۱۰ ایده عالی برای سفر یک روزه زمستانی | آرند تور

۱۰ ایده برای سفر یک روزه زمستانی

شما هم امتیاز بدهید!

برخی‌ها عاشق زمستان و سرما هستند و برخی عاشق تابستان و گرما. اگر از دسته اول باشید بدون شک به دنبال ایده‌های سفر یک روزه زمستانی می‌گردید تا آخر هفته‌های خود را با زیبایی‌های زمستانی سپری کنید و فعالیت‌هایی مانند اسکی و اسنوبرد مناسب شماست.

 اما اگر از آن دسته افرادی هستید که گرمای خورشید تابستانی را به هیچ چیز دیگر ترجیح نمی‌دهید. شاید دلتان نخواهد از کنار شومینه جم بخورید یا حتی گاهی وقت‌ها از زیر پتو بیرون بیایید؛ اما کافی است راه بیفتید تا گرم شوید و به رخوت زمستانی تن ندهید.

جالب است بدانید سرما باعث افزایش تولید اندورفین در بدن می‌شود که باعث شادی شده و درعین‌حال استرس را کاهش می‌دهد. سرما می‌تواند به شما کمک کند انرژی بیشتری دریافت کنید و تمرکز خود را افزایش دهید؛ اما به لطف اقلیم متنوع و قدمت سرزمین ایران می‌توانید در نزدیکی تهران به کویرگردی و یا دیدن جاذبه‌های تاریخی هم بروید.

در وبلاگ آرند تور ایده‌های سفر یک روزه زمستانی از اسکی در پیست‌های نزدیک تهران تا کوهنوردی، جنگل‌گردی، بازدید از دریاچه، کویر و شهرگردی را جمع‌آوری کردیم تا انگیزه‌بخش سفر شما باشیم. با ما همراه باشید.

  • دیزین

چرا برویم؟ برای اسکی

کجاست؟ دیزین در استان البرز و در شمال تهران قرار دارد. فاصله دیزین با تهران حدود ۷۰ کیلومتر است و رسیدن به آن در حدود ۱ ساعت تا ۱:۳۰ طول می‌کشد.

برای سفر یک روزه زمستانی در اطراف تهران، پیست اسکی دیزین از بهترین گزینه‌ها است. دیزین بزرگ‌ترین پیست اسکی است که در ارتفاع ۳۶۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. مساحت منطقه قابل اسکی 470 هکتار و عمق متوسط برف بین 2 تا 6 متر است. فصل اسکی در دیزین از اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت است.

از امکانات رفاهی منطقه می‌توان به 2 هتل، 19 کلبه و 5 رستوران اشاره کرد. آب‌وهوای دیزین در زمستان بسیار مناسب است و روزهای آفتابی خوشایندی دارد. امکانات فراوان و دسترسی راحت به دیزین آن را به مقصد گردشگری زمستانی پرطرفداری تبدیل کرده است.

  • دربندسر

چرا برویم؟ برای اسکی

کجاست؟ دربندسر یکی از محلات «شمشک دربندسر» در بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در استان تهران واقع شده است. فاصله تهران تا دربندسر حدوداً ۵۵ کیلومتر است و رسیدن به دربندسر چیزی در حدود ۱ الی ۱:۳۰ ساعت طول می‌کشد.

سفر یک روزه زمستانی به پیست اسکی بین‌المللی دربندسر از ایده‌های محبوب سفر در اطراف تهران است. دربندسر بعد از دیزین بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران است. برای اسکی و اسنوبرد، 11 کیلومتر پیست در ارتفاع 2650 تا 3570 متری در دسترس است.

دربندسر در عرض چند سال از نظر وسعت و تنوع پیست‌های اسکی از توچال و شمشک پیشی گرفت و محبوبیت بیشتری در بین اسکی‌بازان ایرانی پیدا کرد. از جمله امکانات دربندسر انواع دستگاه‌های بالابر، فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، امکانات آموزشی، امکان اجاره لباس و وسایل اسکی، اسکی شبانه و کلی فعالیت‌های زمستانی دیگر است.

  • آهار

چرا برویم؟ برای پیاده‌روی-کوهنوردی در برف

کجاست؟ روستای آهار در استان تهران و در منطقه رودبار قصران واقع شده است. حدوداً ۵۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و فاصله زمانی رسیدن به آهار از تهران حدود ۱:۳۰ ساعت است.

روستای آهار یکی از گزینه‌های روستاگردی در اطراف تهران است که در جاده فشم قرار دارد. سفر یک روزه زمستانی به آهار برای پیاده‌روی و کوهنوردی سبک بر روی برف در کنار رودخانه و باغ‌ها و کوه‌های مسیر ایده جذابی است.

ارتفاع روستا 2100 متر است و امکان پیمایش آن در تمام فصول سال وجود دارد. در زمستان حتماً قبل از آنکه راهی آهار شوید وضعیت بارندگی و آب‌وهوا را چک کنید. چون گاهی بارش برف بسیار سنگین است و ممکن است مشکل‌ساز شود.

  • الیمستان

چرا برویم؟ برای جنگل‌گردی

کجاست؟ جنگل الیمستان در استان مازندران، آمل، کیلومتر ۲۰ جاده هراز و در نزدیکی روستای الیمستان قرار دارد. فاصله الیمستان تا تهران  حدود 160 کیلومتر بوده و رسیدن به آن با وسیله نقلیه تقریباً ۳ ساعت طول می‌کشد.

سفر یک روزه زمستانی به جنگل الیمستان یا طلای سبز ایران با درختان سر به فلک کشیده و انبوه و زیبایش مقصد پیشنهادی بعدی ما است. با سفر به الیمستان یک روز به‌یادماندنی در هوای پاک جنگل‌های برفی شمال را تجربه خواهید کرد. یک جنگل نوردی سبک و خاطره‌انگیز که با استراحت در کنار آتش و نوشیدن چای تکمیل می‌شود.

قله الیمستان در ارتفاع 2510 متری از سطح دریا قرار گرفته و کوهنوردان زیادی را در طول سال برای صعود به قله به خود جذب می‌کند؛ اما پیاده‌روی سبک در جنگل با دورنمای قله در سکوت و آرامش نیز خالی از لطف نیست.

  • درفک

چرا برویم؟ برای جنگل‌گردی

کجاست؟ روستای درفک در حدود ۱۰۰ کیلومتری استان گیلان بین رودبار و سیاهکل قرار گرفته است. فاصله درفک تا تهران حدود ۳2۰ کیلومتر بوده و رسیدن به آن با وسیله نقلیه حدود ۵ ساعت طول می‌کشد.

درفک بام مه‌آلود استان گیلان و آتشفشان خاموشی است که قله آن در ارتفاع ۲۷۳۳ متری از سطح دریا قرار دارد؛ اما گشت زدن در دامنه‌های آن در ارتفاع کمتر برای علاقه‌مندان به سفر یک روزه زمستانی در طبیعت کار هیجان‌انگیزی است.

می‌توانید  با جنگل پیمایی، طبیعت‌گردی و کوهپیمایی سبک در جاده‌های جنگلی دامنه درفک با تماشای مناظر باشکوه قله سفری فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید.

  • دریاچه عروس

چرا برویم؟ برای طبیعت‌گردی در جایی بکر

کجاست؟ دریاچه عروس در روستای حلیمه جان در شهرستان رودبار استان گیلان واقع شده است. فاصله تهران تا دریاچه عروس حدوداً 300 کیلومتر است و رسیدن به مقصد با وسیله نقلیه بین ۳:۳۰ الی ۴ ساعت طول می‌کشد.

دریاچه و روستای حلیمه جان در ارتفاعات قرار دارند و در زمستان سفیدپوش می‌شوند. با سفر یک روزه زمستانی به دریاچه عروس از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان و عکاسی از آن می‌توانید در کنار بهره بردن از زیبایی‌های منطقه خود را به چالش بکشید.

دریاچه عروس از زیباترین مکان‌هایی است که هر فصلی به آنجا بروید پشیمان نمی‌شوید. می‌توانید در کنار دریاچه قدم بزنید و با پیاده‌روی در روستا از تماشای طبیعت بکر و به‌یادماندنی منطقه لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین مناطق برای سفر یک روزه اطراف تهران کدامند؟

  • کویر متین آباد

چرا برویم؟ کویرگردی

کجاست؟ اکو کمپ کویری متین آباد در کیلومتر 55 اتوبان کاشان به اصفهان واقع شده است. فاصله متین آباد تا تهران حدود ۳۳۰ کیلومتر بوده و رسیدن به آن با وسیله نقلیه بین ۳:۳۰ الی ۴ ساعت طول می‌کشد.

اکو کمپ کویری متین آباد با 23 هکتار کمپ کویری، بزرگ‌ترین اکو کمپ کویری ایران است. قدم زدن در کویر و تجربه یک روز کاوش در تپه‌های شنی جادویی این کویر از بهترین گزینه‌های سفر یک روزه زمستانی برای کویر دوستان است.

کمپ متین آباد همچنین شامل باغ‌های ارگانیک و مزارع حیوانات (شترمرغ، شتر و) می‌شود. اقامتگاهی به شکل کاروانسرای سنتی و کومه‌های مجهز با معماری کویری دارد. تفریحاتی مانند شترسواری، دوچرخه‌سواری، دلیجان سواری، رصد آسمان، شب‌نشینی در کنار آتش ارائه می‌دهد. از دیگر امکانات آن رستوران، کافی‌شاپ و محوطه بازی کودکان است.

  • کویر مرنجاب

چرا برویم؟ کویرگردی

کجاست؟ کویر مرنجاب در شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان و در فاصله حدود 53 کیلومتری از شهر کاشان قرار گرفته است. فاصله مرنجاب تا تهران 270 کیلومتر و رسیدن به آن با وسیله نقلیه حدود ۵ ساعت طول می‌کشد.

سفر یک روزه زمستانی به مرنجاب از معروف‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌های سفر یک روزه برای ساکنین تهران است. کویر مرنجاب با ماسه‌های طلایی، دریاچه نمک شگفت‌انگیز، پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری خاص از زیباترین کویرهای ایران است.

کاروانسرای شاه‌عباسی مرنجاب مربوط به دوران صفویه، چاه دستکند و جزیره سرگردان از دیگر جاذبه‌های خیره‌کننده این منطقه هستند که همیشه توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند.

  • کاشان

چرا برویم؟ شهرگردی و جاذبه‌های تاریخی

کجاست؟ کاشان در شمال استان اصفهان واقع شده است. فاصله تهران تا کاشان ۲۴۰ کیلومتر است که رسیدن به آن با وسیله نقلیه بین ۲:۳۰ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

تور یک روزه زمستانی به کاشان و بازدید از بناهای تاریخی و معماری پرشکوه این شهر انتخابی عالی برای طرفداران شهرگردی است. کاشان از نمادهای تمدن و فرهنگ ایران است که دیدنش همیشه پیشنهاد می‌شود.

در کاشان گردی می‌توانید از جاذبه‌هایی مانند خانه طباطبایی‌ها، بازار سنتی کاشان، مسجد آقابزرگ، حمام سلطان امیر احمد کاشانی، باغ فین و تپه سیلک بازدید کنید. همچنین می‌توانید از شهر زیرزمینی حیرت‌انگیز اویی، بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی ایران در نوش‌آباد کاشان دیدن کنید.

  • قزوین

چرا برویم؟ شهرگردی و جاذبه‌های تاریخی

کجاست؟ شهر قزوین، مرکز استان قزوین در بخش شمال غربی ایران است. قزوین در حدود 15۰ کیلومتری تهران واقع شده است و رسیدن به آن با وسیله نقلیه حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

قزوین گنجینه‌ای از آثار تاریخی ایران را در خود جای داده است. در هوای سرد، سفر یک روزه زمستانی به قزوین فرصت خوبی است تا از بناهای تاریخی آن سر فرصت دیدن کنید.

از جاذبه‌های قزوین می‌توان خیابان سپه اولین خیابانی که در ایران ساخته شده ، حمام شاهی قجر، سر در عالی‌قاپو، دروازه تهران، مسجد جامع عتیق، عمارت کلاه‌فرنگی (موزه خوشنویسی قزوین)، حسینیه امینی‌ها و کاروانسرای سعدالسلطنه را نام برد.  

بیشتر بخوانید:‌ ۱۰ پیشنهاد برای سفر یک روزه در پاییز

سخن آخر

سفرهای یک روزه در هر فصلی برای کسب آرامش و تجدید انرژی مفید هستند. فصل زمستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. کافی است برای سفر یک روزه زمستانی به وسایل ضروری سفر که باید همراه داشته باشید بیشتر دقت کنید. در این مطلب برخی از مقاصد سفر یک روزه زمستانی در اطراف پایتخت را به شما معرفی کردیم که طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش بدهد. امیدواریم با انتخاب مقصد مناسب، سفر بی‌نظیری را برای خود رقم بزنید.



1401/11/15 | کد مطلب: 1418


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.