تور نپال + قیمت تور نپال اردیبهشت 1403 | آٰرند تور {"@context":"https://schema.org","@type":"FAQPage","mainEntity":[{"@type":"Question","name":"بهترین زمان سفر به نپال چه فصلی است؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"بهترین زمان سفر به نپال فصل پاییز یعنی؛ از اواخر سپتامبر تا اواخر نوامبر (۸مهر تا ۹آذر) است"}},{"@type":"Question","name":"قیمت تور نپال چقدر است؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"قیمت تور نپال به زمان سفر، وسیله سفر، نوع اقامتگاه و خدمات آن و تعداد روزهای سفر بستگی دارد"}}]} { "@context": "https://schema.org", "@type": "CreativeWorkSeries", "name": "تور نپال", "aggregateRating": { "@type": "AggregateRating", "ratingValue": "4.6", "bestRating": "5", "ratingCount": "69" } }

تور نپال

46 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 9 خرداد 1403 نپال خرداد 1403
    • 9 روزه
    • از 32,000,000 تومان + 890 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر

معرفی کشور نپال

در تور نپال کشوری در آسیا واقع در شمال هندوستان است و پایتخت آن کاتماندو نام دارد. جمعیت نپال حدود 27 میلیون نفر و زبان رسمی آن نپالی است. واحد پول این کشور روپیه نپال است. بیشتر محدوده نپال بر روی رشته‌کوه‌های هیمالیا قرار گرفته و شمال این کشور هشت قله از 14 قله بلند جهان را در خود جای داده که یکی از آن‌ها بلندترین کوه جهان یعنی قله اورست است. جنوب کشور نپال مرطوب و حاصلخیز است و جمعیت زیادی را در خود جای داده‌است. 81 درصد مردم نپال پیرو آیین هندوئیسم هستند و با این احتساب، نپال در میان کشورهای جهان بالاترین درصد پیروان هندوئیسم را نسبت به جمعیت خود دارد. این کشور به خاطر موقعیت جغرافیایی خود هم از هند و هم از تبت نفوذ پذیرفته‌ است. درباره زادگاه بودا اختلاف نظر وجود دارد. اما نپالی‌ها و یونسکو، شاخه فرهنگی سازمان ملل متحد، لومبینی، شهری در نپال را محل تولد بودا می‌دانند و دولت نپال تصمیم گرفته‌است این محل را قبله‌ای برای بودایی‌های جهان کند.

اطلاعات عمومی کشور نپال

نپال به معنای “پاها بر کوهستان” است. پایتخت کشور نپال، کاتماندو نام دارد که یکی از بزرگترین شهرهای این کشور است. زبان رسمی آن نپالی است و شعار ملی مردم نپال، مادر و مام میهن از آسمان والاترند، می باشد. واحد پول نپال، روپیه نام دارد. دین در نپال، 80 درصد هندوئیسم، 10 درصد بودایسم، 4 درصد مسلمان می باشد.

جاذبه های گردشگری کشور نپال

اگر بگوییم نپال کشور عجایب است، اشتباه نگفته‌ایم. این کشور کوچک محصور شده میان رشته کوه‌های هیمالیا علاوه‌بر میزبانی اورست، بلند‌ترین قله دنیا، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که باعث شده است سالانه هزاران توریست تور نپال را به‌عنوان مقصد انتخاب کنند.
معابد بودایی، شهرها و اماکن باستانی و همچنین جاذبه‌های طبیعی از عمده‌ترین دیدنی‌های این کشور هستند که نباید در سفر به نپال از دست بدهید. لیست زیر از معروف‌ترین جاذبه‌های این کشور تهیه شده است:

  • بیس کمپ اورست

تماشای اورست و شور و شوق کوهنوردانی که آرزوی صعود از آن راهی نپال شده‌اند، برای همه گردشگران جذاب است. به همین دلیل کمپ صعود به اورست یکی از دیدنی‌ترین اماکن نپال محسوب می‌شود.

  • آناپورنا

اگر دوست دارید منظره‌ای رویایی از هیمالیا داشته باشید، نباید رشته قلل آناپورنا را از دست بدهید. بسیاری از گردشگران عاشق هیجان و چالش، مسیر دو هفته‌ای این رشته قلل را پیاده طی می‌کنند تا مناظر زیبای آن را از نزدیک ببینند.

  • استوپای بودانات

استوپا به مکانی برای مدیتیشن و ذهن گفته می‌شود و از اماکنی است که در نپال زیادی خواهید دید. اما استوپای بودانات یکی از دیدنی‌ترین سازه‌های تاریخی این کشور است که قدمت آن به قرن 14 میلادی می‌رسد.

  • معبد پاشوپاتینات

اگر به اماکن مذهبی و ادیان مختلف علاقه دارید، بازدید از معبد پاشوپاتینات می‌تواند فعالیتی جذاب در تور نپال باشد. می‌توانید در این معبد مراسم مختلف مذهبی بودایی را تماشا کنید و درعین‌حال از تماشای ساختمان‌های بومی این کشور را هم از دست ندهید.

  • ماناسلو

قله‌های سربه‌فلک کشیده و زیبا از بیشترین مواردی است که در نپال خواهید دید. ماناسلو، یکی دیگر از این قلل دیدنی است که با 8163 متر ارتفاع، از دیگر مقاصد گردشگری این کشور است.

  • پارک ملی چیتوان

اگر به حیات وحش علاقه دارید، حتما باید در سفر به نپال به تماشای پارک ملی چیتوان بروید. پارک ملی چیتوان محل نگهداری از گونه‌های کمیاب دنیا مانند ببر بنگال و نوعی کرگدن تک شاخ است. البته این پارک میزبان حیوانات دیدنی دیگری هم هست که علاقه‌مندان به طبیعت را به سمت خود می‌کشاند.

  • میدان دوربار

میدان دوربار علاوه‌بر به نمایش گذاشتن جلوه‌های معماری کشور نپال، یادآور تاریخ این کشور است و جزو اولین اماکنی است که گردشگران در بدو ورود به این کشور از آن بازدید می‌کنند.

  • پارک ملی ساگارماتا

پارک ملی ساگارماتا یکی دیگر از دیدنی‌ترین مناظر کوهستانی نپال را به نمایش می‌گذارد و علاوه‌بر میزبانی از اورست، محیط زندگی حیوانات کمیابی است که اگر شانس داشته باشید، می‌توانید در تور نپال آن‌ها ببینید.

  • شهرباستانی پاتان

شهر پاتان از جمله دیدنی‌های نپال است که گشت‌وگذار در آن می‌تواند یک روز از برنامه سفر به نپال را پر کند. این شهر زیبا و قدیمی اماکن تاریخی فراوانی دارد و یکی از نمادهای تاریخ کشور نپال محسوب می‌شود.

بهترین فصل سفر به نپال

تقریبا تمام طول سال از نظر آب‌وهوای برای سفر به نپال مناسب است. البته سپتامبر بهترین زمان سفر به نپال است و اگر می‌خواهید خارج از پیک تور نپال به این کشور سفر کنید و از شلوغی دور باشید، بهتر است از اواسط سپتامبر برای سفر به این کشور اقدام کنید.
این زمان از سال در عین قرارگیری در پایان دوره بارش‌های موسمی، هوای بسیار خوبی در نپال حاکم است و می‌توانید اقامتی دلپذیر در این کشور داشته باشید. ماه‌های دسامبر تا ماه می هم برای سفر به نپال بسیار عالی است و دوره اوج سفر کوهنوردان به این کشور محسوب می‌شود.
باید بدانید که نپال تحت تاثیر باران‌های موسمی قرار دارد و این کشور از ژوئن تا آگوست، میزبان دوره‌های بارش سنگین است و بهتر است در این زمان به نپال سفر نکنید.
از طرفی سردترین دما در نپال متعلق به دوره ماه‌های بین دسامبر تا فوریه است و شما در این دوره اثری از کوهنوردان در این کشور نخواهید دید. البته به این دلیل که در این دوره از سال هوا آفتابی و صاف است، همچنان در این ماه‌ها گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند.

شرایط سفر به نپال

سفر به نپال به شرایط ویژه‌ای نیاز ندارد. البته توصیه می‌شود که قبل از سفر به این کشور، واکسن هپاتیت تزریق کنید و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما با خودتان به همراه داشته باشید.
در شرایط همه‌گیری کرونا، باید در بدو ورود به این کشور و در فرودگاه، تست پی‌سی‌آر انجام دهید و این تست حدودا 25 دلار هزینه خواهد داشت. نکته بعدی اینکه واحد پول نپال روپیه است، اما همراه داشتن دلار برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند و شما می‌توانید با دلار مخارج خود را در این کشور پیش ببرید.
درنظر داشته باشید که برای ورود به این کشور باید پاسپورت معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار به همراه داشته باشید و برای ورود و خروج از این کشور باید 50 دلار عوارض بپردازید.
نکته مثبت این که ورود به کشور نپال به ضمانت‌نامه بانکی یا تاییدیه دادگستری نیاز ندارد و شما می‌توانید به سادگی پروسه ورود به این کشور را طی کنید.

ویزای توریستی نپال

ورود به نپال مانند هر کشور دیگری به ویزا نیاز دارد و اگر قصد تور نپال کرده‌اید، باید مدارکتان را برای اخذ ویزای این کشور آماده کنید. خوشبختانه امکان اخذ ویزا هم در ایران و هم در فرودگاه نپال وجود دارد.
ویزای توریستی نپال در سه دسته زمانی مختلف ارائه می‌شود؛ ویزای 15 روزه، 30 روزه و 90 روزه نپال. البته نکته قابل ذکر این است که باید در شرایط همه‌گیری از قبل برای دریافت ویزا درخواست دهید که این مسئله مستلزم ثبت آنلاین درخواست یا مراجعه حضوری به سفارت است. البته در حال حاضر مجددا روند صدور ویزای فرودگاهی از سر گرفته شده است؛ اما بهتر است که برای بررسی شرایط صدور ویزا در سفارت یا صدور ویزای فرودگاهی حتما اخبار را چک کنید.
البته روش راحت‌تر دریافت ویزا این است که برای رزرو تور نپال اقدام کنید تا ضمن کاهش هزینه‌ها، کارتان هم راحت و بدون دردسر پیش برود. معمولا ویزای توریستی نپال ظرف 7 روز بررسی می‌شود؛ اما بهتر است که حداقل دو هفته قبل از سفر برای صدور آن درخواست بدهید.
هزینه صدور ویزای توریستی نپال 65 دلار است و معمولا 30 روز اعتبار دارد.

هزینه های سفر به نپال

نپال کشور نسبتا ارزانی است و به همین دلیل هزینه سفر به این کشور نسبت به کشورهای همجوار، نسبتا مقرون به‌صرفه خواهد بود. معمولا همه آژانس‌های گردشگری هنگام ثبت‌نام هزینه ثابت تور به دلار به اضافه هزینه رفت و برگشت را از شما دریافت می‌کنند.
البته هزینه تور نپال نسبت به هتل محل اقامت، امکانات سفر، نوع بیمه مسافرتی، وعده‌های غذایی و بازه زمانی متغیر خواهد بود. در حالت کلی باید جدا از هزینه ویزا، تست کووید و عوارض ورود و خروج به نپال، بین 900 تا 1200 دلار برای اقامت در این کشور هزینه کنید. علاوه‌بر آن، قیمت بلیط سفر به نپال که به‌صورت رفت و برگشت هواپیما از ایران به نپال است، بین 20 تا 30 میلیون برآورد می‌شود که این رقم برای فاصله بین ایران و این کشور، منطقی به نظر می‌رسد.
توصیه می‌شود که هنگام سفر به نپال، حداقل 200 دلار به همراه داشته باشید.

راهنمای خرید تور نپال از آرند تور

جهت رفاه حال همسفران عزیز، خرید تور نپال از آرند تور به‌صورت آنلاین فراهم شده است. شما می‌توانید بدون هیچ پرداخت اولیه‌ای تور نپال را رزرو کنید و پس از مشخص شدن برنامه دقیق سفر و ریز هزینه‌ها، با واریز مبلغ اعلامی به شماره کارت موجود در وبسایت و ارسال فیش واریز به شماره موجود در سایت، ثبت نام خود را قطعی کنید.
گفتنی است که با ثبت‌نام آنلاین تور نپال در آرندتور، می‌توانید مطمئن باشید که با اقتصادی‌ترین قیمت ممکن تور موردنظرتان را خریداری کرده‌اید. پس اگر دنبال تور نپال ارزان هستید، آرندتور مناسب شما خواهد بود.
پس از ثبت‌نام کارشناسان ما در آرندتور برای دریافت مدارک جهت اخذ ویزا، بلیط هواپیما، رزرو هتل و بیمه مسافرتی با شما تماس خواهند گرفت. چنانچه در فرآیند ثبت‌نام سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در آرندتور ارتباط بگیرید تا کمک‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول سفر به نپال

  • قیمت تور نپال 1401 چقدر برآورد می‌شود؟

باتوجه به نوسانات نرخ دلار و ثابت نبودن نرخ بلیط هواپیما، نمی‌توان برآورد دقیقی از هزینه سفر به نپال داشت. البته قیمت هر تور قبل از ثبت‌نام به‌صورت دقیق اعلام می‌شود.

  • محل اقامت در نپال کجا خواهد بود؟

ما در آرندتور هتل چهار ستاره را برای اقامت مسافران در کشور مقصد در نظر گرفته‌ایم.

  • آیا به تجهیزات خاصی برای سفر به نپال نیاز داریم؟

خیر؛ به هیچ تجهیزات خاصی برای سفر به این کشور نیاز نخواهید داشت و در صورت لزوم، تجهیزات موردنظر در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

  • آیا برنامه کوهنوردی هم در تور نپال قرار دارد؟

از آنجایی که برنامه سفر با در نظر گرفتن شرایط سنی و جسمی همه مسافران تدوین می‌شود، کوهنوردی یا برنامه‌های سخت مانند آن در سفر به نپال پیش‌بینی نشده‌اند.

تور نپال سفری است که شما را به رویاهایتان می رساند!


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل