محبوب‌ترین تفریحات ورزشی کیش

بهترین تفریحات ورزشی کیش

شما هم امتیاز بدهید!

کیش هر ساله تعداد زیادی از مسافران را به سمت خود جذب می‌کند. مسافران کیش با انگیزه‌های مختلفی به کیش می‌آیند، یکی از این انگیزه‌ها همواره استفاده از امکانات و تفریحات ورزشی کیش است. کیش با در اختیار داشتن امکانات و سالن‌های  فراوان در رشته‌های مختلف ورزشی یکی از اصلی ترین کمپ‌های تیم‌های ملی است. کیش همچنین سالانه میزبان بسیاری از رویداد‌های ورزشی بین المللی در رشته‌های والیبال ساحلی، کبدی، تکواندو، فوتسال و بسیاری دیگر است. قصد داریم شما را با تمامی تفریحات ورزشی کیش آشنا کنیم پس سعی کردیم تا با فراهم آوردن فهرست کاملی از این ورزش‌ها به بررسی امکاناتی که برای این منظور در جزیره تعبیه شده است بپردازیم پس اگر قصد سفر به کیش را دارید، خصوصا اگر برای استفاده از امکانات و تفریحات ورزشی کیش به نگین خلیج فارس سفر می‌کنید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

والیبال ساحلی در کیش

والیبال به صورت کلی ورزشی عمومی است که تقریبا در هر جایی قابل بازی کردن است. زیرا به امکانات زیادی نیاز ندارد و تقریبا با یک توپ می‌شود هرجایی والیبال بازی کرد. والیبال ساحلی نیز از این موضوع مستثنا نیست. به جرات می‌توان گفت که در هر نقطه ای از خط ساحلی کیش می‌توان به این ورزش مفرح پرداخت اما در پلاژ آقایان ۴ زمین والیبال بین‌المللی وجود دارد که علاوه بر اینکه می‌توان از آنها استفاده کرد همچنین ممکن است شاهد مسابقات سطح بالای والیبال در این زمین‌ها نیز باشید چون سالانه چند مسابقه حرفه ای والیبال ساحلی داخلی و بین المللی در این زمین‌ها صورت می پذیرد.

فوتبال ساحلی و زمین‌های موجود در جزیره

یکی دیگر از تفریحات ورزشی کیش فوتبال ساحلی است که مانند والیبال یک رشته ورزشی عمومی است که در تمامی سواحل جزیره امکان بازی کردن آن وجود دارد. اما اگر به دنبال زمینی با شرایط بهتر می‌گردید بهتر است به پلاژ آقایان سر بزنید. زمین‌های آماده شده برای فوتبال ساحلی در پلاژ آقایان از شیب مناسبی برخوردار است و به نسبت هزینه کم ورودی امکان لذت بردن شما و دوستانتان از چند ساعت بازی فوتبال ساحلی در زمین‌های استاندارد را فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: پارک ساحلی میرمهنا، بزرگ‌ترین پارک کیش

کیش نقطه شروع پینت بال در ایران

فدراسیون پینت بال ایران در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و اولین مسابقات رسمی کشور به صورت بین‌المللی در سال ۱۳۸۷ در جزیره کیش برگزار شد. از همان سال پینت بال به عنوان یکی از اصلی ترین تفریحات ورزشی کیش شناخته شد. ایران سال‌ها قهرمان آسیا در این رشته ورزشی بوده است، پس جای تعجب ندارد که سالانه چند رویداد ورزشی پینت بال در جزیره کیش برگزار شود.

همچنین اگر بخواهید با خانواده یا دوستان خود به این ورزش مفرح بپردازید در  تور کیش می‌توانید دو باشگاه پینت بال را بیابید. باشگاه پینت بال سافاری کیش واقع در مجموعه تفریحی و ورزشی سافاری و باشگاه پینت بال هتل بزرگ داریوش. باشگاه‌های پینت بال معمولا صبح‌ها تعطیل است اما تا پاسی از نیمه شب گذشته فعالیت می‌کنند. پس بهتر است برای این ورزش مفرح عصر و یا شب برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 11 پارک مشهور کیش

زمین‌های متعدد تنیس در کیش

تنیس ورزش مهیجی است، که مورد علاقه بسیاری از گردشگران جزیره می باشد. در جزیره زیبای کیش حدودا ۱۴ زمین تنیس وجود دارد که مطابق با استاندارد های روز دنیا طراحی شده اند. شما می‌توانید بسته به نظرتان در یکی از این زمین‌ها تنیس بازی کنید. در این راهنمای تفریحات ورزشی کیش از ۳ باشگاه تنیس مطرح در کیش یاد می‌کنیم. زمین تنیس هتل داریوش و زمین تنیس هتل مارینا که هر دو در فضای جذاب هتل‌های مجلل کیش واقع شده اند و به غیر از استفاده از زمین تنیس امکانات تفریحی دیگری نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهند البته در نظر داشته باشید در نوبت دهی این زمین‌ها همواره اولویت با کسانی است که در این هتل ها اقامت دارند. اما اگر صرفا دوست دارید تنیس بازی کنید می‌توانید از زمین‌های تنیس مجموعه ورزشی المپیک استفاده کنید. با این کار هم در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید هم امکان اینکه در صف بمانید به شدت کمتر است. البته باشگاه‌های دیگری نیز در کیش هستند که می‌توانید آنها را به سادگی روی نقشه بیابید.

تیراندازی ورزشی کهن در ایران

تیراندازی با کمان که قدیمی ترین ورزش‌ در ایران باستان است یکی از آرامش بخش ترین ورزش‌هایی است که تا بحال تجربه کرده اید. با این حال متاسفانه به ورزش تیراندازی در ایران توجه لازم صورت نگرفته است و باشگاه‌های تیراندازی در سطح ایران بسیار محدود هستند اما باز کیش در این رشته ورزشی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کیش فارغ از امکانات محیطی مناسب تیراندازی مانند سرعت و یکسانی جهت وزش باد مزیت بارز دیگری نیز در این ورزش داراست. تمرکز و آرامش یکی از اصلی ترین شاخص‌ها برای لذت بردن و موفق بودن در این رشته ورزشی است که چیزی که در کیش به راحتی به دست می‌آید آرامش است. دهکده تیراندازی کیش از امکانات و اسلحه‌های بسیار حرفه ای برای تیراندازی برخوردار بوده و همه روزه باز است.

اسب سواری در جزیره کیش

شاید بتوان اسب سواری را کهن ترین ورزش در دنیا دانست. مبدا درستی برای شروع رام کردن اسب وجود ندارد و هرچه در تاریخ به عقب تر می‌رویم باز هم اسب در زندگی بشر حضور داشته است. گویی این ارتباط میان انسان و اسب از دیر باز در دل همه انسان‌ها جای داشته است. ورزش اسب سواری در گذشته بیشتر برای جنگ و رساندن اطلاعات ضروری که به سرعت بالایی نیاز داشته استفاده می‌شده است اما امروزه برخلاف گذشته ورزشی است که به عنوان یکی از آرامش بخش ترین ورزش‌ها شناخته می‌شود. خوشبختانه تفریحات ورزشی کیش تمام و کمال است و دست کم ۳ باشگاه اسب سواری در کیش مشغول به کار هستند. باشگاه اسب سواری کیش، مروارید و المپیک. 

علاوه بر اسب سواری شما در مجموعه سافاری کیش هم می توانید شتر سواری در کیش را نیز تجربه کنید که شاید زیاد جنبه ورزشی نداشته باشد اما بسیار مفرح است.

اعماق خلیج را کاوش کنید

کیش، نگین خلیج فارس بسیاری از شهرت و زیبایی خود را مدیون سواحل زیبا و مرجانی خود است. گشت و گذار با پای پیاده در کناره سواحل کیش هم لذت بخش است حال تصور کنید که از نمایی نزدیک تر صخره‌های همیشه زنده مرجانی را ببینید. آب سواحل کیش مانند شیشه شفاف است و این امر باعث می‌شود گستره دید شما در زیر آب بسیار زیاد باشد. اگر به زیبایی‌های طبیعی علاقه زیادی دارید شاید غواصی در کیش برای شما بهترین گزینه در میان انواع تفریحات ورزشی کیش است. باشگاه‌های غواصی زیادی در کیش وجود دارد که بسته به مهارت شما در غواصی و یا رده‌های سنی و جنسی مختلف خدمات آموزشی و دوره غواصی متنوعی ارائه می‌دهند. در نظر داشته باشید رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن مربی حرفه ای غواصی در این ورزش خصوصا برای بارهای اول امری ضروری است.

کیش بهشت ورزش‌های آبی

تعداد ورزش‌های آبی و استخرهای مختلف در کیش بسیار زیاد است. پدل برد، جت اسکی، فلای برد، انواع قایق‌های تندرو، پارک‌های آبی و  استخرهای روباز تنها چند عنوان از بی شمار عناوین تفریحات ورزشی کیش است که در دسته ورزش‌های آبی دسته بندی می‌شوند. به دلیل کثرت خدمات در این حوضه و تعدد باشگاه‌ها و مراکز تفریحی مربوط به ورزش‌های آبی امکان پوشش همه این ورزش‌ها واقعا وجود ندارد اما می‌توانیم در این مجال کوتاه تعدادی از آنها را به اختصار شرح داده و به شما معرفی کنیم.

پدل برد- یا پارو زنی ایستاده که به اختصار با حروف SUP شناخته می‌شود، ورزش آبی از دسته ورزش‌های تخته سواری روی موج است. که ورزشکار با یک پارو سعی می‌کند تعادل خود را بر روی تخته موج سواری حفظ کرده و به جهت مورد نظر حرکت کند.

فلای برد- فلای برد مانند یک جت اسکی اختصاصی است که به پاهای خود وصل می‌کنید. این جت آب را با فشار به سطح آب می‌کوبد و باعث می‌شود ورزشکار چند متر بالاتر از سطح آب معلق باقی بماند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کیش، این جزیره 2500 ساله!

کیبل اسکی 

در این ورزش ورزشکار توسط کابلی که در دست دارد به قایقی تندرو متصل می‌شود. پس از حرکت قایق ورزشکار با سرعت زیاد می‌تواند روی آب با تخته اسکی کند.

کلام آخر

فرصت این متن به پایان رسیده است با این حال تفریحات ورزشی کیش بسیار بیشتر از مواردی است که در این متن از آنها نام برده شد. اما بعید است به ورزشی علاقه داشته باشید و امکانات لازم برای آن ورزش را در کیش نیابید. در هر گوشه و کنار جزیره پر است از باشگاه‌های ورزشی و مجتمع‌های تفریحی ورزش‌های مختلف آبی و غیرآبی است. یکی از مزیت‌های جزیره کیش این است که در تمام فصول سال برای ورزش‌های آبی یکی از بهترین نقاط ایران محسوب می‌شود پس اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید امکانات ورزشی کیش را فراموش نکنید. این روزها حتی می توان قبل از سفر نیز بلیط‌ استفاده از تفریحات ورزشی کیش را به صورت آنلاین تهیه کرد.



1401/11/11 | کد مطلب: 1421
برچسب‌ها: تفریحات
صدف صبوری


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.