10 مکان دیدنی در استانبول که نباید از دست دهید ‌ جاذبه‌‌های استانبول

10 مکان دیدنی در استانبول که نباید از دست دهید ‌ جاذبه‌‌های استانبول

شما هم امتیاز بدهید!

استانبول شگفت‌انگیز ترین شهر گردشگری جهان است. تنها باید در این شهر قدم زد و از جاذبه‌‌ های استانبول لذت برد. در این مقاله اما قصد داریم شما را با مهم‌ترین جاذبه های شهر استانبول آشنا کنیم، پس همراه آرند تور باشید.

بسیاری با شرکت در تور ترکیه به دنبال بازدید از جاذبه های استانبول شهری که به آن شهر هفت‌تپه می‌گویند، هستند. این شهر با 15 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ جهان از نظر جمعیت و مقصد گردشگری است. مکان‌های گردشگری استانبول تاریخی در سال 1985 میلادی به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد و شهر استانبول در سال 2010 میلادی به عنوان پایتخت مشترک فرهنگ اروپا انتخاب شد.

استانبول به دلیل محیط فرهنگی فوق‌العاده و جاذبه های گردشگری مختلف از جمله باغ‌های فوق‌العاده، سواحل زیبا و بازارهای سنتی، منحصر به فرد است. این شهر تجسمی زنده از تاریخ باستان را نشان می‌دهد و بازدیدکنندگانش در تور استانبول را با تعداد متنوعی از بناهای تاریخی، موزه‌هایی با مجموعه‌های ارزشمند، معابد مذهبی و همچنین کاخ‌هایی که با سبک معماری قابل توجه خود متمایز می‌شوند، روبرو می‌کند.

ایاصوفیه

ایاصوفیه یکی از مهم‌ترین جاذبه های استانبول و یکی از بی‌نظیرترین آثار معماری است که در تور ترکیه و تور استانبول از آن بازدید می‌کنید. این بنا به عنوان مظهر معماری بیزانسی در نظر گرفته می‌شود، موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری پیچیده در سراسر این مسجد باشکوه شگفت‌انگیز است.

ایاصوفیه استانبول تاریخ خود را به عنوان یک کلیسای بیزانسی آغاز کرد، دستور ساخت این بنا توسط امپراتور ژوستینیانوس در سال 532 پس از میلاد صادر شد تا به قدیمی‌ترین کلیسای قسطنطنیه تبدیل شود. موزه کنونی ایاصوفیه استانبول تقریباً هزار سال به عنوان یک کلیسا کاربری داشت تا اینکه سلطان محمد فاتح عثمانی، قسطنطنیه را افتتاح کرد و کلیسا را ​​به مدت نزدیک به پنج قرن به مسجد تبدیل کرد و در آن دوره به یکی از مهم‌ترین مساجد استانبول تبدیل شد.

در سال 1934، مصطفی کامل آتاتورک، رئیس‌جمهور ترکیه، تصمیم گرفت مسجد ایاصوفیه را به یک موزه تاریخی تبدیل کند، که در حال حاضر مهم‌ترین جاذبه های استانبول است. ایاصوفیه در منطقه سلطان احمد واقع شده است، این منطقه با گنجینه‌های خود، نشان‌دهنده دو دین و تمدن مهم است که دولت ترکیه در طول تاریخ خود شاهد آن بوده است.

 بیشتر بخوانیدآشنایی با بزرگترین و جذاب‌ترین جزیره ترکیه ‌ جزیره جوندا

مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توان در موزه ایاصوفیه استانبول انجام داد

  • اول از همه، می‌توانید از طراحی فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی نمای موزه ایاصوفیه لذت ببرید، جایی که گنبد عظیم و چهار مناره به عنوان پس‌زمینه فوق‌العاده برای عکس‌ها عمل می‌کنند.
  • همچنین می‌توانید از زیبایی موزاییک‌های بیزانسی که سقف موزه ایاصوفیه را از داخل تزئین می‌کنند، با تعدادی از زیباترین شاهکارهای هنری و باستان‌شناسی، شکل‌های لوسترها و واحدهای نورپردازی که قدمت آن به دوران باستان تاریخی بازمی‌گردد، لذت ببرید.
  • موزه و مسجد ایاصوفیه در استانبول دارای اهمیت و قداست بالایی برای بازدیدکنندگان خود اعم از مسلمانان و مسیحیان است، زیرا حاوی نمادهایی است که هر دو دین را نشان می‌دهند. این نمادها شامل کتیبه مریم باکره که بر سقف موزه قرار دارد، همچنین نام حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله که در کتیبه‌های طلایی روی دیوارهای محراب و ستون‌ها است، می‌شود.
  • همچنین می‌توانید در ایاصوفیه یکی از ارزشمندترین جاذبه های استانبول از مقبره‌های سلاطین امپراتوری عثمانی که به ساختمان مسجد ایاصوفیه متصل شده‌اند، بازدید کنید. این مقبره‌ها دارای تقدس و اهمیت تاریخی بالا برای ترک‌ها هستند.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی شهرت دارد، یکی از مهم‌ترین شاهکارهای هنر و معماری عثمانی اسلامی در ترکیه و جهان است. این مسجد از مشهورترین جاذبه های استانبول است که در خیابان سلطان احمد واقع شده است و گردشگران را از همه جا به سوی خود می‌کشاند. 

تاریخچه ساخت مسجد سلطان احمد استانبول، به دوره 1609 تا 1616 برمی‌گردد، زمانی که سلطان احمد عثمانی دستور تأسیس آن را داد تا تأثیر شکستش را بپوشاند، لشکریان او در مقابل ارتش ایران و اتریش - مجارستان در آن زمان قرار گرفتند و شکست خوردند. آرامگاه سلطان احمد عثمانی پس از مرگش در مجاورت مسجد قرار گرفت.

مسجد سلطان احمد ترکیه به خاطر منطقه وسیعش که گنجایش ده هزار نمازگزار را دارد، طراحی بیرونی باشکوهش که بسیار شبیه به طراحی مسجدالحرام در مکه با مناره‌های متعددش است و حکاکی‌های داخلی خیره‌کننده‌اش که رنگ آبی بر آن غالب است مشهور است. سلطان احمد شبیه به مسجد قبه الصخره در اورشلیم با کاشی‌های آبی رنگ است، از این رو به مسجد آبی شهرت دارد و از زیباترین جاذبه های استانبول است.

 

مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توان در بازدید از مسجد سلطان احمد استانبول انجام داد

  • ابتدا می‌توانید از طراحی باشکوه معماری بیرونی مسجد که یکی از زیباترین و مهم‌ترین شاهکارهای محمد آقا شاگرد معمار معروف عثمانی سینان به حساب می‌آید لذت ببرید. مسجد از بیرون با 6 مناره و 8 گنبد بزرگ زیبا متمایز می‌شود. 
  • پس از آن می‌توانید از طراحی داخلی مسجد سلطان احمد، جایی که ستون‌های بزرگ سر به فلک کشیده، سقف‌های بلند مزین به کتیبه‌های اسلیمی عثمانی و رنگ آبی، آیات قرآن نوشته شده با ورق طلا، لوستر‌های طلایی و کریستالی، محراب مخروطی شکل که با سرامیک تزئین شده است و دیگر اشکال هنری چشم‌نواز این مسجد را به زیبایی آذین کرده‌اند، لذت ببرید.
  • همچنین می‌توانید در مسجد سلطان احمد یکی از چشم نازترین جاذبه های استانبول نماز بخوانید و از فضای معنوی ارزشمندی لذت ببرید. این مسجد بعد از حرمین شریفین و مسجدالاقصی از بزرگ‌ترین مساجد جهان است.
  • می‌توانید شگفت انگیزترین عکس‌ها را از محیط بیرونی مسجد کبود، طراحی‌های داخلی بدیع و حیاط آن که با یک فواره شش ضلعی تزئین شده است، بگیرید.
  • سپس در منطقه تاریخی سلطان احمد که به خانه‌های سنتی ساده، بازارها و حمام‌های پرطرفدار مشهور است، گشت بزنید. همچنین از مهم‌ترین نشانه‌های باستان‌شناسی میدان سلطان احمد مانند فواره آلمانی در استانبول، آب انبار باسیلیکا، موزه اسلامی استانبول و موزه ایاصوفیه بازدید کنید. 
  • در نهایت، پس از اتمام تورهای شما، می‌توانید یک غذای محلی خوشمزه را در یکی از رستوران‌های اطراف مسجد آبی مانند میل کنید.

کاخ یلدیز استانبول

هرکسی که برای تجربه گردشگری در تور ترکیه شرکت کرده و به استانبول آمده است، نمی‌تواند بدون بازدید از کاخ یلدیز که در بشیکتاش استانبول ساخته شده است، این شهر شگفت‌انگیز را ترک کند. این کاخ یکی از برجسته‌ترین جاذبه های استانبول است که به دستور سلطان عثمانی عبدالحمید طی صد سال ساخته شد و به دلیل ظرفیت، زیبایی بنا و موقعیت آن به جای کاخ دولما باغچه به اقامتگاه سلطان تبدیل شد. 

کاخ یلدیز با منظره جذابش به پارک ییلدیز و با اهمیت تاریخی‌اش که یکی از مهم‌ترین کاخ‌های استانبول است، متمایز می‌شود، این کاخ اکنون تبدیل به موزه شده است.

مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توان در بازدید از کاخ یلدیز استانبول انجام داد

  • اولین تجربه هیجان‌انگیزی که در این مکان خواهید داشت، گشت و گذار در محوطه بیرونی کاخ و دیدن سبک معماری کاخ است که تاریخ باستانی آن را به تصویر می‌کشد. در کاخ یلدیز راهنماهای صوتی وجود دارد که توضیحات هر بخش از کاخ را برای بازدیدکنندگان بازگو می‌کنند.
  • سپس با بازدید از داخل کاخ ییلدیز، تسلط بر طراحی‌های داخلی را می‌بینید، بین راهروهای کاخ می‌چرخید و طراحی اتاق‌های مختلف کاخ را خواهید دید. گروهی از اتاق‌ها به عنوان اتاق‌های سلطنتی و اتاق‌های دیگر به خادمان اختصاص داده شد، در حالی که گروهی دیگر از اتاق‌ها برای پذیرایی از مهمانان طراحی شده‌اند.
  • در داخل تالار پذیرایی در کاخ با خلاقیتی شگفت‌انگیز روبرو خواهید بود. این تالار با وسایل فوق‌العاده‌ای تجهیز شده است، کتیبه‌ها و تزئینات بی‌مانندی دیوارها را آراسته‌اند و لوسترهای ارزشمندی بالای سقف آن قرار دارند.
  • مبلمان قدیمی نمایش داده شده در کاخ یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که از سبک طراحی آن لذت خواهید برد، مبلمان به سبک عثمانی، سبک باروک و سبک کلاسیک را مشاهده خواهید کرد. 
  • شکی نیست که هنردوستان از بازدید از این مکان که از پربازدیدترین جاذبه های استانبول است لذت خواهند برد. در داخل کاخ گالری‌های هنری موجود است، برخی از این نمایشگاه‌های هنری مجسمه‌ها و نقاشی‌های برجسته‌ترین هنرمندان را به نمایش می‌گذارند.
  • از طریق سالن‌های نمایشگاهی در موزه کاخ ییلدیز، دارایی‌های باستان‌شناسی را خواهید دید که گواه تاریخ این کاخ باستانی است، این سالن‌ها شامل نمایشگاه‌های مختلفی مانند آثار باستانی هستند.
  • اطراف این کاخ توسط پارک یلدیز، یکی از زیباترین باغ‌ها و جاذبه های استانبول احاطه شده است. پس از گشت و گذار هیجان‌انگیزی که در داخل کاخ یلدیز گذرانده‌اید گردش در اطراف کاخ و قدم زدن در هوای تازه آن بسیار لذت‌بخش است و نفس شما را تازه می‌کند. 

برج گالاتا استانبول

گردشگری در استانبول لذت خاصی دارد و این همان چیزی است که آن را منحصر به فرد می‌کند، جاذبه های استانبول هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد. برج گالاتا یکی از این جاذبه‌هاست، این برج تاریخی که ارتفاع آن به 62.59 متر می‌رسد، دارای 11 طبقه است. این برج به دستور امپراتور ژوستینیان برای تبدیل شدن به برج مراقبت در بلندترین نقطه شهر در قرن چهاردهم ساخته شده است.  

بیشتر بخوانیدساحل ببک استانبول کجاست؟

بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید هنگام بازدید از برج گالاتا استانبول انجام دهید

  • شما سفر خود را در این برج با یک قدم اولیه یعنی آشنایی با تاریخچه این برج و غوطه‌ورشدن بیشتر در جزئیات ساخت و ساز آن آغاز خواهید کرد. در این برج، متوجه خواهید شد که این مکان تورهای راهنما را ارائه می‌دهد که می‌توانید به آنها ملحق شوید و همچنین دستورالعمل‌های صوتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این برج استفاده کنید.
  • برای لذت بردن از مناظر پانوراما می‌توانید به بالای برج بروید و از دیدن مناظر استانبول لذت ببرید.
  • در موزه واقع در داخل برج که شامل مجموعه‌ای از مصنوعات گران‌بها است، سفری را در گذشته انجام خواهید داد، جایی که هنگام مشاهده آنها لذت زیادی را تجربه خواهید کرد.
  • می‌توانید یک غذای محلی لذیذ یا انواع غذاهای بین‌المللی را در رستوران برج گالاتا در طبقه هفتم، نوش جان کنید.  
  • گردش سرگرم کننده‌تری در باغ اطراف برج خواهید داشت که در حین قدم زدن در قسمت‌های باغ از هوای تازه لذت خواهید برد.
  • پس از آن، می‌توانید یک فنجان چای یا قهوه اصیل ترکی یا حتی یک نوشیدنی خنک را در کافه‌ای که در طبقه هشتم برج گالاتا در استانبول قرار دارد، نوش جان کنید.  
  • برج گالاتا فرصتی فوق‌العاده برای بازدید از مهم‌ترین جاذبه های استانبول از طریق صفحه‌نمایش‌های چهار بعدی است. در این صفحه‌نمایش‌ها معروف‌ترین این مکان‌ها و مهم‌ترین اطلاعات مربوط به آن‌ها نمایش داده می‌شود.
  • پس از اتمام بازدید از برج گالاتا استانبول، می‌توانید در بازارهای اطراف نیز گشتی بزنید، جایی که چندین مغازه برای فروش سوغاتی، صنایع‌دستی، لباس‌های ارزان قیمت و شیرینی‌های خوشمزه ترکی وجود دارد.  

کاخ دولما باغچه 

کسی که تصمیم به شرکت در تور استانبول و تجربه گردشگری در استانبول گرفته است، نمی‌تواند این شهر برجسته را بدون دیدن کاخ دولما باغچه، ترک کند. این کاخ در قرن هجدهم به دستور عبدالمجید اول تأسیس شد تا مرکز اداری امپراتوری عثمانی شود. کاخ دلما باغچه با چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که به دریای مرمره دارد در بخش اروپایی تنگه بسفر، در منطقه بشیکتاش، واقع شده است و یکی از مشهورترین جاذبه های استانبول است. 

بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید هنگام بازدید از کاخ دولما باغچه استانبول انجام دهید

  • می‌توانید با گشت و گذار در تنگه بسفر شروع کنید تا از نمای کاخ دولما در حین کشتی سواری عکس بگیرید.
  • گام بعدی گشت و گذار در این مکان و لذت بردن از دیدن معماری‌هایی است که در گذشته هنگام تأسیس این کاخ استفاده می‌شد.
  • می‌توانید اتاق‌های موجود در داخل کاخ مانند اتاق‌های سلطنتی، اتاق‌های خادمان و همچنین اتاق‌هایی که در گذشته برای پذیرایی از بازدیدکنندگان اختصاص داده می‌شد، را کاوش کنید.
  • آنچه این کاخ را میان دیگر جاذبه های استانبول متمایز می‌کند و بر جذابیت آن می‌افزاید، تالار پذیرایی داخل آن است که برای پذیرایی از بازدیدکنندگان تجهیز شده و با سلیقه‌ای متمایز طراحی شده است. دیوارهای تالار پذیرایی با تزئینات و کتیبه‌های مزین و لوسترهای ارزشمندی تزیین شده‌اند.
  • بدون شک مجذوب عظمت و سبک فوق‌العاده قطعات مبلمان در سرتاسر کاخ دولما باغچه خواهید شد، این قطعات به سبک‌های عثمانی، باروک و همچنین کلاسیک ساخته شده‌اند.
  • کاخ دولما باغچه در استانبول شامل گالری‌هایی است که آثار باستانی را به نمایش گذاشته‌اند، می‌توانید با بازدید از این آثار با گذشته این شهر آشنا شوید. 
  • اگر به دنیای هنر علاقه‌مند هستید، حتماً سری به گالری‌های هنری کاخ بزنید و آثار هنری شگفت‌انگیزی مانند مجسمه‌ها، قطعات معرق با ارزش و نقاشی‌های خلق شده توسط برجسته‌ترین هنرمندان را ببینید. 
  • قسمت حرمسرا را ببینید که مخصوص همسران سلطان و مادرش طراحی شده است و یکی از معروف‌ترین قسمت‌های کاخ دولما باغچه استانبول است.
  • همچنین می‌توانید به اتاق آتاتورک، جایی که مصطفی کمال آتاتورک آخرین روزهای خود را در آنجا گذرانده است، بروید. این اتاق در حرمسرا قرار دارد.
  • توصیه می‌شود به موزه دیده بان واقع در کاخ دولما باغچه بروید و مدل‌های بسیاری از ساعت‌های تاریخی متعلق به کاخ دولما باغچه و سایر کاخ‌های استانبول را مشاهده کنید.
  • فراموش نکنید که از کتابخانه خلیفه عبدالمجید یا کتابخانه سلطان واقع در حرمسرای دولما در غرفه مجلل آن که شامل کتاب‌های زیادی است، بگذرید.
  • در کاخ دولما باغچه نمایشگاه‌هایی وجود دارد که این کاخ را متمایز می‌کند. بزرگ‌ترین لوستر کریستالی بوهمیایی جهان، تصویر دختر روستایی هلندی که توسط هنرمند دلاندر کشیده شده است، علاوه بر تصاویر رودلف هنرمند، از جاذبه های استانبول هستند که در این نمایشگاه‌ها قرار دارند.
  • به منظور بزرگداشت بازدید از کاخ دولما باغچه در استانبول، امکان گرفتن عکس‌های یادگاری در قسمت‌های خاص این کاخ برای شرکت کنندگان در تور ترکیه و تور استانبول وجود دارد.
  • اطراف کاخ باغی فوق‌العاده وجود دارد که یکی از زیباترین باغ‌های استانبول محسوب می‌شود و قدم زدن در اطراف آن پس از گشت و گذار هیجان انگیز در کاخ دولما باغچه نفس شما را تازه می‌کند.

کاخ توپکاپی

هنگام تجربه گردشگری در جاذبه های استانبول، کاخ توپکاپی استانبول را از قلم نیندازید. با بازدید از این کاخ، می‌توانید از چشم‌اندازهای متمایز از دریای مرمره لذت ببرید. کاخ توپکاپی یکی از مهم‌ترین کاخ‌های استانبول است که در قرون وسطی به دستور سلطان محمد فاتح برای تأسیس اقامتگاه سلطنتی ساخته شده است، این کاخ در حال حاضر برای تبدیل شدن به موزه تجهیز شده است.

بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید هنگام بازدید از کاخ توپکاپی استانبول انجام دهید

  • می‌توانید به یکی از تورهای راهنما بپیوندید یا از راهنمای صوتی ارائه شده توسط مکان که برای بیشتر جاذبه های استانبول تعبیه شده است استفاده کنید.
  • کاخ توپکاپی شامل گروهی از اتاق‌ها است نحوه طراحی آن‌ها، مبلمان و دکوراسیونی که این اتاق‌ها را تزئین می‌کند مطمعنا شما را جذب خواهد کرد. در این کاخ اتاق‌های سلطنتی، اتاق‌هایی برای خدمتکاران و همچنین اتاق‌هایی که در گذشته برای پذیرایی از میهمانان در نظر گرفته شده‌اند، وجود دارد.
  • با رفتن به تالار پذیرایی با دقت به کتیبه ها، تزئیناتی که دیوارهای تالار را تزئین کرده است و لوسترهای گران‌بهایی که از سقف آویزان است نگاه کنید.
  • لمس هنرهای باستانی که در تمام مبلمان قدیمی کاخ منعکس شده است، قطعاً یکی از مواردی است که برای مدتی علاقه شما را به دیدن آن برمی‌انگیزد. در قصر مبلمان به سبک‌های عثمانی، باروک و همچنین کلاسیک وجود دارد.
  • برخی از گالری‌های کاخ توپکاپی مجموعه‌ای چشمگیر از آثار باستانی را نشان می‌دهند که قدمت آن به دوران باستان بازمی‌گردد. در داخل این تالارها نقشه‌های قدیمی، سلاح‌های باستانی، جواهرات، مصنوعات و سکه‌ها به نمایش گذاشته شده است.
  •  علاقه‌مندان به هنر قطعاً از بازدید از این کاخ لذت خواهند برد، زیرا در داخل کاخ گالری‌های هنری با مجموعه‌ای از مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی که توسط مشهورترین هنرمندان کشیده شده‌اند، موجود است.
  • نمایشگاه‌های کاخ را نباید از دست داد، در این نمایشگاه‌ها مجموعه‌های تاج و تخت وزیر ابراهیم پاشا، تاج و تخت سلطان احمد اول، خنجر سلطان محمود، علاوه بر دیگ تزار نیکلاس دوم روسیه که از بهترین جاذبه های استانبول هستند به نمایش گذاشته شده‌اند.
  • اگر از قدم زدن در بخش‌های کاخ خسته شدید، می‌توانید زمانی را برای دیدن نمایش‌های تئاتری که در زمان‌های مشخص در کاخ برگزار می‌شود، اختصاص دهید و از آن لذت ببرید.
  • در کتابخانه‌ای که به کاخ متصل است و شامل کتاب‌های مختلف است، عمیق‌تر به تاریخ و اسرار گذشته بپردازید، به‌خصوص اگر به کتاب علاقه دارید.
  • می‌توانید از قدم زدن در باغ اطراف کاخ نیز لذت ببرید و هوای تازه دریافت کنید. بر روی یکی از نیمکت‌هایی که برای نشستن در باغ در نظر گرفته شده است استراحت کنید. این باغ نیز با چند حوض آب، فواره و همچنین مجموعه‌ای از مجسمه‌های فوق‌العاده تزئین شده است.

کاخ توپکانی

پل سلطان محمد فاتح

پل سلطان محمد فاتح معروف به پل دوم بسفر یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه های استانبول است که ارزش دیدن را دارد. این پل در سال 1988 به نام سلطان محمد فاتح، فاتح قسطنطنیه بر روی تنگه بسفر ساخته شد تا آن را به دو نیمه آسیایی و اروپایی تکسیم کند. پل سلطان محمد فاتح یکی از جاذبه های استانبول، طولانی‌ترین پل معلق جهان از تاریخ ساخت تا زمان رتبه‌بندی آن است.

بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید هنگام بازدید از پل سلطان محمد فاتح استانبول انجام دهید

  • سفرهای دریایی با قایق در سراسر تنگه بسفر یکی از بهترین، محبوب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها در میان گردشگران و خانواده‌هایی است که از منطقه پل سلطان محمد فاتح استانبول بازدید می‌کنند. جایی که می‌توانید زیباترین جاذبه های استانبول مشرف به تنگه بسفر را مشاهده کنید.
  • لذت بردن از یک پیک‌نیک در منطقه اطراف پل، یا حتی استراحت با نوشیدن یک فنجان چای محلی لذیذ و مشاهده حرکت کشتی‌هایی که از زیر پل می‌گذرند، از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها است.
  • در طول پیاده‌روی شبانه خود، می‌توانید زیباترین عکس‌های را با پل دوم بسفر بگیرید. این پل در شب با واحدهای نورپردازی رنگارنگ و زیبا روشن شده می‌شود.

پل سلطان محمد فاتح

مسجد اورتاکوی

اورتاکوی استانبول یکی از بهترین مناطق توریستی استانبول است که در بخش اروپایی استانبول در ساحل دریا واقع شده است و شامل مناظر جذاب بسیاری از پل بسفر است. علاوه بر این شامل مکان‌های باستان‌شناسی و توریستی، رستوران‌ها، بازارها و هتل‌های زیادی است که آن را به یکی از جاذبه های استانبول و کانون توجه مهاجران برای گردشگری در ترکیه تبدیل کرده است.
مسجد اورتاکوی به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه های استانبول در منطقه اورتاکوی طبقه‌بندی می‌شود و تاریخ ساخت آن به سال 1853 میلادی بازمی‌گردد. این بنا به سبک معماری باروک ساخته شده است که نشان‌دهنده هنر معماری عثمانی است. مسجد اورتاکوی با قرار گرفتن در ساحل تنگه بسفر متمایز است.

مسجد اورتاکوی

قلعه روملی

قلعه روملی یکی از مشهورترین جاذبه های استانبول است که در ساحل بسفر واقع شده است. بازدید از این قلعه در تور ترکیه و تور استانبول به دلیل تاریخ طولانی آن که به سال 1452 می‌رسد، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. در این قلعه سلطان عثمانی محمد فاتح موفق شد قدرت‌های بیزانسی را محاصره کند و کانال استانبول (بسفر فعلی) را که بین آناتولی و روملی متصل می‌شد، کنترل کند.
سلطان فاتح ساخت قلعه دفاعی خود را تنها در چهار ماه بر روی ویرانه‌های یک کلیسای بیزانسی با استفاده از تجهیزات ساخت و ساز از چندین روستای عثمانی، تکمیل کرد تا به مرور زمان آن را کامل بسازد. این قلعه یکی از مهم‌ترین مکان‌های توریستی و جاذبه های استانبول است که در سفر به این شهر نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید هنگام بازدید از قلعه روملی استانبول انجام دهید

  • با بازدید از قلعه روملی ترکیه می‌توانید با تاریخ باستانی این قلعه که در قرن پانزدهم میلادی توسط سلطان محمد فاتح بنیان‌گذاری شد، آشنا شوید.
  • با بالا رفتن از پله‌های سنگی منتهی به بالای قلعه، منظره پانورامایی فوق‌العاده‌ای از دریا به دست خواهید آورد که بهترین منظره برای عکس گرفتن است.
  • پس از اتمام بازدید از قلعه روملی حصار، می‌توانید در امتداد ساحل ببک استانبول، رو به روی قلعه، قدم بزنید و از گشت و گذار در آن که یکی از جاذبه های استانبول لذت ببرید.
  • همچنین می‌توانید از پیاده‌روی در باغ گیاه‌شناسی امیرگان استانبول در 2.6 کیلومتری قلعه لذت ببرید.
  • در نهایت، می‌توانید از بازار مجاور ساختمان قلعه روملی دیدن کنید و در رستوران سامیت استانبول در فاصله 190 متری یا رستوران نازیه استانبول در فاصله 67 متری، از خوردن یک غذای خوشمزه لذت ببرید.

قلعه روملی

برج دختر

آرزوی شما برای گردشگری در استانبول هر چه باشد، مطمئن باشید که این شهر شما را با جاذبه های تاریخی و در عین حال زیبا راضی خواهد کرد. این شهر دارای تاریخ طولانی است که توسط بناهای تاریخی استانبول نمایان شده است. برج دختر استانبول که ساخت آن به سال 1725 بازمی‌گردد، به خاطر افسانه‌ها و داستان‌های باستانی مشهور از جاذبه های استانبول است.
این بنا به دستور امپراتور الکسیوس کومننوس برای تبدیل شدن به یک ایستگاه کشتی در قرن هجدهم ساخته شد و آن را به بخشی از میراث و فرهنگ ترکیه تبدیل کرد تا با گذشت زمان به یکی از بهترین جاذبه ‌های استانبول تبدیل شود. این برج که حدود 9 متر ارتفاع دارد، یکی از شواهد تاریخی ارزش کاوش در استانبول آسیایی است.

بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید هنگام بازدید از برج دختر استانبول انجام دهید

  • اولین سرگرمی در راه رسیدن به برج دختر در استانبول است، یک قایق توریستی برای بردن شما به برج اختصاص داده شده است، می‌توانید از داخل قایق شکل باشکوه برج را ببینید.
  • با رسیدن به برج دختر استانبول می‌توانید این برج را از نزدیک ببینید، به بالای برج بروید و از مناظر این ارتفاع لذت ببرید.
  • در موزه‌ای که در داخل برج قرار دارد و حاوی آثار ارزشمندی است به سفری در تاریخ می‌روید که از دیدن آنها لذت زیادی خواهید برد.
  • می‌توانید از داخل این برج زیبا و متعلقات آن که از معروف‌ترین جاذبه های استانبول است، عکس یادگاری بگیرید.
  • آخرین طبقه برج دختر، شامل یک کافه زیبا است که مناظر پانورامای جذابی از شهر را در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید در این کافه یک فنجان قهوه ترک اصیل یا چای معروف ترک نوش جان کنید.
  • مقابل برج دختر استانبول امکان صرف صبحانه در آرامش و آسودگی تنگه بسفر وجود دارد. همچنین می‌توانید از فروشنده‌های خیابانی که انواع پای ترکی، آب میوه و چای خوشمزه ترکی می‌فروشند نوشیدنی تهیه کنید.

برج دختر

سخن پایانی

اگرچه فهرست بهترین مکان‌های دیدنی در ترکیه بسیار طولانی است، اما این مقاله فقط به جاذبه‌های استانبول می‌پردازد. این شهر باشکوه که با تقاضای زیادی برای گردشگری انبوه روبرو است، با فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی متنوع خود از طریق میراث متنوع خود، چیزهای زیادی را به مسافران ارائه می‌دهد. در این مقاله شما را با برترین جاذبه های استانبول آشنا کرده‌ایم تا در سفر خود به استانبول با توجه به علایق خود از جاذبه های این شهر زیبا دیدن کنید.



1401/10/15 | کد مطلب: 1395
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
صدف صبوری


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.