تور ایلام آرند تور + بهترین قیمت تور ایلام { اردیبهشت 1403} {"@context":"https://schema.org","@type":"FAQPage","mainEntity":[{"@type":"Question","name":"بهترین زمان سفر به ایلام چه فصلی است؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"از عید نوروز تا اواخر اردیبهشت، بهترین زمان برای سفر به ایلام است"}},{"@type":"Question","name":"قیمت تور ایلام چقدر است؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"قیمت تور ایلام به زمان سفر، وسیله سفر، نوع اقامتگاه و خدمات آن و تعداد روزهای سفر بستگی دارد"}},{"@type":"Question","name":"جاهای دیدنی ایلام کجاست؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"در ایلام می‌توانید از کوه قلاقیران، دریاچه دوقلو سیاه گاو، تنگ کافرین، منطقه جنگلی ششدار دیدن کنید"}}]} { "@context": "https://schema.org", "@type": "CreativeWorkSeries", "name": "تور ایلام ", "aggregateRating": { "@type": "AggregateRating", "ratingValue": "4.6", "bestRating": "5", "ratingCount": "69" } }

تور ایلام دره شهر

سفر به آلامتو سرزمین طلوع خورشید
30 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 4 اردیبهشت 1403 ایلام عروس زاگرس
    • 3.5 روزه
    • 7,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 12 اردیبهشت 1403 ایلام عروس زاگرس
    • 3.5 روزه
    • 7,390,000 تومان
    • محدود
    جزئیات سفر

تور ایلام

ایلام یکی از جذاب‌ترین شهرهای غرب ایران است که قطعاً با جاهای دیدنی طبیعی بسیار زیبا شما را شوکه خواهد کرد. تور ایلام با هر سفر دیگری که تجربه کرده‌اید متفاوت است. در تور مسافرتی ایلام می‌توانید هم شاهد جاهای دیدنی تاریخی و هم جاهای طبیعی خاص باشید. در ادامه شما را با انواع تور ایلام گردی و راهنمای سفر به این شهر زیبا آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه ایلام

استان ایلام بخشی از کشور عیلام باستان با تاریخچه‌ای 3000 هزار ساله پیش از میلاد مسیح است. با توجه به بررسی‌هایی که در کتیبه‌های بابی صورت گرفته عیلام را «آلامتو» یا «آلام» می‌گفتند، که به معنای کوهستان یا کشور طلوع خورشید است. حکومت عیلام در سه هزار سال پیش به فرمان آشور بانی پال منقرض شد. پس از سقوط عیلام، پارس‌ها و مادها این منطقه‌ی گسترده را به دو قسمت تقسیم کرده و استان ایلام کنونی به عنوان مهم‌ترین بخش‌ عیلام پهناور، در گستره‌ی فرمانروایی هخامنشیان قرار گرفت. پس از حمله‌ی اعراب و تسخیر ایران به وسیله آن‌ها، این ناحیه به احتمال قوی جزئی از ایالت کوفه شد و بدان سرزمین جبال یا کوهستان می‌گفتند. ایالت جبال با مرکزیت سیمره به عنوان بخشی از سرزمین‌های تحت حکومتی بغداد و بصره در آمد. این روند تا اوایل قرن چهارم ادامه داشت. حمله و تسخیر این سرزمین توسط حکمرانان مختلف همچنان ادامه داشت تا در نهایت با کشته شدن شاهوردی خان واپسین حکمران اتابکان لر به دست شاه عباس اول، حکومت بر این ناحیه، از سوی شاه عباس به حسین خان، نخستین والی از والیان پشتکوه داده شد. در دوره قاجاریه با ورود حسین قلی خان ابوقدره به منطقه پشتکوه، این منطقه رونق اقتصادی مطلبوبی پیدا کرد. در سال 1307 پسر حسین قلی خان، غلامرضا خان ابوقاره، از سوی رضا شاه از حکومت برکنار شد و از سال ۱۳۰۹ شمسی در تقسیمات کشوری، ایلام بخشی از استان پنجم یعنی کرمانشاه گردید.

بیشتر بخوانیدمعرفی 20 جای دیدنی طبیعت استان ایلام که شما آن را نمی‌شناسید!

راهنمای سفر به ایلام

ایلام در شمال غرب استان ایلام قرار دارد این شهر در کنار شهرستان‌های ایوان، چرداول، ایوان، دره شهر، مهران و... قرار دارد. ایلام از نظر شهرداری به دو منطقه مختلف تقسیم می‌شود. سفر به ایلام بیشتر مخصوص مسافرانی است که به طبیعت‌گردی علاقه‌مند هستند. همچنین ایلام جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری در ایلام به چشم می‌خورد.

بهترین زمان سفر به ایلام

ایلام در مناطق مختلف خود اقلیم‌های متفاوتی دارد. به همین خاطر بهترین زمان سفر به این شهر در مناطق مختلف باهم متفات خواهد بود. به‌صورت کلی میانگین بارش سالانه در ایلام به 619 میلی‌متر می‌رسد و دمای مطلق آن بین -13 تا 41 درجه سانتی‌گراد متغیر است. در دی ماه، ایلام سردترین دوران را تجربه می‌کند و در تیر ماه هوا به بیشترین دمای خود می‌رسد. فصل بهار و اوایل فصل پاییز به‌صورت کلی بهترین زمان برای سفر به ایلام محسوب می‌شود.

چگونه از تهران به ایلام برویم

برای سفر از تهران ایلام روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه شما را با روش‌های مختلف سفر آشنا خواهیم کرد.

سفر به ایلام با قطار

اگر به سفر ریلی و صدای قطار علاقه‌مند هستید، باید بدانید که متأسفانه ایلام ایستگاه راه‌آهن ندارد. پس نمی‌توانید با قطار به این شهر زیبا سفر کنید. در نتیجه بهترین روش سفر زمینی به ایلام، استفاده از ماشین شخصی است.

سفر به ایلام با ماشین شخصی

همان طور که گفتیم، تهران تا ایلام 672 کیلومتر فاصله دارد. پس یعنی باید خودتان را برای سفری 7 الی 8 ساعته آماده کنید. همچنین در فصل‌های سرد سال، این منطقه یخ و یخبندان شدید را تجربه می‌کند. پس بهتر است حتماً زنجیر چرخ و وسایل مورد نیاز را همراه داشته باشید.

سفر با تور به ایلام

با توجه به اینکه خبری از ایستگاه راه‌آهن در ایلام نیست و سفر زمینی همراه با ماشین شخصی می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد، سفر همراه تور بهترین گزینه خواهد بود. همراه با تور می‌توانید بدون نگرانی از بابت خرید بلیط، رزرو محل اقامت یا برنامه‌ریزی برای جاهای دیدنی ایلام، سفر کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

تورهای ایلام

اگر قصد خرید تور ایلام را دارید، باید بدانید تورهای مختلفی برای ایلام وجود دارد. در ادامه شما را با انواع تور مسافرتی ایلام آشنا خواهیم کرد.

تور طبیعت گردی ایلام

تور طبیعت گردی ایلام یکی از بهترین انواع تور ایلام گردی محسوب می‌شود. ایلام جاهای دیدنی طبیعی بسیار شگفت‌انگیز و زیبا دارد که مشابه آن را در هیچ جای ایران نمی‌توانید ببینید. تورهای طبیعت گردی ایلام روی بازدید از جاهای دیدنی طبیعی ایلام تمرکز دارد. پس اگر عاشق تماشای طبیعت بکر ایلام هستید و به همین نیت هم سفر می‌کنید، شرکت در تور طبیعت گردی ایلام برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

تور گردشگری ایلام

تور گردشگری ایلام شامل بازدید از جاهای دیدنی ایلام می‌شود. همان طور که اشاره کردیم، ایلام علاوه بر جاهای دیدنی طبیعی، جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی بسیاری نیز دارد. تورهای طبیعت گردی ممکن است شامل اقامت در اقامتگاه های بوم گردی یا حتی اقامت در کمپ‌های جنگلی باشد. در حالی که تور گردشگری ایلام اینطور نیست و بیشتر هتل‌ها را برای اقامت انتخاب می‌کنند. تور ایلام گردی بیشتر برای افرادی که به‌صورت خانوادگی همراه با کودکان یا افراد کهنسال سفر می‌کنند مناسب خواهد بود.

جاهای دیدنی ایلام

جاهای دیدنی ایلام خاص و منحصر‌به‌فرد خودش است. یعنی مشابه جاهای دیدنی این منطقه را در هیچ کجای ایران نمی‌توانید پیدا کنید. در ادامه شما را با چند مورد از جاهای دیدنی ایلام بیشتر آشنا خواهیم کرد.

کوه قلاقیران

کوه قلاقیران یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایلام است. این کوه در 3 کیلومتری شمال شهر ایلام قرار دارد. ارتفاع کوه قلاقیران به 2152 متر می‌رسد. اگر اهل ورزش کوه‌نوردی باشید، می‌توانید خودتان را به بالای کوه قلاقیران برسانید و از تماشای منظره آن لذت ببرید.

تور ایلام آرند تور

دریاچه دوقلو سیاه گاو

دریاچه دوقلو سیاه گاو یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی ایلام به حساب می‌آید. دریاچه دوقلو سیاه گاو در میان صخره و دره‌ها جا خوش کرده است. دو دریاچه دوقلو سیاه گاو با یک کانال 10 متری به هم وصل شده‌اند. هر کدام از آن‌ها حدود 3 متر عمق دارند. عرض توسعه این دو دریاچه تقریبا 8 متر است. طول آن به 70 متر می‌رسد. بد نیست بدانید قدمت این دریاچه به هزاران سال پیش می‌رسد. دسترسی به دریاچه دوقلو سیاه گاو کمی دشوار است؛ اما ارزشش را دارد.

تور ایلام آرند تور

تنگ کافرین

تنگ کافرین جایی است که با دیدن آن به خودتان می‌گویید قطعاً اینجا تکه‌ای از بهشت است. تنگ کافرین در ارتفاعات منطقه و در مناطق کوهستانی قرار دارد. آب رودخانه سمیره از میان تنگ کافرین عبور می‌کند. تنگ کافرین 2 کیلومتر طول دارد و در سطح 700 متری از سطح دریا واقع شده است. تنگ کافرین شباهت زیادی به جاهای دیدنی اروپایی در کشورهای اسکاندیناوی دارد. قایق‌سواری در تنگ کافرین بسیار تجربه خاطره‌انگیزی برای گردشگران خواهد بود. توجه داشته باشید که در اطراف تنگ کافرین، جاهای دیدنی تاریخی، فرهنگی و طبیعی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید.

تور ایلام آرند تور

منطقه جنگلی ششدار

منطقه جنگلی ششدار در 5 کیلومتری شهر ایلام و نزدیکی کوه قلاقیران که در مسیر جاده ایلام به کرمانشاه قرار دارد واقع شده است. منطقه جنگلی ششدار طبیعتی کاملاً بکر و دست نخورده است. در این منطقه جنگلی شاهد ساخت و ساز یا دستبرد انسان در طبیعت نخواهدی بود. منطقه جنگلی ششدار یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های ایلام به حساب می‌آید. حتی مردم محلی نیز برای تفریح و وقت‌گذرانی به منطقه جنگلی ششدار می‌آیند. در فصل پاییز به دلیل تنوع رنگ بسیار، منطقه جنگلی ششدار بسیار زیبا و دوست‌داشتنی می‌شود. البته در فصل بهار هم می‌توانید شاهد شکوفه‌های زیبای درختان باشید.

دره ارغوان

دره ارغوان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ایلام به حساب می‌آید. این دره در فاصله 3 کیلومتری شمال‌شضرق ایلام واقع شده است. در این دره می‌توانید شاهد درختچه‌های خوش رنگ و زیبای ارغوان باشید. به همین خاطر آن را با نام دره ارغوان می‌شناسند. در حقیقت در فصل اردیبهشت، هیچ جایی در دنیا را به زیبایی و خوش‌بویی دره ارغوان پیدا نخواهید کرد. دره ارغوان جزو مناطق کوهستانی ایلام است و دسترسی دشواری دارد.

جاذبه های گردشگری تور ایلام آرند تور

آرند تور در سفر سه و نیم روزه شما را به بازدید ده منطقه‌ی دیدنی در استان‌های لرستان، ایلام و کرمانشاه خواهد برد که در این قسمت به معرفی بخشی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • قلعه والی ایلام

از پله‌های ورودی اصلی ساختمان بالا می‌روید، اولین صحنه‌ای که در پیش روی شما نمایان می‌گردد، باغی به وسعت حدوداً 700 مترمربع، حوضی مستطیلی شکل، درختان راست قامتی همچون سرو و کاج  و خانه‌ای با پنجره‌های مشبک و رنگی، اورسی‌ها، ستون‌های مدور، سرستون‌های نقاشی شده و... که شما را حسابی شگفت‌زده کرده و سر ذوقتان می‌آورد، اینجا قلعه والی ایلام است که به دستور غلامرضا خان فیلی والی لرستان پشتکوه ساخته شده‌است. این قلعه به وسعت4687 مترمربع و زیربنای 1464 مترمربع، در تاریخ 1376 به ثبت ملی رسیده‌ و از سال  1385 فاز اول موزه مردم‌شناسی که یکی از ارزشمندترین موزه‌‌های تخصصی مردم‌‌شناسی، در آن افتتاح گردیده‌است.

  • غار زینگان

غار زینگان بسان یک بهشت گمشده در دشت‌های گرم و سوزان است که می‌توان اختلاف دمای حدود بیست درجه را میان این غار و محیط بیرونی‌اش تجربه کرد. اگر از گرمای روستای صالح آباد از توابع شهرستان مهران خسته و کلافه شده‌اید، کافی است وارد غار زینگان شوید و نسیم خنکای قطرات آبی که از قندیل‌های غار بر سر شما می‌چکد، طراوت و شادابی را به شما می‌گرداند. اینجاست که می‌توانید درک کنید چرا به غار زینگان بهشت گمشده می‌گویند.

غار زینگان زیبایی‌های بسیار منحصر به فرد و متعددی دارد که از دیدن این همه جلوه‌های طبیعت در طی غارنوردی سیر نخواهید شد. از فراز و نشیب‌های متعدد و گوناگون مسیر گرفته تا تنگی برخی قسمت‌های غار که تنها یک نفر می‌تواند از آن عبور کند، سرخس و جلبک‌ها، گل‌ها، نیزارها، قندیل‌های آب خنکی که از زیر پای شما جاری می‌گردد و... گویی شما را دعوت می‌کند تا هزاران تابلوی نقاشی طبیعی را در طی مسیر غارنوردی از نزدیک مشاهده کنید. بسیاری از طبیعت‌گردان براین اعتقاد هستند که این پدید زمین‌شناسی نه تنها غار نبوده بلکه یک تنگه به حساب می‌آید. چون ابتدا و انتهای آن باز بوده و شباهتی به غار ندارد.

تور ایلام آرند تور

  • تنگه رازیانه

تنگه رازیانه یک تنگه‌ی بسیار باریک در دشتی سرسبز است که به عنوان یک پدیده زمین شناسی در استان ایلام از آن نام می‌برند. این تنگه‌ی فوق العاده زیبا که همچون یک تابلوی نقاشی است در 50 کیلومتری جاده ایلام-بدره قرار دارد و در سال 1388 در فهرست آثار طبیعی ایران قرار گرفته‌است.

عمق تنگه رازیانه حدود 30 متر بوده و در برخی از قسمت‌ها به یک متر نیز می‌رسد. به دلیل وفور فراوان گیاه رازیانه در اطراف تنگه رازیانه این دره را همنام گیاه رازیانه گذاشته‌اند. سنگ‌های این تنگه از آهک و ترکیبات کلسیم تشکیل شده‌است.

بهترین زمان سفر به تنگه رازیانه فصل بهار است. زیرا زمستان رفت و آمد به این منطقه بسیار سخت بوده و در فصل تابستان نیز آب داخل تنگه رازیانه بسیار کم خواهد شد.

تور ایلام آرند تور

  • طاق بستان

پس از بازدید برخی از دیدنی‌های استان ایلام به سمت کرمانشاه و طاق بستان که درفاصله  9 کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد، می روید. طاق بستان مجموعه‌ای سنگ نوشته‌های مهم ساسانی است که در قرن سوم میلادی ساخته شده‌اند و ارزش هنری بسیار بالایی دارند. در این سنگ نوشته‌ها و سنگ نگاره‌ها شما شاهد تصاویری از تاج‌گذاری خسروپرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج‌گذاری شاهپور دوم و سوم و چند سنگ نوشته به خط پهلوی و... هستید. اما در طاق بستان تنها به بخش فرهنگی شهر کرمانشاه نمی‌پردازید. بخش خوشمزه این شهر دنده کباب را هم می‌توانید در طاق بستان امتحان کنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. دنده کباب طاق بستان آن چنان برپاست که متاسفانه مانع از ثبت جهانی طاق بستان در فهرست میراث جهانی یونسکو شد. بنابراین در تور ایلام حتماً این کباب بی‌نظیر را امتحان کنید. چراکه باعث شده یک اثر تاریخی و فرهنگی بسیار مهم ما تحت تأثیر آن در جهان ثبت نگردد!

تور ایلام آرند تور

  • بیستون

در دل محوطه‌ی بیستون یکی از مشهورترین آثار ثبت شده‌ی هویت ایرانیان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این اثر باستانی و با اهمیت که مایه‌ی فخر ماست و نشان دهنده عظمت هخامنشیان، سنگ نوشته‌ی داریوش کبیر است. این سنگ نوشته در مورد سختی‌ها و مرارت‌هایی که داریوش کبیر در اولین سال حکومتش داشته و پیروزی او بر گوتامه مغ و به بند کشیدن یاغیان به سه زبان صحبت می‌کند. کتیبه داریوش 6 متر طول و 2.30 متر عرض دارد. در کنار این سنگ نوشته، نقش برجسته داریوش به همراه اسرایش هم حکاکی شده‌است. بی شک محوطه‌ی باستانی بیستون به ابعاد 5 کیلومتر طول و 3 کیلومتر عرض، تنها به خاطر سنگ نوشته‌ی داریوش که  اولین و بزرگترین سنگ نوشته‌ی جهان از دوره‌ی هخامنشی است، ارزشمند نبوده بلکه در این محوطه‌ی باستانی آثار تاریخی متعددی همچون، مجسمه هرکول، بقایای سد و پل ساسانی، سراب بیستون، بناهای ایلخانی، بناهای صفوی، غارهای باستانی، نقش برجسته گودرز دوم و بلاش، کارونسرای شاه عباسی و.. وجود دارد. آثاری که 28 مورد آن به ثبت ملی رسیده‌اند. کتبیه جهانی داریوش بزرگ در سال 1385 در یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید.

 

راهنمای خرید تور ایلام از آرند تور

برای خرید تور ایلام از آرند تور می‌توانید به‌صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام کنید. به این ترتیب با تماس تلفنی یا مراجعه به سایت، به بهترین شکل ممکن می‌توانید تور ایلام را خریداری کرده و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. این روش خرید بهترین گزینه برای کسانی محسوب می‌شود که ترجیح می‌دهند زمان کمی را برای خرید خود صرف کنند.

رزرو تور ایلام

تور ایلام در اوایل پاییز و اوایل بهار بسیار پرفروش و پرطرفدار می‌شود. به همین خاطر شاید اگر در همان دوران اقدام کنید، تور برای شما پیدا نشود. پس بهتر است رزرو تور ایلام را از قبل انجام دهید تا اینکه به‌راحتی بتوانید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. برای رزرو تور ایلام هم می‌توانید از آرند تور کمک بگیرید.

قیمت تور ایلام

قیمت تور ایلام به عوامل مختلفی بستگی دارد. مدت زمان سفر یعنی تعداد روزهایی که در ایلام حضور دارید. هرچه تعداد روزهای اقامت شما بیشتر باشد، قیمت تور ایلام نیز گران‌تر خواهد بود. محل اقامت به‌صورت مستقیم روی قیمت تور تأثیر خواهد گذاشت. برای مثال اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی هزینه کمتری از اقامت در هتل‌ها و امثال آن خواهد داشت. زمان سفر عامل دیگر مؤثر روی قیمت است. در دوران پیک سفر یعنی اوایل بهار و اوایل پاییز، هزینه سفر به حداکثر مقدار خود می‌رسد.

سوالات متداول خرید تور ایلام

  • ایلام کجاست؟

ایلام مرکز استان ایلام واقع در غرب ایران است.

  • بهترین زمان سفر به ایلام چه زمانی است؟

اوایل بهار و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به ایلام محسوب می‌شود.

  • چند نوع تور ایلام وجود دارد؟

تور ایلام یا طبیعت‌گردی یا گردشگری خواهد بود.

  • آیا امکان سفر ریلی به ایلام وجود دارد؟

خیر، ایلام ایستگاه راه‌آهن ندارد.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.