تور ییلاق هلودشت اردیبهشت 1403 | ییلاق هلودشت بهار 1403

تور ییلاق هلودشت

بهشتی گمشده در ارتفاعات ییلاقی و بکر هلودشت
1 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور ییلاق هلودشت

 

سفر به املش و مناطق گردشگری این شهر همیشه دیدنی و خاص هستند. شهر املش به سان یک کوچه بن بست و خانه‌ای در انتهای مسیر و در میان انبوه زیبایی‌های متنوع و گوناگون است، که جنوبش به کوه‌های جنگلی و دشت‌های بزرگ می‌رسد. املش، این شهر دوست داشتنی اماکن تاریخی بسیار متنوعی دارد، یکی از زیبایی‌های این شهر که در جنوبش و در میان جنگل‌های مشهور منطقه واقع شده، ییلاق هلودشت است که بازدید از آن هم فال است و هم تماشا!

اگر به دنبال کسب آرامش و انرژی بیشتر از محیط و طبیعت هستید، به ییلاق هلودشت سفر کنید، این منطقه بسیار شبیه فیلبند بوده با این تفاوت که هلودشت بسیار دنج‌تر و خلوت‌تر از فیلبند است. اگر خیلی خوش شانس باشید، در این منطقه می‌توانید اقیانوس ابر را هم از نزدیک تماشا کنید. تصور کنید که در ده متری ابرها بر روی چمن خیس نشسته‌اید، صدای زنگ زنگوله گوسفندان گله و پرندگان در حال نوازش گوش‌های شما هستند. ابرهای پنبه‌ای در بالای سرتان حرکت‌ می‌کند و به شما نزدیک و نزدیک تر می‌شوند، کافی است تا دستانتان را کمی بالا برده و ابرها را در آغوش بگیرید.

دهکده هلودشت، بهشت نیست، بلکه یک روستای واقعی در اطراف املش که یک فضای رویایی را برای همه دوستداران طبیعت گردی مهیا کرده‌است. هلودشت، یک روستای ییلاقی است که در ارتفاع 1900 متری در کوهستان‌های جنوب املش قرار دارد. تعداد خانواری که در این روستا ساکن هستند، بسیار محدوده، به گونه‌ای که در فصول سرد، تقریبا به صفر می‌رسد. پیشه اهالی روستای هلودشت، اکثراً دامداری است.

برای سفر به هلو دشت از املش باید سوار نیسان شوید. در طی نیسان‌سواری شما از مسیری طولانی در میان کوهستان‌های سرسبز می‌گذرید و وارد یک جاده خاکی خواهید شد. پس از طی مسیری کوتاه به دهکده هلودشت می‌رسید. با ورود به منطقه هلودشت بر بال ابرها سوار می‌شوید و از طبیعت بی‌نظیر و هوای عالی و محیط پیرامون منطقه حسابی بهره خواهید برد.

در ادامه مسیر به خصیل دشت، منظر پیرامون‌تان زیباتر خواهد شد. کوهستان‌های سربه فلک کشیده، قله‌های برفی و دامنه‌هایی پوشیده از جنگل و ابر تماماً از زیبایی‌های این منطقه هستند که حسابی شما را سرمست خواهد کرد. همچنان که در حال نیسان سواری هستید، به سمت خصیل دشت پیش خواهید رفت، پوشش جنگلی به تدریج کمتر شده و پوشش پیرامونتان به سمت مراتع وسیع و گسترده سوق می‌یابد. با توجه به اینکه خصیل دشت کمی بالاتر از روستای هلودشت قرار دارد، ادامه این مسیر کوهستانی از شرق به سفیداب رحیم آباد و از غرب به دیلمان منتهی خواهد شد. پس از آنکه به خصیل دشت رسیدید، زمانی به شما اختصاص داده خواهد شد تا به پیاده‌روی و عکاسی در محیط پیرامون خود بپردازید و از چشمه معدنی لوزان آب بنوشید.

چشمه آب معدنی لوزان توسط سیمان مهار شده و سه لوله منشعب شده از آن آب چشمه را در اختیار مردم املش و.... قرار می‌دهد. این آب بسیار خنک، خوشمزه و گوارا بوده و دارای خواص معدنی بسیار زیادی است. چشمه آب معدنی لوزان در در ارتفاع 2144 متری از سطح دریا و در روستایی به نام لوزان هم نام چشمه واقع شده‌است.

در روز دوم سفر به آبشار میلاش سفر خواهید کرد. آبشار میلاش در نزدیکی روستایی به همین نام  یعنی میلاش واقع شده. برای رسیدن به آبشار میلاش کافی است، از اقامتگاه که در ارتفاعات زیبای رحیم آباد قرار دارد تا آبشار میلاش پیاده‌روی نیم ساعته انجام دهید. در مسیر رسیدن به آبشار میلاش از میان دشت‌های زیبای گل گاو زبان و باغ های فندق گذر خواهید کرد، قله زیبای سماسوس در پیش روی شما خواهد بود. نزدیک آبشار میلاش که می‌شوید، صدای آن به مانند مرد مهمان دوست این منطقه به استقبال شما خواهد آمد. در پیش روی شما زیباترین و بزرگ‌ترین آبشار منطقه رحیم آباد، یعنی میلاش قرار دارد. این آبشار در ارتفاع 800 متری از سطح دریا و 700 متری غرب رودخانه پل‌رود در نزدیکی روستای میلاش واقع شده و آب آن از کوه بندبن تأمین می‌گردد.

سفر به هلودشت لذتی وصف ناپذیر است که چشیدنش قابل مقایسه با وصف آن نیست! بهترین زمان سفر به این منطقه، بهار و تابستان است. هلودشت به نسبت در ارتفاع بالایی از دریا قرار گرفته و در شش ماهه دوم سال، سفر به این منطقه دشوار خواهد بود. سفر به این دهکده ییلاقی در نیمه ابتدایی سال شما را با مناطق بی نظیر و زیبایی آشنا خواهد کرد که از دیدنش سیر نخواهید شد.

تور ییلاق هلودشت یک سفر دو و نیم روزه است که آرندتور برای دوستداران سفر مهیا کرده، در این سفر آرندتور 4 وعده اصلی و 2 میان وعده میزبان شما خواهد بود. درجه سختی این سفر از شش، دو بوده، بنابراین یک سفر راحت و آسان خواهد بود. بهتر است برای پیاده روی کفش مناسب و یک کوله سبک همراه داشته باشد. علاوه براین در این تور شما  امکان آب بازی خواهید داشت، بنابراین بهتر است یک دست لباس اضافی همراه خود داشته باشید. در طی این سفر، دوربین عکاسی خود را برای ثبت خاطرات و لحظات ناب فراموش نکنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.