تور جنگل هلی دار

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل


جنگل هلی دار، جنگی بکر و ناشناخته!

طبیعت استان مازندران همواره خاص و ویژه است در این منطقه شما شاهد مناطق بکر و متفاوتی هستید که در کمتر جایی از ایران می‌توان مشابه آنها را دید. یکی از جاهای دیدنی سوادکوه، جنگل هلی دار است که در ارتفاعات سوادکوه قرار دارد. این جنگل ارزشمند خزانه‌ی درختان باارزشی همچون راش، افرا، سرخدار و ملج و درختچه‌هایی مانند زرشک، تل، تکا، لازه، الاش و سف است.

«تور جنگل هلی دار» سفر به طبیعت زیبا و جنگل‌های هیرکانی منطقه سوادکوه است. در این سفر یک روزه شما حدود 3 تا 4 ساعت در دل جنگل پیاده روی خواهید کرد. درجه سختی این سفر طبیعت گردی 2 از 6 بوده و نیاز به آمادگی جسمانی بالا ندارد.

آرندتور در این سفر یک روزه یک وعده غذای اصلی شامل صبحانه و یک میان وعده میزبان شما مسافر گرامی خواهد بود. بهتر است مسافرین عزیز،  یک وعده نهار سبک همراه خود داشته باشد تا در جنگل نوش‌جان کند. با ما همراه باشید تا در مورد جنگل هلی دار اطلاعات بیشتری در کسب کنید.

جنگل هلی دار کجاست؟

جنگل هلی دار یکی از مناطق بکر و دست نخورده استان مازندران است که در نزدیکی سوادکوه قرار دارد. همانطور که گفته شد، جنگل‌های این منطقه از نوع جنگل‌های هیرکانی است. جنگل‌های هیرکانی قدمتی حدوداً 25 تا 50 میلیون سال دارند و یکی از منحصر به فردترین نوع جنگل‌ها در دنیا هستند. این جنگل‌ها تمام نیم کره‌ی شمالی زمین را در برگرفته‌ بودند، اما در عصر یخبندان گستردگی خود را از دست دادند. پس از پایان عصر یخبندان دوباره در جهان توسعه یافتند. نزدیک به 7.5 میلیون حیوان و گیاه در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند.

20 هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی در آذربایجان و 20 میلیون هکتار آن در ایران وجود دارد. این جنگل‌ها در تیرماه 1398 در فهرست یونسکو به عنوان میراث تاریخی و طبیعی ثبت شدند. با ثبت جنگل‌های هیرکانی  این اثر بیست و چهارمین مورد از میراث تاریخی و طبیعی ایران است که در فهرست یونسکو به ثبت می‌رسد.

جنگل هلی دار فضای  مه آلود و بسیار بکر و دست نخورده‌ای دارد و مردم کمی آن را می‌شناسند. با توجه به ناشناخته بودنش، خوشبخاتانه کمتر دچار آسیب و تخریب شده‌است. این جنگل در فاصله‌ی 220 کیلومتری از تهران قرار دارد. فضای پیرامون آن با وجود درختان پهن برگ راست‌قامت و هوای خنکش دل هر بیننده‌ای را خواهد ربود. پیاده روی در این منطفه‌ی روح افزا حدود 3 تا  4 ساعت زمان می‌برد.

بهترین زمان سفر به جنگل‌ هلی دار چه موقع است؟

منطقه‌ی سوادکوه بین دو جبهه‌ هوای کوهستانی و مرطوب قرار دارد. تلاقی این دو جبهه‌ی هوا منجر به ایجاد آب و هوای ویژه و خاص در این منطقه شده‌است. جنگل‌ هلی دار نیز دارای همین آب و هوای ویژه و خاص است. بهترین زمان سفر به این منطقه اردیبهشت ماه است که درختان سرسبزی خود را به دست آورده‌اند و طبیعت شگفت آور و زیباست. البته پاییز جنگل هلی دار  نیز بسان یک تابلوی رنگارنگ بوده و تماشای آن در این فصل هم خالی از لطف نیست.

چرا سفر به جنگل هلی دار با تور راحت‌تر است؟

مسیر رسیدن به جنگل هلی دار کمی مشکل است. از آنجا که این منطقه بکر بوده و کمتر بین مردم شناخته شده‌است و تنها طبیعت گردان حرفه‌ای و مردم محلی این منطقه را می‌شناسند، مدام باید بین راه در مورد موقعیت منطقه سوال کنید.

در صورتیکه سفر به جنگل هلی دار  با تور این مشکلات را ندارد. شما به راحتی سوار میدل باس می‌شوید و در حین استراحت و گپ و گفتگو با دوستانتان به جنگل می‌رسید. از طرفی دیگر شما مسئولیت رانندگی را به عهده نداری. پس زمانیکه به مقصد می‌رسید، خسته نیستید و می‌توانید از طبیعت بی‌مثال و هوای دلپذیر آنجا حداکثر لذت را ببرید.

با پرداخت هزینه‌ی اندکی مهمان آرندتور برای صبحانه و میان وعده خواهید بود. در عین حال لیدر مجربی نیز همراه شماست تا در صورت بروز مشکل به کمکتان بیاید.

برای سفر به جنگل هلی دار چه چیزهایی باید همراه داشته باشید؟

بهتر است که یک دست لباس اضافه، لباس گرم، کوله‌ی سفر یک روزه، یک غذای کنسروی سبک، قمقمه آب، کفش مناسب پیاده روی، پاور بانک برای شارژ گوشی همراه، دوربین عکاسی برای ثبت خاطره‌ها، یک لیوان، کرم ضد آفتاب، دو باتوم برای اینکه در طی سفر به زانوی شما کمتر فشار وارد شود و کلاه نقاب دار همراه خود داشته باشید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.