معرفی دهکده جهانی دبی: پنجره‌ای بر جهان در قلب خاورمیانه |آرندتور

همه‌چیز درباره دهکده جهانی دبی

شما هم امتیاز بدهید!

دهکده جهانی دبی از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری برتر دبی است که شما را به سفری بی‌نظیر به سراسر جهان دعوت می‌کند. جایی که می‌توانید فرهنگ‌ها، غذاها و سرگرمی‌های مختلف کشورهای مختلف را تجربه کنید. در وبلاگ آرند تور قصد داریم دهکده جهانی دبی را به شما معرفی کنیم تا ببینید چه جذابیت‌هایی دارد و برای لذت بردن بیشتر از آن در تور دبی بهتر است چه نکاتی را رعایت کنید. با ما همراه باشید.

تاریخچه دهکده جهانی دبی

تاریخچه دهکده جهانی دبی به سال ۱۹۹۷ بازمی‌گردد. ایده دهکده جهانی ایجاد بستری بود که در آن افراد با فرهنگ‌های مختلف بتوانند زیر یک سقف گرد هم آیند، تکثر و تنوع خود را جشن بگیرند و ارتباطاتی ایجاد کنند که از مرزهای جغرافیایی فراتر رود.

در اولین سال گشایش، دهکده جهانی یک پروژه کوچک و بخشی از جشنواره خرید دبی بود. شامل چندین کیوسک کوچک می‌شد که با موضوع کشورهای مختلف به‌صورت مینیاتوری ساخته شده بودند. ازآنجاکه در همان سال اول حدود 500000 نفر از آن بازدید کردند، این موضوع نشان داد که این پروژه می‌تواند بسیار موفق بوده و رشد کند.

دهکده جهانی

در طول سال‌ها، دهکده جهانی دبی تکامل و گسترش یافت. با افزایش محبوبیت آن، تعداد بازدیدکنندگان و غرفه‌های نمایشگاهی نیز افزایش یافت. به‌طوری‌که در سال ۲۰۲۲ تعداد بازدیدکنندگان آن به ۹ میلیون نفر و تعداد پاویلیون‌های فرهنگی آن به بیش از ۲۷ غرفه که نماینده 78 کشور از سراسر جهان بودند، افزایش یافت.

این نمایشگاه به‌صورت موقت در هر سال از اکتبر تا آوریل برگزار می‌شود و میلیون‌ها نفر را برای بهره‌مندی از سرگرمی، تفریحات و بخش‌های متنوع به خود جذب می‌کند و یک فرصت منحصربه‌فرد را برای تجربه فرهنگ‌ها، رویدادها، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی مشهورترین آسمان‌خراش دبی{برج خلیفه دبی}

بخش‌های دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی به جز پاویلیون‌های فرهنگی از چهار بخش اصلی تشکیل می‌شود. بخش کارناوال، رویدادها و نمایش‌ها، بخش خرید و بخش غذا که هر کدام تجربیات و لذت‌های منحصربه‌فرد خود را ارائه می‌دهند. از نمایش‌های دیدنی و سواری‌های هیجان‌انگیز گرفته تا غذاهای لذیذ و تجربه‌های استثنایی خرید، این مقصد برای بازدیدکنندگان در هر سنی جاذبه‌ای دارد.

پاویلیون‌ها

دنیای شگفت‌انگیزی بدون مرز را در این بخش می‌توانید تجربه کنید. جهانی که در آن فرهنگ‌ها گرد هم می‌آیند تا وحدت و تنوع خود را جشن بگیرند. دنیایی که در آن رنگ‌ها، طعم‌ها و تجربیات فرهنگی باشکوه با یکدیگر ترکیب می‌شوند. با کاوش در غرفه‌های فرهنگی دهکده جهانی دبی، برای سفری همه‌جانبه به کشورهای مختلف آماده شوید.

هر غرفه با دقت طراحی می‌شود تا منعکس‌کننده معماری، هنر و سنت‌های منحصربه‌فرد ملت مربوط به خود باشد. از جزئیات پیچیده پاگوداهای چینی گرفته تا عظمت کاخ‌های خاورمیانه، هر غرفه شما را به گوشه‌ای از جهان می‌برد. بازار پرجنب‌وجوش و جوش هند، غرفه مراکش، یا دهکده آفریقایی اسرارآمیز، هر کدام تجربه‌ای متمایز را ارائه می‌دهند که باید حتماً از آنها بازدید کنید.

رویدادها و نمایش‌ها

در دهکده جهانی دبی، می‌توانید در مجموعه وسیعی از رویدادها و نمایش‌ها شرکت کنید که مطمئناً شما را مجذوب و سرگرم خواهند کرد. از اجراهای زنده هنرمندان مشهور و نمایش‌های فرهنگی تا نمایش‌های آکروباتیک هیجان‌انگیز در اینجا اجرا می‌شود. فرقی نمی‌کند به موسیقی، رقص، تئاتر یا شعبده‌بازی علاقه‌مند باشید، رویدادها و نمایش‌ها در گلوبال ویلیج دبی برای هر نوع سلیقه‌ای رویداد خاصی را ارائه می‌دهد که شما را شگفت‌زده می‌کند.

کارناوال‌

در این بخش سرگرمی‌های شهربازی قرار دارد و طیف گسترده‌ای از سواری‌های مهیج ارائه می‌شود؛ که مطمئناً قلب شما را به تپش می‌اندازد، با بیش از 170 سواری، بازی و جاذبه بازدید از کارناوال مملو از سرگرمی و شگفتی به‌خصوص برای جوانان و نوجوانان است. هرچند برخی از سواری‌های آن مانند ترن هوایی مرتفع و چرخ‌وفلک‌ برای همه سنین مناسب هستند.

کاناوال دهکده جهانی

همچنین در کارناوال بیش از 125 بازی آرکید و مهارتی وجود دارد، از بازی‌های مجازی عصر جدید گرفته تا بازی‌های کلاسیکی مانند پرتاب حلقه و دارت می‌توانید بخت خود را آزمایش کنید و برنده جوایز شوید. این فضا با رژه‌های رنگارنگ، نمایش‌های خیابانی گیرا و سرگرمی‌های پرانرژی لحظات شادی‌بخشی برای همه به ارمغان می‌آورد.

خوراکی‌ها

در بخش خوراکی‌ها و غذاهای دهکده جهانی، مجموعه گسترده‌ای از غذاهای بین‌المللی، از غذاهای وسوسه‌انگیز خیابانی گرفته تا غذاهای شیک و لاکچری سرو می‌شود. در اینجا می‌توانید هنر آشپزی سراسر جهان را تجربه کنید و طعم غذاهای کشورهای مختلف را بچشید. از کاری هندی تند گرفته تا کباب‌های عربی خوش‌طعم، از سرخ‌کردنی‌های خوش‌طعم آسیایی تا شیرینی‌های اروپایی، دنیایی از خوراکی‌ها را در این بخش می‌توانید، امتحان کنید.

خرید

در این بخش می‌توانید بهترین و عجیب‌ترین سوغاتی‌ها و هدایا را از دهکده خریداری کنید. در اینجا می‌توانید مجموعه‌ای باورنکردنی از محصولات را از سراسر جهان پیدا کنید. صنایع‌دستی، هنرهای سنتی، جواهرات نفیس، پوشاک مد، دکوراسیون منزل و بسیاری موارد دیگر در این بخش عرضه می‌شود. این اجناس که نشان‌دهنده فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف است، بهشت خریداران است که همه سلیقه‌ها و بودجه‌ها را برآورده می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با لوکس‌ترین هتل ۵ ستاره {هتل آتلانتیس دبی}

راهنمای بازدید از دهکده جهانی دبی

از ۱۸ اکتبر 2023 تا ۲۸ آوریل 2024 می‌توانید در دوره بیست و هشتم برگزاری این رویداد شرکت کرده و ضمن آشنایی با فرهنگ ملت‌های مختلف از بهترین سرگرمی‌ها، امکانات خرید، تجربه‌های غذاخوری و سایر جاذبه‌های آن لذت ببرید. برای بهره‌برداری حداکثری از این تجربه فرهنگی و تفریحی بی‌نظیر بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

دهکده جهانی شهر دبی

آدرس و راه‌های دسترسی

آدرس:‌Exit No.37, Sheikh Mohammed Bin Zayed Road – Dubai

دسترسی به دهکده از بخش‌های مختلف شهر دبی آسان است و گزینه‌های حمل‌ونقل متنوعی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. علاوه بر خودروی شخصی و تاکسی، می‌توانید با استفاده از گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی زیر به دهکده جهانی بروید: ‌

متروی دبی

هیچ ایستگاه مترویی به دهکده جهانی متصل نیست. بااین‌حال، ازآنجایی‌که دهکده یک مقصد محبوب است، خطوط اتوبوس مستقیم به دهکده جهانی از چند ایستگاه اصلی مترو در خط قرمز در دبی وجود دارد. این ایستگاه‌ها شامل الجفیلیه، مرکز خرید امارات و مرکز و اتحادیه (ایستگاه تبادلی بین خطوط قرمز و سبز) می‌شود.

اتوبوس

چهار مسیر اتوبوس به دهکده جهانی وجود دارد که عبارت‌اند از: مسیر 102 از ایستگاه اتوبوس الرشدیه که هر ساعت یک بار حرکت می‌کند. مسیر 103 از ایستگاه اتوبوس اتحادیه، مسیر 104 از ایستگاه اتوبوس الغبیبه و مسیر 106 از ایستگاه اتوبوس مال امارات.

بهترین زمان بازدید

بهترین زمان برای بازدید از دهکده جهانی در اوایل شب است، زمانی که خورشید در آستانه غروب است و چراغ‌های دهکده روشن می‌شود. بهتر است قبل از ساعت 8 شب که ترافیک کمی سبک می‌شود خود را به مقصد برسانید و از یک شب در محوطه فضای باز با نمایشگاه‌های سرگرم‌کننده و اجراهای زنده لذت برده و اوقاتی به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

اگر قصد دارید بعدازظهر یا اواخر شب از دهکده بازدید کنید، لازم به ذکر است که دهکده جهانی همه روزه از ساعت 4 بعدازظهر تا 12 شب باز است و ساعات باز بودن آن در آخر هفته‌ها بین پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها یک ساعت افزایش می‌یابد.

به خاطر داشته باشید که دهکده بسیار بزرگ است و چند ساعت طول می‌کشد تا از بازدید از دهکده جهانی لذت ببرید. کسانی که با خانواده و دوستان خود برای خرید، غذا و تفریح می‌آیند، باید حداقل برای سه تا چهار ساعت در اینجا برنامه‌ریزی کنند تا زمان کافی برای بازدید از چند غرفه فرهنگی، سرگرمی و البته امتحان کردن غذاهای مختلف و خرید داشته باشند.

تهیه بلیت

قیمت بلیت ورودی دهکده جهانی دبی هر سال تغییر می‌کند. بااین‌حال، بلیت‌های ورودی معمولاً در محدوده قیمتی مناسب و قابل قبولی قرار دارند. در سال ۲۰۲۲ قیمت بلیت‌های یک روزه ۲۵ درهم (۲۲.۵ درهم آنلاین) و بلیت‌های هفتگی ۲۰ درهم (۱۸ درهم آنلاین) بود که از یکشنبه تا پنج‌شنبه به‌جز تعطیلات رسمی معتبر بودند. به‌طورکلی عموماً قیمت بلیت‌ها در آخر هفته‌ها بیشتر است.

بازدید از دهکده جهانی دبی

بهترین روش برای خرید بلیت دهکده جهانی دبی از طریق وب‌سایت رسمی آن است. وب‌سایت را مشاهده کرده و به بخش «خرید بلیت» بروید. سپس نوع بلیت مورد نظرتان را انتخاب کرده و تاریخ و زمان بازدیدتان را انتخاب کنید. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید، سفارش خود را بررسی کنید و با پرداخت ادامه دهید.

پس از تکمیل تراکنش، بلیت‌هایتان را از طریق ایمیل یا برنامه موبایل دریافت خواهید کرد. به یاد داشته باشید بلیت‌های الکترونیکی را چاپ یا ذخیره کنید و در روز بازدید خود آنها را در ورودی برای اسکن نشان دهید. خرید بلیت آنلاین تجربه‌ای راحت و بدون دردسر را تضمین می‌کند و با امکان ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه همراه است.

بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به دبی را بشناسید

 کلام آخر

دهکده جهانی دبی یکی از معروف‌ترین پروژه‌های جهانی است که برای شناخت جنبه‌های مختلف فرهنگی ملل شکل گرفته است. این نقطه توریستی در دبی سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را از سرتاسر جهان، جذب می‌کند و گردشگری تراز اول را به نمایش می‌گذارد. در این مطلب آژانس مسافرتی آرند تور کوشیدیم دهکده جهانی دبی را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به دبی حتماً برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کرده و از سرگرمی‌های آن لذت ببرید.



1402/04/17 | کد مطلب: 1580


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.