تور گالاپاگوس | تور گالاپاگوس بهار 1403 | گالاپاگوس آرند

تور گالاپاگوس

8 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

اکوادور کشوری در شمال غربی آمریکای جنوبی است که زمانی قسمتی از مستعمرات اسپانیا و جمهوری کلمبیا بود. یکی از مشهورترین دیدنی‌های این کشور جزایر گالاپاگوس هستند که در فاصله‌ی حدود ۱۰۰۰ کیلومتری از غرب اکوادور واقع شده و میلیون‌ها سال است که به صورت مکانی بکر حفاظت شده‌اند. زیبایی بیش از اندازه‌ی این جزایر سالانه افراد زیادی را به شرکت در تور گالاپاگوس ترغیب می‌کند.

تور گالاپاگوس

معرفی جزایر گالاپاگوس

گالاپاگوس که با نام رسمی مجمع‌الجزایر کولون شناخته می‌شود در اصل متشکل از ۱۸ جزیره‌ی بزرگ و کوچک آتشفشانی بوده که عمده‌ی شهرت خود را مدیون زیست‌شناس مشهور چارلز داروین هستند. این جزایر آتشفشانی که در اقیانوس آرام واقع شده‌اند خانه‌ی انواعی از گونه‌های گیاهی و جانوری خاص بوده و به دلیل بکر بودن و محدود بودن دخالت بشر توانسته‌اند توجه طرفداران طبیعت را از سراسر نقاط زمین به خود جلب کنند.

تفاوتی ندارد که به دنبال تعطیلاتی آرامش‌بخش یا هیجان‌انگیز در دل طبیعت هستید، در هر صورت گالاپاگوس چیزی برای ارائه داشته و خاطره‌ی آن تا مدت‌ها در ذهن شما ماندگار خواهد بود.

چرا تور گالاپاگوس؟

تا چند قرن پیش در جزایر گالاپاگوس هیچ انسانی زندگی نمی‌کرد و تا مدت‌های این منطقه محل زندگی جاندارانی بود که نمی‌توان نمونه‌ی آن‌ها در نقطه‌ی دیگری از زمین پیدا کرد. اگر از:

  • تماشای حیات وحش و طبیعت خارق‌العاده لذت می‌برید
  • به دنبال مکانی مناسب و خاص برای گذراندن ماه عسل خود هستید
  • می‌خواهید در بهترین منطقه‌ی جهان غواصی کنید
  • دوست دارید شنا در کنار شیرها و لاک‌پشت‌های دریایی را در اقیانوس آرام تجربه کنید
  • به دنبال وقت‌گذرانی در اکوسیستم‌های دست نخورده هستید؛ شرکت در تور گالاپاگوس می‌تواند به تجربه‌ای به‌یادماندنی برای شما تبدیل شود.

قیمت تور گالاپاگوس

زمان مناسب برای سفر به گالاپاگوس

گردشگران می‌توانند در تمامی فصول سال در تور گالاپاگوس شرکت کرده و از جاذبه‌های بی‌همتای این جزایز زیبا لذت ببرند. با این حال باید بدانید که شلوغ‌ترین زمان‌ها برای شرکت در تور گالاپاگوس بین اواسط ژوئن تا اوایل سپتامبر و اواسط دسامبر تا اواسط ژانویه است. در این زمان هوای جزیره در مطبوع‌ترین حالت خود بوده و باران زیادی هم نمی‌بارد؛ در نتیجه بهترین زمان برای تجربه‌ی غواصی محسوب می‌شود.

بین ماه‌های دسامبر تا می هوا در تور گالاپاگوس گرم‌تر شده، باران‌های پراکنده می‌بارد و دریا هم آرام است؛ با این حساب می‌توان گفت که برای طرفداران طبیعت بهترین زمان سفر به این جزایر است که در آن می‌توانند از تماشای طبیعت زیبا،‌ حیات‌وحش خاص و... لذت ببرند.

روش دسترسی به جزایر گالاپاگوس

یکی از دغدغه‌های گردشگرانی که می‌خواهند در تور گالاپاگوس شرکت کنند این است که چطور می‌توان به این جزایر دسترسی پیدا کرد. در بیشتر موارد پروازهایی از سمت شهرهای گوایاکویل و کویتو اکوادور به سمت این جزایر انجام می‌شود و این دو شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های متعدد مقصد مناسبی برای آغاز سفر شما محسوب می‌شوند.

باید اشاره کنیم که برای کاهش هزینه‌ها در تور گالاپاگوس معمولاً گردشگران در یکی از جزایر مسکونی آن ساکن شده و بعداً با قایق به سراغ بازدید جزایر دیگر می‌روند. البته می‌توان با استفاده از قایق‌های تفریحی نیز به سراغ بازدید جزایر گالاپاگوس رفت که محل اقامتی را درون قایق در اختیار گردشگران قرار می‌دهند، با این حال همان‌طور که مشخص است این روش هزینه‌های بیشتری را برای شما به دنبال دارد.

خرید تور گالاپاگوس

مدارک لازم برای تور گالاپاگوس

شهروندان ایران در زمان ورود به کشور اکوادور و شرکت در تور گالاپاگوس نیازی به ویزا ندارند و صرفاً با داشتن پاسپورتی معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار، ارائه‌ی بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل می‌توانند به مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت کرده و از جاهای دیدنی آن بازدید کنند.

هزینه تور گالاپاگوس

باید بدانید که شرکت در تور گالاپاگوس چندان ارزان نیست و در کنار هزینه‌های معمول باید مبالغ مشخصی را به ورودی پارک ملی و در صورت تمایل امتحان کردن فعالیت‌های تفریحی و خرید اختصاص دهید. علاوه بر این تأمین ۱۸ وعده‌ی غذایی شامل ۸ ناهار و ۱۰ شام برعهده‌ی شما قرار دارد که قیمت آن معمولاً بالا بوده و در جزایر مختلف هم متفاوت است.

البته اگر بتوانید به سراغ رستوران‌های کوچک که غذاهای معمولی دارند بروید هزینه‌های شما به نسبت کاهش می‌یابد. در مورد حمل و نقل بین جزیره‌ها جای نگرانی نیست چون که انتخاب بهترین و مناسب‌ترین روش توسط کارشناسان تور صورت می‌گیرد.

قیمت تور گالاپاگوس

قیمت تور گالاپاگوس آرند تور با در نظر گرفتن تأمین اقامتگاه، بخشی از وعده‌های غذایی، ورودی‌ها، ترانسفرها و بلیط‌های رفت و برگشت تعیین می‌شود که برای اطلاع دقیق از آن می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ تماس بگیرید.

تور گالاپاگوس با آرند تور

مجمع‌الجزایر گالاپاگوس یکی از خاص‌ترین و زیباترین جزایر بر روی کره‌ی زمین هستند که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید گونه‌های گیاهی و جانوری خاصی که دارند به آن‌ها سفر می‌کنند. اگر شما هم به شرکت در تور گالاپاگوس علاقه دارید می‌توانید این سفر شگفت‌انگیز را با همراهی تیم حرفه‌ای آرند تور تجربه کنید و لحظاتی به‌یادماندنی را در کنار دوستان و اعضای خانواده‌ی خود رقم بزنید.

هزینه تور گالاپاگوس

جاذبه‌های دیدنی تور گالاپاگوس

در تور گالاپاگوس آرند تور که در طی ۱۱ روز برگزار می‌شود از جاهای دیدنی زیر بازدید خواهیم کرد:

لا میتا دل موندو

در فاصله‌ی ۳۵ کیلومتری از شمال پایتخت کشور اکوادور شهری به نام لا میتا دل موندو وجود دارد که خط استوا از آن عبور کرده و محل تلاقی خط استوا و نصف‌النهار مبدأ است. در این شهر می‌توان از تماشای یک موزه‌ی تاریخی، آسمان‌نما و چند نمایشگاه و فروشگاه به همراه نمادی سنگی از کره‌ی زمین که بر روی یک پایه‌ی هفت متری قرار دارد، لذت برد.

بازار اوتاوالو

در کوه‌های آند استان ایمبابورا شهر کوچکی به نام اوتاوالو قرار گرفته که یکی از جاذبه‌های دیدنی تور گالاپاگوس یعنی بازار اوتاوالو در آن واقع شده است. در این بازار مردم به فروش پارچه‌های رنگارنگ و صنایع دستی مشغول هستند و برای خرید انواع کالا از آن باید حتماً دلار آمریکا به همراه داشته باشید.

میدان گرند پلازا

در پایتخت اکوادور به سراغ بازدید از میدان قدیمی به نام گرند پلازار و محوطه‌ی اطراف آن می‌رویم که شامل چهار ساختمان دیگر شامل کاخ ریاست جمهوری، کاخ شهرداری، کاخ اسقف اعظم و کلیسای جامع کیتو می‌شود. این میدان یکی از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی در تور گالاپاگوس بوده که از نظر تاریخی هم غنی است.

در مرکز گرند پلازار مجسمه‌ای از قهرمانان آزادی‌خواه این کشور وجود دارد که رونمایی آن در سال ۱۹۰۶ انجام شد و نمادی از پیروزی اکوادور بر استعمار اسپانیا است.

تور گالاپاگوس آرند تور

کلیسای سنت فرانسیس

قدمت این کلیسا به دهه‌ی ۱۵۰۰ میلادی بازگشته و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی در تور گالاپاگوس است. معماری بیرونی این کلیسا به شکل دو برج سفید رنگ ساده بوده و به محض ورود تزئینات پرزرق و برق به شیوه‌ی باروک به همراه وسایل نمایش داده شده در موزه توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

جزیره سن کریستوبال

یکی از شرقی‌ترین جزایر گالاپاکوس در بخش شرقی اقیانوس آرام است که پرجمیعت‌ترین و حاصلخیزترین جزیره در بین مجمع‌الجزایر گالاپاگوس محسوب می‌شود. جالب است بدانید که داروین اولین بار در سال ۱۸۳۵ پا به این جزیره گذاشت و براساس اطلاعاتی که از آن جمع‌آوری کرد نظریه‌ی منشأ گونه‌ها را مطرح کرد به همین جهت می‌تواند از بنای یادبود او که در سال ۱۹۳۵ در این جزیره تأسیس شد دیدن کنید.

کیکرراک

غواصان و افرادی که به اسنورکلینگ علاقمند هستند می‌توانند از این بخش در تور گالاپاگوس بازدید کنند که بهترین مکان برای تجربه‌ی غواصی و مشاهده‌ی دنیای زیر آب است؛ چرا که کوسه‌ها، شیرهای آبی و ماهی‌های رنگارنگ دوست دارند در زیر این مخروط آتشفشانی رفت‌وآمد کنند.

تالاب ال جونکو

یکی از معدود منابع دائمی آب شیرین در سرتاسر جزایر گالاپاگوس است که نام خود را از گیاهی به همین نام که در اطراف آن یافت می‌شود گرفته است. این تالاب در مساحتی ۶۶ هزار مترمربعی مجموعاً بیشتر از ۷ میلیون گالن آب شیرین را در خود جای داده است.

از آنجایی که آب این تالاب کاملاً با آب باران تأمین می‌شود، عمق آن در طول سال متفاوت است؛ اما تاکنون خشک نشده و دانشمندان تصور می‌کنند که احتمالاً از زمان عصریخبندان تا به حال پرمانده است.

رزرو تور گالاپاگوس

نکات جالب در مورد جزایر گالاپاگوس

اگر قصد شرکت در تور گالاپاگوس را دارید بد نیست با یک سری نکات و حقایق جالب در مورد این مجمع‌الجزایر آشنا شوید:

  • ایزابلا بزرگ‌ترین جزیره در این مجمع‌الجزایر بوده و سه چهارم خشکی‌های آن را شامل می‌شود.
  • به دلیل تحقیقات و پژوهش‌های داروین در این منظفه نام او را بر روی یکی از جزایر گالاپاگوس قرار داده‌اند.
  • دمای هوا در جزایر گالاپاگوس به اندازه‌ی سایر جزایر استوایی گرم نیست و در زمان غروب دمای آب در بعضی از موارد به کمتر از ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد.
  • توسعه‌ی گردشگری و شکار غیرقانونی در سال‌های اخیر اکوسیستم جزایر گالاپاگوس را در معرض خطر قرار داده است.
  • بهترین تفریحات در تور گالاپاگوس شامل قایق‌سواری، پیاده‌روی، موج‌سواری، غواصی و اسنورکلینگ هستند.
  • زبان رسمی در تور گالاپاگوس اسپانیولی است و جمعیتی کمتر از ۲۵ هزار نفر در این مجمع‌الجزایر ساکن هستند.
  • جزایر گالاپاگوس به دلیل پوشش گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد خود در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.
  • از بین ۱۲۷ جزیره گالاپاگوس فقط ۵ مورد از آن‌ها شامل فلورینا، بالترا، سن کریستوبال، سانتاکروز و ایزابلا مسکونی هستند.

 


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل