تور تاجیکستان | قیمت تور تاجیکستان اردیبهشت 1403 + رزرو آنلاین با آرند تور {"@context":"https://schema.org","@type":"FAQPage","mainEntity":[{"@type":"Question","name":"میزان بار مجاز در پرواز تهران به تاجیکستان چقدر است؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"میزان بار مجاز، به ایرلاین یا شرکت هواپیمایی، مدل هواپیما، کلاس پرواز، کلاس نرخی بلیط و مسیر پروازی شما بستگی دارد؛ اما میزان بار مجاز برای بلیط‌های کلاس اکونومی مسیرهای نزدیک معمولا ۲۵ تا ۳۵ کیلوگرم است.."}},{"@type":"Question","name":"قیمت تور تاجیکستان چقدر تمام می‌شود؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"قیمت تور تاجیکستان به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور مثال نوع پرواز، درجه هتل و تاریخ سفر همگی از عوامل تعیین کننده قیمت تور تاجیکستان هستند"}},{"@type":"Question","name":"بهترین زمان برای سفر به تاجیکستان چه موقع است؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"هار و زمستان در کشور تاجیکستان از نظر زیبایی بسیار عالی هستند و البته که شرایط آب و هوای معتدلی نیز دارند همچنین می‌توانید برای جشن نوروز در تاجیکستان حضور داشته باشید"}}]} { "@context": "https://schema.org", "@type": "CreativeWorkSeries", "name": "تور تاجیکستان", "aggregateRating": { "@type": "AggregateRating", "ratingValue": "4.6", "bestRating": "5", "ratingCount": "69" } }

تور تاجیکستان

121 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 13 اردیبهشت 1403 تاجیکستان اردیبهشت 1403
    • 8 روزه
    • از 22,000,000 تومان + 975 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 10 خرداد 1403 تاجیکستان تعطیلات خرداد 1403
    • 8 روزه
    • از 23,000,000 تومان + 975 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 10 خرداد 1403 ترکیبی تاجیکستان ازبکستان تعطیلات خرداد 1403
    • 11 روزه
    • از 22,000,000 تومان + 1,700 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 13 خرداد 1403 تاجیکستان تعطیلات خرداد 1403
    • 8 روزه
    • از 23,000,000 تومان + 975 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر

تور تاجیکستان

اگر قصد خرید تور تاجیکستان و سفر به این کشور را دارید، بهتر است با جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی این کشور بیشتر آشنا شوید. جمهوری تاجیکستان کوچکترین کشور آسیای میانه است که جمعیت بسیار کمی دارد. این کشور کوهستاانی با افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان و چین مرز مشترک دارد. پایتخت تاجیکستان شهر دوشنبه است. این کشور علاوه بر زبان با اشتراکات فرهنگی بسیاری با ایران دارد. با ما همراه باشید تا با تاجیکستان و تور تاجیکستان آرند تور بیشتر آشنا شویم.

زبان مردم تاجیکستان

یکی از جذابیت‌های تور تاجیکستان و سفر به این کشور، زبان رسمی این کشور است. مردم تاجیک به زبان فارسی صحبت می کنند و فارسی زبان رسمی این کشور است. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی در سفر به این کشور با شهروندان ارتباط بگیرید و با آن‌ها حرف بزنید.
البته متاسفانه از یک قرن پیش زبان نوشتاری این کشور از خط‌الرسم عربی به لاتین و سپس به الفبای سیریلیک تغییر پیدا کرد و اکثر مردم این کشور با خط‌الرسم فارسی آشنا نیستند.
نکته دیگری که باید درباره زبان‌های رایج این کشور بدانید این است که زبان روسی نفوذ زیادی در تاجیکستان دارد و به‌‌صورت غیر رسمی به‌عنوان زبان علمی در جوامع دانشگاهی مطرح است. بسیاری از رشته‌های دانشگاهی این کشور به زبان روسی تدریس می‌شوند و زبان فارسی، زبان عامیانه و گفتاری میان مردم است.

آب و هوای تاجیکستان

تاجیکستان در منطقه آسیای مرکزی و میان دشت‌های خشک و کوهستانی قرار گرفته است. می‌توان تاجیکستان را کشوری مرتفع و کوهستانی دانست که شهرهای آن بین 305 تا 7620 از سطح دریا بالاتر هستند.
به این ترتیب، آب‌وهوای شهرهای تاجیکستان نسبت به موقعیت جغرافیایی و ارتفاع دچار تغییرات زیادی می‌شوند. می‌توان به‌صورت کلی گفت که آب‌وهوای شهرهای کوهستانی این کشور قاره‌ای و مناطق پست‌تر و دشت‌های آن هم آب‌وهوایی نیمه‌گرمسیری دارند. بعضی از مناطق بیابانی این کشور هم آب‌وهوایی خشک دارند.

بهترین زمان سفر به تاجیکستان

کوه‌های فان و پامیر از زیباترین مناظر دیدنی تاجیکستان هستند که حتما باید در سفر به این کشور، از آن‌ها بازدید کنید. باتوجه به این نکته، در نظر داشته باشید که تاجیکستان آب‌وهوایی قاره‌ای دارد. آب‌وهوای قاره‌ای به‌معنای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است و هر چقدر به شهرهای مرتفع‌تری بروید، دما سردتر خواهد شد.
از طرفی دوشنبه، یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور، تابستان‌های بسیار گرمی دارد و دما در این فصل از سال به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. با این وجود می‌توان گفت که بهترین زمان برای تور تاجیکستان از ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر است. در این موقع از سال، تقریبا همه مناطق تاجیکستان دمای مناسبی دارد و می‌توانید بدون آنکه اذیت شوید، از دیدنی‌های آن بازدید کنید.

هزینه سفر به تاجیکستان

هزینه سفر به تاجیکستان با توجه به علایق شما و بودجه انتخابی‌تان قابل تغییر خواهد بود. هتل‌های این کشور از شبی 30 تا 100 دلار قیمت دارند و هاستل‌ها هم بین 10 تا 50 دلار دریافت می‌کنند. هزینه غذا در این کشور چندان زیاد نیست و اگر تمایل دارید که از رستوران‌های محلی استفاده کنید، نهایتا 2 تا 5 دلار برای هر وعده هزینه خواهید کرد. البته این رقم در رستوران‌ها از 10 دلار شروع می‌شود.
دیدنی‌های این شهر هم ورودی دارند که بین 2 تا 5 دلار هزینه آن‌ها خواهد بود. در مجموع برای سفر به این کشور در طول یک هفته می‌توانید 1000 دلار کنار بگذارید. البته به این هزینه‌ها، باید هزینه بلیط هواپیما را هم اضافه کرد که مبلغ قابل توجهی را به هزینه سفر اضافه می‌کند.

هزینه سفر به تاجیکستان با تور

اگر انتخاب شما تور تاجیکستان است، باید بدانید که برنامه‌های سفر و هزینه آن باتوجه به مدت اقامت، محل اقامت و امکانات تور متفاوت خواهد بود. معمولا قیمت تور تاجیکستان براساس دلار محاسبه می‌شود و نرخ آن باتوجه به نوسانات نرخ دلار متفاوت است.
خوشبختانه امروزه برنامه‌های تور تاجیکستان متنوع هستند و شما می‌توانید با جستجویی ساده، تور ارزان تاجیکستان را به سادگی پیدا کنید.

قیمت تور تاجیکستان

قیمت تور تاجیکستان برای 11 روز از 1700 دلار شروع می‌شود. همچنین قیمت تور تاجیکستان 8 روزه از 980 دلار شروع می‌شود. قیمت تور تاجیکستان به عوامل متعددی مانند هتل، پرواز، تور، تعداد وعده غذایی، روزهای اقامت در تاجیکستان و... بستگی دارد.

تور تاجیکستان نوروز 1403

تاجیکستان در جغرافیای نوروز قرار دارد و جشن باستانی ما ایرانیان، در این کشور هم گرامی داشته می‌شود. البته جشن نوروز در تاجیکستان تفاوت‌ عمده‌ای با نوروز ما ایرانی‌ها دارد. اولین و مهم‌ترین تفاوت نوروز ایرانی و تاجیک، تقویم آن است.
تاجیک‌ها از تقویم شمسی استفاده نمی‌کنند و تقویم آن‌ها میلادی است. درواقع نوروز برای آن‌ها شروع سال نیست؛ بلکه صرفا جشنی است که 21 مارس برگزار می‌شود که می‌تواند اولین فروردین هم نباشد.
مردم تاجیکستان در نوروز به خیابان‌ها می‌آیند و از قبل از نوروز، سفره‌های هفت شین را در میادین اصلی شهر می‌بینید. بله! درست خواندید. تاجیک‌ها برخلاف ما سفره هفت شین، هفت میم و گاهی هفت سین دارند.
یکی از مراکز مهم تجمع شهروندان تاجیکستان در نوروز، نوروزگاه نام دارد که در واقع نوعی استادیوم با معماری باستانی است. مردم در روزهای عید نوروز در این مکان جمع می‌شوند و برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند. خلاصه اینکه نوروز در تاجیکستان تماشایی و دیدنی است و تور نوروز تاجیکستان می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای ما ایرانی‌ها باشد.

راهنمای خرید تور تاجیکستان از آرند تور

شما می‌توانید به سادگی تور تاجیکستان را از آرندتور تهیه کنید. معمولا همه برنامه‌های تور از قبل در صفحه خرید تور تاجیکستان ذکر شده است و کافیست نسبت به بودجه و شرایطتان، تور موردنظر را انتخاب و آن را رزرو کنید. در صورت رسیدن به حد نصاب موردنظر، برنامه تور قطعی می‌شود و شما می‌توانید با پرداخت هزینه تور و ارسال مدارک به شماره‌ای که در صفحه رزرو تور قرار دارد، ثبت‌نامتان را قطعی کنید.

 

تماس با آرند تور، مجری مستقیم تور تاجیکستان با ما در تماس باشید

تاجیکستان ویزا میخواهد؟

برای سفر به تاجیکستان، باید برای دریافت ویزای توریستی تاجیکستان اقدام کنید. ویزای توریستی این کشور به شما کمک می‌کند تا اقامت کوتاه‌مدتی در این کشور داشته باشید و از دیدنی‌های آن بازدید کنید.
برای اخذ ویزای توریستی تاجیکستان باید از قبل درخواست دهید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تاجیکستان به صورت زیر است:

  • پاسپورت معتبری که حداقل شش ماه به تاریخ انقضای آن مانده باشد
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • کارت اعتباری معتبر برای پرداخت آنلاین هزینه ویزا
  • تصویر 6*5 از صورت خودتان
  • ارائه برنامه سفر، فیش رزرو بلیط، هتل و آدرس محل اقامت احتمالی

شرایط ویزای توریستی تاجیکستان چندان سخت و دور از دسترس نیست. شما بعد از آماده کردن مدارک ذکر شده، باید از کنسولگری تاجیکستان وقت بگیرید و مدارک خود را به مسئول موردنظر ارائه دهید تا در نهایت ویزای شما آماده و صادر شود. البته می‌توانید به‌صورت غیرحضوری هم درخواست صدور ویزا ارائه دهید. به این ترتیب قیمت ویزای تاجیکستان به‌صورت غیر حضوری 50 دلار و به‌صورت حضوری 30 دلار است. همچنین برای درخواست‌های صدور فوری ویزا، باید 70 دلار پرداخت کنید.
در نهایت ویزای توریستی تاجیکستان برای شما صادر خواهد شد. این ویزا اعتبار 90 ساله دارد و یک‌بار ورود است. شما می‌توانید با ویزای توریستی تاجیکستان حدود 2 ماه در این کشور اقامت کنید.

شهرهای مهم تاجیکستان

  • دوشنبه

دوشنبه پایتخت تاجیکستان و همچنین بزرگترین شهر این کشور است. به همین دلیل مهم‌ترین شهر آن هم محسوب می‌شود. دوشنبه شهرسازی زیبایی دارد و تقریبا از مناطق جدانشدنی بازدید در تور تاجیکستان است.

  • خجند

خجند یکی از شهرهای تاریخی تاجیکستان است که طبق روایتی توسط اسکندر مقدونی تاسیس شد. خجند دومین شهر بزرگ و مهم تاجیکستان است که در گذشته هم از مراکز تجاری مهم این کشور و در مسیر جاده ابریشم بوده است. امروزه بازدید خجند و آثار به جا مانده از بازرگانان در عهد باستان یکی از برنامه‌های محبوب در تور تاجیکستان محسوب می‌شود.

  • کولوب

کولوب با ارتفاع 580 متری از سطح دریا، یکی دیگر از شهرهای مهم تاجیکستان است که گذشته فرهنگی غنی و ارزشمندی دارد. این شهر در گذشته مرکز فرهنگی، علمی و معنوی آسیای میانه بوده است و در مسیر جاده ابریشم قرار داشت. امروزه این شهر به مرکز صنعتی تاجیکستان تبدیل شده است و به خاطر شباهت شهرسازی آن به پاریس، شهرت زیادی پیدا کرده است.

  • پنجاکنت

پنجاکنت به پمپئی آسیای میانه معروف است. این شهر در دره‌ای زیبا کنار رودخانه زراوشان قرار دارد و طبیعت آن توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر در گذشته مرکز صنایع دستی و فرهنگی سغد بود که البهت در قرن هشتم ویران شد. ویرانه‌های باستانی این شهر برای علاقه‌مندان به تاریخ بسیار دیدنی و جذاب است.

راهنمای سفر به تاجیکستان

سفر به تاجیکستان به علت وجود اشتراکات بی‌شمار فرهنگی با این کشور می‌تواند به تجربه‌ای خاطره‌انگیز تبدیل شود. البته دقت کنید که قبل از اقدام برای این سفر باید اطلاعات کاملی از نحوه سفر به این کشور داشته باشید و بدانید که چه فرآیندی را طی کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید راهنمای سفر به تاجیکستان را در ادامه بخوانید:

 

چطور به تاجیکستان سفر کنیم؟

روش‌های سفر به تاجیکستان متنوع هستند و دست شما برای سفر به این کشور باز است. توصیه ما به شما رزرو تور تاجیکستان است تا دردسر اخذ ویزا، رزرو هتل و مقاصد بازدید را نداشته باشید. اما اگر دوست دارید چالش‌های سفر را خودتان تجربه کنید، می‌توانید با روش‌های زیر به این کشور بروید:

سفر زمینی به تاجیکستان

بسیاری از افراد سفر زمینی را به سفرهای هوایی ترجیح می‌دهند و دوست دارند مسیر را از نزدیک لمس و تجربه کنند. سفر زمینی به تاجیکستان به خاطر نداشتن مرز مشترک با این کشور می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد و اگر دوست دارید این چالش را تجربه کنید، باید خودتان و به صورت شخصی مراحل ترانزیت به این کشور را انجام دهید، چون در حال حاضر هیچ تور زمینی برای سفر به این کشور در ایران ارائه نمی‌شود.

سفر به تاجیکستان با قطار

سفر با قطار برای بسیاری از از افراد بسیار جذاب است. طی کردن مسیر طولانی در قطار و عبور از کشورها مختلف و تماشای فرهنگ‌های متنوع می‌تواند ایده بسیار جذابی باشد. البته متاسفانه در حال حاضر امکان سفر به تاجیکستان با قطار از مبدا ایران وجود ندارد. البته قطارهای باری در این مسیر تردد می‌کنند که پس از گذر ترکمنستان و طی مسیر عشق‌آباد به مرز ازبکستان می‌رسند. از آنجا به بخارا و سمرقند می‌روند و در نهایت به تاشکند خواهند رسید.

سفر به تاجیکستان با ماشین شخصی

برای سفر به تاجیکستان زمینی اقدام با خودروی شخصی تنها راه پیش‌روی شما است. شما برای این کار دو مسیر در پیش دارید. یا باید از مرزهای شرقی خارج و با عبور از افغانستان به تاجیکستان برسید یا اینکه از مرزهای شمال شرقی وارد ترکمنستان شوید، از آنجا به ازبکستان بروید و درنهایت به تاجیکستان برسید.
توجه داشته باشید که مسیر اول یعنی عبور از افغانستان به علت ناامن بودن راه‌ها و ثبت مهر افغانستان در پاسپورت چندان مورد تایید نیست و بهتر است از مسیر دوم اقدام کنید.
مسئله بعدی اینکه برای ورود به کشورهای ازبکستان و تاجیکستان حتما باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید و از قبل برای ترانزیت مراحل ورود به این دو کشور را طی کنید تا هنگام عبور از مرزها با مشکل مواجه نشوید.

سفر با تور تاجیکستان

بهترین گزینه برای سفر به این کشور، رزرو تور تاجیکستان است. خوشبختانه امروزه برنامه‌های متعدد و متنوع تور تاجیکستان با هزینه‌های مناسب ارائه می‌شوند که شما می‌توانید با بررسی آن‌ها، هر کدام که تناسب بیشتری با علایق و شرایطتان دارد را انتخاب کنید.

تور هوایی به تاجیکستان

رزرو پرواز، تنها انتخاب پیش‌روی شما در سفر به تاجیکستان است. امروزه پروازهای زیادی به مقصد تاجیکستان انجام می‌شوند که نسبت به ایرلاین، کلاس پرواز و مسیر هوایی قیمت‌های متفاوتی دارند.

جاذبه های دیدنی تاجیکستان

با شنیدن تور تاجیکستان سمرقند و بخارا هم به ذهن همه متبادر می‌شود. هرچند بخارا همیشه در ذهن ما ایرانی‌ها کنار اسم سمرقند می‌آید، اما باید بگوییم که این دو شهر جزو شهرهای تاجیکستان نیستند و در ازبکستان قرار دارند. پس اگر دوست دارید این دو شهر را ببینید، باید مقصدتان را به جای تاجیکستان به ازبکستان تغییر دهید!
در ادامه با دیدنی‌های تاجیکستان آشنا خواهید شد:

  • پارک رودکی (دوشنبه)
  • قلعه تاریخی حصار (دوشنبه)
  • بازار شاه منصور (دوشنبه)
  • کوه فان (دوشنبه)
  • بزرگراه پامیر (دوشنبه)
  • دریاچه اسکندرکول (دوشنبه)
  • موزه ملی (دوشنبه)
  • قلعه پامچون (دوشنبه)
  • موزه تاریخی سغد (خجند)
  • پنجشنبه بازار (خجند)
  • ارگ تاریخی خجند (خجند)
  • روستای پنجکنت (پنجکنت)
  • موزه رودکی (پنجکنت)
  • مزار شریف (پنجکنت)
  • بازار پنجکنت
  • باغ گیاه‌شناسی پامیر (خاروق)
  • موزه خاروق (خاروق)
  • دریاچه کاراکول (مرغاب)
  • دریاچه سارازکول (مرغاب)
  • غار شاکتی (مرغاب)

شهرهای توریستی تاجیکستان

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، تاجیکستان چند شهر مهم و بزرگ دارند که اکثر آن‌ها از شهرهای تاریخی این کشور هستند. این شهرها معمولا بیشترین ترافیک توریست را به خود اختصاص داده‌اند و مقصد اصلی تور تاجیکستان هستند. شهرهای زیر از جمله این شهرهای توریستی محسوب می‌شوند:

  • دوشنبه
  • خوجند
  • کولاب
  • استروشن
  • پنجکنت

غذاهای معروف تاجیکستان

  • سمبوسه

این غذا شبیه به سمبوسه خودمان است و حتی ظاهر مثلثی آن هم درست مثل سمبوسه‌های جنوبی معروف ایران است. البته این غذا برخلاف سمبوسه‌های ما با خمیر درست می‌شود (نه با نان) و داخل آن هم مواد گوشتی و سبزیجات قرار می‌گیرد.

  • کورداک

کورداک یکی دیگر از غذاهای معروف تاجیکی است که با ترکیب گوجه، سیب‌زمینی، فلفل و گوشت درست می‌شود.

  • اوگرا پلو

شاید اوگرا پلو معروف‌ترین غذای تاجیک باشد. این غذا از ترکیب برنج، پیاز، هویج و گوشت درست می‌شود و به ذائقه ما ایرانی‌ها هم بسیار نزدیک است.

  • کیچیری

کیچیری هم یکی دیگر از غذاهای سنتی تاجیکستان است که با ماش، هویج، پیاز و روغن تهیه می‌شود. این غذا هم بین توریست‌ها طرفدار زیادی دارد.

  • اوشی پلو

اوشی پلو هم مانند اوگرا پلو از برنج، گوشت، هویج و پیاز درست می‌شود و بسیار پرطرفدار است.

بهترین سوغات تاجیکستان

تاجیکستان کشور صنایع دستی است. این کشور منبعی غنی از صنایع دست‌ساز محسوب می‌شود که از شباهت آن‌ها با صنایع دستی ایرانی متعجب خواهید شد. اگر دوست داشتید برای عزیزانتان از تاجیکستان سوغاتی بیاورید یا یادگاری از تور تاجیکستان در خانه خود داشته باشید، می‌توانید مجسمه، ظرف‌های سفالی، پارچه و لباس، تابلو و یا سنگ‌های زینتی که بسیار ارزشمند هستند تهیه کنید. هنرمندان صنایع دستی این کشور ظرف‌های فلزی بسیار زیبایی، از جمله ظروف مسی درست می‌کنند که بین توریست‌ها بسیار طرفدار دارد.

سوالات متداول تور تاجیکستان

  • آیا تاجیکستان کشور گرانی محسوب می‌شود؟

می‌توان گفت که تاجیکستان نسبت به بسیاری از مقاصد توریستی، هزینه‌های منطقی‌تری دارد و سفر به این کشور چندان گران نخواهد بود. البته نمی‌توان به این کشور لقب ارزان داد.

  • برای تماشای دیدنی‌های این کشور به چند روز زمان نیاز دارم؟

شما می‌توانید با یک هفته اقامت در تاجیکستان، تمام دیدنی‌های این کشور را ببینید و مطمئن باشید که هیچ چیز جذاب را از دست نداده‌اید.

  • بهترین زمان برای سفر به تاجیکستان چه موقعی از سال است؟

بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به تاجیکستان است، اما با توجه به مقصد و شرایط آب‌وهوایی متفاوت خواهد بود.

  • هزینه حمل و نقل در تاجیکستان به چه صورت است؟

حمل و نقل با تاکسی و خودرو شخصی در تاجیکستان نسبتا گران، اما کرایه اتوبوس و مینی‌بوس در این کشور ارزان و مقرون به صرفه است.

 


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
هوشنگ
1402/11/30 12:29
دوست دارم اگر عمری باشه بیام تاجیکستان
پاسخ دهید...
ناشناس
1402/03/29 15:44
چطور یسر میخوام برم
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/08/27 00:12
با سلام و احترام
لطفا برای اطلاع از سفرهای تاجیکستان با شماره 02148407 تماس بگیرید.
باتشکر از پیام شما