کنیا کجاست و چگونه به آن سفر کنیم؟ |آرندتور

کنیا کجاست و چگونه به آن سفر کنیم؟

شما هم امتیاز بدهید!

آیا می‌دانید کنیا کجاست؟ کنیا از آن کشورهایی است که وقتی به آفریقا فکر می‌کنیم احتمالاً به یادش می‌افتیم. کشوری که نامش زیاد به گوشمان خورده، اما ممکن است ندانیم دقیقاً کجاست.

در وبلاگ آژانس مسافرتی آرندتور امروز قصد داریم ببینیم کنیا کجاست و با این کشور و جاذبه‌های بی‌نظیر آن آشنا شویم. می‌خواهیم سفری کنیم به دشت‌های مملو از حیات‌وحش و صخره‌های استوایی تور کنیا.  با ما همراه باشید.

کشور کنیا کجاست؟

کشور کنیا در ساحل شرقی آفریقا قرار دارد. این کشور با اقیانوس هند، اتیوپی، سودان جنوبی، اوگاندا و تانزانیا همسایه است. 8 استان دارد و خط استوا در کمربند میانی آن قرار دارد. پست‌ترین قسمت کنیا سواحل آن در جنوب و جنوب غربی کشور است و بلندترین نقطه‌ آن کوه کنیا است که ارتفاعی برابر با 5197 متر دارد.

کنیا به داشتن مناظر دیدنی و حیات‌وحش وسیع حفاظت‌شده شهرت دارد. برخی از قدیمی‌ترین بقایای فسیل شده انسان‌سانان در این منطقه پیداشده‌اند که نشان می‌دهند تاریخ زندگی بشر در کنیا به میلیون‌ها سال قبل بازمی‌گردد.

کنیا حدود ۵۴ میلیون نفر جمعیت دارد. واحد پولش شیلینگ کنیا است. زبان رسمی مردمانش انگلیسی و سواحیلی است؛ اما به حدود 68 زبان قبیله‌ای دیگر نیز در کنیا صحبت می‌شود. کنیا در مناطق ساحلی آب‌وهوای گرم و مرطوب دارد و در مناطق شمالی و شمال شرقی آب‌وهوای آن خشک و گرم است.

مشاهده اطلاعات تور اتیوپی آرند تور 

پایتخت کنیا کجاست؟

نایروبی، بین‌المللی‌ترین شهر آفریقای شرقی، پایتخت و قلب تپنده کنیا است. شهری شلوغ، هیجان‌انگیز و دیوانه کننده که به طرز عجیبی با زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری که در سایر نقاط کشور یافت می‌شود، در تقابل و تضاد قرار دارد.

جذابیت‌های شهر نایروبی شامل زندگی فرهنگی پرجنب‌وجوش، مکان‌های فوق‌العاده برای غذا خوردن و زندگی شبانه هیجان‌انگیز است؛ اما از معایب آن ترافیک وحشتناک، ناامنی و ظاهر نه‌چندان زیبای آن است.

بااین‌حال، وجود یک پارک ملی افسانه‌ای در نزدیکی آن، برخی از جاذبه‌های حیات‌وحش محور، موزه ملی عالی و برخی دیدنی‌های دیگر گاهی به طرز غیرمنتظره‌ای آن را جذاب می‌کند.

دومین شهر بزرگ کنیا کجاست؟

و اما دومین شهر بزرگ کنیا کجاست؟ مومباسا که قطب گردشگری کنیا است. شهر بندری مسحورکننده مومباسا در جنوب کنیا تا مرز تانزانیا امتداد میابد. 

در مومباسا می‌توانید در یک روز زیبایی‌های شگفت‌انگیزی مانند سواحل سفید با چشم‌انداز به کایاها (جنگل‌های مقدس)، قایق‌های بادبانی و آب خوردن فیل‌ها را ببینید و شب در امتداد یکی از زیباترین سواحل آفریقا گشت‌وگذار کنید.

زندگی در مومباسا با ریتم‌های سواحیلی و جزر و مد دریا، ضرب‌آهنگ خاص خودش را دارد. به لطف تعامل طولانی آفریقا، هند و عربستان، این ساحل به‌شدت متفاوت از بقیه کنیا است.

مردم آن، سواحیلی‌ها به خاطر تجارت با سواحل دور حال و هوایی خاص به این محل داده‌اند، سواحل کرانه اقیانوس حسی رمانتیک دارد و بی‌دلیل نیست که مومباسا قرن‌ها است که الهام‌بخش شاعران بوده است.

مهم‌ترین پارک ملی‌های کنیا کجاست؟

هیچ حفاظتگاه طبیعی به‌اندازه ماسایی‌مارا معروف نیست، جایی که مشاهده همه گونه‌های معروف به ۵ بزرگ (شیر، پلنگ، گاومیش، کرگدن و فیل) در آن ممکن است. علاوه بر این در این پارک ملی می‌توانید با مردم بومی قبیله ماسایی‌مارا نیز آشنا شوید.

 اما بجز ماسایی‏مارا مهم‏ترین پارک‏ملی‏ کنیا کجاست؟ پارک ملی دریاچه ناکورو با فلامینگوهای رنگین، مکان باورنکردنی دیگری برای بازدید است.پارک ملی آمبوسلی با چشم‌انداز کلیمانجارو پارک ملی معروف دیگر کنیا است. 

همچنین پارک ملی سامبورو در شمال کنیا که محل زیست «پنج بزرگ سامبورو»: بیسا اوریکس، گورخر گروی، گرنوک گردن دراز، زرافه مشبک و شترمرغ سومالیایی است.

 اگر در نایروبی هستید، پارک ملی نایروبی را در حومه پایتخت نادیده نگیرید. تنها پارک ملی که در یک شهر در جهان قرار دارد و دارای حیات‌وحش فراوان است، از شیر، پلنگ و بوفالو گرفته تا کرگدن سیاه در حال انقراض و حدود 400 گونه حیات پرنده.

فیل های کنیا

محبوب‌ترین مقاصد سافاری کنیا کجاست؟

سافاری (به معنای «سفر» در سواحیلی) از خاطره‌انگیزترین کلماتی است که به زبان ما هم راه‌یافته است. از جنگل‌ها و رودخانه‌های پرخروش و شیرهایی که طعمه‌های خود را در میان علف‌زارهای ساوانا تعقیب می‌کنند تا فلامینگوهای رنگینی که در هنگام غروب خورشید در یک ساحل نمکی به صف می‌ایستند، سافاری از بهترین‌های آفریقا است. اما محبوب‏ترین مقاصد سافاری کنیا کجاست؟

به‌طورکلی سافاری‌های کنیا به سه دسته مارا، جنوبی و شمالی تقسیم می‌شوند. سافاری مارا متمرکز بر ماسایی‌مارا است و علاوه بر آن برخی برنامه سفرها شامل پارک ملی نایروبی، دریاچه ناکورو یا پارک ملی آمبوسلی هم می‌شوند.

سافاری جنوبی از پارک ملی آمبوسلی با چشم‌انداز کلیمانجارو آغاز می‌شود، پس‌ازآن از پارک ملی ساوو بازدید می‌شود و در انتهای مسیر به‌جای بازگشت به نایروبی، سافاری در مومباسا پایان میابد.

سافاری شمالی از منطقه حفاظت‌شده سامبورو آغاز می‌شود. پس‌ازآن بازدید از چند منطقه حفاظتی در اطراف لایکیپیا و دیدن دریاچه تورکانا در برنامه سفر قرار داده می‌شود.

بهترین جا برای دیدن مهاجرت بزرگ در کنیا کجاست؟

دیدن مهاجرت بزرگ حیات‌وحش آفریقا از جذاب‌ترین تجربه‌های سفر به کنیا است. ماسایی‌مارا بالاترین میزان حیات‌وحش بر روی کره خاکی را دارد.

از تیر تا مهر، دشت‌ها و رودخانه‌های مارا با مهاجرت بزرگ یک میلیون کل یالدار همراه با گله‌های گورخر، فیل و زرافه پر می‌شود. اگر فقط از یک مکان در کنیا بازدید می‌کنید در هر وقت سال که باشد از ماسایی‌مارا دیدن کنید.

حیات وحش کنیا

بهترین جا برای دیدن فیل‌ها و کرگدن‌ها در کنیا کجاست؟

فیل آفریقایی و کرگدن (سیاه‌وسفید) نمادهای ماندگار قاره آفریقا هستند. هر دو گونه در خطر انقراض هستند، اما دیدن هر دو در کنیا نسبتاً آسان است.

آیا می‏دانید بهترین جا برای دیدن این فیل‏ها و کرگدن‏ها در کنیا کجاست؟ در پارک ملی آمبوسلی تا جایی که ممکن است به یک فیل خالدار با بزرگ‌ترین عاج با کوه کلیمانجارو در پس‌زمینه نزدیک شوید.

منطقه حفاظت‌شده لوا، پارک ملی ساوو غرب، ابردره، پارک ملی دریاچه ناکورو، پارک ملی سامبورو، پارک ملی ساوو شرق و پارک ملی مارسابیت بهترین جاها برای دیدن فیل‌ها و کرگدن‌ها در کنیا هستند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سواحل زیبا و سحرانگیز کنیا ‌ سواحل کنیا

بهترین سواحل در کنیا کجاست؟

خط ساحلی کنیا بسیار باشکوه است سواحلی آرام و ایده‌آل‌ که مانند تکه‌ای از بهشت‌اند. ساحل شلا با 12 کیلومتر شن سفید از زیباترین سواحل لامو یا ساحل واتامو با 7 کیلومتر ساحل بکر و یک دهکده ماهیگیری دوست‌داشتنی در نزدیکی آن.

همچنین جزیره ماندا با تپه‌های شنی، جنگل‌های حرا و سواحل آرام، ساحل تیوی شبیه به ساحل دیانی با همان زیبایی و ساحل دیانی شلوغ اما خیره‌کننده از بهترین سواحل کنیا هستند.

بهترین مسیرهای ترکینگ در کنیا کجاست؟

ممکن است نگذارند در پارک‌های ملی از وسیله نقلیه خود پیاده شوید، اما کنیا مقصدی شگفت‌انگیز برای پیاده‌گردی است، چه بخواهید از کوه بالا بروید و چه پیمایشی سبک داشته باشید.

حالا بهترین مسیرهای ترکینگ در کنیا کجاست؟ کوه کنیا دومین کوه بلند آفریقا، کوه الگون، آتشفشان دره ریفت،‌ پارک ملی دروازه جهنم، ابرده پارک ملی گیاهان و جانوران غیر معمول کوهستانی،‌ امبولیا، متیوز و لویتا هیلز در ماسایی از بهترین مسیرهای پیمایش در کنیا هستند.

جالب‌ترین مقاصد پرنده‌نگری در کنیا کجاست؟

کنیا با حدود 1100 گونه پرنده ثبت‌شده، از مقاصد برتر آفریقا برای پرنده‌نگری است مانند پارک ملی دریاچه ناکورو با پلیکان‌ها و 400 گونه پرنده دیگر، پارک ملی آمبوسلی با بیش از 370 گونه پرنده و منطقه حفاظت‌شده دریاچه بوگوریا برای تماشای فلامینگوها.

جنگل کاکامگا زیستگاه بیش از 330 گونه ثبت‌شده،‌ پارک ملی ساوو غرب برای دیدن گونه‌های مهاجر، پارک ملی سائیوا سوامپ با بیش از 370 گونه پرنده، آرابوکو سوکوکه و دریاچه بارینگو که بیش از یک سوم گونه‌های کنیا در آن ثبت‌شده از بهترین نقاط پرنده‌نگری در کنیا هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی 16 نوشیدنی، دسر و غذاهای سنتی کنیا

معروف‌ترین مقاصد غواصی در کنیا کجاست؟

مرجان‌ها در سراسر خط ساحلی کنیا به فزونی دیده می‌شوند و غواصی درکنیا جزو بهترین‌ها در شرق آفریقا است و مدارس غواصی و اسنورکل درجه یکی دارد.

و اما معروف‏ترین مقاصد غواصی در کنیا کجاست؟ پارک ملی دریایی مالیندی، جزیره ماندا،‌ پارک ملی دریایی کیسیت برای اسنورکلینگ با دلفین‌ها و پارک ملی دریایی واتامو با لاک‌پشت‌های دریایی و مدرسه‌های غواصی حرفه‌ای ساحل دیانی بهترین گزینه‌ها برای غواصی در کنیا هستند.

بهترین جا برای بالن‌سواری در کنیا کجاست؟

سفر با بالون در داخل و اطراف ماسایی‌مارا راهی عالی برای دیدن ساوانا و حیوانات آن است. تجربه پرواز بی‌صدا بر فراز دشت‌ها با نمای 360 درجه از حیات‌وحش و طبیعت تجربه منحصربه‌فردی است که در مارا می‌توانید با هزینه‌ای قابل‌توجه به آن دست بیابید.

بیشتر بخوانید: بهترین پارک‌های ملی کنیا کدامند؟

بهترین جا برای قایق‌سواری در کنیا کجاست؟

سفر به سواحل آفریقای شرقی با یک قایق بادبانی باستانی عربی یادآور تمدن‌های گذشته است و ریتم کند حرکت آن‌ها کاملاً با حال و هوای این ساحل گرمسیری همخوانی دارد. حال برآنیم تا بگوییم بهترین جا برای قایق سواری در کنیا کجاست؟

در ماتوندونی می‌توانید نحوه ساختن قایق بادبانی سنتی کنیا را مشاهده کنید و سپس برای یک روز در اطراف مجمع‌الجزایر لامو قایقرانی کنید. حدفاصل لامو و جزیره ماندا یا در تاکوا در مجمع‌الجزایر لامو، قایق‌سواری کنید.

کشور کنیا

چطور به کنیا برویم؟‌

سفر به کنیا با حیات‌وحش فوق‌العاده و فرهنگ غنی قبایل آن مقصد سفر فوق‌العاده‌ای برای گردشگران است.  ویزای کنیا برای ایرانیان به دو صورت صادر می‌شود. راه اول رفتن به سفارت کنیا در تهران است و راه دوم گرفتن ویزای فرودگاهی در مرز در فرودگاه نایروبی است. 

پرواز مستقیم برای سفر به کنیا از تهران وجود ندارد و معمولاً پروازها با یک توقف در استانبول، دوحه، دبی یا شهرهای دیگر هستند. پرواز غیرمستقیم از تهران به نایروبی در سریع‌ترین حالت حدود ۹ ساعت طول می‌کشد. بهترین زمان برای بازدید از کنیا بین تیر تا مهر یا در فصل زمستان است.

بیشتر بخوانید: همه چیز در باره سفر به کنیا

سخن آخر

در این مطلب به شما گفتیم کنیا کجاست و شما را با جاذبه‌های این کشور بی‌نظیر به‌طور مختصری آشنا کردیم. تا بدانید مهم‌ترین پارک‌های ملی، مقاصد سافاری و سواحل کنیا کجاست و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.  البته اگر تصمیم با تور را داشته باشید همه نیازها و برنامه سفر به عهده آژانس مسافرتی خواهد بود و به‌راحتی می‌توانید از سفر خود لذت ببرید. 



1402/01/15 | کد مطلب: 1484
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
صدف صبوری


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.