خلیج گواتر | جنگل های حرا گواتر
دیدنی‌های خلیج گواتر

خلیج گواتر شرقی‌ترین نقطه‌ی ایران

شما هم امتیاز بدهید!

خلیج گواتر در شرقی‌ترین نقطه‌ی کشورمان در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این خلیج زیبا و تماشایی، بین خلیج غربی گوادر و خلیج چابهار واقع شده است. رودهای باهوکلات از ایران و نهردشت از پاکستان به این خلیج سرازیر می‌شوند.

جنگل‌های حرا

۳۳ هکتار از مساحت خلیج گواتر را جنگل‌های دیدنی حرا تشکیل می‌دهند. این درختچه‌های مقاوم ۱۵۰ کیلومتر تا چابهار فاصله دارند. بسیاری از گردشگران برای دیدن جنگل‌های حرا، خلیج گواتر را به عنوان مقصد سفر تعیین می‌کنند.

تور چابهار تا خلیج گواتر

قایق‌سواری در گواتر

اولین صحنه‌ای که در گواتر می‌بینید قایق‌های بسیاری است که در نزدیکی ساحل لنگر انداخته‌اند. این قایق‌ها هم برای ماهیگیری استفاده می‌شود هم می توان بعضی از آنها را اجاره کرد و دل به دریای عمان زد.

 

دسته‌ی دلفین‌ها

کمی که از ساحل فاصله بگیرید دلفین‌های خلیج گواتر به صورت گروهی از آب بیرون می‌آیند و به شما سلام می‌کنند. حرکات منظم و هماهنگ دلفین‌ها در این خلیج، بسیار تماشایی و لذت‌بخش است.

 

فلامینگوهای خجالتی

خلیج گواتر هرساله مقصد فلامینگوهای مهاجری است که کیلومترها پرواز می‌کنند و به این منطقه می‌آیند. این فلامینگوها به صورت جمعی زندگی می‌کنند و بسیار ترسو و خجالتی‌اند.

 

ماهی تازه

در ساحل خلیج گواتر اتاقک‌هایی دیده می‌شود که با تور ماهیگیری پوشانده شده‌اند. در این اتاقک‌ها می توانید ماهی تازه‌ی صیادان را تهیه کنید. طعم ماهی‌های خلیج گواتر متفاوت و لذیذ است مخصوصاً اگر به صورت کبابی پخته شود.

 

شترهای رها

خلیج گواتر خلیج شترهاست. هر طرف را که نگاه کنید شتری در حال چریدن است. برخی گله‌های شتر هم با ساربان به این خلیج می‌آیند. از این گله‌ها می‌توانید شیر تازه‌ی شتر هم تهیه کنید.

 

غروب خلیج

زیباترین لحظه‌ی روز در خلیج گواتر، لحظه‌ی غروب خورشید است. انعکاس قرمزی و زردی غروب در آب‌های دریای عمان هر بیننده‌ای را به تحسین وادار می‌کند.



1395/04/24 | کد مطلب: 255
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.