تور ترکمن صحرا فروردین 1403 + تور خالد نبی {قیمت و عکس}

تور ترکمن صحرا خالدنبی

24 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 5 اردیبهشت 1403 ترکمن صحرا خالدنبی
    • 2.5 روزه
    • 5,490,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 5 اردیبهشت 1403 ترکمن صحرا خالدنبی
    • 2.5 روزه
    • 5,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 12 اردیبهشت 1403 ترکمن صحرا خالدنبی
    • 2.5 روزه
    • 5,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 12 اردیبهشت 1403 ترکمن صحرا آشوراده خالدنبی
    • 3.5 روزه
    • 7,095,000 تومان
    • محدود
    جزئیات سفر
  • 13 اردیبهشت 1403 ترکمن صحرا خالدنبی
    • 2.5 روزه
    • 5,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 19 اردیبهشت 1403 ترکمن صحرا خالدنبی
    • 2.5 روزه
    • 5,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 26 اردیبهشت 1403 ترکمن صحرا خالدنبی
    • 2.5 روزه
    • 5,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر

تور ترکمن صحرا

با شنیدن نام تور ترکمن صحرا چه تصویری در برابر چشمان شما دلربایی می‌کند؟ تپه‌های سرسبز؟ دوتار نوازی؟ شاید هم اسب سواری مردمان سلحشور ترکمن؟

می‌توان در یک جمله ترکمن صحرا را سرزمین اسب‌های وحشی، جزیره آشوراده، قبرستان باستانی خالدنبی و هزاران مناطق زیبای دیگر دانست که هر کدام از آن‌ها به تنهایی می‌تواند تصویر بی‌نهایت خاطره‌انگیز از این منطقه برای شما بسازد.

ترکمن صحرا منطقه‌ای زیبا و بکر در شمال شرق ایران است. سالانه گردشگران زیادی به آنجا سفر می‌کنند و از طبیعت خارق‌العاده آن لذت می‌برند. در تور ترکمن صحرا با سفر به این سرزمین سرسبز و جادویی می‌توانید از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بی‌شمار آن بازدید کنید. اگر شما هم به دنبال تجربه‌ای جدید هستید، سفر به ترکمن صحرا، سرزمین موسیقی و اسب‌های وحشی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است.

تور ترکمن صحرای آرندتور از شما دعوت می‌کند تا در یک سفر سه و نیم روزه همراه این تور طبیعت‌گردی و فرهنگی باشید و در کنار مناظر زیبا و هوش‌ربای این منطقه که از آن‌ها بازدید خواهید کرد، غذای مشهور محلی این منطقه، چکدرمه را هم بچشید.

غذای چکدرمه یک غذای محلی است که قدمتی هزارساله دارد. این غذای بسیار خوشمزه در انواع مختلف پخته می‌شود که می‌توانید براساس ذائقه‌ی خود یکی از انواع آن را امتحان کنید. انواع غذای چکدرمه عبارتند از:چکدرمه گوشت، چکدرمه با گوشت پرنده شکم‌پر و چکدرمه ماهی شکم‌پر.

آنچه در ادامه خواهید خواند:


راهنمای سفر به ترکمن صحرا

ترکمن صحرا به دلیل شرایط جغرافیایی مناسبی که دارد، دارای جاذبه های فراوانی است. از بلندترین برج آجری جهان گنبد قابوس گرفته تا پدیده‌ای طبیعی به نام بَدبوم (هزار دره)، گورستان سنگی مرموز و اسب‌های ترکمن بی‌نظیر، همه این جاذبه‌ها می‌توانند دلیلی برای سفر به این منطقه خیال‌انگیز و خوش آب‌وهوا باشند.

در کنار این نکات برجسته، فرهنگ غنی و موسیقی سنتی مردم ترکمن صحرا نیز میراث گران‌بهایی است که ارزش آن را دارد که با آن آشنا شوید و از ترکیب جادویی صدای دو تار نوازی با رنگ و طرح لباس مردم محلی لذت ببرید و طعم غذاهای محلی خوشمزه آن مانند چکدرمه را بچشید.

ترکمن صحرا کجاست؟

ترکمن صحرا در شمال شرقی ایران قرار دارد و از غرب به دریای خزر و از شمال به جمهوری ترکمنستان می‌رسد. این منطقه رؤیایی از شرق به خراسان شمالی و بجنورد و از جنوب به کوه‌های شمالی البرز ختم می‌شود و بخش‌های زیادی از استان‌های گلستان و خراسان شمالی را در برمی‌گیرد. شامل شهرهای گنبدکاووس، بندر ترکمن، کلاله، آق‌قلا، مراوه‌تپه، سیمین شهر، گمیش تپه، نگین شهر و اَنبارالوم می‌گردد.

بیشتر بخوانیدترکمن صحرا کجاست و چگونه به آن سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به ترکمن صحرا

با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکمن صحرا، این منطقه از آب‌وهوای متنوعی برخوردار است. به‌خصوص اگر در ایام نوروز به این منطقه سفر کنید، جنگل‌ها، دشت‌ها، مزارع و روستاهای زیادی در مسیر شما قرار دارد که سرسبزی و زیبایی آن‌ها را خواهید دید.

در فصل بهار، به‌ویژه در فروردین و نیمه اول اردیبهشت، زیبایی ترکمن صحرا به اوج خود می‌رسد و تعطیلات نوروزی بهترین زمان برای سفر به ترکمن صحرا و دیدن دشت‌های وسیع و سرسبز و جاذبه های دیگر است. بااین‌حال، دیگر فصل‌های سال نیز برای سفر به ترکمن صحرا مناسب هستند، به‌ویژه از اواخر تابستان تا اوایل پاییز و آخرین ماه زمستان.

چگونه به ترکمن صحرا برویم؟

شما می‌توانید به روش‌های مختلفی با انواع وسیله نقلیه مانند خودروی شخصی، قطار، اتوبوس و هواپیما به ترکمن صحرا بروید. همچنین می‌توانید از خدمات تورهای ترکمن صحرا استفاده کرده و بدون نیاز به زحمت برنامه‌ریزی راحت‌ و بی‌دردسر به مقصد برسید.

سفر با تور به ترکمن صحرا

ترکمن صحرا از مقاصد پرطرفدار گردشگری است و تورهای زیادی در طول سال به‌خصوص هنگام عید و در فصل بهار به این مقصد برگزار می‌شود. اکثراً وسیله نقلیه اصلی در تور ترکمن صحرا اتوبوس VIP است و دسترسی‌های محلی به‌وسیله مینی‌بوس انجام می‌شود. مناسب برای اکثر طبیعت گردان و کوه‌پیمایان بوده و شامل پیاده‌روی‌های با مسافت نه چندان طولانی (1 تا 3 ساعت در روز) و عبور از مسیرهای با فراز و نشیب کم است و در کنار طبیعت‌گردی و دیدن مناظر زیبا می‌توانید از سایر خدمات تور نیز بهره ببرید.

تور زمینی ترکمن صحرا

سفر زمینی به ترکمن صحرا با اتوبوس یا ماشین شخصی به دلیل جاده زیبای آن برای عده‌ای بسیار جذاب است؛ اما برخی مسافرت با اتوبوس در شب را ترجیح می‌دهند تا طول مسیر را بخوابند. در هر حالت باید مسیر جاده فیروزکوه را در پیش بگیرید و پس از رسیدن به کردکوی به سمت گرگان یا بندر ترکمن بروید و طی ۷ الی ۸ ساعت به مقصد خواهید رسید.

تور ترکمن صحرا با قطار

برای سفر به ترکمن صحرا با قطار باید از تهران به گرگان بروید. فاصله تهران تا گرگان با قطار 410 کیلومتر است که این سفر در حدود 10 ساعت به طول می‌انجامد. از گرگان می‌توانید بقیه راه را با تاکسی یا مینی‌بوس ادامه دهید.

تور اسب سواری ترکمن صحرا

سه کلمه به‌درستی اسب‌های ترکمن ایران را توصیف می‌کند: زیبایی، پاکی و نجابت. آن‌ها همچنین به دلیل اصالت، سرعت، استقامت و شجاعت خود شهرتی تاریخی دارند. اسب‌های ترکمن از خالص‌ترین نژادهای دنیا هستند، مخصوصاً با توجه به اینکه فقط برای مسابقه پرورش داده می‌شوند. حتماً در سفر به ترکمن صحرا به یکی از مراکز پرورش اسب بروید و با این موجودات دوست‌داشتنی آشنا شوید. از این اسب‌های شگفت‌انگیز دیدن کنید و سواری بر آن‌ها را تجربه کنید.
تور ترکمن صحرا آرند تور

جاذبه های گردشگری ترکمن صحرا

در تور ترکمن صحرا فرصت بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری را خواهید داشت. آرندتور در ادامه مناطقی که در تور ترکمن صحرا به بازدید از آن‌ها خواهید رفت را به تدریج معرفی می‌کند. این مناطق عبارتند از:

تور بندر ترکمن

بندر ترکمن در غرب نقطه استان گلستان قرار دارد و هر سال میزبان گردشگران زیادی است؛ این بندر که به آن بندر شاه نیز گفته می‌شد، جزو اولین بندرهایی است که به خطوط راه‌آهن متصل شدو جاذبه های گوناگون و بسیار زیبایی دارد.

بازارهای متنوع بندر ترکمن که در آن‌ها انواع و اقسام صنایع‌دستی، لباس‌های ترکمنی، انواع ماهی و... یافت می‌شود، ‌برای خرید بسیار محبوب هستند. به‌خصوص دوشنبه‌بازار بندر ترکمن که بسیار پرطرفدار است.

از دیگر جاذبه های تماشایی بندر ترکمن اسکله آن است که تنها اسکله‌ای است که از بین ۳ اسکله که در گذشته داشته به‌جامانده است. تماشای غروب در اسکله بندر ترکمن با دورنمایی از جزیره آشوراده از زیباترین و حیرت‌انگیزترین خاطرات فراموش‌نشدنی سفرتان خواهد بود.

ترکمن صحرا جلگه‌ای رسوبی است که در طول تاریخ بارها مورد تاخت و تاز قرار گرفته‌است. این سرزمین مهد تمدن‌های متنوع بوده و اینک در بین شش کشور ترکمنستان، افغانستان، ایران،ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان تقسیم شده‌است.

 اگر در سفر به ترکمن صحرا قصد خرید صنایع دستی، لباس‌های ترکمنی یا انواع ماهی را دارید، می‌توانید به بازارهای متنوع بندر ترکمن سری بزنید و ازآنجا خریدهایتان را انجام دهید. بهترین بازار بندر ترکمن دوشنبه بازار است، بندر ترکمن که در گذشته بدان بندر شاه گفته می‌شده، یکی از نخستین شهرهایی است که راه‌آهن بدان رسیده‌است. جاذبه‌های متعددی در شهر بندر ترکمن وجود دارد اما یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، اسکله بندر ترکمن است. 

تور ترکمن صحرا آرند تور

تور جزیره آشوراده

جزیره آشوراده، تنها جزیره ایرانی دریای خزر، در میانکاله قرار گرفته و با بندر ترکمن حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. این جزیره با آب‌وهوای معتدل و زیبایی و سرسبزی‌اش از مهم‌ترین نقاط گردشگری استان گلستان است.

آشوراده در زبان ترکمنی به معنای جزیره آشور است. این جزیره در سال ۱۳۵۴، به‌عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره در جهان (مناطق حفاظت‌شده‌ زیستی بین‌المللی) معرفی و ثبت شد. شبه‌جزیره میانکاله و تالاب‌های اطراف آن شامل آشوراده نخستین سایت تالابی جهان است که در کنوانسیون رامسر ثبت‌شده است.

آشوراده علاوه بر اینکه از پناهگاه‌های حیات‌وحش میزبان گونه‌های متنوع پرندگان است. تقریباً نیمی از خاویار ایران نیز از نزدیکی این جزیره به دست می‌آید. آرند تور در تور ترکمن صحرا از اسکله این بندر شما را سوار قایق کرده و به تماشای جزیره آشوراده می‌برد.

تور ترکمن صحرا آرند تور

تور گنبد کاووس

گنبد کاووس که در گذشته با نام جرجان شناخته می‌شد، از دیدنی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای استان گلستان است. این شهر به دلیل آنکه برج گنبد کاووس، بلندترین برج آجری در کل جهان، در آن واقع شده مشهور است. برج گنبد کاووس با ارتفاع 72 متر بر فراز تپه‌ای خاکی که ۱۵ متر ارتفاع دارد، در قرن یازدهم میلادی ساخته‌شده است.

15 ترک که با فاصله مساوی از هم قرارگرفته‌اند، بدنه بیرونی گنبد را تشکیل می‌دهند و تا سقف گنبدی سازه امتداد می‌یابند. در اطراف گنبد مخروطی شکل با خط کوفی عباراتی مانند «بسم‌ الله رحمان رحیم» و غیره نوشته‌شده است. این برج با سطح مقطع ستاره‌ای شکل 10 پر، آن‌قدر به‌خوبی حفظ‌شده است که به‌سختی می‌توان باور کرد که عمر آن صد سال است، چه برسد به بیش از هزار سال و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

تور ترکمن صحرا آرند تور

تور هزار دره

تپه‌های منطقه هزار دره در فاصله 90 کیلومتری شهر گنبدکاووس، در ارتفاعات خالد نبی واقع شده است. به تپه‌ماهورهایی که از سنگ‌های سست و یا رسوبات ریز تشکیل‌شده هزار دره گفته می‌شود. این پدیده زمین‌شناسی معروف عمدتاً دارای خاک رسی و اغلب فاقد پوشش گیاهی مناسب است و در اثر فرسایش‌های آبی و تراکم زیاد آبراهه‌ها به وجود می‌آید.

منطقه هزار دره در فصل‌های مختلف سال زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای دارد. این منطقه با تپه‌های سبز رنگ، شقایق‌های سرخ‌رنگ و گل‌های زردش به‌خصوص در فصل بهار منظره‌ای رؤیایی پیش روی شما قرار می‌دهد که فراموش‌نشدنی است.
برای بازدید از هزار دره آرندتور شما را به روستای گچی سوء برده و از آنجا با مینی ون به سمت منطقه زیبای هزار دره و قبرستان تاریخی و آرامگاه خالد نبی می‌برد و در هزار دره ناب‌ترین تصاویر را از سطح تپه‌ماهورهای می‌توانید مشاهده کنید.

تور ترکمن صحرا آرند تور

تور ترکمن صحرا خالد نبی

می‌توان در سفر به منطقه هزار دره با یک تیر چندین نشان زد!

در منطقه‌ هزاردره همان طور که قبلاً هم اشاره شد دو محل بسیار مهم با قدمت هزارساله وجود دارد. آرامگاه خالد نبی اولین تیر منطقه در هزار دره است که همچون نقطه‌ای کوچک در میان آن همه سبزی بر فراز تپه ساخته شده‌است. آرامگاه خالد نبی در واقع زیارتگاهی ساده است که تنها زینت آن پارچه‌های رنگی بوده که مردم برای گرفتن حاجاتشان بدان زیارتگاه بسته‌اند.

خالد نبی یکی از چهار پیامبری است که در حد فاصله چهل ساله‌ی میان پیامبری حضرت عیسی و ظهور حضرت محمد (ص) ظهور کرده و مردم را در تمام جهان به دین مسیحیت دعوت می‌کند، وی به عنوان مبلغ دین مسیحیت به ایران و به این منطقه آمده، زمانی که خالد نبی به ایران می‌آید، خسرو انوشیروان پادشاه ایران بوده و دین زرتشت هم دین رسمی ایران بوده‌است.

در نزدیکی و کمی پایین‌تر از آرامگاه خالد نبی، چندین بقعه وجود دارد که در میان اهالی ترکمن بسیار مورد احترام و تکریم هستند. بقعه‌ی عالم بابا که پدر همسر خالد نبی است و بقعه‌ی چوپان آتا که برخی او را چوپان خالد نبی و گروهی او را از همراهان پیامبر می‌دانند، قرار دارد.  بقعه چوپان آتا یک چهار ضلعی بسیار ساده و مسقف است که در هر ضلع آن یک پنجره با طاق هلالی شکل قرار دارد که پنجره شمالی آن تبدیل به مدخل ورودی شده‌است. گنبد بقعه چوپان آتا، از جنس فلز بوده و به صورت نوک تیز شش ضلعی در مرکز سقف قرار دارد.

پس از بازدید از بقعه چوپان آتا به بازدید دومین منطقه‌ی مهم و قدیمی، یعنی قبرستان باستانی خالدنبی می‌روید که در قسمت شرق بقعه چوپان آتا بر روی تپه ماهورها قرار دارد. گورستان بزرگ خالد نبی دارای حدوداً 600 سنگ مزار استوانه‌ای شکل است که ارتفاع برخی از این سنگ‌ها حداکثر تا دو متر می‌رسد. البته تمامی قبور در این منطقه وجود ندارد. برخی از سنگ‌مزارها به صورت تکی در تپه‌های اطراف نیز قرار دارند. قدمت  قبرستان باستانی خالدنبی به دوره پارینه سنگی بر می‌گردد. این قبرستان در سال 1380 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته‌است.

نظریه‌های متفاوتی برای شکل ظاهری تندیس‌های قبرستان باستانی خالدنبی وجود دارد، عده‌ای آن‌ها را به صلیب تشبیه کرده و گروهی دیگر این مجسمه‌ها را به اندام‌های زنانه و مردانه نسبت داده‌اند. اما همگی محققان در یک مسئله هم‌نظر هستند و آن هم این است که این تندیس‌های سنگی، سنگ مزار افراد ساکن در این منطقه بودند.
تور ترکمن صحرا آرند تور

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال در 5 کیلومتری علی‌آباد کتول قرار گرفته و تنها آبشار خزه‌ای ایران است. می‌توان گفت این آبشار مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری در ترکمن صحراست. سرچشمه این آبشار از چشمه‌های جنوبی است و در عمق دره‌ای عمیق میان جنگل‌های انبوه واقع شده است.

آب گوارای آبشار کبودوال قابل آشامیدن است. در روز آخر تور بندر ترکمن پس از صرف صبحانه در مینودشت از این آبشار بازدید خواهید کرد و از خلوت انرژی‌بخش سکوت جنگل و صدای دل‌نشین آبشار لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانیدجاذبه های دیدنی ترکمن صحرا کجاست؟

تور ترکمن صحرا آرند تور

راهنمای خرید تور ترکمن صحرا

تورهای ترکمن صحرا در آرندتور در فروردین ماه در ایام عید برگزار می‌شوند. قیمت تور ترکمن صحرا برای سفر ۲.۵ روزه، 3,750,000 تومان بوده و شما می‌توانید برای خرید تور ترکمن صحرا پس از انتخاب تاریخ تور مورد نظر خود به‌صورت آنلاین آن را رزرو و خریداری کنید تا سفری خاطره‌انگیز به سرزمین اسب و دو تار را تجربه کنید.

سوالات متداول سفر به ترکمن صحرا

  • بهترین زمان برای تور ترکمن صحرا چه‌ وقتی است؟

بهترین زمان برای تور ترکمن صحرا تعطیلات نوروز، بهار، ماه‌های فروردین و اردیبهشت است.

  • در تور ترکمن صحرا از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

طبیعت منطقه ترکمن صحرا، گنبد کاووس، پیست سوارکاری گنبد، آبشار کبودوال، آرامگاه و قبرستان باستانی خالد نبی و چوپان آتا، طبیعت منطقه هزار دره از جاذبه های دیدنی منطقه ترکمن صحرا هستند.

  • در تور ترکمن صحرا کجا اقامت می کنیم؟

در سفر به ترکمن صحرا لازم نیست نگران محل اقامت خود باشید. در هر شهر و روستایی که بخواهید یک شب بمانید، می‌توانید خانه یا سوئیت از مردم محلی اجاره کنید. گزینه دیگر اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی با هزینه مناسب است.

  • در تور ترکمن صحرا چه غذاهایی بخوریم؟

پس از گشت‌وگذار در طبیعت بی‌نظیر و خرید سوغاتی از بازارهای محلی، هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از خوردن غذاهای بومی ترکمن صحرا نیست. از معروف‌ترین غذاهای این منطقه می‌توان به چکدرمه، اکمک، بولامه، نان چوروک، بیشمه، بسترمه، قتلما و بوروک اشاره کرد.

  • در تور ترکمن صحرا چه بخریم؟

خرید و گشت‌وگذار در بازار یکی از بهترین قسمت‌های سفر است. خوشبختانه در ترکمن صحرا چیزهای متنوعی برای خرید وجود دارد. زیورآلات ترکمن که در همه جای دنیا شهرت دارند و در لباس‌های محلی آن‌ها نیز استفاده می‌شود، اولین و بهترین چیزی است که می‌توانید بخرید. لباس‌های محلی، روسری‌های بلند و پارچه‌های گلدار و نخی. همچنین فرش‌ها و قالیچه‌های بسیار معروف این منطقه از دیگر سوغاتی‌های بزرگ ترکمن صحرا است.

  • در تور ترکمن صحرا چه لوازم سفری لازم دارم؟

بسته به طول سفر، نوع اقامت و فصلی از سال که به ترکمن صحرا می‌روید، وسایل سفر متفاوتی نیاز خواهید داشت. اگر در اوایل پاییز و بهار یا حتی زمستان به ترکمن صحرا سفر می‌کنید، همراه داشتن لباس گرم ضروری است. در بهار و اوایل تابستان، به‌ویژه در دشت‌ها و ارتفاعات، آفتاب داغ و سوزان می‌شود؛ بنابراین، کلاه و عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. اگر قصد گشت‌وگذار در دشت و طبیعت را دارید، حتماً وسایل کمپینگ کامل به همراه داشته باشید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
فریبا
1402/12/06 21:58
قیمت تور در متن ۳۷۵۰ هست و در جدول بالا ۵۳۵۰....کدام درسته؟
پاسخ دهید...
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.