بهترین زمان سفر به سوباتان{ راهنمایی کامل برای تجربه بهترین زمان در بهشت ایران}|آرندتور

بهترین زمان سفر به سوباتان

شما هم امتیاز بدهید!

روستای بهشتی سوباتان در شمال غربی استان گیلان با طبیعت خیره‌کننده، آبشارهای شگفت‌انگیز، جنگل‌های سرسبز‌ و جاذبه‌های فراوان، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی بکر است؛ اما بهترین زمان سفر به سوباتان چه وقتی است؟ در وبلاگ آژانس مسافرتی آرند تور قصد داریم شما را با بهترین زمان سفر به سوباتان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

سوباتان در بهار

سوباتان از زیباترین و سرسبزترین ییلاقات ایران است که در ۳۶ کیلومتری شمال غربی تالش استان گیلان در ارتفاعات واقع شده است. در فصل بهار، به‌خصوص از اواسط بهار، سوباتان با آب‌وهوای دلپذیر و دشت‌های زیبای پوشیده شده از گل‌های وحشی، آلاله‌ها و شقایق‌ها با زیبایی‌های چشمگیر، هوش از سر شما می‌رباید. آب‌وهوای دریاچه زیبای نئور که در ۲۱ کیلومتری سوباتان قرار دارد نیز در بهار به آهستگی مطبوع می‌شود و مسیر پیاده‌روی بین سوباتان و نئور را برای طبیعت گردان جذاب‌تر می‌کند. این مسیر یکی از مسیرهای بوم‌گردی پرطرفدار است که برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی فرصتی عالی برای لذت بردن از زیبایی‌های این منطقه فراهم می‌کند.

همچنین، در ۲۲ کیلومتری سوباتان، جنگل انبوه و سرسبز لیسار قرار دارد. جنگل لیسار یکی دیگر از مکان‌های جذاب در این منطقه است که برای جنگل‌نوردی و پیاده‌روی طبیعت‌گردان خاطره‌انگیز است. از اواخر بهار می‌توانید مسیر جنگلی سوباتان به لیسار را نیز پیمایش کنید و از این مقصد محبوب طبیعت‌گردی لذت ببرید.
اگر به دنبال تور یک روزه هستید، می‌توانید از تیم آرندتور مشاوره بگیرید.

در بهار سوباتان می‌توانید از مزارع سرسبز و چمنزارهای پر از رنگ و بوی خوش لذت ببرید. همچنین در این فصل، آبشارها و رودخانه‌ها به‌طور طبیعی آب بیشتری دارند و مناظری بی‌نظیر را ایجاد می‌کنند. بهترین زمان سفر به سوباتان در فصل بهار از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه میابد.

فقط در نظر داشته باشید که تعطیلات خرداد معمولاً با آمار بالای توریست در این منطقه مواجه می‌شوید. اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌ای به شلوغی ندارید از سفر به سوباتان در روزهای تعطیلات اجتناب کنید در غیر این صورت هم بسیار زودتر برای رزرو محل اقامت و سایر امکانات اقدام کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

به‌خصوص توصیه می‌شود نیمه دوم خرداد را برای سفر به سوباتان انتخاب کنید. تا عشایر را هم ببینید و علاوه بر لذت بردن از فضای آرام، طبیعت زیبا و مناظر رؤیایی از هم‌صحبتی با مردم محلی و عشایر بیشترین بهره را ببرید و راحت‌تر به جاذبه‌های گردشگری و امکانات منطقه دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: سوباتان، تکه‌ای از بهشت ایران!

سوباتان در تابستان

هنگامی‌که تابستان فرا می‌رسد و هوا گرم می‌شود، این ییلاق امکان فرار از گرمای تابستان را فراهم می‌کند و به یکی از مقاصد محبوب در گیلان تبدیل می‌شود. با درختان سرسبز و دشت‌های آرامش‌بخش، سوباتان مکانی مناسب برای آرامش، تجدیدقوا و لذت بردن از طبیعت است.

آبشار ورزان با ارتفاع حدود ۱۹50 متر از سطح دریا، در فاصله چهار کیلومتری از سوباتان قرار دارد. این آبشار به همراه صخره‌های عظیم و دشت‌های سبز اطراف، تصاویری بسیار زیبا و دلنشین ایجاد می‌کند. می‌توانید از راه پیاده‌روی از روستا به آبشار رفته و لذت طبیعتی فوق‌العاده را تجربه کنید.

سوباتان در تابستان

دره‌ ساری داش نیز یکی از جاذبه‌های خیره‌کننده این منطقه است. با یک پیاده‌روی به طول حدود ۲۰ دقیقه می‌توانید به این دره دسترسی پیدا کنید. در انتهای آن، یک پرتگاه قرار دارد که از آن می‌توانید چشم‌اندازی فوق‌العاده از منطقه را مشاهده کنید.

غار گنج‌خانه طلسم ‌شده نیز در نزدیکی سوباتان و در میان صخره‌های سنگی در شمال شرقی روستا قرار دارد. این غار رازآلود بر فراز روستا واقع شده و افسانه‌هایی حول گنج بزرگی که در این غار نهفته است، رواج دارد، غار گنج‌خانه نیز در جذابیت بی‌نظیری برای بازدید دارد.

در مجموع می‌توان گفت تابستان بهترین زمان سفر به سوباتان است. در این فصل مناظر زیبای آبشارها، رودخانه‌ها و جاذبه‌های دیدنی دیگر، تجربه‌ای خاص را در سفر به این منطقه به شما ارائه می‌دهند تا سفرتان به سوباتان به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز شود.

سوباتان در پاییز

تالش در ارتفاع ۵۴ متری از سطح دریا قرار دارد اما سوباتان در کوهستان در ارتفاع حدود 1900 متری از سطح دریا واقع شده است به دلیل واقع شدن در ارتفاعات بالا، هوا در این منطقه به‌سرعت به سردی می‌گراید. به‌طورکلی، هر 100 متر افزایش ارتفاع، دما را حدوداً 0.6 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد. همین امر باعث می‌شود که هوای این منطقه بسیار خنک‌تر از تالش باشد.

در ماه مهر، درختان خزان‌پذیر و باغ‌ها با برگ‌های زرد و قرمز سوباتان زیبایی و جذابیت خاصی را به خلق می‌کنند. هوای معتدل و خنک اوایل پاییز، امکان تفرج و پیاده‌روی در طبیعت را به شما می‌دهد. می‌توانید در معابر روستا با درختان به رنگ‌های پاییزی قدم بزنید و لحظاتی آرامش‌بخش را تجربه کنید.

سوباتان در پاییز

با ورود به ماه آبان و پس‌ازآن، هوا در سوباتان به‌تدریج سردتر می‌شود. در این زمان، درجه حرارت به حدی کاهش می‌یابد که اقامت و بازدید در فضای باز کمی دشوارتر می‌شود. بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در این ماه‌ها از سفر به سوباتان خودداری کنند تا بتوانند از طبیعت گرم‌تر و شرایط مطلوب‌تری برای بازدید لذت ببرند.

در مجموع می‌توان گفت فصل پاییز بهترین زمان سفر به سوباتان نیست. چراکه با سرمای هوا گردش در مناطق طبیعی دیدنی دشوار می‌شود؛ اما اگر علاقه‌مند به تماشای برگ‌های خزانی و شگفتی پاییزی هستید می‌توانید اوایل پاییز به‌خصوص مهر ماه را برای سفر به سوباتان انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز درباره ییلاق سوباتان تالش، بهشت ایران

سوباتان در زمستان

در فصل زمستان نیز، منطقه ییلاقی سوباتان با سرمای شدیدی مواجه است و شرایط جوی بسیار سخت‌تر می‌شود. در این فصل، بارش برف و باران به اوج خود می‌رسد و منطقه با لایه ضخیمی از برف پوشیده می‌شود. این بارش‌های برف و باران باعث می‌شود که روستا خالی از سکنه و فعالیت شود.

در فصل زمستان، در سوباتان سرما به حدی شدید است که بارش برف فراوان و دماهای منفی رایج است. اقامت در سوباتان در فصل زمستان به دلیل سرمای شدید و بارش‌های فراوان، بسیار دشوار و چالش‌برانگیز است و مردم روستا اغلب به قشلاق‌های نزدیک مهاجرت می‌کنند تا از سرما و برف در امان باشند تا هوای منطقه گرم‌تر ‌شود.

سوباتان در زمستان

این شرایط سرمایی باعث می‌شود که راه‌ها و جاده‌ها مسدود شوند و شرایط خطرناکی برای سفر و اقامت به وجود آید. همچنین، تأمین امکانات اساسی مانند گرمایش، آب و برق در این فصل دشوار است. زمستان نه‌تنها بهترین زمان سفر به سوباتان نیست بلکه به علت شرایط آب و هوایی، تقریباً سفر به این منطقه غیرممکن است.

انتخاب بهترین زمان سفر به سوباتان

بهار و تابستان بهترین زمان سفر به سوباتان است، سوباتان در بهار پر از چشم‌اندازهای زیبا و گل‌های رنگارنگ می‌شود. درختان و گیاهان باشکوه، دشت‌ها و دره‌های مسحورکننده و هوای ملایم و خنک بهار را به بهترین زمان سفر به سوباتان تبدیل می‌کنند و تجربه‌ بی‌نظیری را برای بازدید از سوباتان به ارمغان می‌آورند.

در تابستان نیز سوباتان بهشتی سرسبز با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز است. آبشارها پرشورانه از صخره‌ها فرومی‌ریزند، چشمه‌ها درخشانند و آب‌وهوای خنک سوباتان در این فصل گرم بسیار دلنشین است و فرصتی عالی برای کوهنوردی و لذت بردن از طبیعت فراهم می‌آورد.

بنابراین، بهترین زمان سفر به سوباتان اگر به دنبال تجربه زیبایی‌های طبیعی و لذت بردن از آرامشی که ییلاق‌ها ارائه می‌دهند هستید، ۶ ماه اول سال است. در این دوره‌ی زمانی، مناظر دل‌نشین و هوای خوشایندی در انتظار شما خواهد بود و تجربه‌‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به این منطقه برای شما حاصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به سوباتان { بهشت ایران}

کلام آخر

سوباتان با مناظر زیبا و شگفت‌انگیز و جاذبه‌های طبیعی برجسته‌ مانند دریاچه نئور، جنگل لیسار و آبشار ورزان، یک مقصد طبیعت‌گردی بسیار دلنشین است. در این مطلب از آژانس مسافرتی آرندتور، تور سوباتان را به شما معرفی کردیم تا سفری لذت‌بخش را به این ییلاق دیدنی، تجربه کنید.



1402/03/22 | کد مطلب: 1550
برچسب‌ها: بهترین زمان سفر


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.