تور یزد اردیبهشت 1403 ✈️ | قیمت مناسب ☎️ تور یزد بهار 1403

تور یزد

93 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

یزدان نگاهبان تو ای یزد نازنین

در کوچه پس کوچه‌های تاریخی شهر یزد قدم بزنید و از تماشای بافت تاریخی آن لذت ببرید. از هر گذر شهر بادگیرها که عبور می‌کنید حتما سیر تاریخ را در بافت قدیمی‌اش،  احساس خواهید کرد. شهر یزد نخستین شهر تاریخی ایران است که به دلیل بافت سنتی و دست نخوره‌اش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌است. این شهر پس از ونیز ایتالیا، دومین شهر تاریخی جهان است و به دلیل جاذبه‌های متنوعش به نام‌های «شهر بادگیرها»، «دارالعباده»، «دارالعلم و دارالعمل»، «حسینیه ایران»، «شهر دوچرخه ها»، «شهر شیرینی»، «شهر قنات و قنوت و قناعت» و «شهر آتش و آفتاب» در جهان شناخته شده‌است.جذابیت‌ها و دیدنی‌های یزد، شکوه و عظمت معماری بناها و جلوه‌های تاریخی شان، بادگیرهای برافراشته و سر به فلک کشیده، خانه‌های زیبا و قدیمی، همنشینی با مردمان مهربان، خونگرم و مهمان نواز یزدی، تماشای شب‌های پرستاره‌ی کویری یزد و...می‌توانند بهانه‌ی بسیار خوبی برای سفر به این شهر آتش و آفتاب باشد. جذابیت و هنر یزد به به حدی است که گردشگران خارجی از این شهر به عنوان یک مقصد تماشایی و جذاب یاد می‌کنند.  با آرند تور در سفر به یزد  همراه باشید و به بازدید برخی از اماکن معروف و تاریخی ویژه یزد بروید. این اماکن بی‌نظیر و مشهور عبارتند از:

  1. آتشکده (آتشکده ورهام)

هر ایرانی که به یزد سفر می‌کند، حتما به زیارت این اتش 1500 ساله‌ که هرگز خاموش نشده، می‌رود. این آتش پرآوازه در آتشکده‌ی یزد یا ورهام  قرار دارد. این بنا در سال 1313 توسط یکی از سرمایه‌داران یزدی به نام «همابائی» در قطعه زمینی که از سوی چند تن از یزدی‌ها به نام برادران امانت به یاد فوت پدرشان به امانت وقف شده، ساخته شد. آتشکده‌ی یزد در سال 1378 در فهرست آثار ملی قرار گرفته‌است.

  1. دخمه زرتشتیان

دخمه زرتشتیان در یزد یکی از اماکن اسرارآمیز این شهر بوده که بعد از گذشت سالیان هنوز هم آداب و رسوم و سبک معماری خودش را حفظ کرده‌است. در گذشته زرتشتیان اعتقاد داشتند دفن مردار در خاک باعث آلودگی آن می‌گردد. با توجه به این مسئله جنازه‌هایشان را در این برج‌ها می‌گذاشتند تا خوراک پرندگان و درندگان شود و باقی مانده‌ی استخوان‌ها را نیز درون چاه میانه‌ی دخمه انبار می‌کردند. نام دیگر دخمه زرتشتیان، برج خاموشان است و در 15 کیلومتری شهر یزد، نزدیک محله صفائیه قرار دارد. در این منطقه دو عمارت وجود دارد که یکی از آن ها قدیمی‌تر است.

 

  1. باغ دولت آباد

وقتی وارد باغ دولت آباد یا چهارمنار می‌شوید، نسیم خنک و سرسبزی و آرامش این باغ زیبا به استقبال شما خواهد آمد و انرژیتان را در سفر چند برابر خواهد کرد! باغ دولت‌ آباد بیش از نیم قرن است که به عنوان یک اثر ملی در ایران ثبت شده، زیبایی‌های آن به حدی است که به عنوان یکی از باغ‌های ایرانی در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌است. زیبایی این باغ فقط نیست که آن را شهره‌ی عام و خاص کرده، بلکه بلندترین بادگیر خشتی جهان با ارتفاع 33.8 متر را در خود جای داده‌است. باغ دولت‌آباد در اواخر دوره‌ی افشاریه و اوایل زندیه ساخته شده و در واقع یک باغ «سکونتگاهی-حکومتی» است. این باغ بسیار قدیمی، توسط علی رضائیان صباغ  معروف به خان بزرگ احداث گردید. خان بزرگ ابتدا یک قنات به طول 65 کیلومتر احداث نمود و آب را ازمهریز به یزد و محل کنونی باغ دولت ‌آباد رساند و پس از آن مجموعه سکونتگاهی-حکومتی خود را بنا کرد. این باغ مساحتی حدود 70000 مترمربع داشته و شامل ساختمان‌ها، حوض‌ها و آبنماهای بسیاری بوده که در فضای بین آن‌ها باغ‌ها با درختان انار و انگور و گل‌های فراوانی قرار گرفته‌اند. ساختمان عمارت مهم ترین بخش این باغ بوده که تلفیق باد و آب درآن باعث ایجاد هوای خنک از زیر بادگیر به قسمت شاه‌نشین و تالارها می‌شود به گونه‌ای که هنوز هم هوای بسیار مطبوعی داشته و بدان ساختمان تابستانه نیز گفته می‌شود. این بنا به صورت هشت ضلعی طراحی شده و سه شاه نشین با درهای مشبک رنگی، اتاق بادگیر و پستو دارد. سقف قسمت میانی این عمارت تابستانه دارای کاربندی بسیار زیباست که استاد حاجی علی اکبر آخوندی آن را با سیم گل و دمگیری گچی به طرزی بسیار ماهرانه اجرا کرده‌است.  اگر در سفر به یزد از ترافیک و گرما و.. خسته شدید، وقتی از سردر باغ و هشتی و بادگیرهای آن دیدن کنید به شما قول می‌دهیم اثری از کلافگی و خستگی در شما نماند. با آرندتور همراه باشید و به این باغ زیبا و فرح‌بخش سفر کنید.

  1. مسجد جامع یزد

بلندتری مناره‌های جهان در مسجدی قرار دارد که یک قرن ساخت آن زمان برده‌است. مسجد جامع یزد با مدت زمان صد ساله برای ساخت، در سه دوره تاریخی بنا شده‌است. پایه‌های اصلی آن به دوره ساسانیان، بنای گنبد متعلق به دوره ایلخانی و سردر رفیع مسجد متعلق به دوره‌ی تیموری است. این بنا از لحاظ گنبد، کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر و مناره‌ی رفیع و بلندش به عنوان یکی از خاص‌ترین و زیباترین مساجد قرن نهم شهرت جهانی دارد. در تور یزد همراه ما باشید تا گنبد دوپوسته ی آن را از نزدیک ببینید و محو هنر دستان هنرمندان ایرانی شوید. یکی دیگر از ویژگی‌های بنا استفاده از تاق‌های سراسری (تاق و تویزه) در شبستان‌هاست که با کاشی معرّق همراه‌ شده‌اند. به شما پیشنهاد می‌کنیم ساعت‌ها در این فضای آرام بنشیند و غرق این همه زیبایی شوید، قول می‌دهیم که گذر زمان را اصلاً حس نخواهید کرد. نورگیری این بنا به صورت غیرمستقیم و از انعکاس نورگچ سفید گنبد و دیوارها تأمین می‌شود. همچنین تزیینات داخل و خارج گنبد، نمای خارجی-داخلی ایوان اصلی و محراب زیبایش از قسمت‌های مهمّ مسجد به‌شمار می‌رود. با آرند تور همراه باشید و به بازدید این مسجد آرامش‌بخش بیایید.

  1. میدان و تکیه امیر چخماق

امیرجلال‌الدین چخماق، یکی از سرداران و امرای شاهرخ تیموری و حاکم یزد در قرن هشتم، تصمیم گرفت به منظور رونق بخشیدن به شهر یزد مجموعه‌ای متشکل از تکیه، میدان، حمام عمومی، کاروان‌سراها، خانقاه، قنات‌خانه و چاه آب سرد در یزد بسازد. در این امر همسرش فاطمه خاتون که مقبره‌اش در ضلع شمالی امیر چخماق قرار دارد، او را یاری کرد. یکی از بخش‌های دیدنی این میدان، نخل بزرگی است که به نخل حیدری‌ها معروف بوده و قدمت آن به ۴۵۰ سال پیش و دوره صفوی می‌رسد. برروی این نخل ۴۵۰ ساله، پوشش پارچه‌ای سیاهی در ایام سوگواری می‌کشند که قدمتی 200 ساله دارد. مراسم نخل‌برداری یکی دیگر از مراسم ویژه و خاص شهر یزد بوده که در ایام محرم و عزاداری بدان می‌پردازند. عزاداران حسینی یزدی در روز عاشورا این نخل کهن سال تزیین شده را در طی مراسمی بزرگ حمل می‌کنند. جالب این که در برخی موارد، زرتشتیان یزد نیز در ساختن نخل‌ها، همیاری و همکاری دارند. آن‌ها حضرت سیدالشهدا (ع) را همسر شهربانوی ایرانی دانسته و نسبت به وی احترام و ارادت خاصی قائل هستند. مجموعه‌ی امیر چخماق، یکی از شاخص‌ترین مجموعه‌های گردشگری یزد است که تکیه، مسجد و آب انبار آن به عنوان آثار ملی ایران در سال‌های مختلف به ثبت رسیده‌اند.

  1. مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر)

مدرسه‌ی ضیائیه متعلق به قرن دهم هجری قمری است و گویی کاربردی دوگانه داشته‌است. برخی روایت‌ها براین پایه استوار بوده که در زمان حمله‌ی اسکندر به ایران، از این بنا به عنوان زندان استفاده می‌شده و در طی زمان تغییر کاربری داده و به عنوان مدرسه مورد استفاده قرار گرفته‌است. معماری به‌کاررفته در این بنا، تنها از خشت خام بوده و برای  تزئین از هیچ کاشی‌کاری استفاده نشده‌است. گنبد مدرسه‌ ضیائیه، همان طور که گفته شد، از خشت خام ساخته شده و گچ‌بری‌هایی آن با آبرنگ آبی لاجوردی و طلایی تزئین شده‌است. زندان اسکندر یا مدرسه‌ی ضیائیه یکی از آثار ملی است که در محله‌ی مشهور فهادان یزد در مجاورت بقعه دوازده امام قرار گرفته‌است.

  1. خانه لاری ها

خانه لاری‌ها، یک عمارت 150 ساله است که قدمت آن به دوره‌ی قاجاریه می‌رسد. این بنا در محله‌ی فهادان و در مجاور عمارتکلاه فرنگی قرار دارد و در فهرست آثار ملی ثبت شده است. معماری ویژه کویری خانه‌ی لاری‌ها در بدو ورود به آن توجه‌ی شما را به خود جلب می‌کند. این خانه شامل شش منزل با فضاهای مختلف است و بر روی درها، پنجره‌ها، ارسی‌ها و اتاق‌ها آئینه‌کاری و نقاشی شده‌است. این خانه‌ی عیانی مدتی به عنوان خانقاه  نعمت اللهی ها  استفاده می‌شد که نهایتاً در بهمن ماه سال 1375 همان‌طور که اشاره شد به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

  1. موزه آب (خانه کلاهدوز)

از یک در کوچک در کنار مجموعه‌ی امیرچخماق یزد، وارد خانه‌ای بسیار زیبا از دوره‌ی قاجاریه می‌شوید که یکی از بهترین موزه‌های بی نظیر یزد است. این خانه، موزه‌ی آب را در خود جای داده‌است. شما در موزه‌ی آب، با تاریخچه چندهزارساله‌ی آب و قنات و اهمیت آن برای این مردم آرام و صبور آشنا می‌شوید. تاجر مشهور و بلند آوازه حاج سید علی اکبر کلاهدوز در تاریخ 1266 هجری شمسی دستور ساخت این عمارت را داده‌ که سه سال ساخت آن زمان برده‌است. اینک موزه‌ی آب، تحت مدیریت شرکت آب منطقه‌ای اداره می‌شود. ساختمان موزه پنج طبقه بوده و شما می‌توانید در آن از لوازم مختلف حفر قنات، ابزار و ادوات اندازه‌گیری حجم آب، وسایل تامین روشنایی در قنات، اسناد و مدارک خرید و فروش آب و وقف‌نامه‌های قدیمی، کتابچه میراب‌ها و اسناد توزیع آب، ظروف نگهداری و حمل آب و بسیاری لوازم و اشیای ارزشمند مرتبط دیگر دیدن کنید.

پس از بازدید از هشت منطقه‌ی بسیار زیبا و جذاب و آشنایی با بافت تاریخی شهر یزد، در سفر به این شهر زیبا، آرند تور شما را به اماکن مشهور شهرهای نزدیک یزد نیز خواهد برد و با مشهورترین و دیدنی‌ترین اماکن شهرهای تاریخی اردکان و میبد نیز آشنا می‌شوید، پس همراه ما در تور یزد باشید.

 

  1. زیارتگاه پیر چک چک

زیارتگاهی با صفا و مقدس در دل کوه‌های اردکان و انجیر جای گرفته که بدان چک‌چک می‌گویند. این نیایشگاه زرتشتیان به نام‌های «پیرسبز» و «چکچکو» هم گفته می‌شود. عبادتگاه چک‌چک یزد، یکی از اماکن مقدس پیروان دین زرتشت و مهم‌ترین مقصد گردشگری مذهبی آن‌ها در این شهر است که از قداست، اهمیت و ارزش والایی برخوردار بوده و زرتشتیان ایام خاصی از سال را جهت عبادت، نیایش و انجام فرایض مخصوص دین خود در آن حضور می‌یابند. روایات متعددی در مورد تاریخچه‌ی این مکان مقدس وجود دارد، اما در مجموع روایات و مکتوبات تاریخی گفته شده، این طور به نظر می‌رسد که در زمان حکومت «یزدگرد سوم» آخرین پادشاه ساسانی، زمانی که اعراب به کاخ مدائن حمله می‌کنند، یزدگرد سوم به همراه همسرش «کتایون» دو پسر به نام‌های «اردشیر» و «هرمزان» و نیز دخترانش «شهربانو»، «پارس‌بانو»، «مهربانو»، «نازبانو» و «نیک‌بانو» راهی یزد شده تا گزندی به آن‌ها وارد نشود. اما در پی جنگی که یزدگرد با اعراب داشت، شکست می‌خورد و خانواده وی نیز از هم گسیخته شده و هرکدامشان راهی منطقه‌ای از ایران می‌شوند. پارس بانو به اردکان می‌رود و به گفته زرتشتیان در شکاف کوهی ناپدید می‌گردد. از آن تاریخ به بعد زرتشتیان برای زنده نگه داشتن نام و یاد پارس بانو در آن زمان این مکان را عبادتگاه کردند و تاکنون از آن حفاظت و نگهداری می‌کنند. به منظور بازدید از این مکان مقدس در تمام فصول سال می‌توانید به این منطقه سفر کنید، اما با توجه به موقعیت کویری و گرمی هوا، بهترین فصول سال برای سفر به این منطقه بهار و پاییز است.

  1. میبد

میبد یک شهر تاریخی با پیشینه‌ای چند هزارساله و دومین مرکز شهری و تجاری استان یزد است. این شهر که در شمال استان یزد قرار دارد، دارای بافت‌های تاریخی متعدد و بسیار ارزشمندی است که بیشتر آن‌ها در فهرست آثار ملی قرار گرفته‌اند. تاریخ نشان می‌دهد که یکی از اولین نواحی کانون‌های اولیه یکجانشینی در ایران میبد و مخصوصاً نارین قلعه است. در ادامه شما را با نارین قلعه، این دژ مستحکم آشنا می‌کنیم

  • نارین قلعه میبد

در کنار نایرین قلعه می‌توان شکوه و عظمت دوره‌ی ساسانیان را از نزدیک مشاهده کرد. این بنای تاریخی که موجب تحسین باستان‌شناسان و تاریخ دوستان شده در سال 1354 به ثبت ملی رسیده‌است. این قلعه‌ی کهن که به نرین توی قلعه (نارنج قلعه)نیز شهرت دارد در دو دوره‌ی قبل و بعد از اسلام دارای اهمیت و موقعیت استراتژیک بسیار مهمی است. در دوره‌ی قبل از اسلام با کشف یک پاره سفال با تصویر موجودی نیمه انسان-نیمه حیوان متوجه‌ی اطلاعات مهم و زیادی در مورد تمدن این منطقه شدند. تصویری که بر این پاره‌سفال نقش بسته، شباهت بسیاری به نقش‌نگاره‌های هزاره‌ی سوم قبل از میلاد مسیح و تمدن عیلامی‌ها دارد. نارین‌ قلعه در بدو دوران ظهور اسلام نیز از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار بوده، حتی می‌توان آن را یکی از قلعه‌های مستحکم و غیرقابل نفوذ در مقابل دشمنان و بیگانگان دانست. از نکات جالب و قابل توجه نارین قلعه این مکان باشکوه، شبکه‌های زیرزمینی قابل تردد این قلعه بوده که از آن‌ها برای تدارک و تهیه‌ی مایحتاج زندگی افراد از جمله آب و غذا استفاده می‌کردند. راه‌هایی که هرگز توسط هیچ بیگانه و متجاوزی فتح نشد. برخی از باستان‌شناسان، قدمت سکونت در این مجموعه‌ی تاریخی را حدود ۳ الی ۴ هزار سال قبل از میلاد برآورد کرده‌اند. براساس قدمت بیان شده، به نظر می‌رسد نارین‌قلعه از کهن‌ترین تمدن بشری تاریخ یزد برخوردار است. آرند تور از شما دعوت می‌کند تا در تور یزد این آژانس گردشگری به بازدید از این قلعه‌ی تاریخی بیایید.

  • برج کبوترخانه

کبوترخانه برج و بارویی استوانه‌ای شکل از جنس خشت خام و ملات گلی است که در جنوب شرقی شهر میبد قرار دارد. این مکان یکی از برج‌های متعددی است که در مناطق مختلف ایران به منظور جمع‌آوری فضولات پرندگان ساخته می‌شد. شاید برایتان سوال پیش آید که این حجم از فضولات پرندگان به چه کار می‌آمده؟ باید به شما بگوییم که این فضولات به عنوان کود پرندگان استفاده می‌شده. کود پرندگان، یکی از بهترین کودهای مصرفی در کشاورزی است که کشاورزان از آن استفاده می‌کنند. اما کود پرندگان فقط مصرف کشاورزی نداشته و در صنایعی مانند دباغی، چرم سازی و همچنین باروت ساز نیز استفاده می‌شده‌است. کبوترخانه‌ی میبد قابلیت نگهداری از چهار هزار لانه کبوتر را داشته و با توجه به این امر یکی از اماکن بزرگ با معماری ویژه است. به گونه‌ای که در بدنه‌ی آن حفره‌هایی به ابعاد 20 در 20 سانتیمتر ساخته شده که هر یک می‌توانسته آشیانه‎ی حداقل یک کبوتر باشد. علاوه براین می‌توان به نوارهای گچی اطراف دیوار، تله مارگیر، گنبد کنگرهای و طاق‌بندی با گچبری‌های خاص به عنوان ویژگی‌های طراحی آن اشاره کرد. این اثر در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۶۴، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

  • یخچال خشتی

یخچال خشتی میبد از لحاظ ابعاد، به عنوان یکی از بزرگترین تأمین کننده‌های یخ در ایران قدیم شناخته شده‌است. قدمت این بنای قدیمی احتمالاً به دوره‌ی صفویه بر می‌گردد. یخچال خشتی میبد تنها سازنده‌ی یخچال‌های قدیمی در این منطقه است که مخصوص ساخت و نگهداری یخ بوده و با توجه به شرایط گرم آب و هوایی منطقه، یکی از نشانه‌های تمدن مردم این ناحیه نیز به شمار می‌آید. ساختمان این یخچال از خشت و گل خام بوده و از چهار قسمت اصلی، حوض یخ بند، دیوارهای سایه انداز، گنبد اصلی و مخزن یخ تشکیل شده‌است. این بنا در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۷۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

  • کاروانسرای شاه عباسی

این بنا که به کاروانسرای میبد هم شهرت داشته در دوره‌ی صفویه ساخته شده و از نظر طراحی معماری و جایگاه جغرافیایی اهمیت بسیار بالایی دارد. این کاروانسرا هسته‌ی اصلی یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های راهداری است که در کنار چاپارخانه، آب انبار و یخچال خشتی قرار گرفته‌است. در میانه‌ی کاروانسرا یک حیاط چهارگوش با گوشه‌های پخ دیده می‌شود که گرداگردش ایوان‌های کوچک و حجره‌های مختلف قرار دارند.

 

  • آب انبار کلار

آب انبار کلار دقیقاً در روبروی در ورودی کاروانسرای شاه عباسی قرار داشته که نشان از جایگاه و اهمیت آب و آب‌انبار و نیاز کاروانیان بدان دارد. ساخت آب انبار، مربوط به قرن ۱۱ هجری قمری (۱۰۷۰) است و به روشنی همت معمار و هدف سازنده خیرخواه آن را برای بهره مندی رهگذران از آب گوارا، بیان می‌کند. از ویژگی‌های ساختاری آب انبار کلار، استفاده‌ی سنجیده معمار از موقعیت توپوگرافی زمین در ساختن مخزن و پلکان آن است، به گونه‌ای که خستگان راه، تنها با چند پله‌ی انگشت‌شمار به «پاشیر» آب انبار می‌رسیدند.آب انبار کلار هنوز هم به عنوان یک منبع آب آشامیدنی قابل بهره‌برداری است.

  • چاپارخانه

چاپارخانه‌ها، یکی از مهمترین ساختمان‌هایی بودند که در گذشته بین راه‌ها احداث می‌شدند. چاپارخانه میبد نیز یکی از مهمترین استراحتگاه‌های بین راهی بوده که در دوره‌ی قاجار احداث شده‌است. این بنای تاریخی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، یکی از مراکز عمده پستی و چاپاری قدیم در مسیر راه باستانی ری کرمان است که در کنار کاروانسرای میبد ساخته شد. در چاپارخانه‌ها تعدادی اسب و پیک تازه نفس نگهداری می‌شدند تا از آن‌ها جهت ارسال و مبادله سریع نامه‌ها و امانت‌ها استفاده شود. با توجه به اهمیت کارشان، این اماکن را به صورت قلعه و دژ می‌ساختند که دفاع و حفاظت از آن‌ها میسر باشد. چاپارخانه میبد شامل یک محوطه روباز و دو محوطه سرپوشیده و اتاق‌هایی مخصوص رئیس چاپارخانه و اقامت پیک‌ها و نگهبانان و نگهداری اسب‌ها بوده‌است.

  • کارگاه سفال در میبد

قدمت سفالگری در میبد به هزاران سال می‌رسد. با کشف سفال‌های نارین قلعه، می‌توان به قدمت این هنر در میبد پی برد. در گذشته کارگاه‌ها در فاصله‌ی دور از یکدیگر قرار داشتند ولی امروزه به یک مکان واحد منتقل شده‌اند که به آن کارخانه می‌گویند. سفال میبد یکی از سوغاتی‌های زیبای صنایع دستی این شهر تاریخی است که می‌توانید از این شهر به یادگار ببرید و برای سرو عذا و.. استفاده کنید. عده ای براین باورند که ظروف سفالی برای سلامتی بسیار مفیدتر از جنس‌های دیگر هستند. از جمله خواص ظروف سفالی می‌توان به قلیایی بودن آن‌ها اشاره کرد که خاصیت اسیدی غذا را تعدیل و به حفظ سطح PH آب کمک می‌کند و...

از طرفی دیگر این ظروف طبیعی و سازگار با محیط زیست بوده و از بروز مشکلات مختلف در بدن جلوگیری می‌کنند پس در سفر به یزد و شهر قدیمی میبد حتماً سری به کارگاه‌های سفال آن هم بزنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.