در سفر به آفریقا حتما از این ۵ کشور دیدن کنید |آرندتور

۵ کشوری که هنگام سفر به آفریقا نباید از دست دهید

شما هم امتیاز بدهید!

آفریقا از خیره‌کننده‌ترین قاره‌های کل جهان است. سفر به آفریقا چیزی بیش از سافاری، سواحل و اهرام ثلاثه است. 54 کشور اصلی و جزیره‌های آن همگی دارای تاریخ، میراث و فرهنگ منحصربه‌فرد خود هستند و این موضوع است که سفر به آفریقا را بسیار جذاب می‌کند.

از سواحل زیبا و صخره‌های ناهمواری که خطوط ساحلی طولانی را در برمی‌گیرند. از کوه‌ها و بیابان‌ها گرفته تا جنگل‌های بارانی استوایی و رودخانه نیل با شگفتی‌های خارق‌العاده‌ای در سفر به آفریقا مواجه خواهید شد.

اگر بین 54 کشور این قاره نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را برای سفر به آفریقا انتخاب کنید. در وبلاگ آرند تور امروز قصد داریم تعدادی از بهترین کشورهای آفریقا را که هنگام سفر به آفریقا باید حتماً از آن‌ها دیدن کنید، به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با آن‌ها با ما همراه باشید.

  • کنیا

اگر می‌خواهید سفر به آفریقا را آغاز کنید؛ اما هنوز مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، تور کنیا باید در صدر فهرست باشد: شهر پرجنب‌وجوش نایروبی، مشاهده حیات‌وحش در منطقه حفاظت‌شده ماسایی‌مارا و البته، پس‌زمینه طبیعی چشمگیر مملو از دشت‌ها و دریاچه‌های دیدنی همه آنچه از سفر به آفریقا توقع دارید، برطرف می‌کند.

کنیا از بهترین کشورها برای سفر به آفریقا است. مجموعه‌ای از ۶۰ پارک ملی شگفت‌انگیز و زیبا که حس ماجراجویی دوستداران طبیعت را ارضاء می‌کند.

در بیشتر نقاط کنیا می‌توانید با مجموعه‌ای از حیات‌وحش هیجان‌انگیز روبرو شوید، به‌خصوص زمان مهاجرت بزرگ که بیش از 2 میلیون گورخر، گوزن یالدار و غزال از ماسایی‌مارا به سرنگتی سفر می‌کنند.

برای دیدن این اتفاق باورنکردنی، مردم از سرتاسر جهان کنیا را به‌عنوان مقصد سفر به آفریقا انتخاب می‌کنند. در کشور کنیا حتماً به سافاری نیز خواهید رفت. در سافاری کنیا می‌توانید گله‌های عظیمی از فیل‌ها یا شیرها را ببینید.

نه تنها حیات‌وحش و طبیعت کنیا باورنکردنی است، بلکه آشنا شدن با مردم بومی نیز تجربه‌ای فوق‌العاده است. حتماً در سفر به آفریقا در کنیا با مردم قبیله ماسایی آشنا شوید و راجع به سبک زندگی‌شان بیشتر اطلاعات کسب کنید.

علاوه بر این‌ها، شگفتی‌های کنیا از سواحل بکر در سواحل سواحیلی گرفته تا قلعه‌ها و مساجد تاریخی در شهرهایی مانند مومباسا را شامل می‌شود. چه اهل تاریخ باشید و چه طبیعت، کنیا یک پکیج کامل است و معمولاً بهترین کشور برای سفر به آفریقا محسوب می‌شود.

حیات وحش آفریقا

بیشتر بخوانید: معرفی 6 شهر برتر کنیا

 

  • مراکش

مراکش شمال غربی‌ترین کشور قاره آفریقا از کشورهایی است که در سفر به آفریقا به‌هیچ‌وجه نباید دیدن آن را از دست داد. شهرهای شلوغ، دهکده‌های ساحلی آرام و کوه‌های برفی، مراکش همه را یکجا دارد.

در سفر به آفریقا در کشور مراکش با مجموعه‌ای مسحورکننده از شهرهای زیبای قدیمی، مدینه‌ها و بازارها، مکانی جادویی برای بازدید مواجه می‌شوید که این جاذبه‌ها در امتداد سواحل خوش‌منظره اقیانوس اطلس و مدیترانه‌ای این کشور قرار دارند یا در میان تپه‌های شنی صحرا و کوهستان اطلس بزرگ قرارگرفته‌اند.

مراکش مردم و فرهنگ‌های مختلفی را به سواحل خود جذب کرده است و میراث غنی آن اکنون از تأثیرات آفریقایی، عربی، بربر و غربی نشات می‌گیرد. این تنوع شگفت‌انگیز در محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مراکش شهرهای صویره، مراکش، فاس و کازابلانکا دیده می‌شود.

علاوه بر گشت در جما الفنا و شهر کوهستانی زیبای شفشاون بازدیدکنندگان می‌توانند در یکی از سواحل دوست‌داشتنی کشور استراحت کنند یا به صحرا بروند. مراکش با جنبه‌های مختلف آن که نام بردیم، قطعاً یکی از دیدنی‌ترین کشورها در سفر به آفریقا است.

غذاهای لذیذ مراکشی را امتحان کنید و ذائقه شما طعم بهشت را خواهد چشید. غذاهای تاگینی غذای خدایان است! بازدید از آیت بن حدو میراث جهانی یونسکو را حتماً در لیست خود قرار دهید. علاقه‌مندان به تاریخ زندگی پیش از صحرا را با خانه‌های با ساختارهای منحصربه‌فرد حتماً تجربه کنید.

  • مصر

مصر در سفر به آفریقا به خاطر آثار باستانی و مکان‌های باستان‌شناسی خود که شامل اهرام جیزه، ابوالهول بزرگ و دره پادشاهان می‌شود، شبیه هیچ کشور دیگری روی زمین نیست.

اهمیت مصر به عنوان نقطه تلاقی آفریقا، مدیترانه و خاورمیانه در تاریخ بشریت غیرقابل‌انکار است. بسیاری از پادشاهی‌های ماقبل تاریخ زمانی این منطقه را اشغال کرده بودند، بنابراین می‌توان آثار آن‌ها را در سراسر کشور یافت. سایت اهرام آیکونیک مصر، ثبت میراث جهانی یونسکو، تنها یک نمونه از آن‌ها است.

کشوری که خانه یکی از بزرگ‌ترین تمدن‌ها و فرهنگ‌های جهان بود برای سفر به آفریقا همیشه جزو پرطرفدارترین گزینه‌های سفر است. تاریخ در گوشه و کنار مصر با مقبره‌ها و معابدی که در کنار مجسمه‌ها و ستون‌های هرمی شکل سنگی قرارگرفته‌اند که همگی به شکل پیچیده‌ و ماهرانه‌ای حکاکی شده‌اند، خودنمایی می‌کند.

مصر که در گوشه شمال شرقی این قاره قرار دارد با دریای مدیترانه، دریای سرخ و صحرای بزرگ آفریقا در جنوب و غرب آن همسایه است. رودخانه نیل که از مصر می‌گذرد، منبع حیات این کشور است.

درحالی‌که بسیاری از مردم برای دیدن بناهای تاریخی آن یا گردش در قاهره می‌آیند، مصر طبیعت فوق‌العاده‌ای نیز دارد و بسیاری برای بازدید از سواحل بی‌نظیر دریای سرخ در سفر به آفریقا این کشور را انتخاب می‌کنند.

علاوه بر پیشینه تاریخی منحصربه‌فرد، مصر یکی از مقاصد اصلی غواصی در آفریقا به دلیل خط ساحلی آن در امتداد دریای سرخ است و با تاریخ و فرهنگ بسیار غنی، مناظر بی‌نظیر بیابانی و ساحلی برای همه افراد جاذبه‌ای برای لذت بردن دارد.

شتر در آفریقا

  • تانزانیا

تانزانیا همیشه در بسیاری از لیست‌های مرتبط با گردشگری برای سفر به آفریقا رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد. مقاصد ساحلی آن مانند زنگبار و پمبا از بهترین مناطق ساحلی و غواصی در جهان هستند. پارک ملی سرنگتی نیز اغلب بهترین مقصد سافاری در آفریقا در نظر گرفته می‌شود زیرا می‌توانید شاهد مهاجرت گسترده گوزن یالدار از پارک‌های اطراف باشید.

تانزانیا کشوری غنی از ذخایر و زیبایی‌های طبیعی است. کشوری که باید در بالای لیست سفر به آفریقا باشد! مردم تانزانیا از دوستانه‌ترین و صمیمی‌ترین افرادی هستند که تابه‌حال ملاقات کرده‌اید. آن‌ها برای خوشامدگویی، کمک به شما و ایجاد احساس غریبه نبودن در کشورشان شما را همراهی می‌کنند.

پارک ملی سرنگتی از بهترین سافاری‌هایی است که می‌توانید در تانزانیا به آن بروید. در سرنگتی، می‌توانید انتظار داشته باشید که «پنج بزرگ» را ببینید: شیر، پلنگ، فیل، کرگدن و بوفالو.

تانزانیا محل قرارگیری کوه کلیمانجارو با نزدیک به 6000 متر که بلندترین قله آفریقا است، کوهی باورنکردنی برای صعود است. اگر کوهنوردی برای شما مناسب نیست، تماشای منظره آن از روی زمین نیز خیره‌کننده است.

اما اگر اهل کوهنوردی هستید برای صعود به قله خود آماده شوید و برنامه‌ریزی کنید تا مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری از تانزانیا را ببینید که به شکل دیگر قابل تجربه و رؤیت نیستند.

تانزانیا که یکی از متنوع‌ترین کشورهای آفریقایی از نظر زبانی و فرهنگی است، همچنین مکان‌های باستانی بسیار مهم و چشمگیری را در خود جای داده است که قدمت آن‌ها به هزاره‌ها قبل می‌رسد. اگر به دنبال بهترین کشورها برای سفر به آفریقا هستید، حتماً تانزانیا را در برنامه سفر خود هر چه زودتر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: رودخانه مارا، صحنه نمایش هیجان‌انگیز مهاجرت 2 میلیون حیوان آفریقا!

  • آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی واقع در جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا، بهشت عاشقان ماجراجویی در در سفر به آفریقا است. کارهای زیادی برای انجام دادن و جاذبه‌های بی‌شماری برای دیدن در آن وجود دارد که هرگز دلتان نخواهد خواست این کشور را ترک کنید! تنوع طبیعی و فرهنگی آفریقای جنوبی آن را به مقصدی جذاب برای گردشگران بین‌المللی تبدیل می‌کند.

با وجودی که برخی از بخش‌های آفریقای جنوبی مانند ایالات‌متحده یا اروپا به نظر می‌رسد. بااین‌حال، این کشور هر آنچه از یک کشور آفریقایی انتظار دارید را دارا است. شهرهای آفریقای جنوبی به دلیل جمعیت چند فرهنگی خود به «ملت رنگین‌کمان» معروف هستند  زیرا هر یک از آن‌ها ظاهر، احساس و هویت خاص خود را دارند.

منابع طبیعی، مانند پارک‌ها و مناطق حفاظت‌شده و منابع فرهنگی از مکان‌های باستان‌شناسی گرفته تا امکانات تفریحی در این کشور، آن را به مقصد محبوبی برای مسافران در سفر به آفریقا تبدیل کرده است.

تور آفریقای جنوبی با داشتن آب‌وهوای گرم در طول سال، تنوع قومی و فرهنگی چشمگیر، 21 بنای تاریخی در فهرست یونسکو و طبیعت فراوان و سواحل دیدنی، شگفتی‌ها و ارزش‌های تاریخی فراوانی در قلمرو وسیعش دارد.

طبیعت این کشور به لطف شگفتی‌های طبیعی نمادین مانند کوه تیبل بی‌نظیر است، درحالی‌که حیات‌وحش در پارک ملی کروگر از غنی‌ترین‌ها در سفر به آفریقا محسوب می‌شود.

شهرهای بزرگ آن مانند کیپ‌تاون و ژوهانسبورگ بین‌المللی‌ترین شهرهای آفریقا هستند، به‌طورکلی، این کشور به دلایل زیادی یک مقصد حتمی در لیست سفر به آفریقا است.

سفر به آفریقا

بیشتر بخوانید: آشنایی با سواحل زیبا و سحرانگیز کنیا ‌ سواحل کنیا

سخن آخر

بهترین کشورها برای سفر به آفریقا به این 5 کشور محدود نمی‌شوند. این قاره پر از مناطق ناشناخته است. قاره خانه شگفت‌انگیزترین حیات‌وحش و زیبایی‌های طبیعی در جهان است. در این مقاله، ما سعی کردیم کشورهایی که مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌های منحصربه‌فرد در سفر به آفریقا را می‌توانید در آن‌ها تجربه کنید، به شما معرفی کنیم تا بهترین سفر به آفریقا را برنامه‌ریزی کنید.



1402/01/12 | کد مطلب: 1482


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.