دهکده زراس خوزستان | روستای زراس
حال و هوای شمال در دل خوزستان

دهکده‌ی توریستی زراس

شما هم امتیاز بدهید!

در بخش شمالی سد کارون سه، دهکده‌ای توریستی به نام زراس قرار دارد که با درختان مه‌گرفته‌اش هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. زراس ۲۰۶ هکتار مساحت دارد و در فاصله‌ی ۲۵۰ کیلومتری از اهواز و ۶۹ کیلومتری از ایذه قرار گرفته است.

زمستان برفی در گرمای جنوب

خوزستان را همه با گرمای زیاد و آفتاب تندش می‌شناسند. ولی در دهکده‌ی زراس خبری از این گرما نیست. بسیاری از اهالی خوزستان برای فرار از گرما به این منطقه سفر می‌کنند. زمستان‌های زراس هم زیبا و برفی است و برای جنوبی‌ها که کمتر رنگ برف را به چشم می‌بینند غنیمتی بزرگ است.

تور خوزستان

آبشار شیوند

در نزدیکی دهکده‌ی زراس، می‌توانید از آبشار زیبای شیوند هم دیدن کنید. این اثر طبیعی از چند رشته آبشار تشکیل شده است که از رشته کوه منگشت زاگرس سرچشمه می‌گیرند و در نهایت به دریاچه‌ی سد کارون سه می‌ریزند.

 

کارون سه، پر از خیال و خوشحالی

دریاچه‌ی سد کارون سه بسیار زیبا و رؤیایی است. در این دریاچه‌ی باصفا می‌توانید قایقرانی کنید و ماهی هم بگیرید. برای اقامت هم سوئیت و ویلا با منظره‌ی دریاچه موجود است که می‌توان اجاره کرد. البته امکان چادرزدن برای عاشقان کمپینگ هم مهیاست.

 

آثار تاریخی

در دهکده‌ی زراس، از هر طرف که بروید به یکی از آثار تاریخی و باستانی می‌رسید. سرتاسر منطقه با قلعه‌ها، غارها و دیگر آثار باستانی پر شده است. از جمله‌ی این آثار می‌توان اشکفت سلمان، قلعه‌ی کژدم و چندین نقش‌برجسته‌ی کهن را نام برد.

 

پارک آبی و تفریحات دیگر

در دهکده‌ی توریستی زراس، یک پارک آبی قرار دارد که می‌توان انواع تفریحات و ورزش‌های آبی را تجربه کرد. همچنین پیست اسب‌دوانی و دوچرخه‌سواری برای علاقه‌مندان پیش‌بینی شده است.



1395/04/24 | کد مطلب: 250
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.