بازدید از 4 جاذبه‌ گردشگری هرمز، موزه دکتر نادعلیان، غار رنگین کمان، جنگل حرا و ساحل روزنه!
معرفی اماکن دیدنی هرمز

بازدید از 4 جاذبه‌ گردشگری هرمز، موزه دکتر نادعلیان، غار رنگین کمان، جنگل حرا و ساحل روزنه!

3 رای   شما هم امتیاز بدهید!

موزه دکتر نادعلیان، به همراه 3 جاذبه‌ ی گردشگری دیگر هرمز، غار رنگین کمان، جنگل حرا و ساحل روزنه بخشی از جاهای دیدنی این سرزمین مداد رنگی هستند.

تور هرمز

این بار ما، در وبلاگ آرندتور سراغ 4 جاذبه دیدنی دیگر هرمز، می‌رویم و قصد داریم در مورد جاهای دیدنی هرمز با شما، بیشتر صحبت کنیم. اگر شما هم مشتاق شنیدن و کسب اطلاعات افزون‌تر از این 4 جای دیدنی هرمز هستید، با ما همراه شوید!

 

غار رنگین کمان جزیره هرمز کجاست؟

غار رنگین کمان، یکی از جاهای دیدنی هرمز است که بسان مداد رنگی است. در هرمز تنها خاک آن همچون جعبه‌ی مداد رنگی نیست، بلکه غاری نیز در این منطقه وجود دارد که رنگین کمان بودن را در دل لایه‌هایش، می‌توان دید.

غار رنگین کمان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان و جزیره هرمز است.

برای دیدن غار رنگین کمان، باید کمی دره نوردی و غارنوردی کنید. این غار بیشتر با دره رنگین کمان اشتباه گرفته می‌شود، در حالیکه این دو، دو مقوله‌ی جدا هستند. این غار در قسمت جنوب شرقی جزیره قرار دارد و بر اثر جریان آب به سوی دریا و گذر از کوه نمکی ایجاد شده‌است.

عمق غار رنگین کمان چندان زیاد نیست و در حدود 30 الی 40 متر است. در برخی قسمت‌های غار، دالان‌هایی وجود دارد که با وجود آب، مختل می‌شوند.

ارتفاع سقف در دالان‌های غار رنگین کمان هرمز، متفاوت است. به گفته‌ی زمین شناسان عامل ایجاد غار رنگین کمان هرمز، آبی است که از دالان‌های آن، عبور می‌کند. درون غار، سنگ‌های رسوبی و نمکی به صورت لایه لایه روی هم قرار دارند و یک سطح صاف، همچون رنگین کمان به وجود آورده‌اند.

زیباترین قسمت غار رنگین کمان هرمز، قسمت انتهایی آن است که رنگ‌ها به اوج خود می‌رسند و در حدود 70 طیف رنگی را می‌توان مشاهده کرد.

در مورد خانه و موزه دکتر نادعلیان چه می‌دانید؟

 موزه دکتر نادعلیان یکی از موزه‌های معتبر و مشهور بین المللی است که به زبان‌های مختلف معرفی شده‌است و تمامی آژانس‌های گردشگری در سطح جهانی، بازدید از آن را در برنامه رسمی خود قرار داده‌اند.

این مکان خانه‌ای متروکه بوده که در سال 1388 خریداری شده‌است. خانه دکتر نادعلیان، قبل از اینکه به یک هنرمندسرا تبدیل شود، یک پاتوق برای افراد بزهکار بود.

در موزه دکتر نادعلیان، یک فایل چند رسانه‌ای وجود دارد که به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه شده و برای بازدیدکنندگان به نمایش در می‌آید. در این موزه به زنان و دختران هرمزی، سالهاست که به صورت رایگان، آموزش هنر و مهارت‌های بازاریابی داده می‌شود.

خانه و موزه نادعلیان برای همه سلیقه‌ها و سنین مختلف از کودک تا سالمند، مذهبی، کوله گرد و... زیباست و برای هریک معنای خاص و متفاوتی دارد. در این موزه، اشیاء تاریخی دوره پرتقالی‌ها، قبل و بعد از آنها، خاک‌های رنگی، بقایای موجودات بزرگ دریایی و...، وجود دارد.

خانه و موزه دکتر نادعلیان در بیش از هفتاد کشور دنیا شناخته شده‌است.

جنگل حرا هرمز کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

جنگل حرا درختی از جامعه مانگروهاست که در مناطق استوایی می‌روید. این گیاه، در گروه گیاهان شوره‌زی است. حرا از گیاهان تیره شاه پسند است که دانه آن روی درخت مادر می‌روید، نهال تولید می‌کند و سپس از درخت جدا شده و داخل مرداب می‌افتد.

گیاهان حرا در آب شور می‌رویند و آب شور را تبدیل به آب شیرین کرده و از آن استفاده می‌کنند. این سازش با آب شور و شرایط نامناسب، از حرا، یک گیاه استثنایی، ساخته‌است.

ریشه‌های درخت حرا به صورت هوایی رشد کرده و دور آن را می‌گیرند. این گیاهان، از شوری آب دریا می‌کاهند تا امکان تغذیه گیاه از آب بسیار شور میسر باشد.

از ساحل روزنه دریای هرمز چه می‌دانید؟

روزنه دریای هرمز، در نزدیکی ساحل محیط زیست قرار دارد و در اصل یک صخره است که در اثر فرسایش آب به صورت یک برش دایره‌ای بزرگ در دل صخره خالی شده‌است.

ساحل روزنه دریا، یک صخره است که در داخل آب قرار دارد و به دلیل فرسایش آب، یک برش دایره‌ای در دل آن، ایجاد شده‌است.

بهترین زمان سفر به هرمز چه موقع است؟

از آنجا که هوای جزیره هرمز گرم و شرجی است، بهترین زمان سفر به جزیره هرمز، اواخر پاییز تا اوایل بهار است که هوای منطقه مناسب‌تر است.

 

چطور به جزیره هرمز دسترسی داشته باشیم؟

برای دسترسی به جزیره هرمز می‌توانید سفر خود را با هواپیما، قطار، اتوبوس، اتوموبیل شخصی انجام دهید. تنها نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید، این است، که مستقیم با هیچ وسیله‌ای نمی‌توان به جزیره هرمز رفت. باید تا بندرعباس با کمک هواپیما، قطار، اتوبوس و یا خودروی شخصی، بروید و از آنجا به وسیله لنج‌های مسافربری به هرمز سفر کنید.

 

سخن آخر

سفر به طبیعت جذاب و دیدنی هرمز یک سفر به یادماندنی است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. همراه شدن با تورهای مسافرتی همچون آرندتور به شما کمک می‌کند که دیگر دغدغه محل اقامت و غذا را نداشته باشید و از فضای دلپذیر جزیره هرمز بیشتر لذت ببرید.

این سفر 4.5 روزه خواهد بود و دو شب آن در قطار می‌گذرد. 6 وعده غذا و هزینه ترنسفر، ورودی‌ها و... به عهده آرندتور است. در سفر به هرمز علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی هرمز، به بازدید از این سه جاذبه‌ی گرشگری منطقه نیز خواهید رفت.

به یاد داشته باشید، حتما دوربین عکاسی خود را همراه بردارید تا از لحظات ناب منطقه، عکس‌های به یاد ماندنی بگیرید. درجه سختی این سفر طبیعت گردی 2 از 6 است.

 



1400/04/19 | کد مطلب: 1206
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1206
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.