همه چیز درباره سفر به سوباتان {راهنمای سفر + عکس} |آرندتور

راهنمای سفر به سوباتان { بهشت ایران}

شما هم امتیاز بدهید!

اگر  برای تعطیلات تابستان خود به دنبال یک مقصد با آب‌وهوایی دلپذیر، مطبوع و خنک هستید، می‌توانید ییلاقات شمال را انتخاب کنید. روستای سوباتان یکی از سرسبزترین و زیباترین ییلاق‌های استان گیلان به‌حساب می‌آید. این روستا در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی است. سفر به سوباتان در این چند سال به یکی از محبوب‌ترین تفریحات و سفرها تبدیل شده است. دلیل آن هم جنگل‌های انبوه و فضای جذاب روستایی، چشمه‌های گوارا، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای بلند، دشت‌های پر از گل، چمنزارهای سرسبز و هوای پاک و مطبوع می‌باشد. باتوجه‌به همه موارد گفته شده ما هم در این مقاله از آرند تور تصمیم گرفتیم شما را با این روستای زیبا آشنا کنیم. در صورتی که قصد سفر به سوباتان را دارید با ما همراه باشید تا اطلاعات ارزشمندی را به دست آورید.

آشنایی با روستای ییلاقی سوباتان

سوباتان یکی از روستاهای زیبای استان سرسبز گیلان است که در ۳۶ کیلومتری شهرستان تالش قرار گرفته است. این روستا در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا واقع شده است و همین امر سبب شده تا در سفر به سوباتان بتوانید از تابستان خنک آن لذت ببرید. اغراق نیست اگر سوباتان را تکه‌ای از بهشت بدانیم.

در اطراف سوباتان به هر سمت که نگاه کنید، چشم‌اندازها و مناظر زیبا را خواهید دید. در قسمت غرب این روستا دریاچه‌ زیبای نئور و ارتفاعات اردبیل و در سمت شرق آن جنگل‌های سرسبز و انبوه تالش وجود دارد. اگر از این روستا به سمت شمال بروید به رودخانه خروشان لیسار خواهید رسید و با رفتن به سمت جنوب آن، مناطق ییلاقی آسبومار جوکندان در جلوی چشمانتان ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: سوباتان، تکه‌ای از بهشت ایران!

در سفر به سوباتان، چه جاذبه‌های دیدنی در انتظارتان است؟

سوباتان دارای چشم‌اندازهای زیبا و بی‌نظیری است. با ورود به روستا، جذب تماشای دشت‌هایی پر از گل‌های شقایق وحشی خواهید شد. در سمت دیگر روستا کلبه‌های پراکنده چوبی در میان چمنزارهای سرسبز به چشم می‌خورند. تماشای این کلبه‌ها که از چوب بلوط ساخته شده در کنار دام‌هایی که مشغول چرا هستند، تصویر زیبایی را می‌سازد. به شما قول می‌دهیم که حتی اگر ساعت‌ها نیز از این مناظر زیبا دیدن کنید خسته نشوید. در کنار این منظره زیبا، صدای آواز خوش پرندگان، زنگوله گاو و گوسفندان و جریان آب رودخانه را نیز تصور کنید. با قدم‌زدن در روستا، احتمالاً گله‌ای از اسب‌های وحشی را در میان دشت‌ها خواهید دید که در حال چرا هستند. شما می‌توانید تصاویر زیبایی از تمام این صحنه‌ها بگیرید و با خود به یادگار ببرید. حیف است این‌همه زیبایی را از دست بدهید. پس اگر تابه‌حال به این روستا نرفته‌اید، برای تابستان پیش رو سفر به سوباتان را جزو برنامه‌هایتان قرار دهید.

سفر به سوباتان

آشنایی با غذاهای خوشمزه در سفر به سوباتان

خوشمزه‌ترین و متنوع‌ترین غذاها را می‌توان در استان‌های شمالی پیدا کرد. حتما در سفر به شهرهای شمالی از غذاهای محلی آن میل کنید، شکم‌گردی همیشه یکی از جاذبه‌ها در سفر به شمار می‌آید. روستای سوباتان نیز غذاهای محلی خود را دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کباب بره

بیشتر اهالی سوباتان دامدار هستند و گله گوسفند و گاو دارند. به همین دلیل در غذاهایشان لبنیات و گوشت زیاد دیده می‌شود. کباب بره هم یکی از غذاهای لذیذ این منطقه است که با تکه‌های تازه گوشت گوسفند درست می‌شود.

سوجا دیله

 سوجا دیله یکی دیگر از غذاهای محلی سوباتان است که از گوشت پرچرب گوسفند برای تهیه آن استفاده می‌شود. در این غذا گوشت تکه تکه شده با کره و روغن محلی سرخ شده سپس با مقداری ماست روی گاز قرار می‌گیرد تا کامل جا بیفتد و حسابی بپزد. در سفر به سوباتان از این غذاها میل کنید.

پنیر سرخ‌شده

این غذا به زبان محلی به پِندیره ویسوج معروف است. برای تهیه آن ابتدا پنیر تازه جوشانده می‌شود، سپس در روغن سرخ شده و در نهایت با برنج سرو می‌شود.

بره بریان

این غذا یک بره کامل پخته شده است که درون شکم آن ترکیبی از ادویه، گردو و سبزی محلی قرار می‌گیرد. این غذا بیشتر در جشن‌ها و مراسمات این منطقه سرو می‌شود.

قورتماج

برای تهیه قورتماج از شیر تازه گوسفند استفاده می‌شود. برای این منظور ابتدا باید با قراردادن چند سنگ تمیز درون آتش، آن‌ها را داغ کرد. سپس با ریختن شیر تازه در یک کاسه مسی، سنگ‌های داغ را درون آن قرار می‌دهند. شیر با گرمای سنگ به حالت جوش می‌رسد و ژله ‌مانند می‌شود. این غذا با نان محلی باید خورده شود.

سیرجینه

برای تهیه سیرجینه از زردچوبه، شکر، تخم‌مرغ، برنج، آرد و شیر استفاده می‌شود. این مواد پس از ترکیب، در روغن سرخ می‌شوند. این غذا برای وعده صبحانه سرو می‌شود.

نان محلی

در سفر به سوباتان حتما  از نان محلی این منطقه میل کنید که توسط زنان محلی جلوی چشم گردشگران پخته می‌شوند.

آشنایی با جاذبه‌های طبیعی منطقه در سفر به سوباتان

سوباتان مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را به شما هدیه می‌کند؛ ولی موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. جاهای دیدنی زیادی در اطراف این منطقه قرار دارد که بهتر است اگر قصد سفر به سوباتان را دارید، دیدن این جاذبه‌ها را نیز در برنامه خود قرار دهید.

دریاچه نئور

نئور بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین استان گیلان به شمار می‌آید که تا روستای سوباتان 19 کیلومتر فاصله دارد. این دریاچه از لحاظ زیست‌محیطی ارزش زیادی دارد و گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر در اینجا زندگی می‌کنند. این دریاچه یکی از مقاصد گردشگری در این استان محسوب می‌شود که مناظر زیبا را به گردشگران نشان می‌دهد.

آبشار ورزان

آبشار ورزان با روستای سوباتان چهار کیلومتر فاصله دارد و یکی از زیباترین آبشارهای استان گیلان به حساب می‌آید. آب این آبشار از شاخه‌های اصلی رودخانه لیسار است که با جاری‌شدن از بالای صخره‌ها به سمت پایین، مناظر زیبایی را ایجاد می‌کند.

پارک طبیعی آلچاق

یک پارک طبیعی با نام آلچاق در بخش غربی جنگل‌های لیسار به چشم می‌خورد. در این پارک درختچه‌هایی از میوه‌های رنگارنگ ازجمله زالزالک، ازگیل کوهی، گلابی جنگلی، سیب کال، آلوچه و غیره وجود دارد. مردم محلی هم با آلوچه‌های این پارک، لواشک و رب درست می‌کنند.

قوری دره

قوری دره یک گورستان 7000 ساله است که همین امر نشان‌دهنده قدمت بالای سوباتان است. این مکان در قسمت انتهایی روستا قرار دارد و درون آن گورهای سنگی بزرگ دیده می‌شوند.

جاذبه های دیدنی سوباتان

چمنزار بیده پشت

بر فراز تپه‌های سوباتان چمنزار وسیع و زیبایی وجود دارد که برای چرای گوسفندان و دویدن اسب‌های وحشی استفاده می‌شود. در سفر به سوباتان به این چمنزار بروید و کل منطقه را زیر پای خود احساس کنید. این مکان برای برگزاری ورزش‌ها و جشن‌های محلی نیز کاربرد دارد.

برخی دیگر از جاذبه‌های تور سوباتان که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید، شامل موارد زیر هستند.

  • ساری داش
  • منطقه باغداگول
  • چشمه باتمان بولاق
  • داش باشی
  • هاچاداشی 

در سفر به سوباتان از چه امکاناتی می‌توان استفاده کرد؟

ییلاق سوباتان یک منطقه توریستی است و به همین دلیل امکانات مختلفی برای رفاه حال گردشگران در آنجا فراهم شده است.

آب آشامیدنی

روستای سوباتان برخلاف خیلی از روستاهای دیگر، آب لوله‌کشی دارد و لازم نیست از این بابت نگران باشید.

اقامتگاه

در سفر به سوباتان به دنبال جایی برای اقامت هستید؟ گزینه‌های زیادی پیش رو دارید که خانه‌های روستایی اهالی منطقه بهترین آن‌ها است. البته این را بدانید که این خانه‌ها گاز ندارند و برقشان هم به کمک موتور برق تامین می‌شود. همچنین می‌توانید از مسافرخانه‌های این روستا استفاده کنید. اگر هم اهل چادر زدن و کمپینگ هستید، امکان اتراق در گوشه‌ای از روستا برایتان وجود دارد. فقط وسایل موردنیاز خود را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مناطق برای سفر یک روزه اطراف تهران کدامند؟

بازارچه

بازارچه سوباتان انواع صنایع‌دستی این منطقه را به فروش می‌رساند. پس اگر می‌خواهید سوغاتی بخرید، سری به این بازار بزنید. همچنین می‌توانید انواع غذاهای سنتی سوباتان را نیز در غذاخوری‌های این بازارچه میل کنید.

کدام فصل برای سفر به سوباتان مناسب است؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی هم گفته شد، سوباتان یک منطقه ییلاقی است که دارای تابستان خنک و زمستان سرد می‌باشد. بنابراین اواسط اردیبهشت‌ماه تا اواسط پاییز بهترین زمان برای سفر به سوباتان به‌حساب می‌آید. در ماه اردیبهشت و خرداد با دشت‌هایی پر از شقایق  و گل‌های وحشی روبرو خواهید شد. تابستان با آب‌وهوای دلپذیرش جان تازه‌ای به گردشگران می‌دهد. زمستان هم که بسیار سرد و برفی است و روستا خالی از سکنه می‌شود.

طبیعت سوباتان

کلام آخر

در این مطلب از آژانس مسافرتی آرند تور سعی کردیم روستای سوباتان را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی که برای سفر به سوباتان نیاز دارید را برایتان یک جا جمع کنیم. از جاذبه‌های دیدنی و طبیعت آن گرفته تا معروف‌ترین غذاهایش. شما می‌توانید برای این سفر جذاب و خاطره‌انگیز، تورهای گردشگری را انتخاب کنید و لذت یک سفر راحت و کوتاه را بچشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات تور با کارشناسان آرند تور تماس بگیرید.



1402/01/20 | کد مطلب: 1494


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.