تور ابیانه بهمن 1402 | باغ فین و حمام فین کاشان

تور ابیانه و باغ فین

روستای سرخ رنگ
25 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

روستای سرخ رنگ ابیانه یکی از محبوب‌ترین و پر گردشگرترین روستاهای ایرانی است که سالانه هزاران توریست را به کوچه‌های باریک با خانه‌های خشتی خود دعوت می‌کند، در کوچه‌های این روستای سرخ رنگ که قدم می‌زنید، ایوان‌ها و طارمی‎های جلو آمده خانه‌ها، در و پنجره‌های چوبی مشبک آن حسابی طنازی می‌کنند. در کوچه‌هایش، مردان و زنان این منطقه را مشاهده می‌کنید که با لباس‌های سنتی در این بافت قدیمی در حال کار و فعالیت هستند در تور ابیانه شما با تاریخ، معماری و فرهنگ اهالی این منطقه آشنا می‌شوید.
درجه سختی این سفر یک از شش بوده و یک سفر راحت و آسان است. در این سفر یک روزه آرندتور یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با این روستای تاریخی آشنا شوید.

روستای ابیانه کجاست؟

روستای سرخ رنگ ابیانه در استان اصفهان در دامنه کوه کرکس در نزدیکی شهرستان نظنز واقع شده‌است، هرچند به اشتباه عده‌ای فکر می‌کنند که روستای ابیانه متعلق به کاشان است. این روستا، در 44 کیلومتری شهرستان نظنز واقع شده در حالیکه با شهر کاشان حدود 88 کیلومتر فاصله دارد.


قدمت روستای ابیانه چقدر است؟

قدمت روستای ابیانه به درستی مشخص نیست، اما آنچه که بدیهی و روشن بوده، آثار باستانی متعددی است که از دوران‌های مختلف ایران باستان از ساسانیان گرفته تا سلجوقیان، صفویان و قاجار در این منطقه پیدا شده‌است، که حکایت از تاریخ طولانی 1500ساله در این منطقه دارد.


آیا می دانستید به ابیانه، ویونا نیز می‌گویند؟

اهالی روستای سرخ ابیانه، به این روستای مشهور، ویونا به معنای «بیدستان» می‌گویند. ویونا از دو کلمه وی به معنای بید و ویانه به معنای بیدستان تشکیل شده‌است. دلیل این نامگذاری نیز درختان بیدی  است که در گوشه و کنار این روستا در گذشته روییده بود.

مسجد جامع ابیانه یا مسجد میان دره؟

یکی از مهم‌ترین مساجد این روستا، مسجد جامع ابیانه است که به مسجد میان دره نیز شهرت دارد. این مسجد دو شبستان داشته که شبستان قدیمی آن به وسیله دری کوتاه به کوچه اصلی راه دارد. تاریخ ساخت این مسجد به دوره صفویه بر می‌گردد. در محراب این مسجد سوره یاسین به صورت خط کوفی در کنار نقش گل و بوته حکاکی شده‌است.

مسجد حاجتگاه کجاست؟

یکی دیگر از مساجد این روستای سرخ‌رنگ، مسجد حاجتگاه است. قدمت این مسجد به 400 سال پیش بر می‌گردد. نمای مسجد حاجتگاه، آجری با دریچه‌ها و پنجره‌های مشبک هلالی شکل است. مردم روستای ابیانه به مسجد حاجتگاه باور دارند و اعتقاد دارند که این مسجد حاجتشان را برآورده می‌کند. درون این مسجد یک تخت گاه به نام "تخت مزگه" وجود دارد که گفته می‌شود ماشاالله خان سردار آن را ساخته‌است. در این مسجد هم در سال 953 ه.ق در زمان سلطنت شاه طهماسب اول ساخته‌شده‌است.

کهن‌ترین اثر تاریخی ابیانه چیست؟

کهن‌ترین اثر تاریخی ابیانه، آتشکده هارپاک است. این آتشکده در زمان هخامنشیان ساخته شده و در  دوره ساسانیان به اوج معماری خود رسیده‌است. آتشکده هارپاک یکی از معابد زرتشتیان که در جوامع کوهستانی ساخته شده‌است.

چه موقع به ابیانه سفر کنید؟

این روستا در هر فصل سال زیباست، اما بهترین فصل برای رفتن به ابیانه، بهار و تابستان است، البته در پاییز و زمستان هم می‌توان در سفر به ابن روستای چندطبقه سرخ رنگ خاطرات زیبای را برای خود ساخت.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.