مانده است، پایه سنگی است که هنوز دارای مناطق سیاه شده و آثار از آتش‌سوزی تا به امروز است. این پایه سنگی با ارتفاع 11 متر و عرض 40 متر در هر طرف، به عنوان بزرگ‌ترین دژ در ژاپن است.

منطقه‌ای که قلعه در آن قرار داشت به جای آن تبدیل به یک سکوی دیدبانی شده است و یک شیب برای دسترسی آسان‌تر ساخته شده است. از بالای سکوی دیدبانی، می‌توانید یک منظره پانوراما 360 درجه از طبیعت را در کاخ امپراتوری که توسط آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده توکیو احاطه شده است، تماشا کنید.

سخن پایانی

کاخ سلطنتی توکیو به عنوان یک جاذبه توریستی محبوب و تاریخی در توکیو، در تمام طول سال مورد بازدید بسیاری از بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. کاخ سلطنتی کنونی در محوطه سابق قلعه ادو ساخته شده است و توسط یک رود و دیوارهای سنگی بزرگ احاطه شده است. این کاخ شامل چندین ساختمان، از جمله برخی از اقامتگاه‌های خانواده سلطنتی است. بازدید از این کاخ غیرممکن خواهد بود، اما راه‌های زیادی برای لذت بردن از ساختمان‌های کاخ و بخش‌هایی از محوطه در تور ژاپن وجود دارد.

 



1401/09/28 | کد مطلب: 1386
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.